Android 13: تاریخ انتشار، ویژگی‌ها و هر آنچه که باید بدانید. در این مطلب به ویژگی های اندروید 13 میپردازیم. با ما همراه باشید.

آقای تعمیرات موبایل ارائه کننده ی به روز ترین اخبار روز دنیای موبایل و تکنولوژی.

اندروید 13 چیست؟

Android 13 یک به‌روزرسانی بزرگ سیستم عامل تلفن همراه است. که اکنون برای افرادی که تلفن‌های پیکسل جدیدتری دارند، در دسترس است. گوگل همچنین در مراسم افتتاحیه خود در Google I/O 2022 در ماه می، نمایش کوتاه به نمایش گذاشت.

اولین نسخه اولیه اندروید 13  پیش‌نمایش توسعه‌دهنده در فوریه 2022 برای توسعه‌دهندگان ارائه شد تا آزمایش کنند. به دنبال آن نسخه بتای عمومی در ماه آوریل انجام شد که به همه اجازه می داد اندروید 13 را روی دستگاه های تلفن همراه سازگار نصب کنند. در آگوست 2022، عرضه رسمی گوشی‌های پیکسل با این وعده که اواخر امسال برای دستگاه‌های دیگر سازندگان از جمله ایسوس، اچ‌ام‌دی، موتورولا، وان پلاس، اوپو، شیائومی و سامسونگ پشتیبانی می‌شود، منتشر شد.

ویژگی های اندروید 13

مشخصات اندروید 13

پشتیبانی از بلوتوث کم مصرف

چندوظیفه ای بهبود یافته در دستگاه های با صفحه نمایش بزرگ
پشتیبانی را برای چندوظیفه کشیدن و رها کنید
هنگام استفاده از قلم، رد کف دست بهتر است
مجوز جدید برای کاهش هرزنامه اعلان
گزینه جدیدی برای محدود کردن عکس ها و ویدیوهای شما که یک برنامه می تواند دسترسی داشته باشد
ویژگی های کلیدی توضیح داده شده است
GOOGLE

گزینه های تم

اندروید 13 آیکون های برنامه های پویا را به همه برنامه ها می آورد، نه فقط گوگل. ویژگی نمادهای مضمون به نمادهای برنامه اجازه می دهد رنگی متناسب با تصویر زمینه شما داشته باشند. اما توسعه دهندگان برنامه باید یک نماد برنامه سازگار ارائه دهند. این ویژگی ابتدا برای دستگاه‌های پیکسل ارائه می‌شود، اما گوگل اعلام کرد که در حال همکاری با سایر سازندگان برای انتشار گسترده‌تر آن است.

بخوانید  مشخصات و نقدوبرسی گوشی huawei p50 | هوآوی p50
ویژگی های حریم خصوصی

این نسخه راه های جدیدی برای مدیریت مجوزها و امنیت دارد. یک انتخابگر عکس جدید به شما امکان می‌دهد عکس‌ها و ویدیوها را با یک برنامه جداگانه به اشتراک بگذارید بدون اینکه به برنامه اجازه دهید همه عکس‌های دستگاه شما را ببیند. گوگل قصد دارد این ویژگی را برای تمامی گوشی های دارای اندروید 11 و بالاتر بیاورد.

کنترل رسانه های جدید

یکی از معدود تغییرات بصری ایجاد شده تا کنون، کنترل رسانه جدید است که یک موج متحرک را در حین پخش موسیقی نشان می دهد و همچنین ویجت کنترل را با آثار هنری آلبوم پر می کند.

ارتقاء

تاکنون تغییرات زیادی در اندروید 13 ایجاد شده است که به راحتی قابل تشخیص نیستند. به عنوان مثال، مجوز Wi-Fi جدید به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا نقاط Wi-Fi را بدون نیاز به مجوز مکان پیدا کنند و به آن متصل شوند. گوگل همچنین گفت که به توسعه Project Mainline ادامه می دهد و تلاشش برای ارائه به روز رسانی های بیشتر از طریق Google Play در سطح سیستم عامل است.

ترجیحات زبان

ترجیحات زبان اندروید 13 اکنون شامل گزینه ای برای کار بر اساس هر برنامه خواهد بود. این برای کاربران چند زبانه مفید است.

اجازه ارسال نوتیفیکیشن

اندروید 13

هنگامی که گوگل دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 13 را منتشر کرد، دارای یک ویژگی جدید بزرگ بود. برنامه‌ها برای ارسال اعلان‌ها باید از شما اجازه بگیرند. به خاطر داشته باشید که iOS چندین سال است که ویژگی مشابهی را ارائه کرده است. طبق پست وبلاگ گوگل، درخواست مجوز برای برنامه های اندروید 13 الزامی است. دیو برک گفت: «برنامه‌هایی که اندروید 13 را هدف قرار می‌دهند، اکنون باید قبل از ارسال اعلان‌ها، مجوز اعلان را از کاربر درخواست کنند.

بخوانید  مشخصات و نقدوبررسی گوشی honor 50 | هانر ۵۰
پشتیبانی از صدای کم انرژی بلوتوث (LE).

یکی دیگر از ویژگی های بزرگی که در پیش نمایش دوم کشف شد، پشتیبانی از صدای کم انرژی بلوتوث (LE) است. استاندارد جدید از یک کدک صوتی به نام کدک ارتباطات کم پیچیدگی (LC3)  استفاده می‌کند که می‌تواند با نرخ بیت پایین‌تر و با کیفیت بالاتر ارسال کند. این باید برابر با مصرف انرژی کمتر و عمر باتری بهتر باشد.

چگونه اندروید 13 را دریافت کنیم

از 15 آگوست 2022، دستگاه‌های پیکسل 4، پیکسل 5 و پیکسل 6 اندروید 13 را به‌عنوان یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری رایگان دریافت خواهند کرد.

“در این ماه، همه دستگاه‌های پیکسل پشتیبانی‌شده دارای Android 12 به‌روزرسانی نرم‌افزار Android 13 را دریافت خواهند کرد، که از امروز برای اکثر کاربران عرضه می‌شود. بسته به شرکت مخابراتی، عرضه در چند هفته آینده ادامه خواهد داشت. کاربران پس از OTA اعلان دریافت خواهند کرد. برای دستگاه آن‌ها در دسترس می‌شود»،. برای دریافت آخرین نرم افزار، نسخه اندروید خود را بررسی کرده و به روز رسانی کنید.

اگر نسخه بتا داشتید، نسخه نهایی اندروید 13 را دریافت خواهید کرد و می‌توانید برای دریافت به‌روزرسانی‌های بتا برای Feature Drops در آینده ثبت نام کنید.

کدام دستگاه ها از اندروید 13 پشتیبانی می کنند؟

اندروید 13 در حال حاضر فقط برای گوشی‌های پیکسل جدیدتر عرضه می‌شود:

Pixel 4 (XL)
پیکسل 4a
Pixel 4a (5G)
پیکسل 5
Pixel 5a (5G
پیکسل 6
pixel 6 پرو
پیکسل 6a

اندروید 13 کی به گوشی شما می آید؟
Android 13 به عنوان نسخه بتا عمومی برای هر کسی که دستگاه واجد شرایطی برای آزمایش دارد در دسترس است. اکنون، به‌روزرسانی بزرگ نرم‌افزاری بعدی برای سیستم‌عامل اندروید گوگل به‌طور رسمی عرضه می‌شود و با گوشی‌های پیکسل خود گوگل شروع می‌شود. اما عرضه رسمی اندروید 13 برای دستگاه های دیگر سازندگان تا اواخر سال جاری اتفاق نمی افتد.

بخوانید  مشخصات گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس | iphone 11 pro max

ویژگی های اندروید 13
منبع: به گزارش ازpocketlint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها