نحوه رفع مشکل کار نکردن تاچ گوشی

از کار افتادن تاچ گوشی در حین کار با آن یکی از مشکلاتی است که گاها مواجه می شویم. امروزه همه ما دارای یک اسمارت فون پیشرفته برای انجام کارهای روزمره خود هستیم که ممکن است با مشکل کار نکردن تاچ آن روبرو شده باشیم. از کار افتادن تاچ گوشی و یا کار نکردن قسمتی از تاچ گوشی می تواند مشکل بزرگی باشد زیرا در اینصورت گوشی عملا غیر قابل استفاده خواهد شد. دلایل خرابی تاچ گوشی می تواند از یک برنامه مخرب، در هنگام آپدیت گوشی و یا آسیب های فیزیکی وارد بر آن باشد.

مشکلات از کار افتادن تاچ گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لمس صفحه نمایش در گوشی های اندروید به ضربات انگشت واکنش نشان نمی دهد.
  • لمس صفحه نمایش، واکنش صحیح نشان نمی دهد. مثلا شما حرف “پ” را فشار می دهید اما حرف “ک” برای شما نشان داده می شود.
  • لمس صفحه نمایش تاخیر دارد.
  • از کار افتادن قسمتی از تاچ گوشی

تست صفحه نمایش گوشی

تست کردن صفحه نمایش گوشی، مشکل را برطرف نخواهد کرد اما به شناسایی مناطقی از صفحه نمایش که کار نمی کنند، کمک می کند. برای دسترسی به این قابلیت باید یک کد خاص را شماره گیری کنید که در گوشی های مختلف اندرویدی این کد متفاوت است.

کد برخی از این گوشی ها در زیر آمده است:

  • در اکثر گوشی های اندرویدی به خصوص سامسونگ: #۷۳۵۳#*
  • در بیشتر گوشی های اچ تی سی: *#*#۳۴۲۴#*#*
  • در بیشتر گوشی های سونی اکسپریا: *#*#۷۳۷۸۴۲۳#*#*
  • در گوشی های موتورولا: #*۰#*

پس از شماره گیری این کد، یک منو ظاهر می شود که باید گزینه TSP Dot Mode یا TSP Grid Mode را برای تست صفحه نمایش انتخاب کنید. اگر TSP Dot Mode را انتخاب نمایید وقتی صفحه را لمس کنید، نقطه های کوچکی روی صفحه نمایش ظاهر می شوند. اما اگر TSP Grid Mode را انتخاب کنید، می توانید هر نقطه از صفحه نمایش را به صورت شبکه بندی تست کنید.

بخوانید  معرفی گوشی موتورولا Razr 2019

نرم افزار تست تاچ گوشی

همچنین جهت تست تاچ گوشی یا تبلت خود میتوانید از نرم افزار های مختص این کار استفاده نمایید ، این نرم افزار ها به شما کمک میکنند تاچ گوشی خود را عیب یابی کنید و مشکل آن را برطرف کنید.

Touch Screen Test

toch screen test 2 tochscreen test 1

یکی از نرم افزار هایی که میتواند به شما کمک کند نرم افزار Touch Screen Test میباشد ، استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است که میتواند در حل مشکل تاچ گوشی شما مورد استفاده قرار گیرد. جهت استفاده از این نرم افزار کافیست پس از نصب آن از لینک زیر با کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش گوشی میتوانید قسمت های مختلف تاچ گوشی خود را تست کنید.

دانلود نرم افزار

Partial Screen

partial test partial test menu

نرم افزار Partial Screen به طور خودکار و دستی صفحه نمایش گوشی شما را تست و برسی میکند ، این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار های تست تاچ گوشی موبایل میباشد. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه قابلیت تست گوشه های تاچ اسکرین گوشی میباشد.

دانلود نرم افزار

ضربه روی صفحه نمایش ضربه

در اثر آسیب دیدن فیزیکی گوشی، ممکن است کابل دیجیتایزر که مربوط به صفحه نمایش است شل شده باشد. شل شدن این کابل باعث از کار افتادن تاچ گوشی می شود، بنابراین شما می توانید با نوک انگشت خودتان به تک تک نقاط روی صفحه نمایش چندین بار ضربه بزنید. اینکار باعث می شود تا کابل دیجیتایزر در صورت شل شدن، به گوشی بطور کامل متصل شود.

حذف برنامه های نصب شده اخیر

گاها ممکن است برخی از برنامه هایی که از سایت های مختلف و نامعتبر دانلود و نصب میکنید باعث کار نکردن و یا از کار افتادن تاچ گوشی شود.اپلیکیشن های که اخیرا نصب کردید و یا به آن مشکوک هستید را غیر فعال یا حذف کنید الخصوص برنامه هایی که روی صفحه نمایش تاثیر دارند مثل اپ های فیلتر نور آبی، کم کردن روشنایی تصویر، برنامه های مصرف باتری و…

بخوانید  بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A22

پاک کردن حافظه کش

حافظه موقت کش میتواند مشکل ساز شود برای حذف آن باید وارد محیط ریکاوری اندروید شوید بدین صورت که دستگاه را خاموش کنید وولوم بالا و پاور را برای چندین ثانیه بگیرید از بخش wipe cache حافظه کش را پاک کنید. توجه داشته باشید فقط کش را پاک کنید هیچ از اطلاعات شما و برنامه های شما را حذف نخواهد شد.البته با نصب برنامه های حذف حافظه کش مثل cleanit نی زمی توانید برای این کار استفاده کنید.

خارج کردن سیم کارت و مموری کارت

سیم کارت یا کارت حافظه می تواند در پیدایش مشکلات لمس گوشی اندرویدی موثر باشد. پس برای رفع مشکل تاچ در گوشی، دستگاه را خاموش کرده و سیم کارت و مموری کارت را خارج کنید و گوشی را بدون سیم کارت و مموری کارت روشن کرده و بررسی کنید که آیا مشکل کار نکردن لمس گوشی برطرف شده است یا خیر.

ری استارت کردن گوشی

راه اندازی مجدد تلفن همراه (ری استارت) در این مورد بیهوده به نظر میرسد ، اما در اکثر موارد میتواند مشکل دستگاه شما را در صورتی که آسیب سخت افزاری ندیده باشد برطرف کند. کافی است یک بار گوشی خود را خاموش و پس از ۱ دقیق مجدد روشن کنید ، در صورتی که حافظه رم گوشی شما پر شده باشد یا مشکل نرم افزار باعث عدم کارایی تاچ گوشی شما شده باشد مشکل حل خواهد شد و بیشتر از این وقت شما را نخواهد گرفت.

 

بازگشت به تنظیمات کارخانه

یک راه حل دیگر برای رفع مشکل تاچ در گوشی، ریست کردن گوشی است. اگر روش های بالا در برطرف شدن این اختلال موثر نباشند، باید از ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه کمک بگیرید. با اینکار تمام اطلاعات گوشی و برنامه هایی که روی آن نصب کرده اید، پاک خواهند شد. پس حتما قبل از هر اقدامی، حتما از داده ها و اطلاعات دستگاه خود بکاپ تهیه کنید.

بخوانید  تصاویر زنده از ابعاد گلکسی واچ 3 فاش شد

اگر از روش های بالا جواب نگرفتیم چه کنیم ؟!

درصورتیکه 4 روش بالا را تست کردید و جواب نگرفتید احتمال خیلی زیاد است که دستگاه شما مشکل سخت افزاری داشته باشد یا نیاز باشد تاچ آن تعویض یا تعمیر شود بنابراین به یک مرکز تعمیراتی معتبر مراجعه کنید.

آقای تعمیرات موبایل

آخرین مقالات آموزشی معتبر و به روز درباره گوشی های اپل و سامسونگ و هواوی از ما بخواهید  . آقای تعمیرات موبایل با ارائه خدماتتعمیرات گوشی توسط تکنسین های بسیار حرفه ای و متخصص در خدمت شماست.

انواع خدمات تعمیرات آقای تعمیرات موبایل

  • ترمیم و تعویض قطعاتی همچون ال سی دی گوشی
  • ترمیم و تعویض تاچ گوشی
  • ترمیم و تعویض گلس گوشی
  • ترمیم و تعویض اسپیکر گوشی
  • ترمیم و تعویض میکروفن گوشی
  • ترمیم و تعویض قاب گوشی
  • رفع ایراد مشکل ویبره
  • تعمیر صفحه لمسی
  • تعویض هارد گوشی
  • ترمیم بوت گوشی
  • تعویض گوریلا گلس گوشی و … 

همچنین اگر گوشی تان نیاز به تعمیر دارد و حوصله و وقت مراجعه حضوری به نمایندگی های تعمیر گوشی را ندارید، شما میتوانید با چند کلیک مشخصات و آدرس خود و  گوشی را در پورتال درخواست تعمیر موبایل وارد نمایید و کمتر از ۲ ساعت همکاران ما با شما برای مراجعه حضوری به درب شرکت یا منزل شما حاضر خواهند شد.

نحوه ارتباط با اقای تعیمرات موبایل

  • تماس مستقیم با مرکز تعمیرات موبایل
    تلفن های تماس : ۱۳۹۴ ۹۹۴ ۰۹۳۵ – ۰۱۵ ۷۴ ۷۳ ۰۹۱۹
  • ارسال درخواست انلاین به مرکز تعمیرات موبایل اقای تعیمرات موبایل

ارتباط با شما مشتری عزیز افتخار ماست . برای استفاده از تخفیفات ویژه زمستانه تا پایان امسان فرصت دارید  .

 

 

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها