اخبار گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو. تا کنون چه اتفاقی افتاده است؟ در این مطلب به بررسی مشخصات گوگل پیکسل 8 و 8 پرو میپردازیم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات گوشی های گوگل پیکسل در مرکز آقای تعمیرات موبایل با مناسب ترین هزینه در کمترین زمان ممکن.

گوشی های هوشمند پرچمدار بعدی گوگل پس از چند ماه تیزر و افشاگری بالاخره رسما معرفی شدند. این دو گوشی هوشمند که در قالب‌های پیکسل 8 پرو و پیکسل 8 عرضه می‌شوند، در رویداد Made by Google این شرکت در کنار Pixel Watch 2 و Pixel Buds Pro جدید معرفی شدند.

این همه چیزهایی است که باید در مورد جانشینان پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو بدانید، از جمله قیمت، تاریخ عرضه و آنچه هر یک از دستگاه ها ارائه می دهند.

تاریخ عرضه و قیمت پیکسل 8

گوگل، Pixel 8 و Pixel 8 Pro را در 4 اکتبر معرفی کرد و پیش‌سفارش بلافاصله شروع شد. در صورت پیش‌سفارش، دستگاه‌ها در 12 اکتبر می‌آیند، بنابراین زمان زیادی برای انتظار باقی نمانده است.

اگر می‌پرسید قیمت دستگاه‌ها چقدر است، Pixel 8 Pro از 999 دلار در ایالات متحده و 999 پوند در انگلستان شروع می شود. در حالی که Pixel 8 از 699 دلار در ایالات متحده و 699 پوند در بریتانیا شروع می شود. برای مرجع، پیکسل 7 از 599 دلار شروع می شود، در حالی که پیکسل 7 پرو از 899 دلار شروع می شود. بنابراین هر دو پیکسل 8 پرو و پیکسل 8 شاهد افزایش قیمت قابل توجهی هستند.

از نظر در دسترس بودن، Pixel 8 و Pixel 8 Pro در کشورهای زیر در دسترس خواهند بود: ایالات متحده، کانادا، انگلستان، اتریش، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، پرتغال، اسپانیا، سوئیس، سوئد، استرالیا، هند، ژاپن، سنگاپور و تایوان.

طراحی

طراحی گوگل پیکسل 8 و 8 پرو

گوگل پیکسل 8 و 8 پرو دارای طراحی مشابه با مدل های قبلی خود هستند، اگرچه چند اصلاح صورت گرفته است. با این حال، این دو دستگاه ساختار ممتاز خود را به همراه IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار حفظ می‌کنند. آنها همچنین دارای ویژگی های طراحی مشابهی هستند و هر دو دارای یک محفظه فلزی دوربین هستند که عرض شیشه عقب را پوشش می دهد.

Pixel 8 دارای یک سیستم لنز دوربین دوگانه در آن محفظه است، در حالی که Pixel 8 Pro دارای یک سیستم لنز سه گانه است. بنابراین تغییراتی بین این دو وجود دارد بیشتر روی دوربین اما در کل، طراحی آنها بسیار شبیه است. آلومینیوم ماده انتخابی برای قاب پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو است که پیکسل 8 قاب پشتی مات و پشت شیشه ای براق را انتخاب می کند. و پیکسل 8 پرو برای قاب صیقلی و پشت شیشه ای مات انتخاب میکند.

بخوانید  دوربین گوشی آیفون 14 چند مگاپیکسل خواهد بود؟

در قسمت جلو، هر دو پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو دارای صفحه نمایش تخت برای امسال هستند. در گذشته، پیکسل 7 پرو دارای صفحه نمایش منحنی بود، بنابراین پیکسل 8 پرو رویکرد جدیدی را در اینجا اتخاذ می کند. هر دو دارای یک دوربین متمرکز سوراخ پانچ در بالا هستند و هر دو دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در نمایشگر خود هستند.

شایان ذکر است که پیکسل 8 پرو دارای سنسور دما نیز در طراحی خود است. در جای دیگر، Pixel 8 و Pixel 8 Pro هر دو دارای USB-C هستند و هر دو دارای بلندگوهای استریو هستند که از صدای فضایی پشتیبانی می کنند.

صفحه نمایش

گوگل پیکسل 8

Google Pixel 8 دارای چیزی است که Google آن را نمایشگر Actua می نامد. در حالی که Pixel 8 Pro دارای صفحه نمایش Super Actua است. هر دو پنل‌های OLED هستند که باید به رنگ‌های غنی و تند با رنگ‌های پاپ، سیاه عمیق و سفید روشن منجر شوند. پیکسل 8 پرو نیز یک پنل LTPO است که نرخ تازه سازی را بین 1 هرتز و 120 هرتز ارائه می دهد. یک پله بالاتر از پیکسل 7 پرو.

در حالی که پیکسل 8 دارای نرخ تازه سازی بین 60 هرتز و 120 هرتز است که همچنین یک پله بالاتر از نسخه قبلی خود است. که دارای نرخ رفرش 90 هرتز بود. به طور خلاصه، به این معنی است که پیکسل 8 پرو در مقایسه با پیکسل 7 پرو و پیکسل 8 ممکن است در سازگاری با انواع محتوای مختلف بهتر باشد.

در مشخصات گوگل پیکسل 8 دارای اندازه 6.1 اینچ است و صفحه نمایش 2400 در 1080 را ارائه می دهد که تراکم پیکسلی 428ppi را داراست. نسبت تصویر 20:9 روی صفحه وجود دارد و Corning Gorilla Glass Victus از صفحه نمایش محافظت می کند. پیکسل 8 پرو دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن 2992 در 1344 پیکسل است که تراکم پیکسلی 489ppi را ارائه می دهد. همچنین دارای نسبت تصویر 20:9 است.

بخوانید  مشخصات گوشی گوگل پیکسل 7 پرو | Google Pixel 7 Pro

هر دو پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو دارای صفحه نمایش همیشه روشن با ویژگی های Google At a Glance و Now Playing هستند. همچنین هر دو دارای پشتیبانی از HDR هستند. پیکسل 8 دارای روشنایی 1400 نیت HDR با حداکثر روشنایی 2000 نیت است. در همین حال پیکسل 8 پرو دارای روشنایی 1600 نیت HDR و حداکثر روشنایی 2400 نیت است که یکی از درخشان ترین نمایشگرهای موجود در بازار است.

سخت افزار و مشخصات

google pixel 8 pro

Google Pixel 8 و 8 Pro هر دو بر روی سخت افزار Google Tensor G3 اجرا می شوند که تراشه بعدی تراشه Tensor G2 است که در پیکسل 7 و 7 پرو دیدیم. گفته می‌شود که سخت‌افزار جدید Tensor G3 از هسته‌های مدرن‌تری استفاده می‌کند، بنابراین باید بسیار قدرتمندتر باشد. با 9 هسته پردازنده در پیکربندی 4+4+1. این چهار هسته Cortex-A510 (کوچک)، چهار Cortex-A715 (بزرگ) و در نهایت یک Cortex-X3 است که یک هسته با کارایی بالا است.

سپس یک پردازنده گرافیکی Mali-G715 وجود خواهد داشت که باز هم قدرت بیشتری نسبت به Tensor G2 دارد. پیکسل 8 دارای 8 گیگابایت رم و 8 پرو 12 گیگابایت رم است. پیکسل 8 با 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود. در حالی که پیکسل 8 پرو یک حافظه 512 گیگابایتی به همراه یک گزینه 1 ترابایتی در ایالات متحده اضافه می کند. طبق معمول، هیچ پشتیبانی از microSD در هیچ یک از آنها وجود ندارد.

دوربین

تغییرات زیادی در دوربین ارائه شده پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو نسبت به مدل های قبلی خود ایجاد شده است.

گوگل پیکسل 8 پرو
دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.68 با سنسور 1/1.31 اینچی
48 مگاپیکسل f/1.95 فوق عریض با فوکوس ماکرو
48 مگاپیکسل f/2.8 تله فوتو 5 برابر با زوم Super Res 30x
دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی f/2.2 با فوکوس خودکار

گوگل پیکسل 8
دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.68 با سنسور 1/1.3 اینچی
12 مگاپیکسل f/2.2 فوق عریض با فوکوس ماکرو
دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی f/2.2 (فوکوس ثابت)

به طور خلاصه، پیکسل 8 پرو در حالت فوق عریض خود به همراه دیافراگم بازتر، وضوح تصویر سالمی را دریافت می کند و دیافراگم تله فوتو نیز کمی بیشتر باز می شود. با این حال، جالب‌ترین چیز این است که دوربین سلفی در نهایت قابلیت فوکوس خودکار را دریافت می‌کند. این قابلیتی است که هنوز اکثر پرچمداران فاقد آن هستند. و تفاوت زیادی در کیفیت تصویر ایجاد می کند.

بخوانید  بررسی گوشی انعطاف پذیر موتورولا و مشخصات احتمالی آن

در همین حال، پیکسل 8 تا حد زیادی مانند مدل قبلی خود باقی می‌ماند. تنها با دیافراگم بازتر در دوربین اصلی و قابلیت‌های فوکوس ماکرو در فوق عریض خود که آن را متمایز می‌کند. برخی از ویژگی های دوربین نیز اضافه شده است، از جمله کنترل های Pro در Pixel 8 Pro که امکان تنظیم سرعت شاتر و ISO را فراهم می کند.

هر دو پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو دارای ویژگی به نام Best Take هستند که عالی به نظر می رسد. و شما چیزهای معمولی مانند پاک کن جادویی، عکاسی نجومی و دید در شب را در آن خواهید یافت. اگرچه یک ویژگی دوربین نیست، اما افزونه‌ای برای عملکرد پاک کن جادویی به نام پاک‌کن صوتی نیز وجود دارد. این به شما امکان می دهد نویزهای پس زمینه را از یک ویدیو حذف کنید.

سایر ویژگی ها

در سایر مشخصات گوگل پیکسل 8، این گوشی دارای باتری 4485 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 30 واتی و پشتیبانی از شارژ بی سیم سریع است. در حالی که پیکسل 8 پرو یک باتری 5050 میلی آمپر ساعتی و همچنین با شارژ سیمی 30 واتی و شارژ بی سیم سریع ارائه می دهد. هیچ یک از این نرخ های شارژ سریع نیستند. در واقع آنها تقریباً با اپل و سامسونگ برابری می کنند، بنابراین تعجب آور نیست.

Pixel 8 و Pixel 8 Pro همچنین از eSIM پشتیبانی می کنند. حداقل در برخی مناطق. برخی از مناطق از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، اتحادیه اروپا و استرالیا نیز از پشتیبانی Wi-Fi 7 در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو برخوردار هستند. همه مدل‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو از بلوتوث 5.3 پشتیبانی می‌کنند و همگی دارای قابلیت‌های NFC و Google Cast هستند.

از نظر نرم‌افزاری، پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو روی اندروید 14 اجرا می‌شوند. با این حال، گوگل با وعده‌های هفت ساله که از سامسونگ و همچنین آیفون در حال حاضر طولانی‌تر است، به توسعه پشتیبانی نرم‌افزاری روی دستگاه‌های خود پرداخته است. اپل معمولاً حدود شش سال پشتیبانی از iOS را ارائه می دهد.

بررسی مشخصات گوشی گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو
منبع: به گزارش از pocketlint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها