بررسی Samsung Galaxy A32: دو قدم به جلو، یک قدم به عقب. در این مطلب به بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی A32 میپردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیرات انواع گوشی سامسونگ گلکسی در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

مقدمه

سامسونگ بهترین گوشی‌های اندرویدی ارزان‌قیمت را می‌سازد که سری گلکسی A  از این مدل است. سازنده کره‌ای دو سال پیش تولید سری گلکسی J را متوقف کرد و شروع به تولید سری گلکسی A کرد. در نتیجه حالا گوشی هایی با قیمت کمتر از 100 دلار را هم دارد. البته گزینه های میان رده قوی مانند Galaxy A71 را هم میبینید.

سری گلکسی A طرفداران زیادی پیدا کرده است چون خریداران به جای سری گلکسی S به گلکسی A51 یا A71 روی آورده اند تا در هزینه ها صرفه جویی شود. در گلکسی A32، سامسونگ چند ویژگی هیجان انگیز اضافه می کند. یک صفحه نمایش AMOLED 90 هرتزی و دوربین 64 مگاپیکسلی در پشت وجود دارد و سامسونگ نرخ تازه سازی بالا را در دستگاه قرار می دهد. مشخصات سامسونگ گلکسی A32

گلکسی A32 یک ویژگی غیرقابل انکار دارد که تضمین می‌کند از همه گوشی‌های ارزان قیمت دیگر فروش بیشتری خواهد داشت: در دسترس بودن جهانی. سامسونگ گلکسی A32 را تقریباً در هر کشوری به فروش می رساند و غول کره جنوبی در بیش از 150 کشور در دسترس است. این مورد است که به گلکسی A32 نسبت به شیائومی، ریلمی، موتورولا، نوکیا و سایر تولیدکنندگان گوشی های ارزان قیمت برتری می دهد.

مشخصات سامسونگ گلکسی A32

A32

گلکسی A32 دارای طراحی جدید، صفحه نمایش 90 هرتزی AMOLED، باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی است و سه سال به روز رسانی اندروید را دریافت خواهد کرد. شارژ سریع به 15 وات محدود می‌شود.

نقاط قوت
صفحه نمایش 90 هرتزی AMOLED
طراحی مینیمال
دوربین های عالی
عمر باتری عالی
سه سال آپدیت تضمینی اندروید
نقاط ضعف
تاخیر قابل توجه در استفاده روزانه
شارژ سریع محدود به 15 وات
به اندازه رقبا ارزش خوبی ندارد
299 دلار در سامسونگ

سامسونگ گلکسی A32 را در 13 ژانویه 2021 رونمایی کرد و این گوشی راه خود را به بازارهای جهانی باز کرد که از 3 مارس در هند شروع شد. این تلفن با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی در هند با قیمت (300 دلار) موجود است. این مورد برای نسخه 4G دستگاه است که از چیپست هلیو G80 مدیاتک پشتیبانی می کند. سامسونگ همچنین دارای نسخه 5G گلکسی A32 با Dimensity 720 5G است که اواخر امسال در ایالات متحده و سایر بازارها عرضه خواهد شد.

گلکسی A32 در چهار رنگ موجود است: مشکی، سفید، آبی و بنفش .

سامسونگ چه ویژگی هایی درA32 ارائه کرده است؟

samsung galaxy a32

این تلفن دارای طراحی مینیمال است و حلقه‌های دوربین را از سری گلکسی S21 الگو گرفته است که مستقیماً از بدنه بیرون زده اند و طراحی منحصر به فردی را ارائه میکند.

این تلفن دارای چهار دوربین است که سه سنسور به صورت عمودی چیده شده اند و ماژول چهارم در سمت راست، بالای واحد فلاش LED قرار دارد. این یک طراحی جالب است. در حالی که نسخه مشکی رنگ نسبتا ساده به نظر می رسد، رنگ آبی و بنفش کمی بیشتر خودنمایی می کنند. یکی از مزیت‌های نداشتن محفظه دوربین این است که هنگام استفاده از گلکسی A32 روی سطح صاف، لرزش بسیار کمی وجود دارد.

بخوانید  نقد و بررسی و مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی Note 20

هیچ انحنای ظریفی در جایی که قسمت پشتی با فریم میانی برخورد می کند وجود ندارد. سامسونگ با طراحی مستطیلی تر و در حالی که خود قاب حالت فلزی دارد، از پلاستیک ساخته شده است. در نتیجه، این گوشی علیرغم ارائه باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی، وزن نسبتاً سبک 184 گرمی دارد. گلکسی A32 با طول 158.9 میلی‌متر، عرض 73.6 و ضخامت 8.4 میلی‌متر، اصلاً احساس ناخوشایندی ایجاد نمی‌کند و برای در دست گرفتن و استفاده عالی است.

این گوشی دارای حسگر اثرانگشت درون صفحه‌ای است، و یک ثانیه طول می‌کشد تا حسگر مشخصات بیومتریک شما را تأیید کند و قفل گوشی را باز کند. شما همچنین به کمک نرم‌افزار، قفل چهره که سریع تر است و امنیت کمتری هم دارد دریافت میکنید. گلکسی A32 دارای دکمه‌های تنظیم صدا و پاور در سمت راست است و دسترسی به آن‌ها هنگام استفاده از تلفن راحت است. همچنین یک جک 3.5 میلی‌متری در پایین در کنار درگاه USB-C و بلندگو تعبیه شده است. همچنین از دو سیم کارت و یک اسلات microSD هم پشتیبانی میکند. مشخصات سامسونگ گلکسی A32

صفحه نمایش

نمایشگر

در جلو، گلکسی A32 دارای یک بریدگی قطره‌ای و یک قاب ضخیم است. خود نمایشگر است و سامسونگ برای اولین بار در این بخش یک پنل AMOLED 90 هرتزی ارائه می کند. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن FHD+ (2400 در 1080) است و می توانید از حالت های Vivid یا Natural انتخاب کنید و دمای رنگ را به صورت دستی تنظیم کنید. صفحه نمایش روی حالت استاندارد 60 هرتز به روز رسانی خارج از جعبه تنظیم شده است، بنابراین باید به تنظیمات بروید تا آن را به 90 هرتز تغییر دهید.

این پنل به خوبی A31 سال گذشته است، با رنگ‌های زنده و سطوح کنتراست عالی. نرخ تازه‌سازی 90 هرتز در چند مورد استفاده مانند اسکرول در شبکه های اجتماعی یا  کروم تفاوت ایجاد می‌کند، و بسیار قابل توجه است. در کارهای روزمره مانند راه‌اندازی یک برنامه، جابه‌جایی بین برنامه‌ها و گاهی اوقات حتی در حین مرور، تاخیر خواهید دید. این مورد تجربه خوب نمایشگر 90 هرتزی را از بین می برد، اما چیپست بهتر از چیزی است که سامسونگ در گلکسی A31 ارائه کرده است.

دوربین

دوربین

یک تفاوت بزرگ برای گلکسی A32 معمولی دوربین 64 مگاپیکسلی در پشت است. لنز اصلی در وسط، لنز 8 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض در بالا و لنز 5 مگاپیکسلی پرتره در پایین قرار گرفته است. لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی در سمت راست بالای ماژول فلاش LED قرار دارد. یک دوربین جلوی 20 مگاپیکسلی نیز وجود دارد که نسبت به گلکسی A31 سال گذشته تغییری نکرده است. حالت های عکاسی و کلیدهای تایمر، فلاش و جلوه های زیبایی را خواهید داشت.

گلکسی A32 عکس‌های فوق العاده‌ای در نور روز می‌گیرد و تصاویر حاصل رنگ‌های اشباع شده و محدوده دینامیکی عالی را ارائه می‌کنند. این تلفن در شرایط نور کم نیز کیفیت خود را حفظ می کند، اما از آنجایی که سایه ها را برای به حداقل رساندن نویز کم می کند، جزئیات دقیق تر را از دست می دهید. البته این مشکل با حالت شب اختصاصی برطرف میشود.

بخوانید  ویژگی های اندروید 13

لنز زاویه باز نیز به اندازه کافی خوب عمل میکند، اما ماژول ماکرو با فوکوس ثابت 5 مگاپیکسلی چندان خوب نیست. به طور کلی، گلکسی A32 عملکرد بسیار بهتری نسبت به مدل قبلی خود دارد و اگرچه به خوبی Redmi Note 10 Pro یا Pixel 4a نیست، اما یکی از بهترین دوربین‌های ارائه شده توسط سامسونگ را در این رده دارد. با این حال، اگر به دنبال دریافت نسخه 5G A32 هستید، از همان دوربین 48 مگاپیکسلی گلکسی A31 استفاده می کند، بنابراین تفاوتی با سال گذشته نخواهید داشت.

سخت افزار

سخت افزار

سامسونگ گلکسی A32 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی خارج از جعبه ارائه میشود. نسخه 5G با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای مدل پایه ارائه می شود، بنابراین برای دریافت 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و حافظه اضافی باید هزینه بیشتری بپردازید. عمر باتری فوق‌العاده و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بیشتری نسبت به هر تلفن ارزان‌قیمت دیگری دریافت می‌کنید.

گلکسی A32 به لطف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، به راحتی بیشتر از یک روز بدون هیچ مشکلی دوام می آورد. نقطه ضعفش این است که با شارژ سریع 15 واتی، باید گوشی را برای شارژ کامل چند ساعت به برق وصل کنید. سامسونگ همچنین تغییراتی را در نرم‌افزار انجام داد. گلکسی A32 دارای رابط کاربری One UI 3.1 مبتنی بر اندروید 11 است. آخرین به‌روزرسانی رابط کاربری سامسونگ تغییرات زیادی ایجاد نمی‌کند، اما با ادغام همه ویژگی‌های جدید در اندروید 11 عملکرد خوبی ارائه می‌دهد.

بهترین بخش در مورد گلکسی A32 این است که سه به‌روزرسانی تضمینی اندروید و همچنین چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کند. سامسونگ در این زمینه پیشتاز است. A32 ممکن است سریع‌ترین به‌روزرسانی اندروید 12 را دریافت کند که در اواخر سال جاری در دسترس است. همچنین به‌روزرسانی‌های بیشتری را نسبت به هر گوشی دیگری در این دسته دریافت خواهد کرد.

آنچه که باید سامسونگ برطرف کند

بررسی سامسونگ گلکسی A32

سامسونگ سابقه استفاده از چیپست های قدیمی Exynos را در سری گلکسی A خود دارد. گلکسی A32 از مدیاتک استفاده می کند، اما این شرکت ترجیح داد از Helio G80، تراشه ای که در گوشی هایی با قیمت کمتر از نیمی از قیمت A32 به فروش می رسد استفاده کند. Helio G80 به اندازه کافی خوب نیست و این استفاده از Galaxy A32 را آزاردهنده می کند.

چیپست برای تامین انرژی یک پنل 90 هرتزی به اندازه کافی خوب نیست و در استفاده معمولی شاهد تاخیر قابل توجهی خواهید بود. استفاده از به 60 هرتز وضعیت کندی را بهبود میبخشد. اما در این صورت، بهتر است گلکسی A31 را انتخاب کنید و هزینه کمتری بپردازید. Helio G80 دارای دو هسته Cortex A75 و شش هسته کم مصرف A55 است و دارای پردازنده گرافیکی Mali-G52 تنها با دو هسته است. این چیپست به اندازه کافی مناسب برای مدل پایه است.

بخوانید  مشخصات و تاریخ عرضه نوکیا جی 11 و جی 11 پلاس | Nokia G11

این دستگاه برای گیمینگ خوب نیست. و برای به جز بازی های معمولی توصیه نمیشود. سامسونگ دو نسخه از گلکسی A32 را ارائه می دهد که ایالات متحده و سایر بازارهای جهانی نسخه مجهز به 5G را با پلتفرم Dimensity 720 مدیاتک دریافت می کنند. این چیپست عملکرد بهتری نسبت به Helio G80 ارائه می دهد، بنابراین نباید در استفاده روزمره شاهد مشکلات عملکردی باشید.

نسخه 5G

بزرگترین مشکل گلکسی A32 5G این است که پنل 90 هرتزی را از دست می دهد. نسخه 5G این گوشی دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی TFT با وضوح 1600 در 720 است و در مقایسه با AMOLED 90 هرتزی FHD (2400 x 1080) در A32 معمولی و حتی گلکسی A31 سال گذشته، کاهش شدیدی دارد. که دارای رزولوشن 2400 در 1080 و صفحه نمایش AMOLED بود.

گلکسی A32 دارای تعداد زیادی برنامه از پیش نصب شده است. شما ابزارهای معمول مایکروسافت و سامسونگ را خواهید یافت. همچنین Candy Crush Saga،  DailyHunt، Moj، MX TakaTak و ShareChat نیز وجود دارد. شما می‌توانید اکثر این سرویس‌ها را حذف یا غیرفعال کنید.

مقایسه

مقایسه

Redmi Note 10 Pro Max با قیمت (275 دلار) برای نسخه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به فروش می‌رسد، و صفحه نمایش AMOLED 120 هرتزی، چیپست اسنپدراگون 732G سریع‌تر، دوربین 108 مگاپیکسلی بهتر، باتری 5020 میلی‌آمپری با شارژ سریع 33 واتی را دریافت می‌کنید. این گوشی همچنین با اندروید 11 عرضه می شود و با وجود اینکه دو سال به روز رسانی خواهد شد، در این زمینه با سامسونگ برابری نمی کند.

POCO X3 اکثر ویژگی‌های مشابه را ارائه می‌کند، اما با یک پنل LCD 120 هرتزی، و Realme گزینه‌های عالی در این دسته دارد. Realme X7 دارای اتصال 5G و سخت‌افزار قوی است، اما پنل 90 هرتزی، Narzo 30 را ندارد. Pro برای گیمرها طراحی شده و طراحی جالبی دارد و دارای همان Dimensity 800U مانند X7 اما با پنل ال سی دی  120 هرتزی است. و Realme 7 Pro نیز انتخاب مناسبی است.

اگر نرم‌افزار تمیز می‌خواهید، وان پلاس Fusion موتورولا سپس OnePlus Nord یک جایگزین عالی است. است. قیمت این گوشی بیشتر است، اما تقریباً در هر زمینه ای سخت افزار بسیار بهتری دارد و همچنین تجربه نرم افزاری بهتری را ارائه می دهد.

در ایالات متحده، گلکسی A32 در مقابل پیکسل 4a قرار می گیرد که دارای چیپست کمی سریع‌تر، طراحی بسیار جمع‌وجورتر، نرم‌افزار تمیزتر با به‌روزرسانی‌های سریع‌تر، و دوربینی است که در محدوده Galaxy A32 قرار دارد. اتصال 5G ندارد.

گلکسی A32 بخریم؟

مشخصات سامسونگ گلکسی A32

این گوشی را بخرید اگر
یک پنل AMOLED 90 هرتزی می خواهید.
به گوشی ارزان قیمت که ظاهر خوبی داشته باشد نیاز دارید.
نرم افزار راحت و به روز رسانی به موقع می خواهید.
گوشی با عمر باتری عالی می خواهید.

این گوشی را نخرید اگر

عملکردی بدون تاخیر در استفاده روزمره میخواهید.
شارژ سریع می خواهید.

مشخصات سامسونگ گلکسی A32
منبع: به گزارش از androidcentral.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها