بررسی ردمی 13 پرو پلاس شیائومی، محصول پرچمدار شیائومی در سری بسیار موفق Redmi Note است. در حالی که مدل‌های Pro+ چندین نسل در این سری وجود دارند، تنها با Redmi Note 12 Pro+ است که این شرکت به یک مدل قیمت‌گذاری برتر از آنچه قبلاً یک سری گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت بود، روی آورد.

Redmi Note 13 Pro+ 5G همه چیز را یک درجه بالاتر می برد و گران ترین گوشی Redmi تا به امروز است. بنابراین چه چیزی برای این هزینه اضافه دریافت میکنید؟ این گوشی به خوبی با طیف وسیعی از ویژگی های سطح بالا عرضه می شود. یک صفحه نمایش خمیده برای اولین بار در دستگاه های سری Redmi با محافظ گوریلا گلس Victus و همچنین رتبه ورودی IP68 ظاهر می شود. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 جدید سامسونگ است و شما همان شارژ فوق سریع 120 واتی را با شارژر ارائه شده در جعبه دریافت می‌کنید.

انجام تمامی تعمیرات گوشی های ردمی در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

نقاط قوت
طراحی خوب و با دوام دارای رتبه IP68
کیفیت نمایش عالی
عملکرد سریع و روان
سرعت شارژ بسیار سریع
نقاط ضعف
نرم افزار پر از نرم افزارهای bloatware، برنامه های اضافی و اعلان های مزاحم است.
فیلتر شارپنینگ و اشباع دائمی برای برنامه های ویدیویی خسته کننده است.
دوربین دارای مشکلات تعادل رنگ سفید و حاشیه رنگ است.

بررسی شیائومی ردمی 13 پرو پلاس 5g

بررسی شیائومی ردمی 13 پرو پلاس 5g

از همه اینها می توان به MediaTek Dimensity 7200-Ultra سفارشی با لیست به روز شده گزینه های ذخیره سازی و حافظه اشاره کرد که از 256 گیگابایت شروع می شود و اکنون به 512 گیگابایت UFS 3.1 می رسد.

Redmi Note 13 Pro+ 5G با قیمت 31999 INR شروع می شود، INR 4000 بیشتر از Redmi Note 12 Pro+ 5G و 11000 INR بیشتر از Redmi Note 11 Pro+ 5G که فقط دو سال پیش عرضه شد.

آنباکسینگ ردمی 13 پرو پلاس

بررسی ردمی 13 پرو پلاس 5G شیائومی نشان میدهد، در بسته‌بندی به‌روزرسانی‌شده شیائومی برای سری Redmi عرضه می‌شود. که دارای یک طرح رنگ قرمز و متن برجسته در جلو است که جایگزین تصویر تلفن‌های موجود در بسته‌های قبلی می‌شود. در داخل پک مخصوص هند، تلفن، یک شارژر 120 واتی، یک کابل و یک کیف را دریافت می کنیم. قاب سیلیکونی نرم از طرحی شفاف به رنگی کاملا مشکی تبدیل می شود.

این قاب دارای یک بریدگی نسبتاً بزرگ در بالای اطراف دوربین است که صرفا به دلیل زیبایی، مقدار زیادی از گوشی را در معرض دید قرار می دهد و خیلی محافظ نیست. ما توصیه می کنیم برای محافظت بیشتر، یک قاب بهتر تهیه کنید.

طراحی

طراحی

شیائومی با طراحی Redmi Note 13 Pro+ 5G چند کار جالب انجام میدهد. این اولین گوشی Redmi است که دارای صفحه نمایش خمیده است. مزایای عملکردی زیادی برای این طراحی وجود ندارد، اما بسیار زیبا به نظر میرسد. گوشی مدل فیوژن بنفش دارای پشتی چرم گیاهی است. چرم وگان فانتزی به نظر میرسد. نکته جالب استفاده از قطعات هندسی چند رنگی است که آثار نقاش معروف هلندی پیت موندریان را دارد. البته با رنگ‌های بسیار ظریف‌تر.

بخوانید  گوشی شیائومی ردمی A2 راه اندازی شد

متأسفانه، این بخش جالب طراحی منحصر به مدل فیوژن بنفش است. با این حال، برخی ممکن است پشت شیشه‌ای را در مدل‌های سیاه و سفید ترجیح دهند زیرا در دست بهتر است و کمتر از پلاستیک نرم لکه دار می‌شود. قسمت بالایی گوشی دارای یک بریدگی برای بلندگو، میکروفون و بلستر IR است. پایین دارای یک بلندگو، میکروفون و سینی سیم است. در سمت راست دکمه های پاور و صدا وجود دارد.

از نظر زیبایی شناختی، Redmi Note 13 Pro+ 5G ظاهر و احساس برتری را دارد. اما چیزی که آن را واقعاً ممتاز می کند، گنجاندن IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. این با دستگاه های پرچمدار سایر سازندگان برابری می کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش ردمی 13 پرو پلاس

Redmi Note 13 Pro+ 5G دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 2712 در 1220 است. صفحه نمایش می تواند تا 120 هرتز به روز شود. دارای حداکثر روشنایی 1800 نیت، 100٪ پوشش P3 است و توسط Corning Gorilla Glass Victus محافظت می شود.
صفحه نمایش دارای کیفیت تصویر قابل توجهی است. در خارج از جعبه، روی حالت معمولی تنظیم شده است، اما می‌توان آن را از طریق تنظیمات به حالت استاندارد sRGB تغییر داد.

می‌توانید گستره رنگ، تعادل رنگ RGB، HSV، کنتراست و گاما را به‌صورت دستی از طریق تنظیمات پیشرفته تنظیم کنید. این نمایشگر در شرایط معمولی قادر است 500 نیت روشنایی داشته باشد. در زیر نور خورشید می تواند به 1200 نیت برسد. نور و رقم 1800 نیت تبلیغ شده حداکثر روشنایی است که می توان برای HDR به دست آورد. اگرچه فقط برای بخش کوچکی از نمایشگر در یک زمان یا برای مدت زمان بسیار کوتاه.

این سیستم عامل به شما امکان می دهد نرخ به روز رسانی خود را بین 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز بر اساس هر برنامه انتخاب کنید. این گوشی از تمام استانداردهای اصلی HDR از جمله HDR10، HDR10+، Dolby Vision و HLG پشتیبانی می‌کند.

معایب نمایشگر

حالا چند انتقاد Redmi Note 13 Pro+ 5G دارای یک فیلتر شفاف‌سازی دائمی و بهبود رنگ است که برای همه برنامه‌های ویدیویی مانند YouTube، Netflix، Prime Video و حتی برنامه داخلی Gallery اعمال می‌شود. این یک فیلتر بهبود و اشباع بسیار قوی را اعمال می کند که به خصوص در محتوای HDR بسیار شیک به نظر می رسد. به نظر می رسد محتوای Dolby Vision از افزایش رنگ معاف است، اما همچنان بیش از حد واضح می شود.

بدترین بخش این است که اختیاری نیست و کاری برای غیرفعال کردن آن نمی توانید انجام دهید. این گوشی در حال حاضر دارای یک صفحه نمایش با وضوح بالا است که تصویری واضح با اشباع رنگ خوب ارائه می دهد. شارپ کردن و تقویت رنگ بیشتر تصویر را از بین می برد. مزاحم دیگر این است که حتی با وجود اینکه گوشی حالت “همیشه روشن” دارد، در واقع روشن نمی ماند. پس از فعال شدن، فقط ده ثانیه روشن می ماند و پس از آن باید روی صفحه نمایش ضربه بزنید تا صفحه همیشه روشن را ببینید.

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی موتورولا E32

این نمایشگر دارای یک اسکنر اثر انگشت نوری است که به اندازه کافی جالب است که به عنوان نمایشگر ضربان قلب نیز عمل می کند. این گزینه در تنظیمات پنهان است. اما هنگامی که آن را پیدا کردید، فقط انگشت خود را روی سنسور نگه دارید تا ضربان قلب شما در زمان واقعی به شما بگوید. به طور کلی، در مورد نمایشگر Redmi Note 13 Pro+ 5G انتقاد زیادی وجود ندارد.

باتری و شارژ

Redmi Note 13 Pro+ 5G دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. این گوشی از شارژ 120 واتی با استفاده از فناوری اختصاصی HyperCharge شیائومی پشتیبانی می کند. شیائومی ادعا می کند که شارژ کامل گوشی 19 دقیقه طول می کشد. با استفاده از شارژر 120 واتی ارائه شده در جعبه، حدود 25 دقیقه طول میکشد تا گوشی از 1% به 100% برسد.

با این حال، 25 دقیقه زمان بسیار کوتاهی برای شارژ کامل یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است و شما می توانید تنها در 15 دقیقه حدود 70 درصد یا تنها در پنج دقیقه 30 درصد به دست آورید. این بسیار چشمگیر است اما نیاز به استفاده از شارژرهای اختصاصی شیائومی دارد.

نرم افزار

گوشی شیائومی ردمی 13 پرو پلاس

در بررسی ردمی 13 پرو پلاس 5G شیائومی با رابط کاربری MIUI 14 در اندروید 13 به بالا عرضه می‌شود. که کمی ناامیدکننده است. شیائومی وعده سه به‌روزرسانی بزرگ اندروید را برای این دستگاه داده است، به این معنی که با اندروید 16 به جای اندروید 17 که گوشی با اندروید 14 عرضه شده بود، متوقف می‌شود. به‌روزرسانی HyperOS برای این دستگاه انتظار می‌رود در زمان نامشخصی برسد.

Redmi Note 13 Pro+ 5G به همراه همتایان خود در سری Redmi Note 13 آخرین دستگاه شیائومی خواهند بود که با MIUI راه اندازی شده است. باز هم HyperOS از نظر ظاهر بی شباهت به MIUI نیست.

عملکرد

چیزی که MIUI همیشه در iOS و حتی اکثر پوسته های اندرویدی قبلاً داشته است، سطح باورنکردنی از قابلیت شخصی سازی است. بسیاری از جنبه‌های تجربه کاربر را می‌توان آنقدر تغییر داد. که رضایت شما را جلب کند که اغلب فضای کمی برای انتقاد وجود دارد، زیرا تقریباً همیشه جایی برای تغییر چیزی که شما را آزار می‌دهد وجود دارد.

همانطور که سیستم عامل قابل تنظیم است، یکی از نقاط ضعف همیشه تعداد زیاد برنامه ها و سرویس های غیر ضروری است. که از قبل نصب شده اند. که بسیاری از آنها را نمی توان حذف یا غیرفعال کرد. چه دلیل محکمی وجود دارد که گوشی دارای دو برنامه پیام کوتاه، دو مدیر فایل، دو فروشگاه برنامه، دو برنامه گالری و دو مرورگر باشد؟

گوشی‌های Redmi به‌ویژه از نظر حجم نرم‌افزارهایی که با آن عرضه می‌شوند، مورد انتقاد هستند. سپس اعلان های بی پایان وجود دارد. بهترین توصیه‌ای که می‌توان به یک کاربر جدید گوشی هوشمند شیائومی کرد این است که فوراً به تنظیمات بروید و اعلان‌ها را برای هر برنامه شخص اول (یا حداقل آن‌هایی که به شما اجازه می‌دهند) را غیرفعال کنید.

بخوانید  برندگان و بازندگان گوشی های سامسونگ در سال 2023

دوربین

دوربین ردمی 13 پرو پلاس 5g

Redmi Note 13 Pro+ 5G دارای سه دوربین در پشت است که دوربین اصلی یکی از ویژگی‌های کلیدی بازار این دستگاه است. ما در اینجا یک سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 سامسونگ به همراه لنز 7P معادل 23 میلی متر، دیافراگم f1.65 و OIS داریم. این سنسور به طور پیش فرض در حالت 16 به 1 کار می کند و تصاویر 12.5 مگاپیکسلی تولید می کند. با این حال، می تواند تصاویر بومی 200 مگاپیکسلی را بگیرد و همچنین از کراپ های مرکزی برای تولید تصاویر 2x و 4x بدون اتلاف استفاده کند.

دو دوربین دیگر شامل یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک ماکرو 2 مگاپیکسلی هستند.

برنامه دوربین به خوبی چیدمان شده است، تمام حالت‌های اصلی در پایین قرار گرفته‌اند و گزینه‌های اضافی را می‌توان با کشیدن انگشت به پایین روی صفحه نمایش به نمایش گذاشت. از نظر ویژگی‌ها، مظنون‌های معمول خود مانند حالت شب، حالت پرتره و همچنین حالت حرفه‌ای را دریافت می‌کنید. متأسفانه، در حالت حرفه ای هیچ تصویر RAW وجود ندارد، که مفید بودن آن را محدود می کند.

در مورد کیفیت تصویر؛ کیفیت تصاویر دوربین اصلی به دلیل بازتولید رنگ پایین کمی پایین است. همه تصاویر دارای یک سوگیری سرخابی هستند که در برخی موارد می تواند بسیار قابل توجه باشد. رنگ‌ها همچنین فاقد گرما هستند، که بیشتر بر رنگ‌های قرمز تأثیر می‌گذارد و سایه‌های تیره‌تر در برخی عکس‌ها اغلب قهوه‌ای به نظر می‌رسند.

نتیجه

آنباکسینگ ردمی 13 پرو پلاس

قیمت Redmi Note 13 Pro+ 5G از 31999 INR در هند شروع می شود که بالاترین قیمت برای دستگاه های سری Redmi است. با این پول، طراحی و کیفیت ساخت قابل توجهی را دریافت می کنید، تا به حال در گوشی های Redmi بهترین است. کیفیت نمایشگر نیز عالی است و از عملکرد دستگاه در کارهای روزمره بسیار راضی خواهید بود.

شارژ سریع 120 واتی نیز یک ویژگی خارق‌العاده است و باید از گنجاندن شارژر 120 واتی در جعبه قدردانی کرد. با این حال،  دوربین چندان راضی کننده نیست. ویژگی زوم بدون اتلاف رزولوشن عظیم 200 مگاپیکسلی واقعاً تمیز است، اما مشکلات رنگی قابل توجهی وجود دارد که همه دوربین‌های دستگاه را آزار میدهد.

متأسفانه، شاهد تغییرات زیادی در بخش نرم افزاری نیستیم، که همچنان یکی از ضعیف ترین جنبه های دستگاه Redmi است. با وجود افزایش روزافزون قیمت‌ها، این گوشی همچنان مملو از نرم‌افزارها، تبلیغات و برنامه‌هایی با اعلان‌های آزاردهنده است. اگر این موارد برای شما اهمیت چندانی ندارد، در مجموع انتخاب خوبی است.

بررسی ردمی 13 پرو پلاس 5G شیائومی
منبع: به گزارش از gsmarena.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها