آیا نوت کوچکتر برنده است یا بزرگتر؟ بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی نوت 20 در این مطلب. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری سامسونگ گلکسی در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

مشخصات گلکسی نوت 20

نقاط قوت
قلم S Pen تفاوت کلیدی ارائه میدهد.
دستخط عالی و تنظیمات یادداشت
عملکرد قدرتمند و روان
طراحی زیباتر از نسخه اولترا
سیستم دوربین حرفه ای و توانمند

نقاط ضعف
فاقد صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالاتر (در اینجا 60 هرتز است)
پشت پلی کربنات؛ مطمئناً میتوانست با جنس شیشه ای در چنین گوشیی باشد؟
ژست‌های هوا هنوز حقه است.
در این اندازه گوشی باید باتری بزرگتری داشته باشد.

در دنیای گوشی‌های پرچمدار جایی که از سخت‌افزار یکسانی در برندهای مختلف استفاده می‌شود و بسیاری از آنها طرح‌های مشابهی هم دارند، همیشه جایی برای سری گلکسی نوت سامسونگ وجود دارد. نوت سامسونگ سال‌هاست که گوشی ها را کمی متفاوت انجام میدهد و قلم S Pen را به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته آن است. و همین قلم است که آن را از رقبا متمایز می‌کند. مشخصات سامسونگ گلکسی نوت 20

طراحی

طراحی

ابعاد: 161.6 x 75.2 x 8.3 میلی متر / وزن: 192 گرم
جنس قاب پشتی: پلی کربنات، AKA ‘Glasstic’
IP68 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار

واکنش‌هایی برای استفاده از پلی‌کربنات یعنی پلاستیک یا همان‌طور که سامسونگ آن را «گلاستیک» مینامد وجود دارد. وقتی پول زیادی برای گوشی هوشمند میدهید، انتظار دارید که مواد درجه یک و ظاهری عالی داشته باشد. به عنوان مثال، زمانی که آیفون X جزو اولین گوشی هایی بود که قیمت نسبتا بالایی داشت، و البته قابل توجیه بود چون قاب آن از فولاد ضد زنگ ساخته شده بود. و جلو و پشتش تمام شیشه بود.

بنابراین می توان با اطمینان گفت که سامسونگ جسارت زیادی در ارائه دستگاهی با پشته پلاستیکی با قیمت بالا دارد. اما نکته خوب اینجاست: پشت پلاستیکی مات به نظر می رسد. آن را در دست بگیرید. ظاهر و حس یک گوشی برتر را دارد و این تمام چیزی است که اهمیت دارد. در دست، نوت 20 مانند یک گوشی متحکم به نظر میرسد، روکش لمسی نرم در پشت، بافتی زیبا دارد و در دست گرفتن آن لذت بخش است. این گوشی ما را به یاد نوکیا Lumia 925 می اندازد.که یک قاب فلزی محکم را با پلی کربنات و شیشه ترکیب می کرد.

یکی از نقاط ضعف نوت 20  این است که بزرگ است. و مدل استاندارد دستگاه‌های بزرگ، مسطح و مستطیلی آن را متمایز می‌کند. در مورد چیدمان دکمه و پورت شارژر طبق معمول است و چیزی منحصر به فرد نیست. دکمه های پاور و صدا در سمت راست ، و پورت Type-C و بلندگو در پایین قرار دارد. چیزی که این گوشی را منحصر به فرد می کند، قلم S Pen است. در مدل امسالی در سمت چپ قرار دارد. مدل‌های قدیمی‌تر خودکار در سمت راست دارد.

S Pen

قلم s pen

یادداشت در صفحه خاموش
Pen Up برای طراحی
doodle AR، نوشتن روی صفحه خیلی بیشتر

مزیت خرید نوت این است که قلم S Pen را دریافت میکنید. که هر سال جدید، سامسونگ ویژگی های بیشتری را اضافه می کند و آن را مفیدتر میکند. این قلم در نوت 20 کارهای زیادی می توانید انجام دهید. یکی از ویژگی هایی که بیشتر استفاده میشود، ویژگی فیلمنامه نویسی است. این مورد به شما امکان میدهد؛ از یک نقشه اسکرین شات بگیرید و نقاط مهم یا جهت‌ها را برجسته کنید. این ویژگی زمانی مفید است که مقاله ای را با شخصی به اشتراک می گذارید و میخواهید یک جمله کلیدی را برجسته کنید.

یکی دیگر از ویژگی های پر استفاده، یادداشت های خاموش صفحه است. به سادگی قلم را در حالی که صفحه نمایش خاموش است، قلم را از جای خود بردارید و گوشی در حالت آماده به کار است. و میتوانید یادداشتی روی صفحه بنویسید و آن را ذخیره کنید. البته کاربردهای دیگری هم دارد. به عنوان مثال، هنرمندان می‌توانند از Pen Up برای کشیدن طرح‌ها استفاده کنند و حتی توانایی بارگذاری عکس‌ها و «ردیابی» روی آن‌ها را داشته باشند. همچنین یک ویژگی AR doodle وجود دارد که به شما امکان می دهد هنگام ضبط ویدیو از طریق دوربین جلو، روی صورت خود نقاشی کنید. مشخصات سامسونگ گلکسی نوت 20

برخی از برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهند که فقط با نگه داشتن نوک S Pen نزدیک بالا یا پایین، صفحات را به‌طور خودکار بالا و پایین کنید. همچنین گاهی اوقات استفاده از قلم برای پیمایش گوشی به جای استفاده از انگشت با تلفن بزرگی مانند نوت 20، در واقع راحت تر است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED Plus، نسبت تصویر 20:9
وضوح 1080 x 1400 (393ppi)
اسکنر اثر انگشت در روی نمایشگر

حقیقت این است که در طول آزمایش گوشی، حتی یک شکایت از صفحه نمایش نداشتیم. Note 20 را در کنار صفحه نمایش Quad HD+ در گلکسی S20 قرار دهید و متوجه خواهید شد که وضوح آن کمی کمتر است. بیشتر جزئیات کمی صاف‌تر هستند. بازتولید رنگ نیز عالی است. شما یک تجربه واضح و چشم نوازی را که از صفحه نمایش AMOLED سامسونگ انتظار دارید، در این گوشی دریافت می کنید. صفحه نمایش بیش از حد اشباع نیست، اما زنده و به طور کلی متعادل و روشن است.

باتری

پردازنده Exynos 990 یا Snapdragon 865+
8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت / 256 گیگابایت حافظه داخلی
باتری 4300 میلی آمپر ساعتی، شارژ 25 واتی
شارژ بی سیم

ظرفیت باتری این گوشی 4300 میلی آمپر ساعت است که در مقابل پرچمداران بزرگ 2020 با پشتیبانی از 5G، آنقدرها هم زیاد نیست. با این حال، ظرفیت کمی هم نیست. و در بیشتر موارد استفاده، کار بسیار خوبی در یک روز کامل کاری انجام می دهد. در صورت استفاده زیاد شاید 30 درصد از شارژ باقی بماند. اما اگر میخواهید دوام آن را به دو روز افزایش دهید،استفاده معمولی و نسبتا کمی را میطلبد.

برای شارژ می توانید از درگاه شارژر Type-C استفاده کنید یا از شارژر بی سیم استفاده کنید. مانند Oppo یا OnePlus شارژ فوق‌العاده‌ سریعی ندارد، اما به اندازه کافی سریع است. آداپتور سامسونگ می تواند تا 25 وات افزایش یابد که در مواقع اضطراری در مدت 30 دقیقه شارژدهی مناسبی به گوشی میدهد.

عملکرد

Galaxy Note 20 review

در مورد سرعت و عملکرد کلی، در مدل آمریکایی با مدل اروپایی تفاوت وجود دارد. پردازنده Exynos خوب ظاهر نشده است. و به نظر میرسد با بازی های سنگین دچار مشکل شود. ممکن است در بارگذاری برنامه یا نشان دادن اعلان‌ها، نرخ فریم فوق‌العاده صاف را تجربه نکنید، چرا که نرخ تازه سازی 60 هرتز است. با اینحال آنقدر آشکار نیست که متوجه آن بشوید. مشخصات گلکسی نوت 20

ما نسخه 5G را در آزمایش کردیم و در مناطقی با سیگنال خوب، شبکه به طور کلی برای مرور وب و رسانه های اجتماعی دارای عملکرد بسیار خوب و قابل اعتماد بود.

نرم افزار

One UI 2.5 مبتنی بر اندروید 10

سامسونگ از اندروید گوگل به عنوان پلتفرمی برای خدمات و رابط کاربری خود استفاده می کند و در حالی که ظاهر آن مشکلی ندارد اگر به برخی از خدمات خود گوگل عادت داشته باشید استفاده از آن می تواند خسته کننده باشد. به عنوان مثال، می‌توانید از سرویس تکمیلی Google در کروم استفاده کنید یا در اولین راه‌اندازی برنامه‌های خود به سیستم وارد شوید، اما رابط کاربری سامسونگ ترجیح می‌دهد از Samsung Pass استفاده کنید.

بنابراین باید با تغییر دادن برنامه‌های خود اینکار را انجام دهید. با این حال، داشتن نرم‌افزارهای ساخت سامسونگ بد نیست. در واقع، با توجه به استفاده از قلم S ضروری است.

دوربین

مشخصات سامسونگ گلکسی note 20

 

بخوانید  سری سامسونگ گلکسی S24

سیستم دوربین سه گانه در عقب
12 مگاپیکسل اصلی، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار دو پیکسل، تثبیت کننده نوری (OIS)
64 مگاپیکسل تله فوتو (زوم 3 برابر)، f/2.0
12 مگاپیکسل فوق عریض، f/2.2
فیلمبرداری 8K، فیلمبرداری HDR
دوربین جلو 10 مگاپیکسلی با فیلم برداری 4K

نوت 20 دارای تنظیمات حرفه ای دوربین سه گانه با سه دوربین واقعا کاربردی تشکیل شده است. در حالت خودکار، دوربین ها به خوبی کار می کنند تا نقاط روشن و سایه را متعادل کنند. آنچه نسبتاً تأثیرگذار است این است که هر سه دوربین رنگ های ثابتی تولید میکنند. بزرگنمایی بسیار زیاد حداکثر تا 30 برابر به طور شگفت‌انگیزی نتایجی مختلف داشت که فاقد رنگ و جزئیات بود، اما هنگام به حداکثر رساندن زوم دیجیتال این مورد در هر تلفنی قابل انتظار است.

به طور کلی، عکس هایی که در نور روز گرفته میشوند، چشم نواز هستند. هرکسی که Note 20 را برای گرفتن عکس انتخاب کند از وضوح و ظاهر عکس ها بسیار راضی خواهد بود.

نتیجه گیری

اگر به دنبال گوشی با قلم یکپارچه هستید، بهتر از Samsung Galaxy Note 20 هم وجود دارد. البته قابلیت یادداشت برداری آن فوق العاده است. مطمئناً، جنس قاب پشتی و فقدان صفحه‌نمایش با نرخ تازه‌سازی بالاتر، نشانه‌های منفی چندان مهمی نیستند. در استفاده‌های روزمره این موضوع مشکل بزرگی ایجاد نخواهد کرد. به علاوه، اگر مشخصات بهتر و بیشتری میخواهید، بیشتر هزینه کنید و مدل Ultra را انتخاب کنید.

گلکسی نوت 20 ممکن است هیچ ویژگی جدیدی را وارد بازار نکند، اما به عنوان دستگاهی که مدت ها در صدر بوده، همچنان نقاط قوت قابل توجهی از خود نشان می دهد.

مشخصات سامسونگ گلکسی نوت 20
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها