نشت مشخصات Poco X4 Pro 5G. آرایش دوربین 108 مگاپیکسلی و قدرت اسنپدراگون 695 فاش شد. در این مطلب به بررسی مشخصات گوشی poco x4 میپردازیم. با ما همراه باشید. در نگاه اول، به نظر میرسد پوکو X4 پرو یک محصول میان رده قوی است. با صفحه نمایش 120 هرتزی و باتری بزرگ و فست شارژ، باید تجربه خوبی را نسبت به قیمت خود ارائه دهد.

انجام تمامی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی پوکو در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری متخصص و حرفه ای.

بررسی مشخصات گوشی poco x4

Poco X4 Pro 5G

نقاط قوت
نرخ تازه سازی 120 هرتز
باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی با فست شارژ
حافظه قابل ارتقا و دارای پورت هدفون
نقاط ضعف
اندروید 11 را به جای 12 اجرا می کند
MIUI  سلیقه همه نیست
محفظه بزرگ دوربین به احتمال زیاد باعث اختلاف نظر خواهد شد.

پوکو؛ مانند سایر برندهای فرعی شیائومی در چند سال گذشته هویت جالبی ایجاد کرده است. گوشی‌هایی را ارائه میکند که از نظر عملکرد و مشخصات عالی هستند. اما با قیمت مناسب. Poco تقریباً حس برندی جذاب و جوان پسند دارد. یکی از جدیدترین محصولاتی که به سبد محصولات پوکو پیوسته، پوکو x4 پرو 5g است. این یک دستگاه میان رده است، اما مشخصاتی دارد که برای کسانی که گوشی سریع و روان میخواهند، گزینه ای جذاب است.

طراحی

طراحی

ابعاد: 64.2 x 76.1 x 8.1 میلی‌متر – 205 گرم
محافظ جلو گوریلا گلس 5
سنسور اثر انگشت نصب شده در کنار
لبه های پلاستیکی، جلو و پشت شیشه
رنگ های مشکی لیزری، آبی لیزری و زرد پوکو

بجز طراحی بزرگ دوربین در پشت، طراحی این گوشی کاملاً استاندارد است. هیچ قسمت منحنی وجود ندارد. پشت کاملاً صاف است. و لبه پلاستیکی دور گوشی مربع است و منحنی نیست. فقط گوشه ها کمی گرد هستند. و دقیقا مانند عقب، شیشه جلو نیز کاملا صاف و ساده است. این یک گوشی نسبتاً نازک با 8.1 میلی متر قطر است. اما باز هم بزرگ است. طوریکه از iPhone 13 Pro Max بلندتر است که اصلا کوچک نیست.

بخوانید  اپل واچ سری 8 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

پورت هدفون 3.5 میلی متری در لبه بالایی، و دکمه پاور در سمت راست قرار گرفته که به عنوان اسکنر اثر انگشت نیز عمل میکند. در آزمایش‌های اولیه به خوبی کار می‌کند، اما گاهی به‌طور تصادفی، در شناسایی اثر انگشت دچار اختلال میشود.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.67 اینچی FullHD+ (1080 x 2400) AMOLED
نرخ تازه سازی تا 120 هرتز
700 نیت معمولی؛ حداکثر روشنایی 1200 نیت
MIUI 13 برای نرم افزار Poc

پوکو x4 پرو 5g، یک صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی دارد که میتواند حداکثر روشنایی را تا 1200 نیت (معمولاً 700 نیت) برساند. به‌علاوه، نرخ تازه‌سازی آن بالاست. پنل تعبیه شده در X4 Pro می تواند تا 120 هرتز برسد، که به این معنی است که محتوای بهینه شده کاملا صاف و واضح به نظر میرسد. در تنظیمات پیش‌فرض، رنگ‌ها بسیار زنده به نظر می‌رسند. شاید گاهی اوقات کمی بیش از حد اشباع شوند، و کنتراست بالاست.

شاید فکر کنید کنتراست بالا است، اما در حال تماشای هر برنامه ای که باشید، یک تجربه بصری چشم نواز خواهید داشت.  یک بلندگو در لبه پایینی وجود دارد. و با این اوصاف موقعیت بلندگوی پایینی باعث میشود که صدا در حالت افقی و عمودی پوشانده و مسدود شود. در بخش نرم‌افزاری، این گوشی با MIUI 13 شیائومی پوکو بارگذاری شده است. که به جای اندروید 12 بر روی اندروید 11 ساخته شده است. این سیستم  برای دسترسی سریع به اعلان ها و تغییر تنظیمات سریع ارائه میشود.

به جای اینکه هر دو در یک سمت  باشند، «مرکز کنترل» با کشیدن انگشت از سمت راست قابل دسترسی است، در حالیکه اعلان‌ها از سمت چپ قابل دسترسی هستند. این مشابه روشی است که هواوی در آخرین نسخه EMUI از آن استفاده کرده است. از نمای جلو، کاملاً استاندارد است و حاشیه‌های نسبتاً باریکی در اطراف نمایشگر دارد. قاب بالا و پایین، طبق معمول، کمی ضخیم تر از حاشیه های سمت چپ و راست صفحه نمایش است. دوربین کوچک پانچ که در مرکز بالا قرار دارد.

بخوانید  مشخصات گوشی سامسونگ A52 5G + قیمت

عملکرد و باتری

عملکرد

پردازنده اسنپدراگون 695
6 گیگابایت/128 گیگابایت یا 8 گیگابایت/256 گیگابایت
قابل ارتقا تا 1 ترابایت
باتری 5000mah؛ شارژ سیمی 67W

از نظر مشخصات، اسنپدراگون 695 جدیدترین پردازنده میان رده انتخابی بسیاری از سازندگان گوشی های اندرویدی است. این به معنای یک تجربه قابل اعتماد اما نه زیاد سریع است. با این حال، احتمالا بدون مشکل میتوانید تمام بازی های مورد علاقه خود را بازی کنید. و بعید است که با تاخیر یا هنگی به خصوص با نمایشگر 120 هرتزی مواجه شوید.

بسته به اینکه مدل ذخیره سازی 128 یا 256 گیگابایتی را میخواهید، به رم 6 و 8 گیگابایتی مجهز است. همچنین می توانید حافظه را با کارت microSD تا 1 ترابایت افزایش دهید. باتری عملکرد خوبی دارد. با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، بزرگ است. و با بهینه سازی های معمول باتری MIUI میتواند تا یک روز کامل را دوام بیاورد. همچنین به لطف آداپتور فست شارژ ۶۷ واتی که همراه با گوشی ارائه میشود، می‌تواند تنها در ۴۰ دقیقه به طور کامل شارژ شود.

دوربین ها

پوکو x4 پرو

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی؛ سنسور f/1.9 – 1/1.52 اینچی
فوق عریض 8 مگاپیکسلی – f/2.2
ماکرو 2 مگاپیکسلی
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل

از نظر دوربین، لنزهای سه گانه در پشت پوکو، یک طرح استاندارد در بازار میان رده ها است. یعنی اینکه شما یک دوربین اصلی، یک دوربین فوق عریض و یک ماکرو 2 مگاپیکسلی با وضوح پایین خواهید داشت. دوربین اصلی از بزرگترین سنسور در بین این سه سنسور استفاده میکند که دارای وضوح 108 مگاپیکسلی است. البته، پیکسل‌ها را پایین می‌آورد و ترکیب می‌کند تا به‌طور پیش‌فرض تصاویری 12 مگاپیکسلی به شما ارائه دهد. با این حال، اگر میخواهید، می توانید حالت 108 مگاپیکسلی Ultra HD را در برنامه دوربین بارگذاری کنید و از تک تک پیکسل ها استفاده کنید.

بخوانید  گوشی شیائومی ردمی 13C رسما معرفی شد

پوکو همچنین دوربین را با حالت های مختلف و مفید عکاسی ارائه کرده است. که شامل مواردی مانند عکاسی از اسناد، حالت پرتره، عکس‌های با نوردهی طولانی، پانوراما، حالت شب، تایم لپس و حرکت آهسته است. حتی یک حالت فیلمبرداری دوگانه وجود دارد که با دوربین های جلو و عقب به طور همزمان فیلمبرداری میکند.

Poco X4 Pro 5g

خبر خوب این است که به احتمال زیاد این دستگاه  یک گوشی عالی خواهد بود. Redmi Note 11 Pro که قبلا بررسی کردیم تجربه‌ای عالی را در قبال هزینه ای که پرداخت میشود ارائه میدهد و ما انتظار داریم که پوکو x4 پرو 5g هم همینطور باشد. قیمت حدود 350 یورو است. اما باید منتظر تایید کامل قیمت ها و همچنین تغییرات منطقه ای زمانی که پوکو به طور رسمی این گوشی را عرضه می کند، باشیم.

 

پوکو x4 پرو 5g، گوشی هوشمند 8+256 گیگابایتی، دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED 120 هرتزی. اسنپدراگون 695، دوربین سه گانه 108 مگاپیکسلی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی.

مشخصات گوشی poco x4.
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها