یکی از آزاردهنده ترین پیام های که می توانید روی گوشی خود دریافت کنید، “حافظه پر است.” برای امنیت بیشتر وخالی کردن حافظه گوشی موبایل باید کش ها را از حافظه گوشی خود پاک کنید. پاک کردن کش  در گوشی های اندروید و آیفون یک روش موثر و کاربردی برای حل مشکل کمبود حافظه گوشی است. پاک کردن کش باعث افزایش سرعت و عملکرد گوشی تان می شود همچنین ممکن است شما به فضای بیشتری در حافظه موبایلتان نیاز داشته باشید در این صورت حذف حافظه ی کش به شما کمک خواهد کرد. ما در این مقاله پاک کردن کش گوشی اندروید و آیفون را به بهترین روش ها و نکات مهم مرتبط خدمتتان ارائه خواهیم کرد. اگر شما هم جز کاربرانی هستید که سوالاتی همچون حافظه کش گوشی کجاست؟ یا چگونه کش ها را پاک کنیم؟ در سر دارید، با ما همراه باشید.

حافظه کش گوشی کجاست؟

حافظه کش گوشی کجاست؟ اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دقیق دهیم، باید گفت حافظه کش در گوشی اطلاعات ذخیره شده ای است که شما به آن دسترسی ندارید. این اطلاعات شامل فایل های عکس، فیلم و … می باشد. شما صرفا می توانید به بخش تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید و با پاک کردن کش ها بخشی از حافظه گوشی خود را آزاد کنید.

چرا باید کش گوشی اندروید را پاک کنیم؟

کش در واقع مجموعه ای از اطلاعات اپلیکیشن های موبایل است که در بخشی از حافظه ذخیره می شود که هر کدام از این اپلیکیشن ها حجم بسیار زیادی را در فضای داخلی موبایل اشغال می کنند که ممکن است برخی از این اپلیکیشن ها را استفاده نکنید با پاک کردن کش ها علاوه براینکه به فضای بیشتری دسترسی پیدا می کنید، پاک کردن کش گوشی اندروید سرعت و عملکرد اپلیکیشن ها نیز بهتر می شود.

چگونه حافظه کش گوشی اندروید را پاک کنیم؟

در ادامه به پاکسازی حافظه کش گوشی ها اندروید می پردازیم، برای پاک کردن حافظه کش مراحل زیر را انجام دهید.

1. برای پاک کردن حافظه کش گوشی اندروید ابتدا به بخش  Storageیا همان تنظیمات موبایل خود مراجعه کنید.

2. سپس گزینه Other App یا همان برنامه های دیگر را لمس کنید تا به تمام اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

3. در مرحله بعدی از میان برنامه های مختلف برنامه ای که میخواهید کش آن را پاک کنید باز کرده و گزینه clear cash را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید اگر گزینه ی clear storage را بزنید تمام اطلاعات شما پاک خواهد شد.

پاک کردن حافظه کش برنامه های آیفون

اگر در آیفون خود با مشکل کمبود حافظه ذخیره سازی مواجه شده اید پیشنهاد می شود در تنظیمات گوشی مقدار حافظه موجودرا چک کرده و داده ها و اطلاعات غیر ضروری اپلیکیشن ها را حذف کنید. برخی از اپلیکیشن ها مانند سافاری به کاربر اجازه می دهند که مستقیما از تنظیمات گوشی داده ها را حذف کنند، برای باقی اپلیکیشن ها می بایست در خود اپلیکیشن مورد نظر داده های مربوط به آن را حذف کرد.

در بخش (iphone Storage) در تنظیمات گوشی آیفون لیست برنامه های نصب شده و حافظه به کاربرده شده توسط آنها نمایش داده شده است. این عدد بیانگر حجم خود برنامه و حافظه اطلاعاتی است که

در این برنامه ذخیره شده است. اگر امکان پاک کردن حافظه کش برنامه در خود برنامه وجود دارد،به برنامه بروید و حافظه کش را پاک کنید.

شبکه های اجتماعی ردیف اول اشغال حافظه آیفون هستند. در غیر این صورت بعداز بکاپ گیری از اطلاعات حساس نرم افزار را پاک کنید و دوباره نصب کنید. راه حل دیگر برای پاک کردن حافظه آیفون،

استفاده از گزینه Offload App است. اگر خود برنامه حجم زیادی را اشغال کرده، اما اطلاعات جانبی آن کم است، این گزینه برای شما مناسب است. در این روش برنامه پاک می شود، اما اطلاعات آن گوشی

باقی می ماند و شما در صورت نیاز تنها با لمس آیکون برنامه، آن را مجدد دانلود و از آن استفاده کنید.

حذف برنامه های بی استفاده

بی شک تعداد زیادی بازی و برنامه پرحجم در گوشی همه ما وجود دارد که کمتر به آنها سری می زنیم و تنها بخش زیادی از حافظه موبایل ما را اشغال کرده اند. حذف برنامه های بلا استفاده ، یکی از سریع ترین روش های پاک کردن حافظه آیفون است. پس برنامه هایی که ماهاست استفاده نکرده اید را پاک کنید. برای اطلاعات بیشتر سری به 4 دلیل اصلی پر شدن حافظه گوشی بزنید.

جمع بندی 

همان طور که ملاحظه کردید، پاک کردن کش گوشی اندروید و آیفون را بررسی کردیم اگر با کمبود حافظه مواجه شدید با پاک کردن کش می توانید مقداری از حافظه خود را آزاد کنید. کش ها فایلهای بی مصرف هستند که فقط حجم فضای گوشی را اشغال می کنند. پس هر چند مدت این کش ها از گوشی خود حذف کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله حافظه پنهان گوشی شیائومی  را مطالعه کنید.

بخوانید  پیکسل 4 ایکس ال 5G با 8 گیگ رم در گیک‌بنچ
×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها