بررسی اپل آیفون ۱۱ پرو مکس. در این مطلب به بررسی مشخصات آیفون ۱۱ پرومکس و نقاط ضعف و قوت این گوشی میپردازیم. با ما همراه باشید.

انجام تعمیرات انواع گوشی آیفون در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری حرفه ای و مجرب.

نمایشگر عالی و دوربین جدید از نکات برجسته پرومکس است. در حالی که نبود 5G در آینده مورد توجه قرار می گیرد. این یک گوشی نسبتا گران قیمت است. و می‌توانید با یک جایگزین ارزان‌تر  همان چیزی را دریافت کنید که از آیفون 11 دریافت میکنید.

مشخصات آیفون ۱۱ پرومکس

نقاط قوت
دوربین های عالی بهبود یافته
پشت شیشه ای محکم تر
نمایشگر فوق العاده
پردازنده قدرتمند A13 Bionic
نقاط ضعف
بدون 5G
بدون شارژ معکوس
آیفون 11 معمولی با قیمت پایین تر هم همین را ارائه میدهد.

آیفون 11 پرو یک سیستم دوربین سه گانه را به همراه دارد. زیرا بنظر میرسد اپل در مقابل دستگاه های پرچمدار رقیب قدرت عکاسی بیشتری را  ارائه دهد.

طراحی

iPhone 11 Pro Max

144 x 71.4 x 8.1 میلی‌متر، 188 گرم
مقاومت در برابر آب IP68
دوربین سه گانه Divisive

آیفون ۱۱ پرو مکس از نظر طراحی شبیه به آیفون XS مکس که جایگزین آن شده است. و تفاوت ظاهری اصلی آن اضافه شدن یک دوربین اضافی در پشت و روکش شیشه مات است. گوشی دارای صفحه نمایش OLED بهبود یافته است. اما با همان ناچ که در مدل های آیفون X و XS دیده ایم. در حالی که ناچ تغییر نکرده است، Face ID بهبود یافته است.

در پشت شیشه مات یک برآمدگی دوربین مربعی وجود دارد که دارای سه لنز دوربین به شکل مثلث در قسمت برجسته پشت شیشه است. پشت گوشی به جای اینکه یک بخش جداگانه باشد، بطور کامل شیشه است. شیشه‌ پشتی محکم است. و کمتر مستعد گرفتن اثر انگشت است. به‌علاوه دارای استاندارد IP68 ضد آب است. یعنی تا عمق 4 متری به مدت 30 دقیقه در آب دوام می آورد.

آیفون 11 پرو مکس در چهار رنگ خاکستری ، نقره ای، طلایی و سبز تیره جدید عرضه میشود. به دلیل روکش مات، رنگ‌ها نسبت به قبل بسیار کم‌رنگ‌تر هستند و این باعث می‌شود که این مدل مانند قبل براق به نظر نرسد. جدا از محفظه دوربین جدید، رنگ و طراحی مشابه XS Max است. یک سوکت لایتنینگ در پایین، به جای USB-C، بین بلندگو ها و همچنین دکمه های صدا و پاور در کناره وجود دارد.

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی آنر X7b

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED
روشنایی معمولی 800 نیت، حداکثر 1200 نیت
وضوح 2688 x 1242 پیکسل برای 458ppi
پشتیبانی از HDR 10 و Dolby Vision

صفحه نمایش آیفون ۱۱ پرو مکس  6.5 اینچ است. جدای از حفظ فناوری‌های صفحه نمایش مانند Apple True Tone، صفحه نمایش هم اکنون تا 1200 نیت روشنایی، برای پخش ویدیوی HDR کافی و نسبت کنتراست دو میلیون به یک ارائه میکند. که دو برابر آیفون XS Max است. اپل آن را نمایشگر Super Retina XDR می نامد.

در مقایسه با سایر نمایشگرهای سطح بالا، از نظر دقت رنگ، روشنایی و جزئیات به خوبی عمل می کند. رنگ‌ها، چه در حال تماشای فیلم، چه در حال انجام بازی، یا تماشای عکس‌ها، پررنگ و واضح و سریع و پاسخ‌گو هستند. همچنین بر آیفون 11 که فاقد HDR و وضوح ارائه شده در اینجا است، برتری دارد.

پانچ در HDR، با پشتیبانی از Dolby Vision این گوشی را به یک گوشی عالی برای رسانه، همراه با صدای تقویت‌شده تبدیل می‌کند. در ویژگی Dolby Atmos و پشتیبانی صوتی فضایی یکی از ویژگی های جالب تر، صدای فضایی و پشتیبانی از Dolby Atmos است. اولی از بلندگوی پایین آیفون و بلندگوی بالای گوشی و برخی نرم افزارهای مجازی سازی اپل برای ایجاد یک مرحله صوتی استفاده میکند. که این تصور را ایجاد میکند که صدا از اطراف گوشی می آید نه فقط از پایین آن. مشخصات آیفون ۱۱ پرومکس

سخت افزار

پردازنده A13 Bionic
شارژر سریع 18 واتی داخل جعبه موجود است.
مدل‌های پرو نسبت به آیفون 11 معمولی رم بیشتری دارند.

بخوانید  مشخصات گوشی پوکو f4 و پوکو X4 GT

برای سری آیفون 11، اپل از A13 Bionic استفاده کرده است. این پردازنده سریع‌تر است. اما در هنگام استفاده تفاوت چندانی احساس نمیشود. اپل ادعا میکند که 20 درصد سریع‌تر از A12 Bionic است. در حالی که آیفون 11 پرو، آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 همگی دارای پردازنده یکسانی هستند، مدل‌های پرو دارای رم بیشتری هستند. که عملکرد آنها را نسبت به مدل معمولی آیفون 11 2019 افزایش می‌دهد.

جدا از اندازه باتری و اندازه نمایشگر، مشخصات یکسان است. که صفحه نمایش بزرگتر نوید باتری بزرگتر است. اپل یک شارژر 18 واتی را در جعبه قرار داده است. با این اوصاف، سرعت فوق‌العاده‌ای که توسط شرکت‌هایی مانند شیائومی که فناوری شارژ 65 واتی ارائه می‌کند، ندارد.

عمر باتری به طور طبیعی بسته به نحوه استفاده شما از آن متفاوت است. اما باتری آن بسیار بزرگ است. آیفون 11 پرو مکس ادعا میکند که 5 ساعت بیشتر از آیفون XS Max شارژ ارائه میکند.

چیزی که آیفون 11 پرو مکس ندارد

بدون 5G
بدون شارژ معکوس

یکی از استثناهای ناامیدکننده از برگه مشخصات، اتصال 5G است که آیفون ۱۱ پرو مکس ندارد. یکی دیگر از ویژگی هایی که در سایر دستگاه های رقیب موجود است، شارژ معکوس است. این قابلیتی است که به شما امکان میدهد AirPods یا Apple Watch خود را به صورت بی سیم از پشت دستگاه شارژ کنید.

سیستم دوربین سه گانه

آیفون ۱۱ پرومکس

اضافه شدن لنز فوق عریض
حالت شب
دوربین سلفی نیز ارتقا یافته است

مشخصه ای که در مدل‌های آیفون پرو خوب ظاهر شده عکاسی است. در حالیکه اپل یکی از اولین کسانی بود که لنز تله فوتو را ارائه کرد. رقبا در سال‌های اخیر عملکردهای بیشتری را اضافه کرده‌اند. دوربین بزرگترین ارتقاء آیفون 2019 است. یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض، 12 مگاپیکسلی اصلی و 12 مگاپیکسلی تله فوتو در پشت دریافت میکنید. که به ترتیب زوم اپتیکال 0.5x، 1x و 2x را از سه دوربین به شما میدهد.

بخوانید  گوشی vivo Y36 در نسخه‌های 4G و 5G رسمی شد

مورد جدید در اینجا، لنز فوق عریض است که به شما امکان میدهد تا زاویه گسترده تری را در کادر قرار دهید. برنامه دوربین در iOS 13، از زمانی که به‌روزرسانی شده شامل چیزی است که اپل آنرا پردازش عمیق فیوژن می‌نامد. جابه‌جایی بین سه لنز با فشار دادن یک دکمه یا با کشیدن انگشت از طریق کلید زوم انجام میشود.

اپل اخیرا به دلیل عملکرد ضعیف آیفون در شرایط کم نور مورد انتقاد قرار گرفته است. و پاسخ آن در حالت شب است. استفاده از حالت شب آسان است. تا زمانی که گوشی و سوژه را ثابت نگه دارید نتیجه عالی خواهید داشت. دوربین جلو نیز ارتقا یافته و 12 مگاپیکسلی است. با وجود همه پیشرفت‌ها، پیچیدگی بیشتری در این دوربین وجود دارد و ما مطمئن نیستیم که همه آن لازم باشد.

سیستم‌های مختلف منو، کنترل‌های مخفی، فرمان‌های سوایپ، نگه داشتن و کشیدن، اسلاید، ضربه زدن و اسکرول وجود دارد. اپل گزینه ویرایش را هم اضافه کرده است. میتوانید بعد از عکس برداری عکس های خود را ویرایش کنید.

نتیجه

در مقایسه با آیفون 8 یا آیفون XS 2018، مشخصات آیفون 11 پرومکس فوق العاده است. و واضح است که اپل تلاش زیادی برای حفظ برتری در فضای پرچمدار دارد. اما ویژگی قابل توجه در  دوربین است. کیفیت سه دوربین بسیار چشمگیر است. آیفون 11 دارای دوربین فوق عریض است. همچنین حالت شب عالی دارد.

در مقایسه با رقبا، ممکن است ویژگی‌های اصلی مانند دوربین زوم پریسکوپ، شارژ بی‌سیم معکوس یا شارژ فوق‌العاده سریع را نداشته باشد. اما همچنان یک بسته بسیار کامل است. با پیشرفته تر شدن تلفن ها، باید از خود بپرسیم که برای چه چیزی به آنها نیاز داریم. پاسخ اپل در این گوشی دوربین است.

مشخصات آیفون ۱۱ پرومکس
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها