بررسی Realme GT Neo 3T / مشخصات ریلمی نئو 3T.
در کنار عرضه Realme GT Neo 3؛ این شرکت همچنین یک گزینه مقرون به صرفه تر، GT Neo 3T را عرضه کرد. با نگاهی به OnePlus با نام تجاری T، Neo 3T جایگزین ارزان تری برای کسانی است که به دنبال شارژ فوق العاده سریع هستند. این گوشی هم دارای برچسب قیمتی جذاب و هم ظاهری جذاب است. اما آیا این گوشی میان رده مقرون به صرفه است؟

تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری در مرکز اقای تعمیرات موبایل.

مشخصات ریلمی نئو 3T

مشخصات ریلمی نئو 3T
Realme GT Neo 3T
4 ستاره
نقاط قوت
قیمت عالی
صفحه نمایش 120 هرتزی زیبا
تناسب و طراحی خوب
عملکرد سریع
شارژ سریع 80 واتی
نقاط ضعف
دوربین های کمکی بد
بدون شارژ بی سیم
بدون سوکت هدفون یا حافظه قابل ارتقا

طراحی و نمایش

ریلمی نئو

ابعاد: 162.9 x 75.8 x 8.65 میلی‌متر
وزن: 194.5 گرم
صفحه نمایش 6.62 اینچی FHD+ AMOLED
نرخ تازه سازی 120 هرتز، نمونه برداری لمسی 1000 هرتز

GT Neo 3 با طرح راه راه عرضه شد در حالی که 3T رویکرد ظریف تری را در پیش گرفته است. شاید این گوشی ظریف ترین نباشد، اما طرح شطرنجی که فقط در نور خاص قابل مشاهده است، یک اشاره خوب به تم کلی است. این تم به محیط اطراف دوربین که دارای یک نوار شطرنجی کوچک بین دو لنز اصلی بزرگ است، گسترش می یابد. لنز سومی نیز در پنل مشکی پنهان شده است که در نسخه سفید این گوشی بسیار برجسته تر است.

به نظر می رسد قسمت پشتی گوشی از نوعی پلاستیک ساخته شده است. و فریم آن نیز مانند نئو 3 از جنس پلی کربنات است. با این حال، به هیچ وجه ارزان یا بی کیفیت نیست. و پنل پشتی بسیار چسبنده تر از  پشت شیشه ای همتایان گران قیمت اش است. که باعث میشود از استفاده از آن بدون قاب مطمئن باشیم.

بخوانید  بهترین گوشی های گیمینگ ۲۰۲۲

این گوشی دارای پورت USB-C، سینی سیم کارت، کنترل صدا و دکمه قفل است. هیچ حافظه قابل ارتقا یا سوکت هدفون وجود ندارد. که معمولی است و در دستگاه های میان رده کمتر رایج است.

صفحه نمایش؛ یک ویژگی برجسته است. بزرگ، روشن و واضح با تمام کنتراستی که از یک پنل AMOLED پرچمدار انتظار دارید. نرخ تازه‌سازی 120 هرتز باعث می‌شود تا جای ممکن استفاده راحت‌تر شود. در حالی که نرخ نمونه‌برداری لمسی 1000 هرتزی بسیار سریع به این معنی است که کندی بازی را نیز به شدت کاهش می‌دهد. این نرخ نمونه برداری بالاتر از بسیاری از تلفن های گیمینگ است حتی آنهایی که قیمت آنها دو برابر است.

سخت افزار و نرم افزار

realme gt neo 3t

سیستم عامل اندروید 12; رابط کاربری Realme UI 3.0
Qualcomm Snapdragon 870 5G
8 گیگابایت رم LPDDR4
128/256 گیگابایت حافظه UFS 3.1
باتری 5000 میلی آمپری؛ شارژ 80 وات

GT Neo 3T از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 870 بهره می‌برد و اگرچه این تراشه آخرین نسل نیست، اما همچنان سریع است و عملکرد روان و سریعی را در وظایف بهره‌وری روزانه ارائه می‌کند. در عمل، تفاوت بین Neo 3 و 3T را هنگام انجام کارهای روزمره که معمولاً شامل پاسخ دادن به پیام‌ها، پیمایش رسانه‌های اجتماعی و تماشای ویدیو می‌شد، مشخص نیست.

دقیقاً از همان رابط کاربری Realme UI 3.0 استفاده می کند و کاملا روان است. برخی از موارد اضافه شده، مانند گزینه های گیمینگ گسترده و امکان جابجایی آیکون های برنامه به صورت انبوه، بسیار مفید هستند. متأسفانه، در مورد bloatware نیز می توان همین را گفت. تمام برنامه‌های ناخواسته‌ای که در GT Neo 3 وجود داشتند، در اینجا نیز یافت می‌شوند.

بخوانید  تفاوت آیفون ۱۳ پرومکس و سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا + باید کدام را بخریم؟

تراشه‌های gon، عملکرد بازی در سراسر صفحه بسیار خوب است. ممکن است نتوانید تنظیمات گرافیکی را در Genshin Impact به حداکثر برسانید، اما، وقتی کمی تنظیمات را کنترل می‌کنیم، همه چیزهایی که بازی می‌کردیم بدون مشکل با سرعت 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شد (اگرچه، متأسفانه، بازی با سرعت 90/120 فریم در ثانیه بدون آن ممکن نیست.)

عمر باتری نیز به نظر می رسد که ثابت است و به راحتی از یک روز پرکاربرد عبور می کند. به‌علاوه، وقتی زمان شارژ فرا برسد، شارژر سریع 80 واتی گرا در کمترین زمان ممکن دوباره راه‌اندازی کرد. ممکن است به سرعت شارژ 150 واتی در GT Neo 3 نباشد، اما فقط در 15 دقیقه از 50 درصد شارژ می‌کنید که برای اکثر افراد به اندازه کافی سریع است.

دوربین ها

دوربین ریلمی نئو

اصلی – 64 مگاپیکسل، f1.79، فاصله کانونی معادل 25.2 میلی متر
زاویه باز – 8 مگاپیکسل، f2.2، فاصله کانونی معادل 15.7 میلی متر
ماکرو – 2 مگاپیکسل، f2.4، فاصله کانونی معادل 21.88 میلی متر
سلفی – 16 مگاپیکسل، f2.45، فاصله کانونی معادل 26 میلی‌متر

دوربین اصلی می تواند در صورت وجود نور کافی، عکس های دقیق با رنگ های زنده تولید کند. با این حال، به دلیل عدم تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر، با صحنه‌های تاریک‌تر دست و پنجه نرم می‌کند و تاری تصادفی می‌تواند آزاردهنده باشد. در عین حال، بریدگی‌های حالت پرتره با نئو 3 گران‌تر برابری می‌کنند و در این گروه قیمتی واقعاً چشمگیر است.

3T ممکن است کمی بیش از حد به جلوه تاری علاقه نشان دهد. زیرا نتایج گاهی کمی غیرطبیعی به نظر می‌رسند. همین امر در مورد افکت HDR نیز صدق می‌کند، که در حفظ جزئیات عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. اما رنگ‌ها را بیش از حد اشباع می‌کند و تصویری متضاد و غیرطبیعی برای شما به ارمغان می‌آورد.

بخوانید  تاریخچه گوشی های بلکبری ، بهترین گوشی های بلکبری که جهان را تغییر داد

دوربین‌های کمکی، درست مانند همتای گران‌تر خود، بی‌تأثیر هستند و در صورت امکان بهتر است از آن‌ها اجتناب کنید. فوق عریض می تواند در شرایط مناسب مفید باشد، اما در نور کم بد به نظر می رسد و زمانی که حالت HDR شروع به کار می کند، مستعد ایجاد مصنوعات فشرده سازی است. و طبق معمول، ماکرو 2 مگاپیکسلی برای هیچکس کاربردی نیست.

جمع بندی

در استفاده روزمره، Realme GT Neo 3T تقریباً شبیه همتای گران‌تر خود، Neo 3 است. با توجه به اینکه بسیار ارزان‌تر است، کاملاً مقرون به صرفه است. دوربین اصلی آنقدرها خوب نیست و ممکن است نتوانید به داشتن سریع‌ترین گوشی با شارژر موجود در بازار افتخار کنید، اما در سایر زمینه‌ها، Neo 3T عملکرد خوبی دارد. به خصوص اگر کمی بازی را دوست دارید، نرخ نمونه برداری لمسی 1000 هرتز در این قیمت نادر است.

با این حال، شایان ذکر است که GT Neo 2 سال گذشته اساساً همان مشخصات را ارائه می دهد. فقط با یک شارژر 65 واتی به جای 80 وات موجود. بنابراین، خریداران باهوش ممکن است بخواهند یک Neo 2 با تخفیف خریداری کنند، زیرا احتمالاً همان تجربه را ارائه می دهد. در غیر این صورت، با وجود رقابت فزاینده بازار میان رده، GT Neo 3T به عنوان یک پیشنهاد خوب است که ارزش بررسی دارد.

با صفحه نمایش دوست داشتنی، عملکرد سریع، عمر باتری خوب و شارژر بسیار سریع، این گوشی یک گزینه میان رده فریبنده است. اگر در مورد عملکرد دوربین خیلی اذیت نمی‌شوید و فقط یک دستگاه سریع با قیمت مناسب می‌خواهید،  Realme GT Neo 3T مناسب ترین گزینه است.

مشخصات ریلمی نئو 3T
منبع: به گزارش از pocketlint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها