ریلز اینستاگرام یکی از قابلیت های جذاب اینستاگرام می باشد، که از سال 2020 به لیست امکانات اینستاگرام اضافه شده است. ریلز اینستاگرام قابلیت جدیدی از محتوا در اینستاگرام است این قابلیت بیشتر برای رقابت با تیک تاک ارائه شده است ویو بسیار خوبی می گیرد و نرخ تبدیل ویو به فالور بسیار بالایی دارد و همچنین این قابلیت به کاربران این امکان را می دهد که روی ویدیوهای خود از جلوه های ویژه صدا، متن، استیکر و افکت ها استفاده کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. ویدیو های ریلز را می توانید به صورت استوری و پست منتشرکنید. در این مقاله قصد داریم شما را با ریلزچیست؟ آموزش فعالسازی ریلز اینستاگرام آشنا سازیم. با ما همراه باشید.

ریلز چیست؟

یکی از جدیدترین قابلیت های اخیر اینستاگرام که این روز ها حسابی طرفدار پیدا کرده، ریلز می باشد. ریلز یک نوع جدید از تولید محتوای ویدیویی است که یک سری افکت ها و امکانات دیگر دارد  که می توانید محتواهای خود را به صورت بسیار کوتاه و در عین حال جذاب و متفاوت منتشر کنید و بازدید ویویوها را نسبت به پست ها 2 تا 10 برابر افزایش می دهد، همچنین با استفاده از ریلز می توانید ویدیو های شبیه برنامه های تیک تاک بسازید اما متاسفانه این قابلیت در بسیاری از کشورها از جمله کشور ایران قابل استفاده نیست، اما نگران نباشید با نصب برنامه های جانبی و چند ترفند می توانید خیلی سریع و آسان قابلیت ریلز اینستاگرام خود را فعال کنید. در ادامه این مطلب به آموزش فعالسازی ریلز اینستاگرام خواهیم پرداخت.

تفاوت ریلز با تیک تاک

تنها رقیب فعلی اینستاگرام، تیک تاک است  به همین دلیل اینستاگرام ریلز را برای رقابت با تیک تاک راه اندازی کرده است. ریلز و تیک تاک هر کدام یک امکانات و اهدافی دارند که این موضوع باعث تفاوت و شباهت های داشته باشند. در واقع ریلز جایگزین تیک تاک می باشد که اینستاگرام آن را در پلت فرم خود جا داده است. ریلز و تیک تاک با داشتن گزینه های خلاقانه و بی نظیر خود به کاربران این امکان را می دهند که بهترین و محبوب ترین کلیپ ها را برای خود بسازند.

ریلز یک قابلیت که در داخل اینستاگرام است و کاربر را قادر می سازد تا فیلم هایی با محدودیت زمانی 60 ثانیه ایجاد کنند اما تیک تاک یک برنامه به حساب می آید و کاربران می توانند فیلم با محدودیت زمانی 3 دقیقه ایجاد کنند. یکی دیگر از تفاوت های ریلز با تیک تاک ویدیو ها و استوری ها در ریلز پس از 24 ساعت پاک می شوند اما در تیک تاک ویدیو ها باقی می مانند. 

آموزش فعالسازی ریلزدرآیفون

همان طور که می دانید اینستاگرام قابلیت های جذابی دارد که ممکن است برخی از این قابلیت ها برای شما فعال نشده باشد. اگر کاربر اینستاگرام باشید می دانید که اینستاگرام همه ی قابلیت ها را برای همه اکانت ها فعال نمی کند و حتی ممکن است بعضی از قابلیت ها طی یک سال هم برای شما فعال نشود. در ادامه به آموزش فعالسازی ریلز در آیفون می پردازیم.

نخست وارد برنامه اینستاگرام شوید و و صفحه که در آن استوری می گذارید را باز کنید. سپس وارد یکی از فیلترهای اینستا شوید و روی مشخصات فیلتر در قسمت پایین صفحه کلیک کنید.

در گام بعدی روی گزینه View Effect page کلیک کنید. ریلز های زیادی به شما نمایش داده می شود روی یکی از ویدیو های افکت کلیک کنید.

در مرحله بعد روی علامت دوربین در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا ریلزاینستاگرام فعال شود. می توانید در همین قسمت ویدیو بگیرید و آپلود کنید و یا از گالری ویدیو مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس بعد از ضبط یا انتخاب ویدیو خود روی گزینه Next کلیک کنید شما می توانید در این بخش متن یا استیکر به ویدیو خود اضافه کنید.

در ادامه کپشن و تنظیمات برای ریلز خود وارد کنید و با لمس دکمه Share نخستین ریلز خود را منتشر کنید.

آموزش فعالسازی ریلز اینستاگرام در اندروید

متاسفانه ریلز اینستاگرام در گوشی های اندروید فعال نمی شود برای حل این مشکل نیاز به مرورگر و یا یک کامپیوتر دارید.

بهترین راه برای استفاده از ریلز در اندروید استفاده از اپ سانیستا است. که علاوه بر ریلز، تمام قابلیت های روی این اپ فعال می باشد اپ را می توانید از کانال تلگرام یا هایلایت لینک دانلود، دانلود و نصب کنید.

اپ سانیستا برای شما کاملا امن و مناسب است و تا زمانی که شما فعالیت ربات گونه داخل اکانت نداشته باشید و یا از قوانین اینستاگرام سرپیچی نکنید مشکلی برای اکانت شما پیش نخواهد آمد. 

اگربه هردلیلی نمی خواهید اپ اضافه ای نصب کنید با سیستم وارد مرورگر Chrome شوید. کلمه inssist را سرچ کنید و این افزونه را به مرورگر اضافه کنید.

در مرحله بعدی، پس از نصب افزونه روی گزینه پازل در سمت است بالای صفحه کلیک و سپس افزونه INSSIST را انتخاب کنید.

در بخش بعدی، گزینه  OK, LETS GOرا انتخاب کنید و نام کاربری رمز عبور اکانت اینستاگرام خود راوارد کنید.

پس از ورود به اکانت خود روی علامت + کلیک و گزینه ریلز را لمس کنید یک ویدیو به دلخواه انتخاب و بارگذاری نمایید.

در مرحله آخر، از تیک گزینه Also share to Feed مطمئن شوید کپشن ریلز را بنویسید و پس از آن روی گزینه share کلیک کنید.

جمع بندی

همان طور که ملاحظه کردید، ما در این مقاله به شما گفتیم که ریلزچیست؟ آموزش فعالسازی ریلز اینستاگرام را خدمتتان ارائه کردیم و دانستید که چگونه در گوشی ها آیفون و اندروید ریلز اینستاگرام را فعال کنید. و متوجه تفاوت ریلز با تیک تاک شده اید امیدواریم این آموزش برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد. برای بازیابی رمز اینستاگرام سری به مقاله آموزش بازیابی رمز اینستاگرام بزنید. برای اطلاعات بیشتر  دیلیت اکانت پیج اینستاگرام  را مطالعه کنید. 

بخوانید  مشخصات احتمالی گوشی سامسونگ گلکسی F54
×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها