شایعات اندروید 15: هر آنچه که تاکنون می دانیم. در این مطلب به بررسی اخبار اندروید 15 و ویژگی هایی که ارائه خواهد کرد میپردازیم. با ما همراه باشید.

تمامی تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری گوشی های اندورید در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

اخبار اندروید 15

نکات کلیدی

انتظار می رود اندروید 15 در ماه های آینده منتشر شود و برنامه پیش نمایش توسعه دهندگان احتمالا از اوایل فوریه آغاز می شود.
دستگاه‌های پشتیبانی‌شده برای اندروید 15 شامل Google Pixel 6 و دستگاه‌های جدیدتر، سری Samsung Galaxy S21، سری OnePlus 10 و مدل‌های Motorola Razr هستند.

یکی از ویژگی های قابل احتمال که در اندروید 15 خواهیم دید، بازگشت ویجت های صفحه قفل است که به طور بالقوه راه های آشنا و جدیدی را برای نمایش اطلاعات ارائه میدهد. اندروید 14 با تأخیر بیرون آمد. در ابتدا قرار بود در ماه آگوست راه اندازی شود و سرانجام در ماه اکتبر با سری جدید پیکسل 8 عرضه شد.

در ادامه تمام اطلاعاتی که تا کنون در مورد اندروید 15 جمع آوری کرده ایم، از جمله تاریخ انتشار احتمالی، ویژگی های جدید و اینکه کدام دستگاه ها از آن پشتیبانی می کنند، را مشاهده خواهید کرد.

اندروید 15 چه زمانی عرضه میشود؟

گوگل هنوز برنامه پیش نمایش توسعه دهندگان را برای نسخه جدید اندروید امسال، مرحله اول در راه انتشار عمومی  اعلام نکرده است. که این مورد معمولا در اوایل فوریه اتفاق می افتد. این طرح به مدت یک ماه، شاید چند هفته با چند به‌روزرسانی پیش از انتقال به نسخه بتا عمومی برای هر دارنده پیکسل برای امتحان کردن در دسترس است.

بخوانید  آپدیت iOS 15.2.1 چه باگ هایی را برطرف میکند؟

با این اوصاف، به خاطر داشته باشید که تاریخ انتشار گوگل برای اندروید 15 در واقع روزی نیست که گوشی شما اندروید 15 را دریافت کند. اگر گوشی پیکسل پشتیبانی شده یا حتی برخی از دستگاه های گلکسی دارید، ممکن است یک به روز رسانی دریافت کنید. در روز اول سامسونگ و وان پلاس.

کدام دستگاه ها از اندروید 15 پشتیبانی میکنند؟

گوگل: پیکسل 6، پیکسل 6a و دستگاه های جدیدتر به همراه پیکسل فولد و تبلت پیکسل
سامسونگ: سری Galaxy S21 (از جمله S21 FE)، Z Flip/Fold 3، سری Tab S8، A33، A53، A73 و دستگاه های جدیدتر
OnePlus: OnePlus 10 Pro، وان پلاس 10T، وان پلاس 10R و دستگاه های جدیدتر
Motorola: Razr+ و Razr (2023)

قابل توجه ترین ویژگی های اندروید 15؟

android 15

نکته جالب در مورد اندروید این است که سیستم عامل اصلی منبع باز است. هر کسی می‌تواند تغییرات را در زمان واقعی نصب کند. مطمئناً، Google راه‌هایی برای پنهان کردن چند ویژگی مخفی دارد که می‌خواهد پیاده‌سازی کند. اما اگر دانش لازم را داشته باشید، می‌توانید آنرا رمزگشایی کنید!

یکی از قابل توجه ترین ویژگیهای اندورید 15 احتمالا بازگشت ویجت‌ها به صفحه قفل است. آنها با Android 4.2 Jelly معرفی شدند و پس از 28 ماه و سه به روز رسانی نسخه اصلی با Android 5.0 Lollipop از بین رفتند. البته اپل با معرفی ویجت‌های صفحه قفل به آیفون‌ها و آیپدهای دارای iOS 16، بازی را تغییر داد.

طبق گزارشات دو راه وجود دارد که ویجت های صفحه قفل می توانند بازگردند. و یکی از آنها به همان مکانیزم اصلی اندروید 4.2 متکی است و ممکن است برای دستگاه های با صفحه نمایش بزرگ که می توانند به عنوان هاب عمل کنند، درست مانند تبلت پیکسل در نظر گرفته شود. روش دیگر ممکن است از همان API بهره برداری کند که به اصطلاح به عنصر «در یک نگاه» اجازه می دهد تا در صفحه قفل تلفن های پیکسل پیاده سازی شود.

بخوانید  نکات مهم در هنگام خرید گوشی

در آینده منتظر اخبار بیشتر در مورد اندروید 15 باشید.

منبع: به گزارش از pocket-lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها