بررسی Moto G31. در این مطلب به بررسی مشخصات گوشی موتورلا G31 میپردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیرات گوشی موتورلا در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

این گوشی جایگزینی برای G10 و G30 با ویژگیهای بهتری از جمله صفحه نمایش AMOLED با وضوح بهتر است که در کنار تجربه نرم افزاری روان، آنرا به یک گوشی مقرون به صرفه عالی تبدیل میکند. در مورد دوربین ها در حالیکه رقبایی مانند Realme و Redmi ممکن است روی کاغذ بهتر باشند، نمیتوانند جایگاه موتورولا را متزلزل کنند. مشخصات گوشی موتورلا G31

مشخصات گوشی موتورلا G31

نقاط قوت
صفحه نمایش AMOLED با وضوح مناسب (بهتر از LCD قدیمی G30)
عمر باتری طولانی مدت
تجربه نرم افزاری روان
نقاط ضعف
نرخ تازه‌سازی کاهش یافته (60 هرتز است.G30 قدیمی‌تر 90 هرتز بود)
دوربین های زاویه باز و ماکرو ضعیف
کمی تاخیر مشاهده شده

در سال 2021 مدل‌های پایین‌تر Moto G10 و G30 بودند، اما وجود هر دوی این مدل‌ها چندان منطقی نبود. و ما حدس زدیم که G10 دیگر گزینه پیش‌فرض نیست. از این رو، موتورلا جی 31 Moto G31، که کمی شبیه به دو گوشی بالا است. و ادغام آن‌ها در یک مدل کاملاً جدید است. و پایین تر از مدل G50 (برای کسانی که خواهان اتصال 5G هستند) در سری G قرار دارد.

طراحی و نمایش

گوشی موتورلا G31

صفحه نمایش: LCD 6.4 اینچی، رزولوشن 1080 در 2400، نرخ تجدید 60 هرتز
ابعاد: 161.9 x 73.9 x 8.6 میلی متر / وزن: 181 گرم
گزینه های رنگی: خاکستری، آبی
ساخت: جلو شیشه ای، قاب پلاستیکی و عقب
جک 3.5 میلی متری هدفون
حسگر اثر انگشت کناری

موتورولا در طول سال ها گوشی های خود را بهبود بخشیده است. G31 از نظر ما بسیار بهتر از G30 به نظر می رسد. اولاً، رنگبندی آن بسیار بهتر است. ثانیا، به این دلیل که صفحه‌نمایش به‌روزرسانی شده و به جای بریدگی، سوراخ‌های مرتب‌تری دارد. با اینحال، صفحه نمایش نقطه فروش اصلی G31 است. مشخصات گوشی موتورلا G31

بخوانید  گلکسی a72 اندروید 12 را دریافت میکند؟

رزولوشن در مقایسه با G30 قدیمی تر، که یکی از انتقادات اصلی به آن دستگاه بود، افزایش یافته است. صفحه نمایش 6.4 اینچی آمولد دریافت می کنید نه LCD. همچنین این پنل درخشان‌ترین پنل موجود نیست. در کنار Moto G200، واضح است که پرچمدار پیروز می‌شود و تصویری تمیز تر ارائه می‌کند.

در نمایشگر موتورلا جی 31 وضوح 90 هرتز یا بیشتر وجود ندارد. بنابراین برای دیدن انیمیشن ها و اسکرول درون نرم افزار خیلی روان نخواهند بود. اما آزار دهنده هم نیست. مانند تمام گوشی‌های سری Moto G، قاب پشتی می‌تواند کمی اصلاح شود. بزرگ نیست، اما بسیاری از رقبا طراحی لبه به لبه‌تری را ارائه می‌دهند.

اگر از هدفون های بی سیم استفاده میکنید، جک هدفون 3.5 میلی متری در بالای صفحه قرار دارد. یک اسکنر اثر انگشت که در کنار نصب شده برای ورود به سیستم خوب و سریع کار میکند. (هر چند برخی جای آنرا در دکمه پاور دوست ندارند). طراحی بافتی مرتب دارد و دوربین عقب آنقدر برآمده نیست که تلفن تکان بخورد.

عملکرد و باتری

عملکرد

مدیاتک هلیو جی 85، 4 گیگابایت رم
128 گیگابایت حافظه داخلی، اسلات microSD
باتری 5000 میلی آمپری
شارژ 10 وات
اندروید 11

هنگامی که برای اولین بار G31 را دریافت کردیم، تصور میکردیم که یک پلتفرم کوالکام در داخل آن خواهد بود (G30 و G10 هر دو چنین بودند). در عوض این گوشی هلیو G85 مدیاتک را انتخاب کرده است. اکنون، مدیاتک با چیپست‌های پیشرفته‌تر جدید خود، مانند پتانسیل Dimensity 9000، استفاده شده، اما سر و صدای کمتری دارد. اما آیا واقعا مهم است؟ پاسخ: خیر.

پس از راه‌اندازی موتورلا جی 31، ثابت شد که کاملاً قادر به ارائه برنامه‌های معمول ما است. بنابراین تلفن می تواند از عهده وظایفی مانند بازی و سایر برنامه ها برآید. هر از گاهی متوجه کوچکترین تاخیر  جزئی در انیمیشن ها خواهید شد. با این حال، سرعت وای فای هم موثر است. ویژگی که مدل های سطح پایه سری Moto G در گذشته بسیار ضعیف بوده اند. البته با توجه به قیمت، مناسب است. مشخصات گوشی موتورلا G31

بخوانید  مشخصات احتمالی گوشی سامسونگ گلکسی A14 5G

نرم افزار بر اساس سیستم عامل اندروید 11 گوگل است. موتورولا مرکز کنترل ورودی‌های حرکتی (برگرداندن به حالت بیدار شدن و موارد مشابه)، سبک‌ها (برای شخصی‌سازی)، تنظیمات نمایشگر (همیشه روشن، نگاه کردن، و …). و بازی (مرکز بازی می تواند اعلان های خاصی را برای برنامه های خاص در حالی که باز هستند خاموش کند) است.

G31 همچنین به لطف ظرفیت بالای باتری، دوام طولانی دارد. و به راحتی یک روز را پشت سر خواهید گذاشت. شارژر 10 وات ارائه شده خیلی سریع نیست. همچنین خبری از شارژ بی سیم نیست. Moto G50 با همان ظرفیت باتری و شارژر 15 واتی (50 درصد سریع‌تر) خیلی سریع نیست.

دوربین ها

دوربین

دوربین های سه گانه عقب:
اصلی: 50 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8، اندازه پیکسل 0.64 میلی متر، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
فوق عریض (118 درجه): 8 مگاپیکسل، f/2.2، 1.12 میلی متر
ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4
سلفی پانچ سوراخ جلو: 13 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، اندازه پیکسل 1.12um

دوربین اصلی

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی غیرقابل استفاده است. با توجه به نتایج و مقیاس کوچک آن و عدم امکان فوکوس خودکار، ما همیشه از استفاده از آن خودداری می کنیم. اما وجود یک زاویه باز 8 مگاپیکسلی کاربردهای خود را دارد. انتظار اعوجاج، نویز تصویر در نور کم و کاربرد عملی محدود را داشته باشید. البته در روزهای روشن‌تر گرفتن عکس های عریض‌تر واقعاً مفید است. مشخصات گوشی موتورلا G31

دوربین زاویه باز

موتورلا جی 31 یک دوربین 50 مگاپیکسلی دارد. که ممکن است بدتر از سنسور 64 مگاپیکسلی در G30 قدیمی تر به نظر برسد. اما با توجه به پردازش تمام این سنسورهای فوق العاده، نتایجی با وضوح قابل قبول تری دارد. ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تثبیت‌کننده اپتیکال (OIS) وجود ندارد. اما فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) دارد. به‌علاوه برنامه یک نوار لغزنده نوردهی را روی صفحه اگر میخواهید تنظیماتی را انجام دهید نمایش می‌دهد.

بخوانید  مشخصات و تاریخ عرضه گوشی موتورولا Razr 2023

کیفیت حالت شب متوسط ​​است و مثل حالت عالی گوگل در سری پیکسل نیست. اما حالت های خودکار به اندازه کافی از جمله HDR (محدوده دینامیکی بالا) وجود دارد. نور کم دشمن این سنسور است. اما اگر آن را خوب و ثابت نگه دارید، میتواند عکس‌هایی (بهتر از سنسور اصلی) ارائه دهد.

نتیجه

نکته اصلی موفقیت آن وجود یک پنل 6.4 اینچی AMOLED این بار با وضوح بیشتر نسبت به نمونه های قبلی است که تضمین می کند کیفیت عالی برای محتوای خود داشته باشید. بیشتر از نرخ تازه سازی استاندارد دریافت نخواهید کرد. استفاده از MediaTek در اینجا ممکن است خوب به نظر نرسد، اما ما تجربه نرم افزاری روان، سرعت مناسب وای فای و قابلیت کلی G31 در مدیریت چندین برنامه را خیلی خوب و کافی دانسته ایم.

رقبای مانند Realme و Redmi، مشخصات بیشتری را ارائه میدهند. اما وقتی صحبت از تجربه کاربر مبتنی بر نرم افزار اصلی میشود، نمیتوانند به موتورولا برسند. در مجموع، با وجود داشتن دوربین های بسیار خوب، Moto G31 یک انتخاب برتر است. این یک تجربه خوب را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می دهد.

مشخصات گوشی موتورلا G31
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها