آیفون 13 و 14، نسل جدید از کمپانی اپل که بهترین و محبوب ترین گوشی های حال حاضر در جهان می باشند. iphone14 جدید ترین مدل گوشی های آیفون به شمار می آید کهنمایشگر بزرگ تری نسبت به مدل استاندارد دارد. آیفون 14 و 13 تفاوت و شباهت های دارند با این وجود پیشرفت سخت افزاری چندانی صورت نگرفته است. در این مقاله به مقایسهآیفون 14 با 13 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 تفاوت و شباهت های آیفون 14 با 13

هر چند آیفون 13 را هنوز می توان یکی از بهترین گوشی های تاریخ دانست، اپل با آیفون 14 مواردی و البته قیمت قیمت را ثابت نگه داشته است. تفاوت این سری بانسل قبل را اما باید قابلیت ماهواری دانست. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد در شرایط اضطراری از بدون داشتن سرویس مخابراطی یا اینترنت پیام ارسال نمایند.

اپل درگاه سیم کارت را نیز برای استفاده از فناوری eSIM حذف کرده است. و از این پس آیفون در کشور آمریکا بدون سیم کارت عرضه خواهد شد. اپل مدل های پرو را با تغییراتی در بخش طراحی ناچ و نمایشگر به بازار  روانه کرده است، اما برای آیفون 14 و آیفون 14 پلاس همان طراحی سنتی قابل مشاهده در سری آیفون 13 استفاده کرده است.

ترکیب ماژول دوربین چه از نظر سخت افزاری چه از نظر طراحی با تغییر همراه نبوده و دو لنز با حسگر 12 مگاپیکسلی به صورت قطری داخل آن جا دارند. در این بخش تغییرات درسری آیفون 14 حداقلی و عمدتا به بهینه سازی نرم افزاری مربوط خواهند بود.گوشی های آیفون 4پلاس و آیفون 14 به دو حسگر 12مگاپیکسلی با لنز واید و اولتراواید مجهز هستند. که البته در مقایسه با نسل قبل از حسگر و پیکل بزرگ تر برخوردار است.

دوربین

دوربین جدید همچنین قابلیت های عکاسی در نور کم تغییری بزرپی کرده با این وجود اپل تصمیم گرفته علاوه بر مدل های پرو، این بار فناوری فوکوس خود کار را به دوربین سلفی گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس اضافه کند.از دیگر خصوصیات دوربین ری ایفون 14 می توان به فیلم برداری 4K با 60  فریم برثانیه، حالت سینمایی، تایم لپس شبانه و HDR اشاره کرد.

سخت افزار و پردازنده

اپل این بار کاربران مدل های غیر پرو آیفون 14 را از تراشه جدید محروم کرد. و آن ها را با یک نسخه ارتقا یافته از تراشه A15 Bionic مورد استفاده در آیفون 13به بازار فرستاده است. تراشه A15 گوشی های آیفون 14 و آیفون14 پلاس به 5 هسته گرافیکی مجهز شده و نسبت به قبل تا 25 درصد سریع تر شده است.آیفون 14 و آیفون 14 پلاس همچنین از رم 6 گیگابایتی LPDDR4x برخوردار هستند که به نسبت حافظه رم 4 گیگاباتی مدل های مینی و استاندارد سری بهبود پیدا کرده است.

بخوانید  قیمت تعویض صفحه نمایش اپل واچ سری 8 چقدر است؟

باتری

تامین انرژی گوشی آیفون 14 به عهده یک باتری 3279 میلی آمپر ساعتی گذاشته شده است. تغییر چندانی در مقایسه با نسل قبلی از خود نشان نمی دهد. گوشی آیفون 14 پلاسنیز یک باتری4325 میلی آمپر ساعتی دارد که بزرگ ترین باتری در بین هر چهار مدل آیفون به شمار می آید. سرعت شارژ نیز برخلاف مدل های پرو ثابت مانده و همچنان 20 وات خواهد بود.

صفحه نمایش

کوپرتینویی ها با دیدن فروش ضعیف مدل 5.4 اینچی آیفون مینی، کوچیک ترین آیفون موجود را در سری 14 ادامه ندادند. و به جای آن گوشی آِفون 14 پلاس را روانه بازار می کنند. این گوشی خصوصیات مشابهی با مدل استاندارد آیفون 14 دارد، اما به نمایشگر بزرگ و 6.7 اینچی مجهز تا یک گزینه گزینه جذاب برای مشتریان احتمالی باشد.اپل مدل مینی با نمایشگر5.4 اینچی جایگزین کرده تا به فروش کم آیفون 13 مینی واکنش نشان دهد.آیفون 13 مینی با روزلوشن 1080 در 2340 پیکسل عرضه شده و آیفون 14 پلاس از وضوح 2778 در 1284پیکسل برخوردار است. وضوح و ابعاد نمایشگر در مدل های استاندارد آیفون 14 و 13 تغییری نکرده است. برای بررسی آیفون 14 پلاس مطلب بررسی گوشی آیفون 14 پلاس را مطالعه کنید. 

جمع بندی

هرچند اپل در بخش طراحی، دوربین و مشخصات سخت افزاری مدل های پرو سری آیفون 14 را با تغییرات جدی و تا حدی نقلابی روبرو، مدل های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس صرفایک بروزرانی جزئی نسبت به نسل قبلی به شمار می آیند. البته باید آیفون پلاس را تغییر رویکرد اپل در قبال گوشیهایی با ابعاد بزرگ دانست که احنمالا مشتریان زیدی را به سمت خودجلب می کند. برای اطلاعات بیشتر سری به بهترین گوشی آیفون کدام است؟ مقایسه نسل جدید گوشی های اپل  بزنید. 

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها