بررسی سامسونگ گلکسی A52s 5G موبایلی که دو قدم به جلو برداشته و یک قدم به عقب! در این مطلب به بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی A52s  میپردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیرات انواع گوشی های سامسونگ گلکسی در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

نکات برجسته گلکسی a52s

گلکسی A52s عملکرد بهتری نسبت به Galaxy A52 دارد.
نمایشگر 120 هرتزی آن برای گیمرها خوب است.
شارژ با شارژر 15 واتی کمی کند است.

مشخصات کلیدی

نقاط قوت
امتیاز IP67، طراحی منحصر به فرد.
بلندگوهای استریو با کیفیت بالا.
صفحه نمایش 120 هرتزی Super AMOLED.
عملکرد خوب دوربین در نور روز.
دوربین سلفی خوب.
تجربه نرم افزار سیال.

نقاط ضعف
bloatware از پیش نصب شده.
عملکرد متوسط ​​دوربین در نور کم.
ضبط ویدیو فاقد تثبیت است.

مشخصات سامسونگ گلکسی a52s

سامسونگ گلکسی A52s نسخه ارتقاء یافته گلکسی A52 است. که در ماه مارس سال جاری عرضه شد. Galaxy A52 تا کنون یک میان رده مناسب بوده است و به خاطر رتبه IP67 خود که اکثر گوشی های میان رده دیگر از آن برخوردار نیستند، متمایز است. با شروع قیمت 8 میلیون و 800 هزار تومان برای نوع 6 گیگابایت رم، گلکسی A52 هنوز هم ارزش  دارد، حتی اگر مدرن ترین گوشی نباشد.

در حال حاضر، در گلکسی A52s، سامسونگ چند ویژگی و مشخصات بهبود یافته را اضافه کرده است. یک صفحه نمایش 120 هرتزی، سیستم 5G و یک SoC جدید Qualcomm Snapdragon 778G وجود دارد. که عملکرد بهتری نسبت به Snapdragon 720G در A52 دارد. در حالی که گلکسی A52s یک پیشرفت کلی داشته است، قیمت بالاتر آن نشان دهنده این است که جایگزین مستقیم گلکسی A52 نیست.

قیمت سامسونگ گلکسی A52s

سامسونگ گلکسی A52s، مانند گلکسی A52، در دو نوع موجود است. اما به طور قابل توجهی بهتر ظاهر شده است. نسخه پایه دارای 6 گیگابایت رم است. و قیمت آن از 9 میلیون تومان شروع میشود. نسخه دارای 8 گیگابایت رم قیمتی حدود 11 میلیون تومان دارد. هر دو نسخه دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی هستند. و در سه رنگ موجود هستند: مشکی، سفید و بنفش . در این بررسی، نسخه رم 8 گیگابایتی آزمایش شده است.

طراحی سامسونگ گلکسی A52s

طراحی

گلکسی A52s از نظر طراحی تقریباً مشابه مدل قبلی خود است. این گوشی دارای پنل پشتی از جنس پلی کربنات با قاب پلاستیکی است. پنل پشتی پلاستیکی مات اثر انگشت را زیاد نشان نمیدهد. یکی از عناصر طراحی برجسته، ماژول دوربین است که کمی برآمده است. اما دارای پوشش و رنگ مشابه است. این مورد باعث می شود بریدگی لنز برجسته شود و ظاهری بسیار مدرن به گوشی می دهد.

برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند در این بخش، گلکسی A52s دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. که در پایین و در کنار درگاه USB Type-C و بلندگوی اصلی قرار دارد. هدفون گوشی در یک شکاف ظریف بین شیشه نمایشگر و قاب پلاستیکی که از آن محافظت می کند، قرار گرفته است. جدا از اینکه برای مکالمه استفاده میشود، به عنوان یک بلندگوی ثانویه نیز وظیفه مضاعف را انجام می دهد.

A52s دارای رتبه IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. این یکی از معدود گوشی‌های هوشمندی است که این ویژگی ممتاز را ارائه می‌کند. و طبق گفته سامسونگ، این گوشی می‌تواند تا عمق 1 متری در آب تا 30 دقیقه مقاومت کند. گلکسی A52s دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی فول اچ دی پلاس Super AMOLED با بریدگی برای دوربین سلفی است. این نمایشگر از گوریلا گلس 5 ساخته شده است. و در برابر لک مقاوم است. حاشیه‌ها کمی ضخیم‌تر از اکثر گوشی‌های هوشمند در زیر Rs به نظر می‌رسند.

نرم افزار

نرم افزار

سامسونگ گلکسی A52s از پردازنده Qualcomm Snapdragon 778G SoC استفاده می کند. این پردازنده به هیچ وجه ضعیف نیست. پشتیبانی از بلوتوث 5، وای فای دو بانده 6، NFC و مجموعه معمولی از سیستم های ناوبری وجود دارد. در حالی که گوشی دارای جک 3.5 میلی متری هدفون است، هیچ برنامه رادیویی FM وجود ندارد.

رابط کاربری One UI 3.1 در گلکسی A52s اجرا میشود. که مبتنی بر اندروید 11 است. و آپدیت امنیتی ماه اوت را دریافت میکند. اگر به برنامه های شخص ثالث نیازی نداشته باشید، می توان آنها را حذف نصب کرد.

صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED دارای نرخ رفرش 120 هرتز است که ارتقای پنل 90 هرتزی در گلکسی A52 است. نرخ رفرش 120 هرتز هنگام اجرای بازی های سریع مفید است. و پنل Super AMOLED با رنگ مشکی عمیق خود باعث میشود محتوای ویدیویی کاملاً عالی به نظر برسد. صفحه نمایش گلکسی A52s از HDR10 پشتیبانی نمی کند

عملکرد و عمر باتری

بررسی سامسونگ گلکسی a52s 5g

عملکرد اسنپدراگون 778G سامسونگ گلکسی A52s نسبتا خوب است. اما با گوشی های هوشمند در همان سطح قیمت همتراز نیست. انجام بازی در گلکسی A52s هم خوب است. بازی Call of Duty را با تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم بسیار بالا و بدون مشکل گرمایش یا تاخیر قابل توجه میتوانید بازی کنید. مشخصات سامسونگ گلکسی A52s 5G.

سامسونگ گلکسی A52s در تست باتری 15 ساعت و 43 دقیقه دوام می آورد. که برای یک گوشی هوشمند در این رده خوب است. اما از گلکسی a52 بطور عجیبی کمتر است. به راحتی یک روز و نیم با کمی بازی، عکاسی و پخش ویدیو دوام می آورد. شارژ گوشی با استفاده از شارژر 15 واتی 1 ساعت و 37 دقیقه طول میکشد که بد نیست. البته اگر از شارژر 25 واتی که این گوشی از آن پشتیبانی می کند استفاده کنید، زودتر شارژ خواهد شد.

دوربین ها

دوربین ها

گلکسی A52s دارای چهار دوربین پشتی است. که شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک دوربین عمق 5 مگاپیکسلی است. دوربین جلویی 32 مگاپیکسل است. حالت های دوربین را هم سفارشی میشود. یکی از جزئیاتی که باید به آن توجه کرد. این است که دوربین فوق عریض تنها با سرعت 30 فریم در ثانیه در هر دو رزولوشن 1080p و 4K فیلم می گیرد.

این گوشی در عکاسی در نور روز عملکرد خوبی دارد. دوربین اصلی پرتره های واضح با جزئیات خوب می گیرد. دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی نیز سلفی های واضحی با جزئیات عالی می گیرد. عکس‌هایی که در نور کم گرفته شده‌اند، جزئیات و وضوح کمتری را نشان می‌دهند. حالت شب بیشتر این موارد را تصحیح میکند. اما در صحنه‌های کم‌نور چندان مؤثر نیست، چون فقط توانسته تصویر را بدون افزایش وضوح یا کاهش نویز روشن کند.

نتیجه

اگر از طرفداران این برند هستید یا به دنبال یک گوشی هوشمند درجه یک با رتبه IP در زیر Rs هستید، Samsung Galaxy A52s یک ارتقاء ارزشمند است. با این حال، وقتی صحبت از قیمت به میان می‌آید، قیمت بالای گلکسی A52s باعث می‌شود گوشی‌هایی که قیمت کمتری دارند و ویژگی‌ها و عملکرد بهتری ارائه می‌دهند، آن را تحت تأثیر قرار دهد.

مشخصات سامسونگ گلکسی A52s 5G
منبع: به گزارش از gadgets.ndtv.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

بخوانید  جزئیات مشخصات دوربین گوگل پیکسل سری 8
×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها