بررسی Poco X3 Pro: آیا بزرگتر بهتر است؟ بررسی مشخصات شیائومی poco x3 در این مطلب. با ما همراه باشید.

انجام تعمیرات گوشی شیائومی در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری مجرب.

مشخصات شیائومی poco x3 pro

گوشی بزرگی که توجه شما را به خود جلب کرده، Poco X3 Pro است. دستگاه زیرمجموعه برند شیائومی. و شما را با صفحه نمایش بزرگ، باتری عظیم و قیمت نه چندان زیاد وسوسه میکند. تنها یک سال پس از عرضه Poco X2، X3 Pro به بازار آمد. این اولین دستگاهی است که دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 860 است، که بسیار قدرتمند است. (عموماً یک نسخه جدید 855+) اما مهمتر از همه 5G ندارد. به این ترتیب، Poco X3 Pro یک چشم انداز نسبتا منحصر به فرد دارد. در ادامه به مشخصات ظاهری و داخلی آن بیشتر میپردازیم.

همه موئلفه های این گوشی در مورد بزرگ شدن است. صفحه نمایش بزرگ، باتری بزرگ و با قیمت خوبی که دارد، جذابیت زیادی برای خرید دارد. اما در برخی موارد نرم افزار کاملاً متصل نمیشود. بعضی مشکلات اعلان ناراحت کننده است در حالی که اندازه فیزیکی و وزن این دستگاه به این معنی است که سایر دستگاه ها احتمالا جذابیت بیشتری داشته باشند.

نقاط قوت
Qualcomm SD870 عملکرد روان را تضمین می کند.
بدون پیامد هزینه/باتری 5G.
ماندگاری طولانی مدت در هر بار شارژ.
تجربه نمایشگر بزرگ.
قیمت مقرون به صرفه.

نقاط ضعف
دستگاه بزرگ و سنگین است، بیشتر از آنچه که مشخصات نشان می دهد.
طراحی تا حدی نامطلوب است.
دوربین ها معمولی هستند.
بدون اتصال 5G.
نرم افزار مشکلاتی دارد به خصوص در بخش اعلان ها.

طراحی و نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش: پنل DotDisplay 6.67 اینچی، وضوح +FHD، رفرش 120 هرتز، 450 نیت
رنگبندی: مشکی فانتوم، آبی ، برنز
ابعاد: 165.3 x 76.8 x 9.4 میلی متر / وزن: 215 گرم
اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار
جک 3.5 میلی متری هدفون

همانطور که متوجه شدید Poco X3 Pro یک گوشی بزرگ و سنگین است. حتی بیشتر از آنچه که در مشخصات آن دیده میشود. در تلفنی که دائماً آنرا دست می‌گیرید، به‌طور محسوسی 215 گرم زیاد است. به عنوان مثال، وزن این گوشی بسیار بیشتر از Redmi Note 10 Pro است. اندازه بزرگ گوشی ناشی از صفحه نمیش بزرگ است.

این پنل 6.67 اینچی «DotDisplay» از سامسونگ تهیه شده است. با بسیاری از ویژگی‌های خوب، یعنی نرخ رفرش 120 هرتز برای روان تر کردن تجربه بصری. رزولوشن فول اچ دی پلاس یعنی 2400 در 1080 پیکسل احتمالا در بالاترین حد نباشد، اما به همان اندازه است که نیاز دارید. طراحی گوشی سال به سال به سرعت پیش می‌رود اما بنا به دلایلی Poco X3 Pro کمی شبیه به سال گذشته است. دوربین کمی برآمده است و در یک دایره سیاه قرار گرفته است. لوگوی بزرگ Poco که در پشت نقش بسته، بسیار بزرگتر از حد لازم است.

چند لمسی خوبی وجود دارد. اگر هنوز از هنزفری سیمی استفاده میکنید، جک هدفون 3.5 میلی متری دارد. و اسکنر اثر انگشت در کنار نصب شده که به عنوان دکمه پاور استفاده می شود. و عملکرد سریعی دارد. همچنین با استفاده از قفل چهره”Face Unlock”، می توانید قفل X3 Pro را باز کنید. به طور خلاصه Poco X3 Pro بزرگ است. به نوعی در خط مقدم طراحی گوشی قرار ندارد. اما اگر به دنبال یک گوشی بزرگ می گردید، به لطف صفحه نمایش و باتری بزرگ،انتخاب درست همین است.

 

بخوانید  گوشی های پرچمدار سال 2022

عملکرد

عملکرد

پلتفرم کوالکام اسنپدراگون 860، رم 6/8 گیگابایت
باتری 5160 میلی آمپر ساعتی، شارژ 33 واتی
فقط 4G/LTE، بدون 5G

Poco X3 Pro با اجتناب کامل از اتصال، هرگونه مشکل 5G را دور می زند. به نظر میرسد استفاده از پردازنده کاملاً جدید کوالکام اسنپدراگون 860 به همین دلیل است.  مودم سری X50/X55 در پلتفرم متصل نیست، بنابراین 5G وجود ندارد. اما عملکرد اتصال 4G/LTE به اندازه کافی خوب است. و رضایت بسیاری از کاربران را جلب کرده است.

لازم به ذکر است که اسنپدراگون 860 واقعاً قدرتمند است. و بسیار شبیه اسنپدراگون 855+ بازسازی شده دو سال قبل است. همان هشت هسته، سرعت یکسان (2.96 گیگاهرتز)، همان تراشه گرافیکی؛ فقط فاقد مودم سریعتر است. با این حال، از نظر عملکرد، چیزی وجود ندارد که شما را آزار دهد. به لطف صفحه نمایش 120 هرتزی، تجربه بسیار روان خواهید داشت.

داشتن نرخ رفرش 120 هرتز بسیار منطقی است. زیرا یک پردازنده قدرتمندتر میتواند نرخ فریم مناسبی را در موقعیت های مختلف، از رابط کاربری و نرم افزار گرفته تا برنامه های بی شمار از جمله بازی ها، کنترل کند. برخی از سازندگان، تازه‌سازی سریع‌تری را اعمال کرده‌اند، اما پردازنده‌ ی به اندازه کافی خوبی استفاده نکرده اند. تا توسط آن سخت‌افزار خوب عمل کند. Moto G30 با قیمت ارزان‌تر یکی از این نمونه‌ها است.

 

باتری

باتری

اگر از ویژگی‌های صرفه‌جویی در مصرف باتری استفاده نکنید، در هر 10 ساعت 30 درصد باتری کاهش میابد. که شامل استفاده معمولی است. جای تعجب نیست، چون پوکو x3 پرو دارای باتری 5160 میلی آمپر ساعتی است. این گوشی از آن دسته گوشی‌هایی است که تقریباً دو روز دوام می آورد. مگر اینکه از برنامه‌های سنگین استفاده کنید.

این موارد به نرم‌افزار MIUI شیائومی بستگی دارد که جزئیات زیادی در مورد کار با باتری دارد. به‌طور پیش‌فرض، همه برنامه‌ها روی «بهینه‌سازی باتری» تنظیم می‌شوند. بنابراین احتمالاً باید برنامه‌های پر کاربرد خود را به «بدون محدودیت» منتقل کنید تا عملکرد بهتری داشته باشند.

شیائومی poco x3 دائماً مشکلاتی را در بخش اعلان‌ها نشان می‌دهد. دقیقاً مانند آنچه در شیائومی Mi 11 وجود دارد. البته در اینجا کمی بیشتر. به عنوان مثال، تأخیر یک ساعته در اعلان‌های WhatsApp، به‌علاوه تأخیر اعلان در برنامه‌های مختلف دیگر. البته با توجه به اینکه کدام برنامه ها برای شما از نظر حجم و تکرار استفاده مهم تر هستند. میتوانید اجازه دسترسی بیشتر به آنها را بدهید، اما بطور کلی کمک چندانی نمیکند.

شخصی سازی عالی است، اما میتواند مانع باشد. بعضی ترجیح میدهند MIUI با رویکرد محدود کردن برنامه‌ها، نرم‌تر باشد. اینکه چرا برخی از گوشی‌های شیائومی روی همان نسخه‌های نرم‌افزاری خوب کار می‌کنند. Redmi Note 10 Pro یک نمونه است. اما در Poco این کار را نمی‌کنند، چون گیج‌کننده است.

 

بخوانید  تفاوت آیفون 15 با آیفون 14

دوربین ها

مشخصات گوشی شیائومی poco x3 + قیمت

دوربین های چهارگانه عقب:
اصلی: 48 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.79، اندازه سنسور 1/2 اینچی
زاویه باز (119 درجه): 8 مگاپیکسل، f/2.2
ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4
عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4
دوربین جلو: 20 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2

 

در حالی که بسیاری از گوشی های هوشمند در حال حاضر دوربین‌های 108 مگاپیکسلی دارند. X3 Pro کمی پایین‌تر قرار گرفته است و در عوض سنسور اصلی 48 دارد. به طور کلی کیفیت نسبتا مناسبی در شرایط مختلف و حالت شب دارد. یک لنز زاویه عریض 8 مگاپیکسلی هم وجود دارد که اگرچه مفید است، اما کیفیت محدودی دارد. البته که در این سطح نرمال است.

اما دو دوربین دیگر، هر دو سنسور 2 مگاپیکسلی عمق و کلوزآپ ماکرو را پوشش میدهند. استفاده محدودی دارند. اما آرایش “دوربین چهارگانه” تنها جهت جذب و فروش بیشتر است.

 

نتیجه گیری

آنباکسینگ پوکو ایکس تری

در Poco X3 Pro همه چیز در حال پیشرفت است. اگر تلفنی با دوام میخواهید، به حجم فیزیکی و 5G اهمیتی نمیدهید. Poco X3 Pro برای کاربران خاصی در بازارهای خاص مورد توجه قرار گرفته است.

مشخصات شیائومی poco x3
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها