پوکو چند سالی است که وارد بازی گوشی های هوشمند شده است. و اکنون توجه خود را به ساخت اکوسیستم بزرگتری از محصولات معطوف کرده است. ما قبلاً اولین جفت هدفون بی‌سیم این شرکت را بررسی کرده‌ایم و اکنون به بررسی ساعت هوشمند پوکو میپردازیم.

انواع لوازم جانبی گوشی هوشمند در فروشگاه آقای تعمیرات موبایل.

بررسی ساعت پوکو

دستگاهی فشرده و سبک وزن که بیشتر شبیه یک باند هوشمند است تا یک ساعت هوشمند واقعی! Poco Watch ترکیبی معمولی از ردیابی سلامت، GPS دو باند و صفحه نمایش AMOLED را ارائه میدهد. این ویژگیها با ادعای دو هفته عمر باتری و قیمت 79 یورویی همراه است

طراحی

طراحی

اولین چیزی که در مورد ساعت پوکو توجه شما را جلب خواهد کرد، وزن آن است. با 31 گرم وزن، حدود 18 گرم سنگین‌تر از Mi Band 5 است. اما هنوز هم در مچ دست بسیار سبک است. ضخامت این ساعت کمتر از 10 میلی‌متر است که آن را به یکی از باریک‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل می‌کند. و حتی از اکثر باندهای هوشمند باریک‌تر است. بدنه از پلاستیک ساخته شده که دارای روکش مات در پشت است که در آن حسگر نوری و پورت را میبینید

شما یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 1.6 اینچی AMOLED با وضوح 320 x 360 پیکسل با عملکرد صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) دریافت می کنید. در حالی که صفحه نمایش برای اکثر موارد استفاده به اندازه کافی بزرگ است، اما فضای زیادی را اشغال نمیکند. و حتی در مقایسه با برخی دیگر از ساعت های هوشمند کوچک به نظر میرسد.

اگر به ارگونومی علاقه دارید، اندازه کوچک در واقع یک امتیاز است. می‌توانید ساعت پوکو را در رنگ‌های آبی و عاجی با بند‌های همرنگ انتخاب کنید. با توجه به اینکه زرد، رنگ واقعی برند پوکو است داشتن یک گزینه زرد خوب بود. پوکو یک بند ساعت سیلیکونی نرم 125 تا 205 میلی‌متری غیر استاندارد با سگک و گیره برای اتصال ایمن ارائه می‌کند.

بخوانید  بررسی گوشی شیائومی پوکو m5s

جنس بند بسیار نرم است. ساعت پوکو در عمق 50 متری آب (5ATM) مقاوم است و میتواند شنای شما را بدون هیچ مشکلی ردیابی کند. جعبه شامل ساعت و یک شارژر مغناطیسی دو پین اختصاصی است که به درگاه USB-A ختم می شود.

امکانات

مشخصات ساعت پوکو

سخت‌افزار Poco Watch از نظر اندازه و سیستم‌عامل اختصاصی مشابه Redmi Watch 2 سال گذشته است. اندازه گیری SpO2، ردیابی 24 ساعته ضربان قلب، ردیابی خواب و استرس را خواهید داشت. در بررسی ساعت هوشمند پوکو همچنین یک گزینه ردیابی سلامت زنان و یک برنامه آموزش تنفس داخلی را اضافه کرده است. شما می توانید بیش از 100 حالت تناسب اندام را با 17 حالت حرفه ای ردیابی کنید.

این ساعت همچنین می‌تواند اعلان‌های اپلیکیشن‌ها را دریافت کند. هیچ راهی برای تماس با ساعت وجود ندارد زیرا فاقد بلندگو و میکروفون است. صفحه نمایش AMOLED روی ساعت دارای قابلیت روشنایی خودکار است. همچنین، می‌توانید یکی از پنج مرحله روشنایی دستی را برای استفاده همیشه انتخاب کنید. موتور ارتعاشی Poco Watch در تنظیمات پیش‌فرض کاملاً قوی است و حتی می‌توانید آن را از منوی تنظیمات تا سطح بالاتری افزایش دهید.

سایر مشخصات ساعت پوکو این است از طریق بلوتوث جفت میشود و برای جفت کردن ساعت و انجام تقریباً هر کاری به برنامه Mi Fitness نیاز دارید که در iOS و Android موجود است. این ساعت از صفحه های ساعت قابل تنظیم و صفحه های ساعت AOD پشتیبانی میکند که می توانید آنها را از فروشگاه صفحه ساعت دانلود کنید. همچنین می توانید صفحه ساعت سفارشی خود را با تصویر دلخواه خود بسازید.

برنامه Mi Fitness شیائومی معیارهای دقیقی را برای ردیابی فعالیت و سلامت ارائه می دهد. نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه برای ضربان قلب، اکسیژن خون و سطح خواب خود دریافت میکنید. علاوه بر این، خلاصه ها و نمودارهای روزانه با تفکیک برای هر دسته وجود دارد. ردیابی مرحله، کالری سوزانده شده و داده های تمرین نیز به صورت زمانی ثبت می شود و می توانید آمار خود را با Strava همگام کنید.

بخوانید  مشخصات سامسونگ گلکسی زد فولد 4 | Samsung Galaxy Z Fold4

کارایی

poco watch

در بررسی ساعت هوشمند پوکو متوجه شدیم این ساعت یک سیستم عامل اختصاصی را اجرا می کند که نسبتا مینیمالیستی است و از سیستم عامل هایی که در باندهای هوشمند دیده می شود دور نیست. هیچ پشتیبانی از برنامه شخص ثالث وجود ندارد، بنابراین شما با بیست برنامه داخلی کار خواهید کرد. می‌توانید روی صفحه دوبار ضربه بزنید تا روشن شود. یا دکمه واقع در سمت راست را فشار دهید یا حرکت چرخش مچ را تغییر دهید.

کشیدن انگشت به چپ یا راست شما را به ویجت‌هایتان می‌برد و می‌توانید روی آن‌ها بکشید یا مستقیماً تعامل داشته باشید. با وجود اینکه 9 ویجت اختیاری در اپلیکیشن Mi Fitness وجود دارد، می‌توانید در مجموع هفت ویجت را همزمان داشته باشید. کشیدن انگشت از بالا شما را به اطلاعیه های خود می رساند در حالی که در جهت مخالف حرکت می کنید، تنظیمات سریع و نشانگر عمر باتری را نشان میدهد.

هنگام پیمایش در میان اعلان‌ها تأخیر کمی وجود دارد که هر چه تعداد پیام‌های بیشتری در اعلان‌ها باشد کاملاً مشهود می‌شود. دقت GPS به طور کلی روی نقطه بود، اگرچه سیگنال تلفن هوشمند من در بیشتر موارد دقت فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کرد. این ساعت همچنین جلسات شنا را با معیارهای دقیق SWOLF و تشخیص سبک شنا انجام می‌دهد که همگی در خود ساعت بعد از تمرین در دسترس هستند.

عمر باتری

ساعت پوکو

این ساعت ظرفیت باتری 225 میلی آمپر ساعتی را با 14 روز استفاده متفاوت ارائه می کند. در آزمایشات، ساعت سه تا چهار روز استفاده سنگین دوام می آورد. این شامل اعلان های ثابت، ضربان قلب 24 ساعته، اکسیژن خون، خواب و ردیابی استرس بود. با اعلان های مداوم، ضربان قلب و ردیابی SpO2 فعال شده است، ساعت می تواند سه روز کامل دوام بیاورد.

بخوانید  مشخصات و نقدوبرسی گوشی huawei p50 | هوآوی p50

با خاموش کردن گزینه‌های پیشرفته‌تر و پرمصرف‌تر، Poco Watch به ادعای باتری دو هفته‌ای خود عمل می‌کند. هرچند که این تنها با بررسی زمان و شاید فشرده کردن چند تمرین در طول هفته است. این ساعت به صورت مغناطیسی از طریق یک شارژر دو پین اختصاصی شارژ می شود.  شارژ کامل تا 100 درصد 75 دقیقه طول میکشد.

نتیجه

در بررسی ساعت هوشمند پوکو نتیجه میگیریم این یک ساعت جمع و جور خوش ساخت است که از نظر ویژگی ها بیشتر به یک بند هوشمند شباهت دارد تا یک ساعت هوشمند واقعی! این صفحه نمایش 1.6 اینچی AMOLED روشن دارد که برای استفاده روزانه به اندازه کافی واضح است و صفحه های ساعت AOD راحت را به ارمغان می آورد. تجربه نرم‌افزاری بهترین نیست و مطمئناً می‌توانید انیمیشن‌های سیستمی کند را متوجه شوید، مخصوصاً وقتی با اعلان‌ها سروکار دارید.

ردیابی سلامتی و فعالیت با باندهای تناسب اندام برابری می کند، اگرچه از مزایای اضافی ذخیره سوابق تمرینی خود در ساعت بهره مند می شوید. عمر باتری خیلی عالی نیست و بین سه تا چهار روز با اعلان‌ها همراه با ردیابی فعال سلامت و فعالیت طول میکشد.

ساعت پوکو با قیمت 79 یورو نسبت به چیزی که ارائه می دهد کمی گران است. اگر می‌خواهید عملکرد ردیاب تناسب اندام و عمر باتری طولانی‌تر را با یک صفحه نمایش بزرگ و روشن AMOLED داشته باشید، ساعت Poco ارزش دیدن دارد. اگر می خواهید کارهای ساعت هوشمند مانند تماس گرفتن و پاسخ دادن به اعلان ها را با ساعت انجام دهید، باید بودجه خود را افزایش دهید و به مورد دیگری فکر کنید.

بررسی ساعت هوشمند پوکو
منبع: به گزارش از gsmarena.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها