دارندگان برخی از مدلهای گوشی های شیائومی از یک ضعف و ایراد در این دستگاه ها ناراضی  هستند. آن هم خاموش شدن ناگهانی گوشی های شیائومی و یا ریستارت کردن پشت سر هم (در برخی مدلها) میباشد. در ادامه به بررسی دلایل خاموش شدن گوشی های شیائومی و راهکار های آن میپردازیم.

همانطور که میدانید برند نوظهور شیائومی جای خود را خیلی خوب در بازار پیدا کرد و سروصدایی برپا کرد. در اوایل حضور خود و در حال حاضر یکی از برترین شرکتهای تولید کننده تلفن همراه در بازار جهانی به شمار می آید. و بسیار طرفدارانی در سر تا سر جهان دارد.

انجام تمامی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

دلایل خاموش شدن گوشی های شیائومی و راهکارهای آن

دلیل خاموشی گوشی های شیائومی بسیار متعدد است اما در مجموع آن را میتوان به دودسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم نمود. در زیر  اول به موارد نرم افزاری پرداخته میشود.

1: بروز نبودن نرم افزار و سیستم عامل گوشی

بروز نبودن نرم افزار و سیستم عامل گوشی

گاهی مواقع دلیل خاموشی گوشی میتواند آپدیت نبودن یا همان به روز نبودن سیستم عامل باشد که با مراجعه به یک نرم افزار کار متخصص و آپدیت کردن سیستم عامل دستگاه به حالت عادی خود برگشته وصحیح و سلامت میشود. البته مواردی هم هست که در زمان آپدیت دستگاه خاموش میشود و با برگرداندن نرم افزار گوشی به حالت قبلی خود گوشی روشن میشود که در ادامه به این مشکل و مدلهای آن خواهیم پرداخت.

2: ویروسی شدن برنامه ها و سیستم گوشی

همانطور که میدانید برخی برنامه ها و موارد باعث ویروسی شدن دستگاه شما میشود و این موارد به مرور زمان باعث ایجاد مشکلات بیشتر و باگ هایی میشود. و حتی در بعضی موارد منجر به خاموشی گوشی میشود و تا برطرف نشدن مشکل گوشی روشن نخواهد شد.

بخوانید  تعمیرات موبایل در منطقه مفتح جنوبی تهران

3: نصب بازی های سنگین گرافیک بالا و نامتناسب گوشی

کاربرانی هستند که از گوشی شیائومی خود، برای بازی و سرگرمی استفاده میکنند. و در مواردی میبینند که ناگهانی گوشی شان خاموش میشود و هرچه تلاش میکنند روشن نمیشود. خود مطلع نیستند که شاید یکی از دلایل خاموشی گوشی شان نصب بازی هایی با گرافیک بسیار بالا باشد که برای گوشی شان مناسب نیست. و همان سنگین بودن بازی ها باعث بروز مشکلات متعدد در گوشی خواهد شد و نهایتا منجر ب خاموشی دستگاه میشود.

4: نصب بد افزارهای آسیب رسان ب گوشی

نصب بدافزارها روی گوشی

بد افزار هایی وجود دارد که کاربران بدون دقت به سلامت و مورد تایید بودن، آنها را بر روی دستگاه خود نصب میکنند. و پس از نصب آنها به مرور زمان مشکلاتی متعددی برای گوشی تان پیش می آید. این بد افزار ها با گذشت زمان میتوانند باعث خاموشی دستگاهتان هم شوند پس باید در زمان نصب نرم افزار ها حواستان را بسیار جمع نمایید و هر برنامه ای را نصب نکنید.

5: دستکاری و بهم زدن تنظیمات دستگاه

برخی کاربران  تنظیمات دستگاه خود را دستکاری میکنند و پس از بروز اشکالات و یا مواردی حتی نمیتوانند آن تنظیمات را به حالت اولیه خود برگردانند. مثال در دستگاه های شیائومی گزینه ای وجود دارد که چنانچه شما آن را فعال نمایید؛ گوشی شما پس از روشن شدن مجدد(بستگی به تایم مشخص شده) خاموش میشود.

اگر شما با این مشکل مواجه شده اید و به دنبال غیر فعال کردن آن گزینه هستید باید به قسمت تنظیمات گوشی شیائومی خود رفته و گزینه ی (Battry & performance) را زده و گزینه ی (schedule) را اگر روشن است خاموش نمایید.

بخوانید  گوشی شیائومی ردمی 13C رسما معرفی شد

6: پر بودن بیش از حد حافظه دستگاه

پر بودن حافظه گوشی یکی از مواردی است که بسیار هم برای کاربر عذاب آور است و هم برای دستگاه مضر است البته در گوشی های قدیمی تر این مشکل بیشتر بود. گوشی های جدید با توجه به حافظه های بالایی که دارند زیاد این مشکل پیش نمی آید و یکی از دلایل خاموشی گوشی هم میتواند همین پر بودن حافظه باشد که باعث صدمه زدن به گوشی میشود.

دلایل سخت افزاری خاموشی گوشی شیائومی

خاموش شدن گوشی های شیائومی

1: ایراد در مدار جریان برق و شارژ دستگاه

مدار شارژ و جریان برق گوشی های شیائومی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. میتوان گفت با کوچکترین موردی با مشکل مواجه میشود. و باعث این میشود که دستگاه در مواردی خاموش شود و روشن نشود. یا اینکه در برخی موارد باعث خاموش شدن گوشی میشود و بایستی بسیار مراقبت کنید که با مشکل مواجه نشود. به طور مثال از شارژر های غیر اورجینال جهت شارژ دستگاهتان استفاده نکنید.

2: جداشدن کانکتور باتری از برد گوشی

یکی از موارد خاموشی گوشی های شیائومی میتواند جدا شدن کانکتور باتری گوشی شیائومی از برد دستگاه باشد. که باعث خاموش شدن دستگاه می شود. و تا زمانیکه آن اتصال مجدد متصل نشود به هیچ عنوان روشن شدن دستگاه صورت نمیپذیرد.

3: ایراد در فلت پاور دستگاه

ایراد در فلت پاور دستگاه

از دیگر موارد سخت افزاری گوشیهای شیائومی که باعث خاموش شدن گوشی میشود میتوان به ایراد کلیدپاور( فلت پاور) اشاره کرد. که این ایراد در برخی مدلهای شیائومی رایج است و با تعویض فلت پاور دستگاه، دیگر ایراد خاموشی برطرف خواهد شد.

بخوانید  تعمیرات موبایل سامسونگ در منطقه امانیه

4: مشکل باتری

باتری گوشی شیائومی هم همانند دیگر گوشی های هوشمند با گذشت زمان و استفاده زیاد مستهلک و خراب میشود و نیازمند تعویض است. گاهی که باتری گوشیتان زود خالی میکند و متوجه شده اید که خراب شده اگر تعویضش را انجام ندهید، روزی میبینید که گوشی خاموش میشود و دیگر روشن نمیشود و آنجاست که باید تعویض صورت پذیرد.

ایرادات مهم مدلهای  M3    X3    9T

یکی از موارد مهم و پرتکرار و مشکلات حادی که برای مدلهای    poco m3  و  poco x3   و  redmi 9t   رایج است. اینست که در اغلب موارد پس از آپدیت و یا در حین آپدیت گوشی خاموش میشود و یا پشت سر هم خاموش و روشن میشود. دلیل آن اینست که در زمان آپدیت بوت دستگاه دچار مشکل میشود.

شرکت شیائومی هم این ضعف را پذیرفته است و دلیل آن را عدم تطابق و عدم هماهنگی بین قسمت سخت افزار و نرم افزار دستگاه ها بیان کرده است.

برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها