نقد و بررسی آنر 50. در این مطلب به بررسی مشخصات گوشی آنر ۵۰ و ویژگیهای کلیدی آن میپردازیم. آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر؟ با ما همراه باشید.

انجام تعمیرات گوشی آنر در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری مجرب.

مشخصات گوشی هانر ۵۰

Honor 50 بازگشت خدمات Google Mobile به برند سابق را اعلام می کند. اما این همه ماجرا نیست. صفحه نمایش لذت بخش است، باتری بسیار قابل اعتماد است و سنسور دوربین اصلی نیز قوی است. این گوشی فقط به دلیل کیفیت پایین دوربین های ثانویه و فقدان برخی موارد کاربردی مانند رتبه بندی IP، جک هدفون و اسلات کارت SD ناامید کننده شده است.

نقاط قوت
صفحه نمایش عالی
دوربین اصلی قوی
عمر باتری قابل اعتماد
عملکرد خوب

نقاط ضعف
دوربین های ثانویه ضعیف
بدون رتبه IP
بدون جک 3.5 میلی متری هدفون یا اسلات کارت SD

ویژگی های کلیدی آنر 50

دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است که دوربین اصلی دارای وضوح چشمگیر است. نمایشگر دارای نرخ تازه سازی متغیر 120 هرتز است. که نمایش روان و صافی ارائه میدهد. اما می تواند به طور خودکار تنظیم شود تا در صورت لزوم باتری را ذخیره کند. به اتصال 5G به لطف وجود Snapdragon 778G دسترسی خواهید داشت.

معرفی
پس از چند سال دور بودن از بازار و همچنین عدم وجود خدمات موبایل گوگل در گوشی های هوشمندش، آنر با آنر 50 پر فدرت بازگشته است. یک میان رده که با قیمت 379.99 پوند به فروش میرسد. در ازای این پول، یک سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی، یک صفحه نمایش 120 هرتزی و یک چیپست اسنپدراگون 778 5G در میان سایر مشخصات نسبتاً چشمگیر دریافت میکنید.

طراحی

طراحی هانر 50

طراحی جذاب
بدون رتبه IP
صفحه نمایش خیلی خوب

Honor 50 طراحی نسبتا ظریف و جذابی دارد. پنل پشتی براق است. از یک طرف مانند یک روکش مات به نظر میرسد، اما پس از استفاده متوجه خواهید شد که اثر انگشت را هم به خود میگیرد. البته جذابیت یا عدم جذابیت آن به سلایق شخصی بستگی دارد. در این مورد یک قاب پلاستیکی شفاف در جعبه برای محافظت از سطح دستگاه وجود دارد.

بخوانید  مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A25 فاش شد

این گوشی در چهار رنگ موجود است: مشکی، کریستالی، سبز زمردی و «کد». نام تجاری دوم روی آن چسبانده شده است. این طراحی دوربین است که به احتمال زیاد توجه شما را جلب میکند. جایی که دو دایره سیاه بزرگ مجموعه های دوربین را در خود جای داده اند. کمی شبیه به نسخه بزرگ شده از iPhone X.

در مشخصات گوشی آنر ۵۰، ابعاد گوشی 160 در 73.8 در 7.8 میلی متر و وزن آن 175 گرم است. متأسفانه، نه اسلات کارت SD و نه درگاه هدفون 3.5 میلی متری را ندارد. برخی از هدفون های USB-C در جعبه گنجانده شده است، اما کیفیت نسبتاً پایینی دارند. نکته دیگر در مورد صدا این است که بلندگوهای دوگانه در لبه پایینی گوشی وجود دارد. در سمت دیگر گوشی بلندگویی وجود ندارد و تجربه صدای استریو نخواهید داشت. با این حال، کیفیت نسبتا خوب است.

دستگاه دارای رتبه IP رسمی نیست. به این معنی که در صورت آب خوردگی مشخص نیست چه اتفاقی برای آن می افتد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش آنر

صفحه نمایش خمیده است و طرفداران و منتقدان خودش را دارد. اما مطمئناً از کیفیت صفحه نمایش راضی خواهید بود. هیچ لمس تصادفی از دست زدن به طرفین این صفحه نمایش ثبت نشده است. می‌توانید قفل آن را با حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش یا با قفل‌گشایی با چهره باز کنید. که هر دو کارآمد هستند.

صفحه نمایش 6.57 اینچی OLED دارای وضوح تصویر 1080 x 2340p است. که 1 میلیارد رنگ را نمایش میدهد. در صورت تمایل می‌توان روشنایی را افزایش داد. علاوه بر این، صفحه نمایش دارای نرخ تازه سازی پویا 120 هرتز است. یعنی در هنگام استفاده از برنامه‌های گرافیک بالا، تجربه‌ای فوق‌العاده روان ارائه می‌کند. همچنین می‌تواند سرعت را در هنگام اجرای برنامه‌های سبک تر کاهش دهد.

بخوانید  دوربین چهارگانه در خانواده گلکسی F

نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتز به این معنی است که هنگام بازی بسیار روان و سریع است. مشخصات خوب صفحه نمایش احتمالاً بزرگترین ویژگی Honor 50 است. بزرگ، واضح و روان است.

دوربین

دوربین

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی چشمگیر.
اسنپرهای دیگر نسبتاً ناامیدکننده هستند.

قبلاً اشاره کردم که در مشخصات گوشی آنر ۵۰، توجه را به دوربین 108 مگاپیکسلی جلب میکند. این سنسور فوق العاده قوی است و در شرایط نوری مختلف عملکرد خوبی دارد و سطوح خوبی از جزئیات را ارائه می دهد. برای عکاسی در شرایط نور کم، باید از تنظیمات حالت شب Honor 50 برای گرفتن بهترین نتیجه استفاده کنید.

50 Honor همچنین دارای یک لنز فوق عریض برای تطبیق پذیری بیشتر است. در حالی که وجود آن کاربردی است، و به شما امکان میدهد با نمای میدانی 120 درجه گسترده تری عکس بگیرید. دارای کاهش وضوح قابل توجهی است. (فقط در 8 مگاپیکسل) و همچنین تاخیر شاتر قابل توجهی دارد.

همچنین یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی روی آن تعبیه شده است. اگرچه در عکاسی از نزدیک بد عمل نمیکند (فاصله ایده آل از سوژه فقط 4 سانتی متر است)، به ندرت در استفاده روزانه مفید خواهد بود. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است. که به خوبی کار میکند. با اینحال در حالت پرتره ایراداتی وجود دارد.

به طور کلی، سنسور دوربین اصلی در بیشتر زمینه ها قوی و عالی است، اما ممکن است از کیفیت سنسورهای دیگر ناامید شوید.

کارایی

مشخصات گوشی آنر 50

دارای خدمات تلفن همراه Google
برخی bloatware از پیش نصب شده
اتصال 5G
عملکرد خوب

دلیل اصلی مهم بودن این گوشی هوشمند به هیچ یک از مشخصات سخت افزاری چشمگیر آن مربوط نمی شود. بلکه بازگشت خدمات موبایل گوگل است. از ماه می 2019، هوآوی و برند زیرمجموعه آن آنر به دستور دولت ایالات متحده از دسترسی به برنامه‌های Google که کاربران اندروید در زندگی روزمره خود به آن‌ها متکی هستند، از Maps گرفته تا YouTube و مجموعه Docs و بسیاری دیگر منع شده بودند. مهمتر از همه، خود فروشگاه Play است.

بخوانید  مقایسه سامسونگ گلکسی S24 و شیائومی 14

در Honor 50 برنامه‌ها و سرویس‌های Google برای اولین بار از اواسط سال 2019 در گوشی هوشمند Honor در دسترس هستند. بازگشت این برنامه ها تفاوت زیادی ایجاد کرده است و بار دیگر محصولات Honor را به گزینه ای مناسب برای خرید تبدیل میکند. بر روی سیستم عامل اندروید 11 در رابط کاربری Magic 4.2 قرار گرفته است که مختص Honor است.

در بخش اسنپدراگون 778G، کارهای روزانه، از پخش ویدئو و موسیقی گرفته تا مرور اپلیکیشن های مختلف رسانه های اجتماعی، بدون هیچ گونه تاخیری انجام میشود. و به نظر می رسد که Honor 50 نیز به خوبی با بازی ها کنار می آید. علاوه بر این، 5G را نیز دریافت خواهید کرد، که با این قیمت دستگاه ها تضمینی نیست.

عمر باتری

عمر باتری

عمر باتری خوب
دارای شارژ سریع 66 واتی

اگرچه گوشی آنر 50 دارای باتری قابل توجه 4300 میلی آمپر ساعتی است، اما از صفحه نمایش قوی برخوردار است و ممکن است بر عمر باتری تاثیر بگذارد. با اینحال چندان نگران کننده نیست. یک ساعت تماشای فیلم با روشنایی پیش‌فرض، تنها 3 درصد از باتری مصرف میکند (که تقریباً 40 دقیقه طول می‌کشد تا از 100 درصد در آن بازه زمانی کاهش یابد). همچنین پس از یک ساعت پخش موسیقی در هدفون باتری از 92٪ به 88٪ کاهش یافت.

آنر 50 حتی با فعال بودن 120 هرتز  به راحتی یک روز استفاده دوام می آورد. یکی از نقاط قوت فروش این دستگاه شارژ سریع 66 واتی است که سازنده ادعا می کند که می تواند تا 70 درصد در 20 دقیقه و 100 درصد کامل در 45 دقیقه شارژ شود. البته نمیتوان این اطلاعات را تایید کرد.

مشخصات گوشی آنر ۵۰
منبع: به گزارش از trustedreviews.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها