Apple iPhone 15 Pro Max در مقابل Samsung Galaxy S23 Ultra. در این مطلب به بررسی تفاوت گلکسی S23 اولترا و آیفون 15 پرومکس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات گوشی های آیفون در مرکز آقای تعمیرات موبایل با ابزار آلات پیشرفته توسط کادری مجرب و حرفه ای.

آیفون جدید به خاطر سوئیچ به پورت USB-C و دوربین جدید پریسکوپ آن بی نظیر است. در حالی که گلکسی اس 23 اولترا به خاطر تراشه اورکلاک اسنپدراگون 8 نسل 2، همه کاره ترین کیت دوربین و قلم S-Pen شناخته شده است.

بیایید با مقایسه مشخصات در اینجا شروع کنیم.

اپل آیفون 15 پرو مکس
مقاومت در برابر آب بهتر است.
صفحه نمایش روشن تر با Dolby Vision.
عملکرد سریعتر
کیفیت عکس و فیلم عالی و زوم 2x و 5x.
تثبیت کننده ویدیوی برجسته و گزینه Dolby Vision.
وعده حداقل 5 سال به روز رسانی iOS (در مقابل 4 سال در گلکسی).

256 گیگابایت رم 8 گیگابایتی  1,199.99 دلار
512 گیگابایت رم 8 گیگابایتی 1,399.99 دلار

Samsung Galaxy S23 Ultra
قلم S.
هر چه سریعتر شارژ شود، شارژ بی سیم معکوس می شود.
گزینه های بزرگنمایی 3x و 10x.
سیستم عامل اندروید قابل تنظیم تر (بر خلاف باغ دیواری iOS).
پشتیبانی از DeX
الان قیمت ارزان تر

تفاوت گلکسی S23 اولترا و آیفون 15 پرومکس

گلکسی S23 اولترا و آیفون 15 پرومکس

اندازه

آیفون 15 پرو مکس
221 گرم
159.9 x 76.7 x 8.3 میلی‌متر
(6.30 x 3.02 x 0.33 اینچ)

سامسونگ Galaxy S23 Ultra
234 گرم
163.4 x 78.1 x 8.9 میلی‌متر
(6.43 x 3.07 x 0.35 اینچ)

آیفون 15 پرو مکس کمی کوتاه تر، باریک تر، نازک تر و حتی سبک تر از گلکسی اس 23 اولترا است. البته، صفحه نمایش کمی کوچکتر دارد، بنابراین منطقی است که آیفون کوچکتر باشد. این دو دستگاه طراحی کاملا متفاوتی دارند. آیفون دارای قاب تخت و کناره‌های شیشه‌ای تخت با محفظه دوربین بسیار بزرگ است، در حالی که گلکسی اس 23 اولترا دارای قاب منحنی در سمت راست و چپ، پنل‌های تخت، و تنظیمات دوربین بسیار ظریف با دوربین‌های تقریباً هم سطح است.

طراحی

تفاوت گلکسی S23 اولترا و آیفون 15 پرومکس

آیفون برای محافظ شیشه‌ای سرامیکی در بالای نمایشگر که همراه با Corning توسعه داده شده است، به بازار عرضه می‌شود. قاب تیتانیومی در حال حاضر یکی از ویژگی‌های کلیدی است، اگرچه لزوماً شما را به‌عنوان ماده‌ای بسیار متفاوت از آنچه در گوشی‌های دیگر به آن عادت کرده‌اید به نظر نمی‌رسد.

گلکسی اس 23 اولترا دارای جدیدترین پنل های گوریلا گلس 2 ویکتوس در هر دو طرف است که بسیار عالی است. این محکم ترین شیشه موجود برای هر گوشی هوشمند اندرویدی رایج در حال حاضر است. قاب از آلیاژ آلومینیوم Armor سامسونگ است که باید مقاومت در برابر سقوط و خراش را بهبود بخشد. پنل جلویی با گوریلا گلس ویکتوس 2 پوشانده میشود.

هر دو گوشی دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند، آیفون رتبه بندی شده است تا در عمق 6 متری دوام بیاورد، در حالی که گلکسی فقط تا عمق 1.5 متری دوام خواهد داشت. طبق مشخصات آیفون باید سخت‌تر باشد، اما در واقعیت ممکن است اینطور نباشد.

بخوانید  قیمت سامسونگ گلکسی A55 و گلکسی A35

iPhone 15 Pro Max در مقابل Galaxy S23 Ultra
از نظر زیبایی شناسی، هر دو پرچمدار فوق العاده زیبا هستند و همه اینها به این نتیجه می رسد که کدام یک را بیشتر دوست دارید.

صفحه نمایش

آیفون 15 پرو مکس
6.7 اینچ
OLED
120 هرتز
1290×2796
پیکسل ها 460 ppi

سامسونگ گلکسی S23 Ultra
6.8 اینچ
OLED
120 هرتز
1440×3088
پیکسل ها 500 ppi

هر دو آیفون 15 پرو مکس دارای برخی از بزرگترین OLED های موجود در بازار هستند، اما از نظر مشخصات و قابلیت ها کاملاً متفاوت هستند. آیفون 15 پرو مکس صفحه نمایش روشن تری دارد. 1787 نیت در مقابل 1274 نیت در حالت خودکار و 846 نیت در مقابل 831 نیت با کنترل دستی. اما صفحه نمایش آن وضوح پایین تری دارد. 460ppi در مقابل 500ppi. مسلماً دیدن آن با چشم غیر مسلح کمی سخت است. چیزی که می‌توانید ببینید، بریدگی بسیار بزرگ‌تر روی آیفون در مقایسه با سوراخ کوچک روی گلکسی است.

هر دو نمایشگر آیفون و گلکسی می توانند از نظر رنگ بسیار دقیق باشند، بنابراین این دو در اینجا برابر هستند. هم آیفون و هم گلکسی نرخ‌های تازه‌سازی نسبتاً تطبیقی را ارائه می‌کنند. می‌توان گفت که این دو در اینجا نیز برابر هستند. در نهایت، آیفون از پخش جریانی HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند، در حالی که Galaxy S23 Ultra به پشتیبانی از HDR10+ محدود می‌شود.

عمر باتری

تفاوت گلکسی S23 اولترا و آیفون 15 پرومکس

در تفاوت گلکسی S23 اولترا و آیفون 15 پرومکس، آیفون 15 پرو مکس از باتری 4441 میلی آمپر ساعتی تغذیه میکند. در حالی که گلکسی اس 23 اولترا دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بزرگتر است. البته، به ندرت به ظرفیت باتری مربوط می شود، فناوری های صفحه نمایش و کارایی چیپست برخی از مهم ترین متغیرها هستند. آیفون 15 پرو مکس امتیاز کل استقامت 118 ساعت را کسب کرد، در حالی که گلکسی اس 23 اولترا 126 ساعت.

آیفون زمان طولانی‌تری روی صفحه نمایش می‌دهد. 3 ساعت زمان بیشتر و 40 دقیقه پخش ویدیو بیشتر. از سوی دیگر، Galaxy S23 Ultra می تواند 14 ساعت بیشتر در مکالمه 3G دوام بیاورد.

سرعت شارژ

آیفون 15 پرومکس رسماً برای شارژ سیمی سریع 20 واتی رتبه بندی شده است. اگرچه در برخی موارد حداکثر 27 وات گزارش شده است. شارژ بی سیم از طریق شارژرهای MagSafe تا 15 وات است. Galaxy S23 Ultra از شارژ سیمی تا 45 وات و بی سیم تا 15 وات پشتیبانی می کند. همچنین دارای شارژ بی سیم معکوس است، چیزی که اپل نتوانست آن را ارائه دهد.

واضح است که Galaxy S23 Ultra سریعتر شارژ می شود. از 0% به 40% در 15 دقیقه، به 68% در 30 دقیقه رسید و شارژ کامل 59 دقیقه طول میکشد. آیفون 15 پرو مکس در 15 دقیقه به 23 درصد، در 30 دقیقه به 46 درصد میرسد و برای شارژ کامل 1 ساعت و 49 دقیقه طول خواهد کشید.

بخوانید  مشخصات گوشی نوکیا X10
تست بلندگو

آیفون 15 پرو مکس و گلکسی اس 23 اولترا هر دو دارای تنظیمات بلندگوی استریو هیبریدی با بلندگوی اختصاصی برای یک کانال و یک هدفون تقویت‌شده برای کانال دیگر هستند. کانال‌ها برای مطابقت با جهت تلفن در حال حرکت روشن می‌شوند. در حالی که هدفون کانال سمت چپ را در جهت عمودی دریافت می‌کند.

هر دو گوشی بلندی بلندگوی یکسانی را ارائه می‌کنند. مطابق با گذشته، آیفون کیفیت صدای عالی را با میانه ها و اوج و پایین های تمیز در ترکیب ارائه می دهد. گلکسی تقریباً به خوبی آیفون است، با باس و میانه های کمی ضعیف تر، به سختی قابل تشخیص است. و بطور کلی هر دو گوشی به یک اندازه بلندگوهای عالی دارند.

تست اسپیکر

آیفون 15 پرو مکس
-24.5 LUFS
خیلی خوب

سامسونگ Galaxy S23 Ultra
-25.6 LUFS
خیلی خوب

عملکرد و کارایی

اپل آیفون 15 پرو مکس بهترین تراشه ای را دارد که اپل تاکنون ساخته است. اپل A17 پرو، در حالی که گلکسی اس 23 اولترا از قدرتمندترین چیپست کوالکام تا به امروز برخوردار است. اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی. مقایسه عملکرد بسیار دشوار است زیرا گلکسی و آیفون روی پلتفرم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاملاً متفاوت اجرا می‌شوند، اما کافی است بدانید که هر دو بهترین پلتفرم‌های سخت‌افزاری موجود در حال حاضر را دارند.

 

اپل آیفون 15 پرو مکس
اپل A17 پرو
3 نانومتر
8 گیگابایت / 256 گیگابایت
پیکربندی پایه

سامسونگ Galaxy S23 Ultra
اسنپدراگون 8 نسل 2
برای Galaxy، 4 نانومتر
8 گیگابایت / 256 گیگابایت
پیکربندی پایه

این دو پرچمدار دارای سخت افزار درجه یک هستند و می توانند تقریباً هر چیزی را که در فروشگاه های برنامه مربوطه خود پیدا می کنید بطور روان اجرا کنند. تعیین اینکه کدام یک در استفاده استاندارد روزانه بهتر است بسیار سخت است زیرا تفاوتی احساس نخواهید کرد. هر دو دستگاه حدود 80٪ ثبات CPU و حدود 70٪ GPU را ارائه می دهند. هر دو سازنده تعداد مشابهی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بزرگ در آینده را وعده می‌دهند و سابقه بسیار خوبی در پایبندی به وعده‌های خود در این زمینه دارند.

دوربین

تفاوت گلکسی S23 اولترا و آیفون 15 پرومکس

در تفاوت گلکسی S23 اولترا و آیفون 15 پرومکس مقایسه دوربین احتمالاً پیچیده ترین بخش است. آیفون 15 پرو مکس 2 برابر اپتیکال و 5 برابر بزرگنمایی اپتیکال ارائه می کند. در حالی که گلکسی دارای دوربین های اختصاصی تله فوتو 3 برابر و 10 برابر است. هر دو دوربین تلفن های همه کاره هستند، فقط به روشی متفاوت، و همه چیز به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

هر دو گوشی عکس های فوق العاده ای می گیرند و فیلم های فوق العاده ای ضبط می کنند. وضوح، جزئیات، محدوده دینامیکی، کنتراست، نویز. همه چیزهایی که به نظر می رسد در هر یک از آنها کنترل می شود، چیزی که انتظار دارید. عکس‌های دوربین‌های فوق عریض کاملاً شبیه به هم هستند. بدون در نظر گرفتن رنگ‌های متفاوت، اما بررسی پیکسل‌های بیشتر نشان می‌دهد که عکسی که از گلکسی گرفته شده است، جزئیات بیشتری در خود دارد.

بخوانید  نکات و ترفندهای آیفون 13 و 13 پرو

دوربین اصلی آیفون به دو دلیل بهتر است. یک عکس 24 مگاپیکسلی یا یک عکس 12 مگاپیکسلی، جزئیات بیشتر، وضوح کمتر و در کل، پردازش کمتر و ظاهر طبیعی تری ارائه می دهد. ارائه رنگ نیز طبیعی تر است، اما این لزوما یک مزیت نیست. زوم 2 برابری نیز در آیفون بهتر است، اما تنها به این دلیل که بیش از حد واضح نیست.

در مورد جزئیات تفکیک شده تفاوت چندانی با هم ندارد. آنها کاملاً مشابه هستند، به استثنای رنگ های گرمتر و محدوده دینامیکی کمی گسترده تر در نمونه های Galaxy S23 Ultra.

فیلم برداری

هر دو گوشی دوربین‌های فیلمبرداری عالی با گزینه‌ها و حالت‌های تصویربرداری بسیار هستند. یک امتیاز کوچک به آیفون برای ویدیوهای Dolby Vision و ضبط ProRes Log تعلق می گیرد. ویدیوهای نور روز که با 0.6x، 1x و 2x گرفته شده‌اند، بسیار دوست‌داشتنی و مشابه هستند. گلکسی آنها را با کنتراست بالاتر و رنگ های سردتر انجام می دهد.

ویدئوهای شبانه در هر دو گوشی هوشمند یکسان هستند، احتمالاً به این دلیل که آنها اغلب از دوربین اصلی استفاده می کنند و به صورت دیجیتالی روی آن زوم می کنند. ویدیوهای Galaxy S23 Ultra کمی کنتراست بالاتر و رنگ‌های اشباع‌تر دارند. آیفون دارای لبه با بزرگنمایی 5 برابر است.

به طور کلی، هر دو دستگاه دارای دوربین های خوبی هستند. وقتی صحبت از دوربین های اصلی و فوق عریض به میان می آید، کاملاً مشابه هستند. آیفون با زوم 2 برابر و زوم 5 برابر بهتر عکس می گیرد، در حالی که گلکسی با زوم 3 برابر و 10 برابر بهتر است. بنابراین، این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام ترکیب برای شما بهتر عمل کند.

نتیجه گیری

همه چیز به انتخاب iOS در مقابل اندروید خلاصه می شود. با این حال، آیفون 15 پرو مکس جدید احتمالاً یک تلفن هوشمند قوی تر با مقاومت در برابر آب است. دارای صفحه نمایش بهتر سخت افزار قدرتمندتر و کیفیت زوم عالی 2x و 5x.

راحتی قلم S-Pen گلکسی اس 23 اولترا عالی است. دارای گزینه های زوم همه کاره تر، شارژ سریع تر و شارژ بی سیم معکوس است. همچنین دارای سیستم عامل اندروید است.

تفاوت گلکسی S23 اولترا و آیفون 15 پرومکس
منبع: به گزارش از gsmarena.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها