در حال حاضر 5 تا 6 میلیون آیفون در ایران وجود دارد. اما با ابتکار جدید دولت برای ممنوعیت واردات گوشی آیفون، ممکن است دیگر شاهد هیچ آیفون جدیدی در دست ایرانی ها نباشیم.

تعمیرات گوشی های آیفون در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

شاید فکر کنید که ایران بازار بزرگی برای اپل یا دیگر برندهای آمریکایی نیست اما اینطور نیست. در حال حاضر حدودا 40 میلیون گوشی هوشمند در دست ایرانیان است.

ممنوعیت واردات گوشی آیفون

واردات آیفون ممنوع شد

ایرانی‌ها اهل فناوری و عاشق گجت‌ها هستند. و می‌خواهند پیشرفته‌ترین گجت‌ها را در دست داشته باشند و 5 تا 6 میلیون آیفون در کشور نشان‌دهنده این روند در بین جوانان و نسل‌های قدیمی است.

اپل بازار بسیار خوبی در کشور دارد. هزاران فروشگاه اپل (با محصولات اصلی) در سراسر شهر وجود دارد. به خاطر داشته باشید که هیچ کانال توزیع قانونی یا هیچ کانال رسمی برای خود اپل برای وارد کردن محصولات اپل در کشور وجود ندارد. وال استریت ژورنال گزارش داد که مدیران ارشد اپل با توزیع کنندگان ایرانی در مقر آن در لندن دیدار کرده اند، اما ظاهراً هیچ راه حلی برای ایجاد یک کانال رسمی برای توزیع محصولات اپل وجود ندارد. زیرا تحریم های ایالات متحده هنوز به آن اجازه نمی دهد.

آیفون در کشور ممنوع شد

خبر ممنوعیت واردات گوشی آیفون تبعات منفی زیادی از جمله افزایش قاچاق، افزایش سرقت برای تامین قطعات، گران شدن بیش از حد قیمت آن و تعطیلی 5000 واحد صنفی مربوط به اپل استورها خواهد داشت.

دولت نزدیک به 10 سال پیش فقط با IMEI که شبیه سازی آن آسان است سعی کرد این کار را انجام دهد و این ابتکار با شکست مواجه شد. اما حدس می زنیم این بار به واردات غیرقانونی گوشی های هوشمند در کشوری که بازار سیاه نزدیک به 286 میلیون دلاری دارد، پایان دهند. سرنوشت اپل در ایران به این بستگی دارد که این شرکت حداقل برای آیفون هایی که به صورت قانونی وارد کشور نمی شوند، توزیع کننده رسمی در کشور داشته باشد.

بخوانید  بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11R

شما فکر میکنید سرنوشت گوشی های آیفون در ایران چه خواهد شد؟

منبع: به گزارش از Techrasa.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها