بررسی Poco F4. در این مطلب به بررسی مشخصات پوکو f4  شیائومی، نقاط ضعف و قوت،طراحی و سایر ویژگی های این گوشی میپردازیم.با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات گوشی شیائومی در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

در گوشی Poco F3، شاهد بودیم که این شرکت یک دستگاه در سطح پرچمدار را با تقریباً نیمی از قیمت ارائه کرد که مسلماً آن را به بهترین تلفن میان رده در بازار تبدیل کرد. بنابراین، چنین موفقیتی در مورد Poco F4 هم صادق است.

با وجود این که این گوشی دقیقاً همان چیپست F3 را دارد، آیا به اندازه کافی بهبود یافته یا همان گوشی در قالبی متفاوت است؟

بررسی مشخصات پوکو F4

پوکو f4
نقاط قوت
عملکرد سریع و روان
عمر باتری قوی و شارژ سریع
صفحه نمایش رنگارنگ و روشن است
قیمت واقعا رقابتی در مقابل عملکرد
نقاط ضعف
MIUI کارآمدترین نرم افزار نیست.
چیز زیادی نسبت به Poco F3 پیشرفت نکرده است.
دوربین Ultrawide به طور قابل توجهی ضعیف تر از دوربین اصلی است

طراحی

مشخصات پوکو F4

163.2 x 76 x 7.7 mm; 195 گرم
جلو و پشت شیشه، لبه های پلاستیکی
IP53 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار
رنگ های نقره ای، مشکی و سبز

یکی از موارد مورد علاقه ما در مورد Poco F3 طراحی آن است. به خصوص اینکه زرق و برق دار نیست، و با وجود اینکه مقداری لغزنده است، همچنان در دست گرفتن آن راحت است. با وجود لبه های خمیده، به خوبی در دست قرار میگیرد. واحد دوربین در پشت به خوبی مرتب است. با یک واحد مربعی که از پایه مستطیلی بیرون زده و در گوشه سمت چپ بالای گوشی قرار گرفته است.

طبق معمول این روزها. جلو و عقب گوشی هر دو با شیشه پوشانده میشود. در واقع، تقریباً همه چیز در مورد طراحی این گوشی را می توان به عنوان “بسیار استاندارد” توصیف کرد.نمایشگر تقریباً تمام سطح جلویی را اشغال میکند. با فریم های باریک در طرفین، یک دوربین پانچ کوچک در بالا، و یک قاب کمی ضخیم تر در لبه پایینی.

بخوانید  گوشی های هوشمند جدید سال ۲۰۲۲

علیرغم داشتن قاب پلاستیکی، محکم است. و امتیاز IP53 تضمین می کند که از حوادث جزئی با آب جان سالم به در می برد. با این حال، بزرگ است،و ممکن است با یک دست کار کردن، کمی دردسرساز شود. درگاه هدفون و اسلات کارت microSD وجود ندارد. به صورت استاندارد با حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه میشود.

یک دکمه فیزیکی اثر انگشت در دکمه پاور در کناره تعبیه شده است. باز کردن قفل گوشی سریع و پاسخگو است.

نمایشگر و رسانه

پوکو F4

صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED – 120 هرتز – حداکثر 1300 نیت
1080 x 2400 – پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision
بلندگوهای استریو

در بررسی مشخصات پوکو F4، پنل AMOLED فول اچ دی در Poco F4، به خصوص در این محدوده قیمت بسیار خوب است. نه تنها روشن است و به حداکثر 1300 نیت می رسد، بلکه از نرخ رفرش تا 120 هرتز و حتی از HDR10+ و Dolby Vision نیز پشتیبانی می کند. به طور خلاصه یک صفحه نمایش بسیار پویا است.

در واقع، با این ترکیب وضوح، روشنایی و کنتراست، به راحتی یکی از بهترین نمایشگرها در بازار گوشی های میان رده است. رنگ ها زنده هستند و عناصر تیره هم بسیار عمیق هستند. بخشی از زیبایی این نمایشگر در تنظیمات نهفته است. طرح رنگ پیش‌فرض آن ‘Vivid’ است که گاهی اوقات تمایل دارد رنگ‌های خاصی را کمی بیش از حد اشباع کند. به خصوص قرمز، نارنجی و صورتی.

با این حال، اگر به تنظیمات طرح رنگ بروید، می توانید پانل را مطابق با اولویت خود تنظیم کنید. حتی تا حد تنظیم کنتراست، گاما و تعادل رنگ سفید. یا P3 یا sRGB را در گزینه‌های «پیشرفته» انتخاب کنید. این یکی از جنبه‌های خوب MIUI، پوسته اندروید شیائومی است که در اندروید 12 به بالا بارگذاری شده است.

بخوانید  مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A5

علاوه بر صفحه نمایش عالی، دو بلندگو در دو طرف گوشی وجود دارد. که برای ایجاد صدای استریو ترکیب می‌شوند. اگرچه بلندگوی لبه بالایی به خوبی بلندگوی لبه پایینی قوی نیست.

عملکرد و باتری

POCO F4

چیپست اسنپدراگون 870
6 گیگابایت، 8 گیگابایت یا 12 گیگابایت رم – بسته به منطقه
حافظه داخلی 128/256 گیگابایت
باتری 4500 میلی آمپر ساعتی؛ شارژ سیمی 67 واتی

بزرگترین معضل پوکو هنگام عرضه F4 ساخت دستگاهی بهتر از قبلی بود. اما در عملکرد و سرعت گوشی تقریباً همان چیزی است که در نسل قبلی خود بود. البته این هنوز یک دستگاه بسیار سریع و پاسخگو است که هر عنوان بازی را بدون سر و صدا بارگذاری می کند. به سختی می توانید تفاوت زیادی بین این گوشی و گوشی هایی که از اسنپدراگون 8 نسل 1 یا اسنپدراگون 888 استفاده می کنند، مشاهده کنید.

مهمتر از همه، این است که شما نسبت به خرید یک گوشی با قیمت مشابه از یک رقیب، قدرت بیشتری در اختیار خواهید داشت. گوشی های سری گلکسی A سامسونگ به این سرعت کار نمی کنند و Nothing Phone (1) پردازنده سطح پایین تری دارد.

اگر یک چیز در برگه مشخصات وجود داشته باشد که می توانید به آن به عنوان چیزی که به طور عینی نسبت به F3 بهبود یافته است اشاره کنید، باتری و شارژ است. ظرفیت باتری از 4520 میلی آمپر ساعت به 4500 میلی آمپر ساعت کاهش دارد، اما سرعت شارژ نسبت به اف 3 تقریباً دو برابر است.

با شارژر سیمی 67 واتی آن، می توانید باتری خالی را در حدود 38 دقیقه به طور کامل پر کنید. و مانند بسیاری از فناوری های شارژ سریع، بخش عمده ای از آن در 15 تا 20 دقیقه اول انجام می شود. همچنین به راحتی یک روز کامل دوام می آورد.

دوربین ها

بررسی مشخصات پوکو F4

سیستم دوربین سه گانه در پشت
64 مگاپیکسل اولیه؛ 8 مگاپیکسل فوق عریض؛ ماکرو 2 مگاپیکسلی

بخوانید  مشخصات دقیق شیائومی 13T و 13T پرو

در بررسی مشخصات پوکو F4، از نظر قیمت، این یک گوشی میان رده است، و شما یک چیدمان دوربین نسبتاً استاندارد دارید. یک دوربین اصلی خوب در کنار یک دوربین نه چندان خوب فوق عریض و یک ماکرو با وضوح پایین قرار می‌گیرد. دوربین اصلی دارای یک سنسور 64 مگاپیکسلی است که با ترکیب پیکسل ها به تصاویر 16 مگاپیکسلی، چهار پیکسل را با هم ترکیب می کند.

در نور روز تصاویر با کیفیت خوبی تولید میشود اما زمانی که سطح نور کمی کاهش می یابد بخصوص در سایه، حسگر با مشکل مواجه می شود. لنز Ultrawide حتی بیشتر تلاش می کند تا قسمت های روشن و تاریک تصویر را متعادل کند. در شرایط کم نور یا محیط‌های داخلی. رنگ‌ها و جزئیات نیز هستند و گاهی اوقات تصویری کاملاً بی رنگ ارائه می‌دهند.

جمع بندی

در بیشتر بخش ها، تغییرات بسیار کمی نسبت به Poco F3 ایجاد شده است. در واقع، تقریباً همان سخت افزار است. با این تفاوت که در بدنه جدیدی قرار گرفته است. با این حال، با توجه به قیمتی که دارد، بعید به نظر میرسد که چیزی به این سرعت و نمایشگر خوب پیدا کنید. هنوز هم ارزش فوق العاده ای نسبت به قیمت آن دارد.

Poco F4 اساساً همان تجربه Poco F3 را ارائه می دهد. حداقل از نظر ویژگی های مهم. با وجود اسنپدراگون 870 و همان صفحه نمایش پر جنب و جوش 120 هرتزی در جلو، ارتقای قابل توجهی وجود ندارد. چیزی که تغییر کرده طراحی آن است، اما، با پشت صاف و لبه‌های صاف‌تر، به هر حال، اگر به دنبال یک گوشی میان رده هستید و یک دستگاه سریع و روان که به اندازه یک پرچمدار قدرتمند باشد میخواهید، F4 با ارزش است.

بررسی مشخصات پوکو F4
منبع: به گزارش از pocketlint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها