بررسی Moto G200. یک رقیب واقعی برای OnePlus؟ بررس مشخصات گوشی موتورلا G200 در این مطلب. با ما همراه باشید.

انچام تمامی تعمیرات موبایل موتورلا در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

علیرغم برخی اشکالات، موتورولا در مقابل رقبایش در درجه اول برای سهولت استفاده نرم افزاری، در حالی که قدرت زیادی را با قیمت بسیار منصفانه ارائه میدهد، برنده میشود. دوربین‌ها فروش بیش‌تری دارند اما بدنه پلاستیکی آن خیلی جذاب نیست.

مشخصات گوشی موتورلا G200

نقاط قوت
نرم افزار بدون ویژگی های رقبای نزدیک به قیمت
پردازنده سطح بالا (2021) قوی و بدون گرم شدن بیش از حد
نقاط ضعف
کیفیت ساخت پلاستیکی
تعداد دوربین ها زیاد و بدون تثبیت کننده اپتیکال است
سایز نسبتاً بزرگ و درشت
باتری کمی آسیب پذیر

برای سال‌های متمادی، سری Moto G موتورولا به بهترین شکل ممکن در میان مجموعه‌ای مقرون به صرفه بود. برگه مشخصات Moto G200 مانند یک پرچمدار است. به لطف پلتفرم Qualcomm Snapdragon 888+ (که البته اکنون یک نسل قدیمی تر است). و همه چیز را تامین می کند. گوشی مشابه سری OnePlus Nord، که آن را به یک خرید کاملاً ایده آل تبدیل میکند.

G200 از نظر قدرت و نرم‌افزار قوی عمل می‌کند، اما نمیتواند کیفیت ساخت یا آرایش دوربین مشابهی با قیمت‌های همتایان خود ارائه دهد. پس آیا همه چیز متعادل است؟

طراحی

Moto G200

پنل LCD 6.8 اینچی، رزولوشن 1080 در 2460، رفرش 144 هرتز
ابعاد: 168.1 x 75.5 x 8.9 میلی متر / وزن: 202 گرم
رنگ ها: آبی، سبز
اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار
قاب پلاستیکی و ساخت عقب

برخی نشانه‌ها نشان میدهد G200 در بالاترین سطح بازار قرار ندارد. از یک قاب پلاستیکی ساخته شده که خاص به نظر نمیرسد اما احساس بدی هم ندارد. نحوه تزئین آرم Moto ‘batwing’ به سبک هولوگرافیک در قسمت مرکزی عقب بسیار زیبا است. اما کسانی که به دنبال پشت تمام فلزی و شیشه ای هستند را متقاعد نمیکند.

به دلیل ظرفیت باتری زیاد و اندازه قطر 6.8 اینچی صفحه نمایش، یک گوشی بزرگ است. که آن را در مقایسه با برخی از گوشی‌های باریک و که دیده‌ایم، دستگاهی بسیار ضخیم برای کارکردن می‌کند. صفحه‌نمایش تخت انتخاب درستی است، اگرچه نمایشگر خمیده به‌طور کلی زیباتر به نظر میرسد، اما مشکلات احتمالی بیشتری را به همراه خواهد داشت. در اینجا هیچ افت رنگ یا کنتراست لبه‌ها و مشکل در پاسخ لمسی وجود ندارد.

بخوانید  آموزش ساخت اپل آیدی

صفحه نمایش

صفحه نمایش موتورلا جی 200

در بخش صفحه نمایش است که G200 جذابیت زیادی دارد. این صفحه نمایش بزرگ است، اما هنوز هم برای استفاده با یک دست قابل مدیریت است. با آن اندازه، از نظر فیزیکی بخش زیادی را برای تماشای محتوا و تعامل با برنامه ها تضمین میکند. همچنین قادر به نرخ نوسازی 144 هرتز است که استاندارد گوشی های بازی است و به روان شدن بالقوه در پخش اضافه میکند.

این یک پنل LCD به جای AMOLED است. این صفحه به خوبی کار را انجام میدهد. و به اندازه کافی روشن است. اگرچه مانند برخی از پرچمداران امروزی که قیمت بالاتری دارند، چشمگیر نیست (بدون اینکه آنها را در کنار هم مقایسه کنید متوجه خواهید شد).

موتورلا G200 یک اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار دارد که کاملا پاسخگو است. شارژ بی سیم وجود ندارد، که در این قیمت جای تعجب ندارد. تغییراتی را موتورولا در G200 نسبت به نسل قبلی خود G100 ایجاد کرده است. چیدمان دوربین عقب بسیار مرتب تر است و مانند یک ستون عمودی با لنز سه گانه به جای لنز چهارگانه چیده شده است. دوربین جلو. به جای باز شدن دوگانه فقط یک سوراخ است.

البته این طراحی دوربین همچنان باعث میشود که دستگاه هنگام قرار گرفتن بر روی یک سطح، تکان بخورد. مگر اینکه از قاب استفاده کنید(که باعث می‌شود دستگاه بزرگ‌تر شود).

عملکرد

عملکرد

مشخصات گوشی موتورلا G200
پلتفرم کوالکام اسنپدراگون 888+، 8 گیگابایت رم
ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع 33 واتی
اتصال 5G
اندروید 11

پلتفرم Snapdragon 888+ که در اینجا استفاده میشود، بالاترین پیشنهاد فعلی کوالکام نیست، زیرا از زمان ورود این گوشی، سازنده تراشه پلت‌فرم Snapdragon 8 Gen 1 خود را معرفی کرده است. اما شما چیز زیادی را از دست نمیدهید. قاب پلاستیکی و قسمت پشتی این دستگاه حس بسیار خوبی را در کنار هم ایجاد میکند و در اتلاف گرما به خوبی کار میکند.

بخوانید  نکات مهم در هنگام خرید گوشی

در انجام انواع بازی ها و تماشای ویدئوها و… هرگز از نظر پخش مشکلی وجود نداشته است. پانل 144 هرتز هم کمک کننده است. اگرچه بهتر است گزینه “خودکار” را در تنظیمات انتخاب کنید تا دستگاه بهترین گزینه را برای کار انتخاب کند. (گزینه های دستی فقط 60 هرتز یا 144 هرتز هستند، هیچ فرکانس 90 یا 120 هرتز وجود ندارد).

باتری

گوشی موتورلا G200

تنها چیزی که پلتفرم 888+ بر آن تأثیر می‌گذارد، عمر باتری است. و همین را می‌توان در مورد نمایشگر با به‌روزرسانی سریع هم گفت. با اینحال  موتورلا G200 زودتر از یک روز کامل تخلیه نخواهد شد. واضح است که به همین دلیل است که موتورولا یک باتری بزرگ و مقیاس فیزیکی بزرگ این دستگاه را انتخاب کرد تا مطمئن شود که یک روز دوام می آورد.

عدم وجود شارژ بی سیم G200 مشکل ساز نیست، البته که بسیاری را ناامید خواهد کرد. از نظر شارژ سیمی، حداکثر 33 وات سریع است. فقط مانند برخی از گوشی های پرچمدار، فوق سریع نیست. با این حال، چیز مهمی نیست. حتی شارژ سریع باتری در صورتی که تمام شود به اندازه کافی خوب است.

بخش بزرگی از بازی موتورولا در استفاده از نرم‌افزار اندرویدی نزدیک به Google است. بدون برنامه‌های اضافی یا از پیش‌ نصب شده. برنامه Moto تنها تغییر واضح بین گوشی G200 و مثلاً یک دستگاه Google Pixel است که شخصی‌سازی، کنترل‌های حرکتی، سازگاری‌های نمایشگر و GameTime فوق‌الذکر را ارائه میدهد. بسیاری از این نرم افزارهای جزئی واقعاً مفید هستند.

با این حال، مهم‌تر از همه، این تجربه نرم‌افزاری است که در آن G200 از بسیاری از رقبای چینی خود – به ویژه شیائومی – در ارائه نرم‌افزاری که مانعی برای اعلان‌ها ایجاد نمی‌کند یا ویژگی‌هایی را در مکان‌هایی که مجبور به حفاری می‌شوید پنهان نمی‌کند، برتری می‌یابد.

دوربین ها

موتو جی 200

سیستم دوربین سه گانه عقب:
اصلی: 108 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.9، اندازه پیکسل 0.7um
واید: 8 مگاپیکسل، f/2.2، 1.12 میلی متر
عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4
دوربین جلو: 16 مگاپیکسل، f/2.2

دوربین اصلی

تعداد لنز دوربین G200 همچنان زیاد است. یک سیستم دوربین دوگانه، یکی اصلی و دیگری زاویه باز کافی است. با اینحال هیچ گزینه بزرگنمایی ندارد که خوب نیست. نکات مثبت: دوربین اصلی با وضوح 108 مگاپیکسلی. 9 پیکسل را با خروجی 12 مگاپیکسلی به یک پیکسل تقسیم می کند. و میتواند نتایج بسیار هوشمندانه ای را در نور خوب، با جزئیات و رنگ های زیاد بگیرد.

بخوانید  مشخصات سامسونگ گلکسی زد فولد 4 | Samsung Galaxy Z Fold4

با کاهش نور، کیفیت کاهش میابد. چون هیچ تثبیت کننده اپتیکال (OIS) وجود ندارد و میتواند عکاسی را بسیار مشکل ساز کند. در نتیجه عکس های تار زیادی ثبت شده است. استفاده از حالت شب در شرایط بسیار تاریک، دانه های ریز زیادی قابل مشاهده است و حتی برخی از مشکلات انعکاس داخلی لنز، که خوب نیست.

با توجه به میزان وضوح بالاتر در انواع گوشی های دیگر، زاویه دید بسیار پایین تر است. وضوح پایین در اینجا با نور کم در تضاد است، و در نتیجه رنگ‌های نسبتاً جدا شده و فاقد جزئیات مشابه لنز اصلی دارد.

زاویه واید
با توجه به توان موجود، هیچ کمبودی در سرعت پردازش وجود ندارد. در حالی که هوش مصنوعی گوشی از شما میخواهد که بسته به شرایط، حالت ها را تنظیم کنید. در این حالت ظریف است و تجربه ای آسان برای استفاده از دوربین را ایجاد میکند. هر چند که فاقد زوم یا مانند پرچمدار واقعی است. به طور کلی قابل قبول است.

نتیجه

Moto G200 که به عنوان یک تحول در این سری در نظر گرفته می‌شود، اصلاح‌شده‌ای نسبت به نسل قبلی G100 است. صفحه‌نمایش بهتری دارد، سوراخ‌های غیرضروری در نمایشگر را حذف کرده و دوربین‌های عقب را به یک طراحی سه‌گانه بهتر تبدیل می‌کند. با این حال ساختار پلاستیکی آن همه پسند نیست. دوربین‌های عقب همچنان خوب هستند (بدون زوم، بدون تثبیت).

جایی که Moto G200 واقعاً برنده میشود، در زمینه رقابت آن است. این صفحه نمایش سرعت تازه‌سازی سریع‌تری نسبت به بسیاری از رقبا ارائه می‌کند. نرم‌افزاری دارد که استفاده از آن بسیار آسان است. و با قیمتی نسبتا خوب ارائه میشود.

مشخصات گوشی موتورلا G200
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها