در این مطلب به بررسی مشخصات گلکسی S21 FE 5G ، نقاط قوت و ضعف، و اینکه برای چه افرادی مناسب است میپردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیرات انواع گوشی سامسونگ گلکسی در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کاردی مجرب و حرفه ای با قطعات اورجیننال و اصلی.

مشخصات گلکسی S21 FE 5G

سامسونگ گلکسی S20 FE در اکتبر 2020 عرضه شد و برای سامسونگ بسیار موفق آمیز بود. قیمت آن از 699 دلار با برخی از محصولات ویژه سامسونگ شروع میشود و تجربه بسیار لذت بخشی را برای اکثر افراد ارائه میکند. این گوشی به افرادی توصیه میشود که نمیخواهند مبلغ خیلی بالایی برای یک گوشی سامسونگ هزینه کنند و به دنبال یک تجربه عالی هم هستند.

برای طرفداران سامسونگ که قصد خرید پرچمدار S22 را ندارند، انتخاب این گوشی عالی است. همچنین برای افرادی که میخواهند ۷۰۰ دلار یا کمتر برای یک گوشی بپردازند، خرید خوبی است. برای کسانی که به دنبال یک گوشی اندرویدی مقرون به صرفه هستند، گزینه‌های دیگری وجود دارد.

FE در نام مخفف Fan Edition است و در اواخر سال 2020 به این معنی بود که این گوشی با عمده مشخصات پرچمدار، اسلات کارت microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی، شارژ بی‌سیم، پشتیبانی از 5G و موارد دیگر عرضه خواهد شد. برخی از افراد تمایل داشتند که FE جک هدست 3.5 میلی‌متری داشته باشد، اما این مورد انجام نشد. اینکه چرا S21 FE فعلی لقب Fan Edition را به خود گرفته مشخص نیست چون بسیاری از مشخصات مانند اسلات کارت microSD یا موارد دیگر را ندارد.

نقاط قوت
مشخصات پرچمدار
نمایشگر زیبا و روان
دریافت سلولی برجسته
دوربین عقب با کیفیت
DeX، گالری و اینترنت سامسونگ نصب شده است.

نقاط ضعف
قیمت 100 دلار خیلی بالاست.
پشت پلاستیکی ممکن است  آزار دهنده باشد.

Galaxy S21 FE 5G از 699.99 دلار با چهار گزینه رنگی شروع می شود.

سخت افزار

سخت افزار

گلکسی S21 شبیه به S21 FE است که هر دو دارای پنل پشتی پلاستیکی مات به جای شیشه هستند. با توجه به اینکه اکثر افراد از قاب استفاده میکنند جنس آن چندان اهمیتی ندارد. استفاده از روکش های مات از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا هنگام در دست گرفتن و استفاده از گوشی هیچ اثر انگشتی روی آن نمی ماند. S21 FE از نظر قیمتی 100 دلار کمتر از S21 است و قطعا S21 FE نسبت به S21 برتری دارد.

بخوانید  تفاوت سامسونگ گلکسی s23 اولترا و آیفون 14 پرومکس

همانطور که از سامسونگ انتظار می رود، صفحه نمایش Super AMOLED فوق العاده است. و صفحه نمایش 120 هرتزی یک تجربه نمایش بی عیب و نقص را ارائه می دهد. دیدن یک پنل شیشه ای تخت با حداقل حاشیه و یک دوربین کوچک با سوراخ مرکزی در جلو عالی است. روکش مات روی قاب آلومینیومی نیز عالی است زیرا به شما کمک می کند گوشی را به راحتی در دست بگیرید.

دکمه‌های صدا و پاور در سمت راست با درگاه USB-C، بلندگوی پایین و شیار سیم‌کارت در پایین قرار دارند. یک دهانه میکروفن در بالا وجود دارد و هیچ چیزی در سمت چپ گوشی وجود ندارد. سه دوربین در پشت S21 FE با ظاهری برش کانتور در سری S21 وجود دارد، اما با ساختار پلاستیکی مات ظریف‌تر است. دوربین‌ها بسیار توانمند هستند و گزینه‌های نرم‌افزاری زیادی در دسترس است. از جمله ضبط دوگانه ویدیویی از دوربین جلو و دوربین عقب بصورت همزمان. تماس ها عالی به نظر میرسند، سرعت دانلود بالاست

مشخصات گلکسی S21 FE 5G

s21 fe 5g

ابعاد: 155.7 × 74.5 × 7.9 میلی متر و 177 گرم
رنگ: گرافیت، اسطوخودوس، زیتونی، سفید
پردازنده: Qualcomm Snapdragon 888
صفحه نمایش : 6.4 اینچی، رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل، Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه سازی 120 هرتز
سیستم عامل: اندروید 12 با OneUI 4.0
رم: 6/8 گیگابایت
حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت حافظه داخلی

دوربین ها: تله فوتو f/2.4 عقب 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیک هیبریدی 3 برابر، دوربین زاویه باز 12 مگاپیکسلی f/1.8 و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی f/2.2 (123 درجه میدان دید). دوربین جلو 32 مگاپیکسلی f/2.2.
قابلیت اتصال: Wi-Fi، بلوتوث 5.0 LE، GPS/Galileo/GLONASS/Beidou، NFC
حسگرها: شتاب سنج، فشارسنج، التراسونیک حسگر اثر انگشت، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور هال، سنسور مجاورت، سنسور نور RGB
مقاومت در برابر گرد و غبار/آب: رتبه IP68
باتری: 4500 میلی آمپر ساعت غیر قابل تعویض با شارژ بی سیم سریع. Wireless PowerShare نیز موجود است.

علاوه بر پنل پشتی پلاستیکی و دوربین های با وضوح پایین تر، تفاوت زیادی در S21 FE از سری گوشی های S21 وجود ندارد. قیمت برای S21 FE نیز 100 تا 300 دلار کمتر است.

نرم افزار

نرم افزار

گلکسی S21 FE 5G با اندروید 12 و Samsung One UI 4.0 راه اندازی می شود. فیس‌بوک به‌طور پیش‌فرض نصب شده است، اما اکنون می‌توانید به‌جای غیرفعال کردن آن، آن را به طور کامل حذف کنید. هنوز هم برخی از برنامه‌های سامسونگ مانند اینترنت، پیام‌ها، Samsung Notes، Samsung Health و چند برنامه دیگر هستند، اما در حین راه‌اندازی این گزینه به شما داده می‌شود که این برنامه‌ها را انتخاب کنید، بنابراین لازم نیست همه آنها را نصب کنید.

بخوانید  بهترین گوشی های بازی سال 2022

پشتیبانی بی‌سیم DeX ارائه شده است، بنابراین می‌توانید S21 FE را به مانیتور متصل کنید و از تجربه‌ای شبیه کامپیوتر شخصی که توسط تلفن پشتیبانی می‌شود لذت ببرید. همچنین شاهد ادغام عالی با Microsoft Outlook، OneDrive، Office و Teams خواهید بود. گزینه Single Take همچنین با قابلیت تغییر انواع نتایجی که می خواهید گوشی ایجاد کند، از جمله ویدیوهای هایلایت، کلیپ های بومرنگ، عکس های فیلتر شده، کلاژ و موارد دیگر بهبود یافته است.

می توانید با Single Take در گوشی سامسونگ بسیار سرگرم شوید. حالت های دیگر در دوربین شامل ضبط دوگانه، فیلم پرتره، هایپرلپس، doodle AR، حرکت فوق العاده آهسته و غیره است. گزینه‌ای برای همگام‌سازی با OneDrive از داخل گالری وجود دارد. همچنین می‌توان برنامه گالری را طوری تنظیم کرد که به‌طور خودکار مجموعه‌های از عکس‌ها و ویدیوها را ایجاد کند و آنها را به عنوان داستان ارائه کند. ایجاد داستان بصورت دستی هم یک آپشن خوب دیگر است.

ویچت های آب و هوا، اتصال به Windows، اشتراک‌گذاری Smart View به سایر دستگاه‌های سامسونگ (مانند تلویزیون‌های سامسونگ)، و همه چیزهای دیگر سامسونگ در S21 FE وجود دارند.

چه کسی باید گلکسی S21 FE را بخرد؟

s21 fe برای چه کسی مناسب است؟

طرفدار سامسونگ که پرچمدار 1000 دلاری نمی خواهند:
S21 FE تقریباً همان تجربه S21 را با 100 دلار کمتر ارائه می دهد و مسلماً همان تجربه را برای 95٪ از عملکردها ارائه می دهد که S21 Ultra با 300 دلار کمتر ارائه می دهد. این گوشی دارای DeX، صفحه نمایش فوق العاده و عمر باتری قوی است، بنابراین انتخاب بسیار خوبی برای این شخص است.

کاربر اندرویدی که می‌خواهد ۷۰۰ دلار یا کمتر برای یک گوشی بپردازد:
بسیاری ممکن است بگویند که این شخص باید Google Pixel 6 را با ۱۰۰ دلار کمتر، با قیمت ۵۹۹ دلار، به عنوان گزینه بهتری نسبت به S21 FE انتخاب کند. اما اینطور نیست. پیکسل 6 به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به‌موقع دریافت می‌کند و تجربه دوربین فوق‌العاده‌ای دارد، اما از پردازنده جدید گوگل بهره می‌برد و سخت‌افزار گوگل سابقه قابل اعتمادی ندارد.

افرادی که یک گوشی هوشمند ارزان قیمت می خواهند:
700 دلار بهتر از 1000 دلار است، اما برای کسانی که به دنبال تلفنی با قیمت 500، 400 دلار یا کمتر از این هستند، تلفن مناسبی برای آنها نیست. Pixel 5a با 5G یک گزینه فوق العاده است که در حال حاضر 449 دلار قیمت دارد و گاهی اوقات با قیمت 399 دلار به فروش می رسد. TCL 20 Pro 5G نیز یک گزینه قوی با قیمت 499.99 دلار است. موتورولا همچنین گزینه های بسیار مقرون به صرفه ای برای گوشی های میان رده دارد.

بخوانید  پیش بینی قیمت گوشی در سال 1400

تجربیات استفاده روزانه

مشخصات گلکسی s21 fe 5g

Samsung Galaxy S21 FE 5G با مشخصات بهبود یافته، جدیدترین نرم افزار اندروید و همان قیمت اولیه 699.99 دلاری است. این گوشی با وجود داشتن باتری بسیار بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی نیز نسبتاً سبک است، بنابراین قاب پلاستیکی آن حرکت خوبی از سوی سامسونگ است. همچنین در هنگام افتادن بهتر از یک گوشی با پشتی شیشه‌ای است

سامسونگ در اتصال سلولی بهترین است. برای کمک به انجام کار، تلفن ها باید به شبکه متصل شوند، بنابراین این قابلیت عامل مهمی در انتخاب گوشی هوشمند است. S21 FE یک گوشی پر زرق و برق نیست، اما تمام جوانب را بررسی می کند و قیمت پایه مناسبی دارد. دوربین‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند، باتری حداقل یک روز کامل دوام دارد. لوازم جانبی در جعبه موجود است.

آقای تعمیرات موبایل

آخرین اخبار و مقالات معتبر و به روز درباره گوشی های اپل و سامسونگ و هواوی و سایر برند های معتبر دردنیا در زمینه موبایل از سایت اقای تعمیر باخبر شوید. همچنین اگر گوشی شما نیاز به تعمیر دارد و وقت مراجعه حضوری به نمایندگی های تعمیر گوشی را ندارید، این مرکز توانایی تعمیر انواع برندهای موبایل را داشته که به چند مورد آن اشاره می کنیم:

  • تعمیر گوشی سامسونگ 
  •  تعمیر گوشی آیفون
  •  گوشی هواوی
  •   گوشی اچ تی سی
  •  تعمیر گوشی سونی
  •  تعمیر گوشی ال جی
  • گوشی شیائومی
  •  گوشی نوکیا
  •  تعمیر گوشی بلک بری
  • و …

مشتریان ما کار با ما را دوست دارند زیرا:

ما سالها تجربه تعمیر انواع گوشی همراه را داریم.
همیشه قابل اعتماد و وقت شناس هستیم.
تکنسین های ما تعمیرات دقیق انجام میدهند.
خدمات ما به مشتریان اولویت اصلی ماست.

مشخصات گلکسی S21 FE 5G
منبع: به گزارش از zdnet.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها