اگر گوشی هوشمند سامسونگ دارید و تصمیم به خریدن ساعت هوشمند آن دارید؛ در این مطلب به بررسی گلکسی واچ 6 سامسونگ میپپردازیم و با مزایا و معایب این واچ آشنا میشویم. در ادامه با ما همراه باشید.

اگر واچ 6 سامسونگ دارید که نیاز به تعمیر دارد میتوانید جهت اطلاعات بیشتر از علت خرابی و نحوه ی تعمیر آن، این مطلب را بخوانید. همچنین اگر قصد خرید واچ سامسونگ را دارید از فروشگاه آنلاین آقای تعمیرات موبایل دیدن کنید.

بررسی سامسونگ گلکسی واچ 6

خرید سامسونگ گلکسی واچ 6

ساعت‌های جدید از چیپست جدید Exynos W930 استفاده می‌کنند که تقریباً مشابه W920 سال گذشته است. هر دو بر روی یک فرآیند 5 نانومتری ساخته شده اند و دارای پردازنده‌های دو هسته‌ای Cortex-A55 هستند؛ اما تراشه جدید دارای سرعت کلاک بالاتر 1.4 گیگاهرتز است که به گفته سامسونگ باعث افزایش 18 درصدی سرعت می‌شود. سری Watch6 همچنین رم را تا 2 گیگابایت افزایش می دهد.

در بخش نرم افزاری، Galaxy Watch6 دارای سیستم عامل Wear OS 4 گوگل با OneUI 5 سامسونگ است. این ساعت به طور کلی شبیه به مدل قبلی خود است. اما برخی از تغییرات ظریف در طراحی ویجت ها و چند صفحه ساعت جدید نیز وجود دارد.

طراحی

طراحی گلکسی واچ 6

سامسونگ مدل کلاسیک را با قاب چرخان فیزیکی بازگرداند، اما مدل ساده نسبتاً بدون تغییر است. اگر کمی دقیق تر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که گلکسی واچ 6 حاشیه‌ها را بیشتر به داخل فشار می‌دهد و صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر را در همان قاب ایجاد می‌کند. از نظر فنی، ما Galaxy Watch6 را با همان قاب‌های 40 و 44 میلی‌متری سال گذشته خواهیم دید.

اما حاشیه‌های آن کوچک شده و اندازه‌های صفحه نمایش مربوطه 1.3 و 1.5 اینچ است. که 0.1 اینچ بزرگ‌تر از سری Watch5 است. البته وقتی ساعت‌های سال گذشته را با ساعت‌های امسال در کنار هم مقایسه کنید، تغییر محسوسی است. ساعت جدید حتی کمی کوچکتر از Watch5 است، اما وزن آنها یکسان است.

بخوانید  طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A54

این بررسی مربوط به گلکسی واچ ۶ طلایی ۴۰ میلی‌متری است. این محصول در جعبه ای سازگار با محیط زیست که از کاغذ بازیافتی ساخته شده است، حاوی ساعت و یک شارژر بی سیم است که به کابل USB-C ختم می شود. یکی از تغییراتی که در سال جاری ایجاد شد، ساعت‌های دکمه‌ای جدید است.

آنها به جای میله های فنری معمولی از یک دکمه برای جدا کردن و اتصال استفاده می کنند. این روش بهتری برای انجام کارها است و تعویض باندها را آسان‌تر می‌کند. با این حال، اگر در حال حاضر مجموعه‌ای از باندهای 20 میلی‌متری با میله‌های فنری دارید، روی ساعت جدید به خوبی کار می‌کنند.

کیفیت ساخت

جنس گلکسی واچ 6 همانند با مواد مشابه با نسل قبلی خود است که چیز بدی نیست. شما یک پوشش آلومینیومی و شیشه بالا و پایین کریستال دریافت می کنید. این یعنی اینکه خراشیدن یا شکستن شیشه ساعت تقریبا غیرممکن است. این ساعت همچنین دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است و با امتیاز 5 ATM برای 50 متر غواصی بدون نگرانی، آن را تکمیل می کند.

دو دکمه در کنار گلکسی واچ 6 وجود دارد. یک دکمه هوم که به رنگ قرمز برجسته است و یک دکمه برگشت. دکمه Home می‌تواند شما را با یک بار فشار دادن به خانه ببرد، Bixby را با فشار طولانی باز کند، یا با دو بار فشار دادن به آخرین برنامه استفاده شده خود ببرد. می‌توانید آن گزینه‌ها را تا حدودی سفارشی کنید.

برای مثال، می‌توانید فشار طولانی را تغییر دهید تا دستیار Google بیدار شود یا منوی خاموش کردن را به شما بدهد. و برای باز کردن هر برنامه، باز کردن تمرین یا رفتن به گزینه‌های دسترسی، دوبار فشار دهید. تماس پاسخ دهید، یا کارهای مختلف دیگر..

بخوانید  مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی C55 به طور رسمی معرفی شد

ردیابی تناسب اندام و سلامت

ردیابی تناسب اندام و سلامت

سامسونگ به لطف بهبود نرم افزاری در سنسور دمای پوست مادون قرمز سری Galaxy Watch5 سال گذشته، پیشرفت هایی در ردیابی سلامتی ایجاد کرد. این ساعت همچنان از سنسور برای ردیابی دوره ماهانه، چرخه تخمک گذاری و پنجره های باروری زنان استفاده می کند، اما از آن برای ردیابی دقیق تر خواب هم استفاده می کند.

گلکسی واچ 6 چرخه‌های خواب شما را به تفکیک می‌کند. بیداری، خواب REM، و همچنین خواب سبک و عمیق! رتبه‌بندی کلی از خوابتان را به شما نشان می‌دهد و نکات مفیدی را برای بهبود در مناطق خاص به شما ارائه می‌دهد. نگاه کردن به گوشی درست قبل از خواب یک مثال است. راه حل سامسونگ برای این کار این است که در لحظه فعال کردن حالت خواب ساعت، صفحه نمایش گوشی خود را سیاه و سفید کنید.

گلکسی واچ 6 مانند مدل های قبلی خود می تواند شاخص توده بدن شما را با استفاده از حسگر BIA اندازه گیری کند. مخفف Body Impedance Analysis، حسگر سعی می‌کند با استفاده از تکانه‌های الکتریکی، تغییرات ماهیچه‌های اسکلتی، آب و توده چربی بدن شما را اندازه‌گیری کند. تشخیص افتادن Galaxy Watch6 بسیار مفیدتر است. اگر حسگرهای ساعت حادثه ای را تشخیص دهند، گزینه‌هایی برای تماس با یک شماره اضطراری یا یک مخاطب از پیش تعیین شده دریافت خواهید کرد.

عمر باتری

سامسونگ گلکسی واچ 6 40 میلی‌متری دارای باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی است. که نسبت به مدل سال گذشته از 284 میلی‌آمپر ساعتی بیشتر است. باتری 44 میلی‌متری، 15 میلی‌آمپر ساعت بیشتر از واچ 5 425 میلی‌آمپر ساعت است. می‌توانید از Galaxy Watch6 40mm/44mm عملکردی مشابه مدل سال گذشته داشته باشید. این یعنی یک روز کامل استفاده سنگین و یک شب ردیابی خواب پس از آن، با فعال بودن نمایشگر همیشه روشن.

بخوانید  مشخصات ساعت هوشمد هوآوی واچ فیت3
نتیجه

مثل همیشه، گلکسی واچ بهترین عملکرد را با گوشی گلکسی دارد و این امر این روزها عادی است. به خاطر داشته باشید که اصلا با آیفون کار نمی کند. البته از یک طرف، سامسونگ به‌روزرسانی خسته‌کننده‌ای را برای سری گلکسی واچ 5 سال گذشته انجام داد. اگر شما سری Watch5 دارید، به طور عینی تغییر بسیار کمی مشاهده میکنید.

از سوی دیگر، این یک ساعت هوشمند است. ایده این است که عالی به نظر برسد، مفید باشد، حرکات خود را ردیابی کند و کمی سرگرم کننده باشد. سامسونگ گلکسی واچ 6 در تمام این موارد عالی است.

پاسخ دادن به اینکه واچ 5 یا 6 بخرید کمی مشکل است. هر دو در اصل چیپست و ردیابی سلامت و تناسب اندام یکسانی دارند. در نهایت، اگر به تازگی اولین گوشی سامسونگ خود را خریده اید و به دنبال اولین ساعت هوشمند سامسونگ خود هستید، این بهترین ساعت است.

Samsung Galaxy Watch6 در رنگ های گرافیتی (هر دو اندازه)، نقره ای (فقط 44 میلی متر) و طلایی (فقط 40 میلی متر) موجود است. قیمت ها از 299 دلار شروع می شود و برای پوشش بیشتر با پشتیبانی از LTE به329 دلار می رسد.

بررسی سامسونگ گلکسی واچ 6
منبع: به گزارش از gsmarena.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها