در این مطلب به بررسی سامسونگ گلکسی A23 ؛ نقاط ضعف و قوت این گوشی و تمام ویژگی های آن میپردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیرات گوشی سامسونگ گلکسی در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری حرفه ای و مجرب.

بررسی سامسونگ گلکسی A23
نقاط قوت

عمر باتری عالی
One UI 4.1 بسیار قابل تنظیم، با Android 12 عرضه میشود.
عملکرد خوب دوربین اصلی
نقاط ضعف
فاقد حسگر محیط و مجاورت
کیفیت صفحه نمایش متوسط
نرم افزار کمی کند.
شارژ آهسته با شارژر ارائه شده
دوربین های اولتراواید و ماکرو عملکرد ضعیفی دارند.

بررسی سامسونگ گلکسی A23

سامسونگ در چند سال گذشته با خط تولید میان رده خود قوی عمل کرده است. و گلکسی A23 نیز یکی دیگر از نسخه های رده پایین تا میان رده آن است. همانطور که معمولا در مورد گوشی های مقرون به صرفه سامسونگ اتفاق می افتد، به نظر می رسد تمرکز اصلی روی بخش دوربین باشد.

گلکسی A23 نیز از این قاعده مستثنی نیست. علیرغم اینکه یک گوشی مقرون به صرفه است، یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی دارد که از نظر اپتیکال نیز تثبیت شده است.  همچنین یک صفحه نمایش بزرگ 6.6 اینچی دارد که OLED نیست. البته به ندرت شاهد OLED در این قیمت ها هستیم که قابل توجیه است.

تراشه اسنپدراگون 680 که این دستگاه را تامین میکند، با CPU نسبتاً توانمند است که نسبت به چیپست های قدیمی تر اسنپدراگون 6xx ارتقاء قابل توجهی را ارائه میدهد. البته به این معنی نیست که برخی از اشکالات قابل توجه پلتفرم از جمله عدم ضبط ویدیوی 4K و اتصال 5G وجود ندارد. با این حال، عملکرد نباید در مقایسه با دستگاه های دارای آخرین سری اسنپدراگون 690 مشکلی ایجاد کند.

مشخصات A23 سامسونگ در یک نگاه:

آنباکسینگ گلکسی آ 23

بدنه: 164.5×76.9×8.4mm, 195g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس 5)، فریم پلاستیکی، پشت پلاستیکی.
صفحه نمایش: 6.60 اینچ PLS LCD، 90 هرتز، وضوح 1080×2408 پیکسل، نسبت تصویر 20.07:9، 400ppi.
چیپست: Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G (6 نانومتر): هشت هسته ای (4×2.4 GHz Kryo 265 Gold & 4×1.9 GHz Kryo 265 Silver); آدرنو 610.
حافظه: 64 گیگابایت 4 و 6 گیگابایت رم
128 گیگابایت 4 و 6 گیگابایت رم
128 گیگابایت رم 8 گیگابایت
eMMC 5.1; microSDXC (اسلات اختصاصی).

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، رابط کاربری One UI 4.1.
دوربین عقب: عریض (اصلی): 50 مگاپیکسل، زاویه بسیار عریض: 5 مگاپیکسل، ماکرو: 2 مگاپیکسل، عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4.
دوربین جلو: 8 مگاپیکسل، f/2.2، (واید).
فیلمبرداری: دوربین عقب: 1080p@30fps; دوربین جلو: 1080p@30fps.
باتری: 5000 میلی آمپر ساعت؛ شارژ سریع 25 وات.
متفرقه: اثرانگشت خوان (نصب شده در کنار)؛ رادیو FM؛ جک 3.5 میلی متری؛ سنجش مجاورت مجازی؛ فاقد حسگر نور محیط

آنباکسینگ سامسونگ گلکسی A23
در بررسی سامسونگ گلکسی A23، جعبه شامل دفترچه راهنمای کاربر استاندارد و یک شارژر 15 واتی است. اگرچه این گوشی می تواند یک شارژر 25 واتی نیز داشته باشد. داخل آن یک کابل USB-A به USB-C برای شارژ و انتقال داده وجود دارد.

طراحی

طراحی

گلکسی A23 طراحی آشنایی دارد که آن را به Galaxy A33 و A53 ​​نزدیک تر میکند. ماژول دوربین کمی بیرون زده است. همچنین برخلاف گلکسی A13، A23 طراحی یکپارچه ای ندارد. پنل پشتی پلاستیکی، جدا از قاب کناری است. با وجود پانل و قاب منحنی، این دو یک برجستگی قابل توجه را تشکیل می‌دهند که ایده‌آل نیست، اما مانعی هم ندارد. فقط کمی در دست احساس بدی دارد.

رنگ مشکی احتمالاً به دلیل روکش براق بیشتر شبیه خاکستری تیره و گرافیتی است. لغزندگی آن کمی کمتر از شیشه است، اما اثر انگشت و لکه همچنان باقی می ماند. دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور که به عنوان حسگر اثر انگشت هم عمل می کند، در سمت راست است. سمت پایین، طبق معمول، محل اتصال USB-C و بلندگو است. سمت چپ فقط جای سینی سیم کارت دارد که با دو سیم کارت و یک کارت microSD  سازگار است.

بخوانید  مقایسه 12 T با شیائومی 11 T pro

بریدگی V شکل یک طراحی قدیمی است، اما همچنان در دستگاه های ارزان قیمت و به ندرت در دستگاه های میان رده اجرا می شود. A23 همچنین دارای حاشیه های ضخیم در اطراف است. علیرغم ایراداتی که دارد، در دست گرفتن این گوشی نسبتا راحت است و حتی کمی سنگین است.

یک گوشی پلاستیکی 6.6 اینچی با وزن 195 گرم کمی بالاتر از حد متوسط است. داشتن محافظ گوریلا گلس 5 در جلو یک امتیاز کافی است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

بریدگی V شکل روی یک پنل LCD
پنل 90 هرتزی است.
سامسونگ گلکسی A23 حول یک پنل 6.6 اینچی IPS LCD با یک بریدگی V شکل که دوربین سلفی را در خود جای داده است، ساخته شده است. با این حال، این تقریباً همان چیزی است که از یک گوشی در این رنج قیمت انتظار دارید. وضوح تصویر نیز کافی است. 1080 x 2408 پیکسل.

به عنوان بخشی از اقدامات کاهش هزینه، به نظر میرسد گلکسی A23 حسگرهای مجاورت و نور محیط را حذف کرده است. اولین مورد ممکن است در حین تماس مشکل ایجاد کند. زیرا اکثر حسگرهای مجاورت مجازی به دلیل عملکرد و ثبات ضعیف خود بدنام هستند. با این حال، عدم وجود سنسور نور محیط ممکن است مشکل بزرگ‌تر باشد.

اجرای فعلی، روشنایی صفحه را به دور از حد کافی تنظیم می کند. گوشی هایی که فاقد حسگر نور محیطی هستند از دوربین جلویی برای اندازه گیری شرایط نور استفاده می کنند. این یعنی اینکه مصرف انرژی کمتری دارد، زمان زیادی برای واکنش به تغییرات نیاز دارد. و گاهی اوقات دقیق هم نیست.

دقت عمق رنگ بهترین نیست. سفید و خاکستری آبی هستند. متأسفانه، سامسونگ از پیش تنظیمات رنگی را قرار نداده است و هیچ راهی برای تنظیم دمای رنگ وجود ندارد. بنابراین شما با رنگ‌های کمی اشباع شده در سراسر صفحه مواجه هستید(که ممکن است برای اکثر کاربران بد نباشد)، اما رنگ مایل به آبی در آن وجود دارد.

عمر باتری

a23

Galaxy A23 با باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع رقابتی 25 واتی (با یک شارژر جداگانه) از طریق Power Delivery، محافظ Gorilla Glass 5 در جلو و کارت microSD مورد علاقه طرفداران، یک راه حل اقتصادی مناسب است. گلکسی A23 همچنین با جدیدترین اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ عرضه میشود که برای گوشی‌های ارزان قیمت قابل استفاده نیست. بررسی سامسونگ گلکسی A23

همراه با پردازنده کارآمد اسنپدراگون 680، این دستگاه امتیاز استقامت کلی 130 ساعت را به دست آورد. تست زمان اجرای بسیار خوبی را ارائه می‌کند. تست وبگردی بالای 18 ساعت است و تست پخش ویدئو نمره تقریبا 16 ساعت است.

نرم افزار و عملکرد

One UI 4.1 در اندروید 12 به بالا
حالت Easy، Good Lock و Secure Folder در دسترس هستند، که نشان می دهد این دقیقاً نسخه One UI 4.1 Core نرم افزاری نیست که گلکسی A13 اجرا می کند. با این حال، به نظر می رسد که هنوز یک نسخه کم رنگ از One UI 4.1 مناسب است. متأسفانه، Always-on نیز وجود ندارد، زیرا این گوشی دارای یک پنل LCD است.

خبر خوب این است که Smart Viewیا (Screen Cast) برخلاف Galaxy A13 در منو قرار دارد. این یک ویژگی ضروری است، بنابراین وجود آن در یک تلفن معمولی جذاب است. گاهی هنگ کردن اتفاق می افتد. مطمئناً نرم افزار آنطور که شما انتظار دارید روان اجرا نمی شود. باز کردن قفل صفحه با اسکنر اثرانگشت که در کنار آن نصب شده است، و سرعت خوبی هم دارد تجربه ای دلپذیر است.

بخوانید  بررسی سامسونگ گلکسی واچ 5 | Samsung Galaxy Watch 5

چند گزینه سفارشی سازی مانند رنگ های تاکیدی (که به طور خودکار بر اساس تصویر زمینه انتخابی شما ایجاد می شوند)، سبک صفحه قفل، ویجت ها و غیره وجود دارد. یکی دیگر از افزوده‌های نسبتاً جدیدی که ممکن است متوجه شوید که از یک اندروید قدیمی‌تر می‌آید، کنترل‌های چندرسانه‌ای بازسازی‌شده است که در ابتدا با اندروید 11 معرفی شدند. برنامه‌های پخش صوتی فعال را دقیقاً زیر کلیدهای سریع دریافت می‌کنید و به سوئیچ‌های کناری بین برنامه‌ها سوایپ می‌کنید.

تنها گلایه ما از عملکرد است. به نظر می رسد اسنپدراگون 680 با رابط کاربری نسبتا سنگین One UI مشکل دارد. از سوی دیگر، قبلاً شاهد اجرای خوب اسنپدراگون 680 بوده ایم و برای مثال عملکرد آن چندان دور از اسنپدراگون 695 نیست. بنابراین ممکن است تنها به دلیل مشکلات بهینه سازی نرم افزار باشد.

دوربین

دوربین گلکسی A23

گلکسی A23 دارای چهار دوربین در پشت خود است که توسط یک سنسور 50 مگاپیکسلی هدایت میشود. دوربین اصلی با یک دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی متشکل از یک سنسور کوچک 1/5 اینچی با پیکسل‌های 1.12 میکرومتر به دوربین اصلی متصل می‌شود. لنز میدان دید چشمگیر 123 درجه و دیافراگم f/2.2 را ارائه می‌کند. دو دوربین دیگر اضافی هستند. دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی است.

 

منوهای دوربین
برنامه دوربین همان برنامه ای است که این روزها در اکثر گوشی های سامسونگ پیدا می کنید، اما چند ویژگی را از دست می دهد. کشیدن انگشت به چپ و راست بین تمام حالت‌های موجود جابه‌جا می‌شود و گزینه‌ای برای تنظیم مجدد یا حذف برخی از حالت‌ها از منظره یاب وجود دارد. سوایپ های عمودی بین دوربین های جلو و عقب جابه جا میشوند.

نماد تنظیمات در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش قرار دارد و به شما امکان کنترل دقیق دوربین ها را میدهد. خطوط شبکه، داده های مکان، ویژگیهای معمولی را میتوان در آنجا یافت. همچنین می توانید Auto HDR را روشن و خاموش کنید.

موارد اضافی سرگرم کننده ای وجود دارد. مانند Deco Pic و برچسب های AR آن. همچنین، حالت Pro در دسترس است، اما فقط برای دوربین اصلی و با مجموعه نسبتاً محدودی از کنترل‌ها. می توانید ISO را بین 100 تا 800، جبران نوردهی در محدوده دو استاپ و تعادل رنگ سفید را بین 2300K تا 10000K به صورت دستی تنظیم کنید. بدون فوکوس دستی یا اوج فوکوس، بدون کنترل سرعت شاتر.

Galaxy A23 در مورد کیفیت تصویر در روز روشن، کمی بالاتر از کلاس خود است. البته حداقل زمانی که این عکس ها با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی گرفته میشوند. ما متوجه شدیم که وضوح و جزئیات ریز بسیار خوب هستند، با وجود لکه‌های نرمی که ممکن است هنگام عکاسی از شاخ و برگ ایجاد شود.

دوربین فوق عریض

سامسونگ عمدتاً همان سبک اجرای دوربین اولتراواید را حفظ کرده است، اما کیفیت کلی کاهش زیادی دارد. همه نمونه ها دارای نویز، فاقد جزئیات و دارای محدوده دینامیکی محدود هستند. رنگ های تند، کنتراست و نوردهی تنها چیزهایی هستند که شبیه دوربین اصلی هستند. علیرغم تمام ایرادات، عملکرد دوربین دقیقاً همان چیزی است که از یک سنسور اقتصادی مانند این انتظار دارید. برخی از رقبا از اسنپرهای 8 مگاپیکسلی فوق عریض استفاده می کنند، اگرچه در بهترین حالت عملکرد کمی بهتر ارائه می دهند.

نیازی به گفتن این نکته نیست که دوربین اولتراواید در شب غیرقابل استفاده است. عکس ها مبهم، فاقد کنتراست و رنگ هستند و محدوده دینامیکی محدودی دارند.

بخوانید  مشخصات گوشی وانپلاس اپن | OnePlus Open
دوربین ماکرو

دوربین ماکرو محبوب 2 مگاپیکسلی به گلکسی A23 نیز می‌رسد، و کیفیت نسبتا خوبی دارد. وضوح پایینی دارد که بر جزئیات تأثیر می گذارد. از آنجایی که یک سنسور کوچک است، شرایط نوری خوب ضروری است. با این حال، حتی در زیر نور خوب، عکس ها کسل کننده هستند، کنتراست وجود ندارد، و سطح کلی جزئیات بسیار ضعیف است. عدم فوکوس خودکار یکی دیگر از نقاط ضعف بزرگ است.

دوربین اصلی

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A23

حتی با در نظر گرفتن قیمت گلکسی A23، حداقل می توان گفت عملکرد در نور کم بسیار ضعیف است. حالت استاندارد Photo، تصاویری ملایم و پر نویز با رنگ های شسته شده و کنتراست کم تولید می کند. حالت شب نویز دارد، جزئیات کوچک را ثبت نمیکند. و پردازش تصاویر زمان زیادی می برد، بهتر است از حالت عکس استاندارد استفاده کنید. خبر خوب این است که به نظر می رسد OIS تجربه عکاسی را در شب ثابت تر می کند.

پرتره

پرتره ها به طور کلی خوب به نظر می رسند. رنگ‌ها تند هستند. چهره سوژه در بیشتر مواقع به خوبی در معرض دید قرار می‌گیرد و افکت بوکه تا حدودی متقاعدکننده است. وضوح و جزئیات نیاز به کمی کار دارد. خوشبختانه، کیفیت در بخش های مختلف نور ثابت باقی می ماند.

عکس های سلفی

سلفی ها خیلی خوب بودند. در شرایط نوری چالش برانگیزتر، نرم افزار ممکن است با نوردهی سوژه مشکل داشته باشد، اما در کل از کیفیت آن راضی خواهید بود. وضوح و جزئیات خوب است، رنگ ها تند هستند.

ضبط ویدیو

قابلیت فیلمبرداری گلکسی A23 با سرعت 1080p@30fps محدود شده است. همچنین می توانید با استفاده از دوربین فوق عریض، دوباره با کیفیت 1080p ضبط کنید. درست مانند سایر گوشی‌هایی که یکی از جدیدترین چیپست‌های سری اسنپدراگون 6xx کوالکام را اجرا می‌کنند. این گوشی نیز به دلیل ISP ضعیف، نمی‌تواند ویدیوهای 4K انجام دهد.

دوربین اصلی فیلم بسیار مناسبی با کیفیت 1080p تولید میکند. حداقل از نظر جزئیات کلی. وضوح برای ویدیوهای 1080p میان رده خوب است، رنگ ها شاداب هستند و محدوده دینامیکی مرزی چشمگیر است. تقریباً هیچ نویز وجود ندارد و کنتراست عالی است.

قابل درک است که دوربین فوق عریض تقریباً در همه جنبه‌ها کیفیت فیلمبرداری پایین‌تری را تولید می‌کند. با قضاوت در مورد چمن و درختان مایل به زرد، تمایل به تعادل سفیدی گرمتر را نیز مشاهده می کنیم. محدوده دینامیکی عالی نیست و جدا از جزئیات ضعیف و وضوح، فیلم‌ها نویز برجسته‌ای را نیز نشان می‌دهند.

نتیجه

galaxi a23

کاملاً واضح است که گلکسی A23 قیمت مناسبی ندارد. رقبای زیادی دارد که برای این کار مجهزتر هستند، حتی رقبای کمی قدیمی تر از سال گذشته. حتی برخی از رقابت های خانگی در دسترس است. مطمئناً، گلکسی A23 در طول روز عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد و عمر باتری قابل اعتماد است، اما کافی نیست.

نمایشگر از یک پنل IPS بدون سنسور نور محیطی استفاده می‌کند، که اوضاع را بدتر می‌کند. راه‌حل شارژ رقابتی نیست، چیپست از نظر عملکرد خام بیشتر رقبا را پشت سر می‌گذارد، نرم‌افزار تأخیر دارد، و دوربین فوق عریض به‌طور شگفت‌آوری یکدست است. ضعیف تر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت.

شاید ظرف چند ماه یا یک سال، گلکسی A23 کمی رقابتی‌تر شود، اما با قیمت فعلی آن، گزینه‌های بهتری در بازار وجود دارد.

بررسی سامسونگ گلکسی A23
منبع: به گزارش از gsmarena.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها