در این مطلب به بررسی شایعات درباره ی تولید آیفون های تایپ C میپردازیم. آیا این خبر حقیقت دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

خرید انواع لوازم جانبی اورجینال آیفون از فروشگاه آنلاین آقای تعمیرات موبایل با مناسب ترین قیمت.

آیفون های تایپ C شایعه یا واقعیت؟

اپل آزمایش آیفون های با USB-C را آغاز کرد.

چند روز پیش، تحلیلگر محبوب مینگچی کو گفت که اپل در سال 2023 از USB-C بر روی آیفون ها استفاده خواهد کرد و حالا بلومبرگ گزارش می دهد که شرکت اپل قبلاً آزمایش آیفون های دارای پورت USB-C را آغاز کرده است. اگرچه آیفون های امسال پورت لایتنینگ را حفظ خواهند کرد.

علاوه بر این، این نشریه ادعا می‌کند که اپل روی آداپتوری کار می‌کند که به آیفون‌های آینده دارای USB-C اجازه می‌دهد با لوازم جانبی طراحی‌شده برای رابط لایتنینگ فعلی کار کنند. اما مشخص نیست که آیا اپل آن را در جعبه ی گوشی میگزارد یا آن را جداگانه به فروش میرساند. با این حال، با توجه به شهرت اپل، این احتمال وجود دارد که مشتریان مجبور به پرداخت پول اضافی برای آداپتور شوند.

یکی از دلایل این تغییر از پورت لایتنینگ به USB-C می‌تواند فشار اتحادیه اروپا برای دستگاه‌های مجهز به USB-C باشد. از آنجایی که اکثر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی در چند سال گذشته با پورت USB-C عرضه و راه‌اندازی شدند، نباید برای سازندگان دستگاه‌های اندرویدی مشکلی ایجاد کند.

با این حال، اپل نگران است که قانون اروپا “اجباری کردن تنها یک نوع پورت برای همه دستگاه های موجود در بازار، با کاهش سرعت معرفی نوآوری های مفید در استانداردهای شارژ، از جمله موارد مربوط به ایمنی و بهره وری انرژی، به مصرف کنندگان اروپایی آسیب می رساند.” اتحادیه اروپا اتهامات مربوط به این اقدام برای جلوگیری از نوآوری USB-C را رد کرد و گفت: “پیشنهاد طوری است که اگر استاندارد جدیدی بهتر از USB-C ظاهر شود، میتوانیم قوانین را تطبیق دهیم.”

بخوانید  تعمیرات گوشی موبایل در مناطق تهران
نتیجه

iphone usb-c

صرف نظر از اینکه آیا قانون اروپا نوآوری را متوقف می کند یا خیر، تغییر از پورت لایتنینگ به USB-C به کاربران آیفون با انتقال داده های بهتر و شارژ سریع تر کمک می کند. نظر شما در این باره چیست؟ آیا این تغییر برای کاربران آیفون مورد استقبال قرار خواهد گرفت؟

آیفون های تایپ C ؟!
منبع: به گزارش از gsmarena.com .
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها