از اپل آیفون 15 و 15 پلاس چه چیزی را باید انتظار داشت؟ در این مطلب به بررسی مشخصات احتمالی آیفون 15 و 15 پلاس میپردازیم. با ما همراه باشید.

میتوانید با مشخصات آیفون 14 و 14 پرو در این مطلب آشنا شوید.

اپل هفته آینده در تاریخ 12 سپتامبر (سه شنبه) از نسل آیفون 15 رونمایی خواهد کرد. به‌طور معمول، این شرکت محصولات خود را قبل از رونمایی، مخفی نگه می‌دارد، اما این‌ها دستگاه‌هایی هستند که طرفداران زیادی دارند، بنابراین گزارش هایی مبنی بر فاش شدن مشخصات آن وجود دارد.

مشخصات احتمالی آیفون 15 و 15 پلاس

خداحافظ لایتنینگ، سلام USB-C

مزایای USB-C نسبت به پورت لایتنینگ اختصاصی قابل تامل است و اتحادیه اروپا دلیل واقعی این تغییر است. اپل درآمد حاصل از برنامه صدور گواهینامه MFi را از دست خواهد داد و به گفته مارک گورمن، نگران است که شکاف هایی در آن ایجاد شود (کاربران آنها اکنون لوازم جانبی دارند که با تلفن های اندرویدی نیز سازگار هستند).

با این حال، آی‌پدها از USB-C استفاده می‌کنند، مک‌ها از USB-C استفاده می‌کنند. و زمان آن رسیده است که آیفون‌ها نیز از این روش پیروی کنند. این انتقال ممکن است برای برخی از کاربران سخت باشد، اما اپل کابل های USB C-to-C با کیفیت بالا را در جعبه قرار می دهد.

برای آیفون 15 و 15 پرو دو، کابل‌ها تا 60 وات (USB PD 3.0، 20 ولت در 3 آمپر) پشتیبانی می‌کنند. با این حال، تلفن‌ها تنها 20 وات (همانند مدل‌های فعلی) کار می‌کنند. این باعث می شود کابل برای شارژ لپ تاپ قابل استفاده باشد. همچنین، کابل ها فقط USB 2.0 خواهند بود، اما این امر حتی برای پرچمداران اندرویدی نیز عادی است. مهمتر از آن، خود پورت USB-C مانند پورت های خروجی لایتنینگ روی USB 2.0 گیر می کند.

باتری های بزرگتر

احتمالا تمام مدل‌های سری آیفون 15 باتری‌های بزرگ‌تری خواهند داشت. ما اعداد دقیقی نداریم، اما انتظار می رود 15 پرو مکس و شاید 15 پلاس نزدیک به 5000 میلی آمپر ساعت باشند. (14 پلاس و 14 پرو مکس دارای 4323 میلی آمپر ساعت هستند). که به خوبی با شارژ سریعتر در مدل Pro جفت می شود.

بخوانید  مشخصات و تاریخ عرضه سامسونگ note 22 و note 22 ultra

جزیره پویا برای همه

مشخصات احتمالی آیفون 15

آیفون 15 و 15 پلاس همتایان خود را با جزیره پویا مطابقت خواهند داد. اصطلاح بازاریابی اپل برای سوراخ پانچ به شکل قرص که هم دوربین FaceTime و هم سخت افزار FaceID را در خود جای داده است.

همه مدل های آیفون 15 دارای جزیره پویا خواهند بود. این ارتقای اصلی صفحه نمایش برای تلفن های معمولی در سال جاری خواهد بود. حالت 120 هرتز (معروف به ProMotion) به این زودی ها ارائه نمی شود. این یعنی اینکه هیچ پنل LTPO نیز وجود ندارد. این موارد می تواند به مصرف انرژی کمک کند حتی اگر حداکثر 60 هرتز باشند (این پایین بودن مقیاس نرخ تازه سازی است که LTPO را جالب می کند).

دوربین های 48 مگاپیکسلی

آیفون 14 پرو اولین گوشی هایی بودند که از 12 مگاپیکسل فراتر رفتند، اما مدل های معمولی باقی ماندند. امسال آیفون 15 و 15 پلاس به سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی (با لنز f/1.6) ارتقا خواهند یافت که نوید عملکرد عالی در نور کم را می دهد. دوربین فوق عریض در 12 مگاپیکسل باقی خواهد ماند و از لنز تله خبری نخواهد بود (اما دوربین اصلی جدید در زوم بهتر خواهد بود).

آیفون 15 و 15 پلاس دارای سنسورهای 48 مگاپیکسلی خواهند بود. آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس همان دوربین های 48 مگاپیکسلی سال گذشته را با دوربین 1/1.28 اینچی سونی IMX803 خواهند داشت. این به مدل‌های ساده اجازه می‌دهد تا در این بخش از آن‌ها عبور کنند. مینگ-چی کو می‌نویسد که آنها از سنسورهای انباشته‌ای استفاده خواهند کرد که ممکن است در واقع برتری داشته باشند.

بخوانید  بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ (آپدیت)

مدل پرو و پرومکس از تیتانیوم اما تلفن های ساده از آلومینیوم استفاده می کنند. آیفون X اولین گوشی ای بود که از فولاد ضد زنگ به جای آلومینیوم استفاده کرد و اپل از آن زمان تا کنون آن را در Pro حفظ کرده است. اکنون پس از کسب تجربه با تیتانیوم با عرضه اپل واچ اولترا، این شرکت آماده است تا مواد انتخابی قاب آیفون پرو را تغییر دهد.

این باعث می‌شود که آنها سبک‌تر شوند، که مشکلی در مدل‌های قدیمی‌تر است (به عنوان مثال، پرو مکس 2022 وزن بیشتری از برخی از تاشوها دارد). گوشی‌های ساده در حال حاضر به آلومینیوم مجهز هستند، بنابراین انتظار تغییرات عمده در ساخت آنها را نداشته باشید. Dummies گزینه های رنگی را که در زمان عرضه برای سری ساده و پرو در دسترس خواهد بود را نشان داده اند. آنها در بیشتر موارد نسبتا کسل کننده به نظر می رسند، اما چند مورد برجسته وجود دارد.

پردازنده

احتمالا چیپست های اپل A16 هستند. طبق گزارش ها، اپل 90 درصد از ظرفیت 3 نانومتری TSMC را در سال جاری رزرو کرده است. بخشی از آن به ساخت چیپست‌های اپل A17 Bionic اختصاص دارد که انتظار می‌رود دارای 6 هسته پردازنده (2+4) باشند و رکورد جدیدی را برای سرعت کلاک در موبایل ثبت کنند. تا 3.7 گیگاهرتز برای هسته‌های عملکرد.

در مورد آیفون 15 و 15 پلاس، آنها احتمالاً یک سال عقب تر از گوشی های حرفه ای خواهند بود و تراشه A16 2022 را دریافت خواهند کرد (به عنوان یادآوری، گوشی های ساده سال گذشته دارای A15 بودند). ظرفیت رم ممکن است ثابت بماند. 6 گیگابایت LPDDR5 (همه مدل های آیفون 14 دارای 6 گیگابایت بودند). این احتمال وجود دارد که 8 گیگابایت را در Pros ببینیم، اما بعید است که 15 و 15 Plus در این ارتقاء گنجانده شود.

بخوانید  نکات خرید گوشی موبایل شیائومی 11T pro 5G

در حالی که دو گوشی پرو از دکمه Action الهام گرفته از Apple Watch Ultra استفاده می کنند، آیفون 15 و 15 پلاس این دکمه را حفظ خواهند کرد. مانند جزیره دینامیک، این ممکن است به عنوان یک ارتقاء برای سال آینده برای دو مدل ساده رزرو شود.

طراحی

مشخصات احتمالی اپل آیفون 15

تحلیلگران انتظار دارند که لنز پریسکوپ آیفون 15 پرو مکس را به محبوب ترین مدل این سری تبدیل کند و 35 تا 40 درصد از کل سفارشات گوشی های آیفون 15 را به خود اختصاص دهد. این بالاتر از چیپست برتر است که انتظار می رود تقاضا برای هر دو مدل Pro را افزایش دهد.

با این حال، طبق گزارش‌ها، اپل با مشکلاتی روبرو است و عرضه آیفون 15 پرو مکس ممکن است تا ماه اکتبر به تعویق بیفتد زیرا ظاهراً سونی در تلاش برای ساخت سنسورهای کافی برای ماژول پریسکوپ است. انتظار می رود سه مدل دیگر آیفون 15 تقریباً بلافاصله پس از رونمایی (شاید چند روز بعد) پیش فروش شوند.

با افزایش امتیازات، مدل های ساده ممکن است برایتان جذاب نباشند. گزارش‌هایی وجود دارد که اپل تولید خود را از ۸۳ میلیون به ۷۷ میلیون دستگاه برای کل سری کاهش داده است. این تا حدی به دلیل مشکلات تولید ذکر شده در بالا است، اما انتظار کاهش تقاضا نیز وجود دارد.

انتظار می رود قیمت آیفون 15 و 15 پلاس ثابت بماند، در حالی که آیفون 15 پرو باید 100 دلار افزایش یابد. آیفون 15 پرو مکس 100 دلار یا حتی 200 دلار افزایش قیمت خواهد داشت.

منبع: به گزارش از gsmarena.com.

برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها