علت مشکلات گوشی های موتورولا برای بعضی از کاربران ناشناخته است. در این مطلب به بررسی دلایل مشکلاتی که برای گوشی های موتورولا پیش می آید میپردازیم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری حرفه ای و مجرب.

مشکلات گوشی های موتورولا

مشکل اتصالات

یکی ازبیشترین مشکلات گوشی های موتورولا مشکل اتصالات است. برای رفع این مشکل در اتصال بلوتوث، Wi-Fi و دیتای تلفن همراه، موارد زیر را با دقت بررسی کنید.

مشکل در اتصال بلوتوث

مشکل اتصال بلوتوث

در بیشتر موارد این مسئله به دلیل ضعیف بودن اتصال بلوتوث رخ می‌دهد. تا حد ممکن دستگاه‌ها را به هم نزدیک کنید.
بررسی و اطمینان حاصل کنید داده‌هایی که ارسال یا دریافت می‌کنید توسط هر دو دستگاه حمایت می‌شوند. در غیر اینصورت همین مسئله می‌تواند درد سر ساز باشد. به احتمال زیاد حذف کردن داده‌های کش گوشی این مشکل را رفع میکند. این کار را امتحان کنید.

تنظیمات بلوتوث گوشی خود را باز کنید و آخرین دستگاهی که با آن پیوند است را حذف کنید. اکنون تنظیمات را ببندید و مجددا اتصال را امتحان کنید. امکان دارد این مشکل از دستگاهی که قصد اتصال با آن را دارید باشد. مطمئن شوید که بلوتوث گوشی شما به صورت دستی خاموش نیست.

بررسی کنید که آیا هر دو دستگاه به درستی با هم جفت شده‌اند یا خیر. جفت نشدن دو دستگاه می‌تواند دلیل این مشکل باشد. گاهی اوقات فعال کردن حالت ذخیره باتری” power saving mode” گوشی می‌تواند بلوتوث را غیرفعال کند. مطمئن شوید که هر دو دستگاه از نسخه بلوتوث نصب شده در دستگاه دیگر پشتیبانی می‌کنند.

یکی از دلایل دیگر این مشکل؛ پنهان کردن قابلیت دیدن بلوتوث است. بررسی کنید که مسائل امنیتی باعث ایجاد این مشکل نباشد. اگر داده‌های تعداد بالایی را به صورت یکجا از طریق بلوتوث بفرستید ممکن است که با مشکل رو ب رو شوید. مطمئن شوید که فضای ذخیره سازی دستگاهی که قصد فرستادن به آن را دارید، کاملا پر نیست. هر دو دستگاه را ری استارت کرده و ببینید که آیا انجام این کار به حل مشکل کمک می‌کند یا نه.

مشکل در اتصال Wi-Fi

مشکل در اتصال وای فای

ممکن است که سرویس‌های اینترنت شما به حالت تعلیق درآمده‌ یا به طور موقت خاموش باشند. این مسئله می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. مثلا: اگر بیش از اندازه تعیین شده دانلود کنید با چنین مسئله‌ای روبه رو خواهید شد. بررسی کنید که آیا امنیت شبکه غیرفعال شده است یا نه. این مورد نیز می‌تواند دلیل ایجاد مشکل در اتصال Wi-Fi باشد. و باعث مشکلات گوشی های موتورولا شود.

اگر هنگام استفاده از مرورگر خود باچنین مشکلی مواجه شدید کار های مورد نیاز را انجام دهید. روتر خود را در یک جای مناسب بگذارید تا به دلیل اتصال محدود با مشکل روبه رو نشوید. ممکن است که شما اطلاعات درست شبکه را در موبایل خود وارد نکرده باشید و این مسئله باعث روبه رو شدن با چنین مشکلی باشد. بررسی و اطمینان پیدا کنید که روتر دارای پیکربندی درست است.

احتمال دارد که این مشکل به دلیل باز کردن آدرس وبی باشد که توسط ارائه دهنده سرویس‌های اینترنت محدود یا ممنوع شده است.
اطمینان کنید که نداشتن تطابق IP دستگاه شما در شبکه باعث رخ دادن این مسئله نیست. همچنین مطمئن شوید که این مسئله تنها به دلیل وجود مشکل در رابطه با آنتن Wi-Fi نباشد.

اگر تنظیمات LAN را شخصی سازی کرده اید، این کار می‌تواند مشکل ایجاد کند. بررسی کنید که آیا این مشکل از یک خطای سخت افزاری به وجود آمده آست یا نه. امکان دارد که روی گوشی موتورولا اپیکیشنی نصب شده باشد که به Wi-Fi دسترسی دارد. بررسی کنید که آیا محدودیتی در شبکه‌ای قصد وصل شدن به آن را دارید انجام شده است یا خیر. ممکن است این مشکل به موجب اتصال غلط کابل روتر اتفاق افتاده باشد.

مشکل در وصل شدن دیتای تلفن همراه

مشکل در وصل شدن دیتای تلفن همراه

امکان دارد که بسته اینترنتی شما به اتمام رسیده باشد. شاید مشکل اتصال شما به اینترنت همین مسئله است. ممکن است بخاطر گذشتن از محدوده مصرف روزانه اینترنت خود، با این مشکل روب رو شده باشید. اطمینان پیدا کنید که این موضوع از سیم کارت شما ناشی نشده است. اگر اینطور باشد، می‌توانید به راه حل های بیان شده در قسمت مشکلات سیم کارت و شبکه این پست مراجعه کنید.

امکان دارد بخاطر برخی دلایل سرویس‌های اینترنت در موبایل شما با مشکل یا مانعی روب رو شده باشند. در برخی موارد احتمال دارد که این مشکل هنگام آپدیت برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه یا دانلود به روز رسانی های سیستم عمل کننده رخ داده باشد. این موضوع را بررسی کنید.
مطمئن شوید این مشکل به دلیل نداشتن حافظه ذخیره سازی موبایل ایجاد نشده باشد. همچنین مشکل در ارائه دهنده خدمات یا شبکه می‌تواند دلیلی برای روبه رو شدن با این موضوع باشد. بررسی کنید که ضعیف بودن قدرت سیگنال در گوشی موتورولا وان اکشن این مشکل را ایجاد نکرده است.

در صورت سفارشی سازی تنظیمات شبکه، آن را پاک کرده و به حالت پیش فرض برگردانید. به احتمال زیاد انجام دادن این کار مشکل را حل میکند. گوشی خود را ری استارت کرده و ببینید که آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر. همچنین خاموش کردن سرویس‌های رومینگ می‌تواند دلیل رخ دادن این مشکل باشد.

بررسی کنید که آیا حالت شبکه صحیح انتخاب شده شده است یا نه . به عنوان مثال امکان دارد که شما شبکه 2G را انتخاب کرده باشید، در حالیکه سیم کارت شما 3G است. فایل های کش گوشی خود را پاک کرده و ببینید که مشکل را حل میکند یا خیر.

مشکلات سیم کارت و شبکه

مشکلات سیم کارت و شبکه

یکی از بیشترین مشکلات موتورولا و همه‌ی تلفن های هوشمند مشکلات سیم کارت یا شبکه است. برای حل این مشکل در گوشی های خود می‌توانید از روش‌های متعدد استفاده کنید.

به عنوان ساده ترین راه، این مشکل میتواند با انجام یک ری استارت برطرف شود. بررسی کنید که این کار تاثیری در رفع مشکل دارد یا خیر.
بروز این مشکل می‌تواند به دلیل قرار دادن اشتباه سیم کارت در گوشی باشد. یکی از دلایل رایج اتفاق افتادن این مشکل در گوشی موتورولا محدود ساختن دسترسی به سیم کارت با پین یا رمز عبور است. این مشکل با تنظیم و انتخاب شبکه خانگی به صورت دستی از طریق تنظیمات شبکه رفع می‌شود.

اطمینان پیدا کنید که سرویس‌های رومینگ سیم کارت شما فعال هستند. هنگام سفر شما به این سرویس‌ها نیاز پیدا میکنید. ممکن است که این موضوع به دلیل خرابی یا مشکل اسلات سیم کارت به وجود آمده باشد. اسلات سیمکارت را با دقت بررسی کنید. اگر داپلکسر سیگنال شبکه قادر به انجام کار خود نباشد، ممکـن است کاربران با این مشکل روب رو شوند. دلیل روبه رو شدن شما با این موضوع باز کردن قفل بوت لودر گوشی است. زیرا این موضوع علاوه بر آپدیت های دستگاه، آپدیت های دیگر را هم دریافت می‌کند.

بخوانید  معرفی گوشی موتو G PLAY 2024 با قیمت 149 دلاری

بررسی کنید که مدل گوشی که شما خریده اید، با فرکانس سیمکارت سازگاری دارد یا خیر. اگر در جایی مانند زیر زمین هستید، امکان دارد آنتن دهی ضعیف باعث به وجود آمدن این موضوع باشد. اطمینان پیدا کنید، که این مشکل به دلیل روشن بودن حالت پرواز گوشی رخ نیست.
امکان دارد که سیم کارت شما مورد آسیبی قرار گرفته باشد یا خراب باشد. در بعضی از موارد، کاربران برای فعال نبودن خدمات 4G سیمکارت با این موضوع و مشکل روب رو می‌شوند.

مشکل در عملکرد صفحه نمایش

مشکل در عملکرد صفحه نمایش

از دیگر مشکلات موتورولا می‌توان به مشکل در عملکرد نمایشگر اشاره کرد. اگر می‌خواهید مشکلات نمایشگر را حل کنید، می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید. بعضی اوقات این مشکل به سادگی با تمیز کردن صفحه نمایشگر گوشی حل میشود. در واقع وجود ذرات چربی به وجود آمده ازلمس صفحه توسط پوست دست یا کثیفی روی صفحه نمایش می‌تواند کار کرد آن را متوقف کندیا دچار مشکل شود.

بعضی وقت ها هم شارژ کردن زیاد گوشی می‌تواند در کار کرد نمایشگر آن تاثیر گذار باشد. آخرین برنامه ای که در گوشی خود نصب کرده‌اید را پاک کنید. همچنین در صورت نصب برنامه‌های بلا استفاده ، آن‌ها را غیرفعال کنید. امکان دارد قطع کار کرد صفحه نمایش گوشی به دلیل ایراد داشتن سنسورهای آن باشد. با ری استارت کردن گوشی موتورولا ممکن است که مشکل حل شود.

گاهی دلیل مواجه شدن با این مسئله روشن کردن گزینه اشتراک گذاری صفحه است. در صورت روشن بودن آن را خاموش کنید. بررسی کنید که آیا گلس نمایشگر را به درستی روی آن چسبانده‌اید یا خیر. مشکل در کارکرد، صفحه نمایشگر می‌تواند به دلیل نبودن فضای ذخیره سازی گوشی موتورولا شما باشد. برخی از داده‌های بلا استفاده و غیرضروری گوشی خود را حذف کنید.

اطمینان پیدا کنید که این مشکل به دلیل وجود یک باگ نرم افزاری نباشد. مطمئن شوید که درایور نمایشگر پیش فرض گوشی شما به مشکلی بر نخورده باشد. گاهی دلیل ایجاد شدن این مشکل استفاده از شارژری با توان خروجی بسیار بالا است. این مسئله را بررسی کنید.

پایین بودن کیفیت دوربین

پایین بودن کیفیت دوربین

اطمینان حاصل کنید که این مشکل به دلیل وجود خطا یا مسئله دار بودن اپلیکیشن دوربینی که از آن استفاده می‌کنید به وجود نیامده است. بهتر است برای عکس گرفتن همیشه از دوربین اصلی گوشی استفاده کنید. گاهی با ری استارت کردن گوشی این مشکل حل میشود.

گاهی این مشکل به دلیل فعال بودن حالت ذخیره باتری  Power saving mode گوشی به وجود می آید. همچنین ممکن است به دلیل وجود باگ در سیستم عمل کننده گوشی باشد. تنظیمات دوربین گوشی خود را باز کنید و ببینید که آیا حالت عکاسی که انتخاب کرده‌اید با شرایط یا نور محیط قابل تطبیق هست یا خیر.

فلش دوربین را فقط در مواقعی که به نور نیاز دارید روشن کنید. بررسی کنید که پایین بودن کیفیت دوربین به دلیل مشکل سخت افزاری ایجاد نشده است. همچنین لنز دوربین گوشی ایرادی نداشته باشد. ممکن است تمیز کردن لنز دوربین کمک کننده باشد. مطمئن شوید که حالت عکاسی پشت سر هم burst mode گوشی هنگام عکسبرداری غیرفعال است. فعال بودن این حالت کیفیت تصاویر را پایین می آورد.

هنگام عکسبرداری، از فعال بودن حالت HD دوربین گوشی مطمئن شوید. استفاده همیشه از حالت بزرگنمایی یا زوم نیز می‌تواند تا مقدار زیادی کیفیت تصاویر را پایین بیاورد. اگر این مشکل هنگام تماس تصویری رخ دهد، ضعف قدرت سیگنال شبکه یا اتصال ضعیف اینترنت می‌تواند دلیل به وجود آمدن این موضوع باشد.

عملکرد کند گوشی

مشکلات گوشی های موتورولا

یک مورد دیگـر از دیگر مشکلات گوشی های موتورولا، عملکرد کند گوشی است. و اما راه حل ها؟

هر گوشی هوشمندی در صورت ویروسی شدن با مسئله کندی روبه رو میشود. بررسی کنید تمامی برنامه‌های نصب شده در گوشی شما به آخرین نسخه آپدیت شده‌اند. گوشی خود را ری استارت کنید و ببینید که آیا مشکل حل می‌شود یا خیر. رایج‌ترین دلیل ایجاد شدن این مشکل در گوشی موتورولا قرار دادن گوشی روی سیف مود است.

امکان دارد که شما تنظیمات پیشنهاد شده گوشی را تغییر داده و با مشکل کندی گوشی روبه رو شده باشید. همچنین پر شدن حافظه گوشی عملکرد ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌های گوشی را متوقف میکند. دلیل دیگر این مشکل، وجود خطا در RAM گوشی است. تمامی برنامه‌هایی که در پس زمینه گوشی در حال استفاده هستند را ببندید و گوشی را ریبوت کنید. بررسی کنید که آیا انجام این کار در رفع مشکلی تاثیر گذار هست یا خیر.

برنامه ها، داده‌ها و فایل‌های غیرضروری گوشی را پاک کنید. گاهی ممکن است که ضعیف بودن اتصال اینترنت باعث کند شدن کار کرد گوشی شده باشد. اگر اخیرا تم متفرقه‌ای روی گوشی خود نصب کرده‌اید، احتمال دارد که عملکرد گوشی شما با مشکل رو به رو شود. آن را حذف کنید. و ببینید که آیا مشکل گوشی حل می‌شود یا خیر. انجام یک ریست سخت افزاری ممکن است کمک کند.

مشکل زیاد شدن دمای بیش از حد گوشی

مشکل زیاد شدن دمای بیش از حد گوشی

داغ شدن گوشی از دیگر مشکلات گوشی های موتورولا و سایر گوشی‌های هوشمند است. اگر برای شارژ کردن گوشی خود از یک شارژر بلا استفاده،(شارژر مخصوص خود گوشی نباشد) استفاده می‌کنید، ممکن است با داغ شدن بیش از حد گوشی رو ب رو شوید. در صورت استفاده از پاوربانک اطمینان حاصل کنید که با گوشی شما سازگار است.

اگر بازی‌های متنوعی نصب کرده‌اید که توسط گوشی شما پشتیبانی نمی‌شوند، ممکن است گوشی شما داغ شود. شارژ کردن بیش ازاندازه گوشی یکی از دلیل های زیاد داغ شدن آن است. اطمینان حاصل کنید که این مشکل از داده‌های ذخیره شده در گوشی ناشی نشده باشد. مطمئن شوید که وجود یک باگ در سیستم عامل گوشی باعث این مشکل نیست. آخرین آپدیت ها را دانلود کرده و نصب کنید. انجام این کار مشکل را حل خواهد کرد.

داغ شدن بیش از اندازه گوشی می‌تواند به شرایط سلامت باتری مرتبط باشد. گاهی انجام یک ری استارت می‌تواند این موضوع را حل کند. بعضی وقت ها عوامل محیطی مانند گرما می‌تواند موجب داغ شدن بیش از اندازه گوشی هوشمند شما شود. بررسی و اطمینان پیدا کنید که حرارت بالای گوشی شما، از نصب بعضی از برنامه‌ها به وجود نیامده است.

بخوانید  مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی a52s + نقد و بررسی و قیمت

مشکل در کار کرد برنامه ها

مشکلات گوشی های موتورولا

شما می‌توانید به راحتی با پاک کردن بعضی از برنامه ها و نصب دوباره آن‌ها در گوشی خود این مشکل را حل کنید. دقت کنید که آیا گوشی شما ویروسی شده است یا خیر. زیرا احتمال دارد، مشکل در کار کرد برنامه ها از وجود ویروس در گوشی به وجود آمده باشد. اگر چندین برنامه دچار این مشکل شده باشند، ممکن است به سیستم عامل گوشی مرتبط باشد.

اگر برنامه‌های نصب شده در گوشی شما آپدیت نشده باشند، با این مشکل روب رو خواهید شد. اطمینان پیدا کنید که مجوزهای لازم برای دسترسی به داده‌ها و ویژگی‌های لازم را به اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی خود داده‌اید. اگر این مجوز را به آن‌ها نداده باشید با مشکل روبه رو خواهید شد.
دلیل دیگری که باعث بروز این مشکل می‌شود، فعال بودن سیف مود گوشی است. بررسی کنید که آیا برنامه فایل منیجر شما دچار مشکل شده است یا خیر. ممکن است که این مشکل به دلیل غیرفعال کردن برخی از ویژگی‌های تلفن به صورت دستی ایجاد شده باشد. اگر به جای گوگل پلی استور برنامه‌های گوشی خود را از منابع متفرقه دانلود کرده باشید، ممکن است که عملکردشان دچار مشکل شود.

گوشی خود را ری استارت کرده و بررسی کنید که آیا این کار کمکی به حل مشکل می‌کند یا خیر. داده‌های کش برنامه‌های نصب شده در گوشی خود را یکی پس از دیگری پاک کرده و ببینید که آیا مشکل رفع می‌شود یا خیر. در چندین مورد، این مسئله از وجود یک مشکل سخت افزاری ناشی می‌شود.

رباتی شدن صدای هدفون

صدای هدفون

از دیگر مشکلات موتورولا وان اکشن و سایر گوشی های هوشمند می‌توان به رباتی شدن صدای هدفون اشاره کرد. برای رفع شدن چنین مشکلی باید چه کرد؟

دقت کنید که آیا این مشکل به دلیل نصب یک اپ موزیک متفرقه که توسط گوشی شما پشتیبانی نمی‌شود رخ داده است یا خیر. رباتی شدن صدای هدفون یکی از مشکلات رایجی است که در گوشی‌های هوشمند رخ می‌دهد. یکی از دلایل بروز این مسئله فعال بودن سیف مود گوشی است. مطمئن شوید که کارت صدای گوشی شما در وضعیت مناسبی قرار دارد و مشکلی ندارد.

متصل نبودن یا جفت نبودن هدفون با گوشی نیز می‌تواند دلیل به وجود آمدن این مشکل باشد. این مورد را بررسی کنید. پخش فایل موزیکی که کیفیت بسیار پایینی دارد نیز می‌تواند دلیل مواجه شدن با این مسئله باشد. احتمال نفوذ آب به درون گوشی‌های هدفون وجود دارد، در نتیجه همین امر موجب رباتی شدن صدای آن شده باشد.

اگر این مشکل هنگام تماس صوتی برای شما رخ دهد، احتمالا از سیگنال ضعیف ناشی میشود. احتمال دارد که بروز این مسئله به دلیل وجود مشکل در سیستم عامل گوشی باشد. آن را بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید که این مشکل به دلیل مسدود شدن سیگنال یا خرابی هدفون نیست.

بعضی وقت ها دلیل بروز چنین مشکلی سازگار نبودن هدفون و گوشی است. یا مشکل سخت افزار گوشی است. تنظیمات صدای گوشی خود را سفارشی سازی نکنید. زیرا این کار یکی از دلایل بروز این مشکل است.

عمر باتری ضعیف

عمر باتری ضعیف

از دیگر مشکلات گوشی های موتورولا و سایر گوشی‌های هوشمند عمر باتری کم است. ممکن است GPS گوشی شما روشن باشد. اگر به آن نیاز ندارید، آن را خاموش کنید. گاهی این مشکل به دلیل نصب برنامه‌های سنگینی که باتری زیادی را مصرف می‌کنند، ایجاد میشود. اگر حالت ذخیره باتری به طور دائم فعال باشد، این مسئله می‌تواند روی مصرف باتری تاثیر عمده‌ای بگذارد.

اپلیکیشن‌هایی که باعث افزایش بهره‌وری باتری می‌شوند را حذف کنید. مطمئن شوید که تنظیمات گوشی شما سفارشی سازی نیست. زیرا این مسئله می‌تواند روی مصرف باتری تاثیر بگذارد. بررسی کنید که این مشکل از خرابی باتری موتورولا وان اکشن نباشد. این مشکل می‌تواند با کم کردن میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی برطرف شود.

اگر برنامه‌های زیادی در گوشی شما وجود دارند که برای شما نوتیفیکیشن ارسال می‌کنند، این امر در خالی شدن سریعتر باتری گوشی تاثیر خواهد داشت. مطمئن شوید که برنامه‌های نصب شده در گوشی شما هیچ مشکلی ندارند. احتمال دارد که مسئله‌ی تخلیه‌ی سریع باتری به دلیل اجرای چندین برنامه در پس زمینه گوشی باشد. در این صورت تمام این برنامه‌ها را ببندید.

گاهی اوقات دلیل بروز این مشکل، نصب بازی‌های متعدد با سفارشی سازی تنظیمات آن‌ها است. این مسئله می‌تواند روی عملکرد باتری تاثیر بگذارد. این مشکل می‌تواند با انجام یک ریست نرم افزاری برطرف شود. داده‌های ذخیره شده در گوشی که به آن‌ نیازی ندارید را حذف کنید. انجام این کار می‌تواند به رفع مشکل کمک کند. در نهایت بررسی کنید که آیا سیستم عامل گوشی شما مشکل دارد یا خیر.

کند شارژ شدن گوشی

کند شارژ شدن گوشی

یکی از مشکلات گوشی های موتورولا وان اکشن کند شارژ شدن آن است. برای حل این مسئله چه می‌توان کرد؟ هات اسپات وای فای را خاموش کنید. آیا تاثیری در برطرف شدن این مشکل دارد؟ احتمال دارد که دلیل کند شارژ شدن گوشی شما خرابی یا مشکل داشتن درگاه شارژ باشد.

اطمینان حاصل کنید که مشکل کند شارژ شدن گوشی شما، به دلیل استفاده از لوازم جانبی متفرقه‌ای که به گوشی شما تعلق ندارد نباشد. هنگام شارژ شدن گوشی وای فای و بلوتوث گوشی را خاموش کنید. هرگز هنگام شارژ شدن گوشی، اطلاعاتی از اینترنت دانلود نکنید. این مشکل به راحتی با ری استارت کردن گوشی برطرف می‌شود. این مورد را امتحان کنید.

برنامه‌های بلااستفاده گوشی های موتورولا وان اکشن را حذف کنید و ببینید که آیا این کار تاثیری در حل مشکل دارد یا خیر. ممکن است منبع شارژی که شارژر گوشی خود را به آن متصل کرده‌اید، ضعیف باشد. بررسی کنید که آیا این مشکل به دلیل وجود ویروس در گوشی شما ایجاد شده است یا خیر. دستگاه خود را اسکن کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

از نصب اپلیکیشن‌های متفرقه در گوشی خود خودداری کنید.

مشکل در حسگر اثر انگشت گوشی موتورولا وان اکشن

مشکلات گوشی های موتورولا

اول از هر چیز، دست‌های خود را تمیز کنید. وجود گرد و غبار یا چربی روی انگشتان شما می‌تواند دلیل بروز این مشکل باشد. اسکنر اثر انگشت گوشی را با یک پارچه نرم به آرامی تمیز کنید. آیا این کار کمکی به حل مشکل شما می‌کند یا خیر. گاهی اوقات این مشکل به دلیل پر شدن فضای ذخیره سازی تلفن بوجود می آید.

بخوانید  بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11R

ممکن است به دلیل وجود باگ در سیستم عامل گوشی، عملکرد حسگر اثر انگشت آن دچار مشکل شده باشد. اثر انگشت ذخیره شده را حذف و مجددا اثر انگشت خود را اضافه کنید. این کار می‌تواند مشکل را برطرف کند. یکی از دلایل رایج بروز مشکل در عملکرد حسگر اثر انگشت گوشی موتورولا وان اکشن فشار کم و کوتاه روی اسکنر آن است.

پس به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از این مسئله هنگام قرار دادن انگشت خود روی اسکنر فشار بیشتر و طولانی‌تری وارد کنید. همیشه بیش از یک اثر انگشت برای این قابلیت تنظیم کنید. ممکن است انگشت شما خیس شده باشد و همین امر باعث بروز مشکل شده باشد. اگر انگشت شما دچار آسیب یا جراحت جزئی شده باشد، احتمال دارد که اسکنر اثر انگشت قادر به خواندن یا شناسایی آن نباشد.

انجام ریست به تنظیمات کارخانه می‌تواند این مشکل را برطرف کند. اما اگر این کار موثر واقع نشد، احتمال دارد که یک مشکل سخت افزاری رخ داده باشد. بعضی اوقات این مشکل به دلیل نصب چندین برنامه که تلفن اجازه دسترسی به اسکنر اثر انگشت را به آن‌ها می‌دهد، رخ می‌دهد. این مسئله را بررسی کرده و اقدامات لازم را به عمل آورید.

روشن نشدن گوشی موتورولا وان اکشن

مشکلات گوشی های موتورولا

از دیگر مشکلات گوشی های موتورولا وان اکشن و سایر گوشی‌های هوشمند می‌توان به روشن نشدن گوشی اشاره کرد. برای حل این مشکل می‌توانید از دستورالعمل‌های زیر کمک بگیرید. ممکن است که باتری گوشی شما شارژ نداشته باشد. اگر شارژ گوشی شما به طور کامل تخلیه شده باشد با این مسئله مواجه خواهید شد.

مطمئن شوید که برای روشن کردن گوشی دکمه پاور آن را به اندازه کافی فشرده‌اید. گاهی اوقات این مشکل می‌تواند به دلیل نقص یا خرابی دکمه پاور گوشی شما باشد. وجود یک اشکال ناشناخته نرم افزاری در دستگاه می‌تواند دلیلی برای بروز این مشکل باشد. احتمال دارد که گوشی شما روشن شده باشد اما صفحه آن روشن نشده باشد.

اگر شما هنگام به‌روزرسانی دستگاه آن را خاموش یا ری استارت کنید. به احتمال زیاد این مسئله رخ خواهد داد. شما باید بدانید که برای روشن شدن گوشی دقیقا چند ثانیه باید دکمه پاور را را نگه دارید. زیرا گاهی اوقات به دلیل فشار کوتاه و سریع این دکمه گوشی شما روشن نمی‌شود.
اگر گوشی شما در آب افتاده باشد یا روی آن آب ریخته باشد، احتمال دارد که روشن نشود.

یکی از دلایل رایج روشن نشدن گوشی موتورولا وان اکشن آسیب سخت افزاری است. این مسئله را بررسی کرده و آن را تعمیر کنید. گاهی با داغ شدن بیش از حد گوشی ممکن است دستگاه به صورت خودکار خاموش شود. و شما قادر به روشن کردن آن نباشید، مگر آنکه دمای داخلی آن تا حد نرمالی کاهش پیدا کند.

بررسی کنید که آیا گوشی شما روی حالت سیف مود قرار دارد یا خیر. کلید‌های پاور و افزایش و کاهش صدا را همزمان فشار دهید. اگر این مورد موثر واقع نشد، آن را در حالت ریکاوری مود امتحان کنید.

شارژ نشدن گوشی به وسیله کابل

شارژ نشدن گوشی به وسیله کابل

احتمال دارد که باتری گوشی شما دچار مشکل یا خرابی شده باشد و همین امر باعث شارژ نشدن گوشی شما شود. مطمئن شوید شارژری که از آن استفاده می‌کنید کاملا سالم است و هیچ مشکلی ندارد. اتصال سست بین کابل شارژ و گوشی می‌تواند دلیل اصلی بروز این مشکل باشد. بنابراین، مطمئن شوید که آن‌ها به درستی به هم متصل شده‌اند.

یک برنامه مخرب یا دانلود شده از یک منبع متفرقه نامعتبر می‌تواند دلیل بروز این مسئله باشد. استفاده از شارژر متفرقه یا غیراصل نیز می‌تواند از دیگر دلایل شارژ نشدن گوشی شما باشد. ممکن است مقداری گرد و غبار به داخل درگاه شارژ گوشی شما نفوذ کرده باشد. پس با دقت آن را تمیز کنید، زیرا کثیف بودن پورت شارژ می‌تواند مانع از شارژ شدن گوشی شما شود.

در برخی موارد، تلفن شارژ می‌شود اما نماد درصد شارژ اطلاعات صحیحی را ارائه نمی‌دهد. این مسئله می‌تواند از یک باگ نرم افزاری باشد. آنرا بررسی و در صورت امکان آن را به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی کنید. گاهی اوقات مشکلات مربوط به شارژ نشدن گوشی به دلیل خرابی سوکت شارژ یا منبعی است که برای شارژ کردن گوشی خود از آن استفاده می‌کنید. بررسی کنید که آِیا این مسئله از خرابی کابل شارژ شما ناشی میشود یا خیر.

این مشکل می‌تواند به دلیل تشخیص رطوبت در گوشی شما باشد. آخرین اپلیکیشنی که نصب کرده‌اید را حذف کنید. و ببینید که آیا این کار تاثیری در حل مشکل شما دارد یا خیر. وجود مشکل در مادربرد گوشی نیز می‌تواند یکی از دلایل رایج بروز این مسئله باشد. ممکن است پین‌های موجود در سوکت گوشی آسیب دیده باشند. و همین امر علت شارژ نشدن آن باشد. این مسئله را بررسی کنید.

توقف عملکرد دوربین

گوشی های موتورولا

از دیگر مواردی که از بین مشکلات گوشی های موتورولا وان اکشن می‌توان نام برد، توقف عملکرد دوربین است.  یکی از دلایل احتمالی این مشکل وجود مسئله در نرم افزار درایور دوربین پیش فرض گوشی است. بررسی کنید که آیا این مشکل با نصب به‌روزرسانی‌های جدید سیستم عامل برطرف می‌شود یا خیر.

ممکن است اپلیکیشن دوربین متفرقه‌ای که از آن استفاده می‌کنید با گوشی موتورولا شما سازگار نباشد. اگر سیف مود گوشی فعال است آن را غیرفعال کنید. امکان دارد توقف عملکرد دوربین به دلیل وجود مشکل در یکی از اجزای سخت افزاری داخلی آن باشد. اگر اپکیشن دوربین گوشی شما در پس زمینه در حال اجراست، آن را ببندید و مجددا پس از ۳۰ ثانیه وارد آن شوید.

کش اپلیکیشن دوربین را پاک کنید. و ببینید که آیا این کار کمکی به حل مشکل شما می‌کند یا خیر. بررسی و اطمینان پیدا کنید که این مشکل از خرابی لنز دوربین گوشی نباشد. ممکن است فضای ذخیره سازی یا حافظه‌ای که فایل‌های دوربین در آن ذخیره می‌شوند؛ به طور کامل پر شده و همین امر باعث مشکل باشد.

در اغلب موارد مشکل توقف عملکرد دوربین دلیل دیگری جز این مسئله ندارد. در نظر داشته باشید که اگر مشکل گوشی شما از طریق راه حل‌های ذکر شده در این مطلب حل نشد، ممکن است به دلیل ایرادات سخت افزاری باشد.

برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها