Samsung Galaxy S21 Ultra؛ سگ برتر! در این مطلب به بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی S21 ultra میپردازیم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات گوشی سامسونگ گلکسی در مرکز تخصصی آقای تعمیرات موبایل توسط کادری حرفه ای و مجرب.

مشخصات گلکسی S21 ultra

پرچم‌دار خانواده S21 به لطف دوربین‌های بهتر عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های کوچکتر S21 و S21+ دارد.  سامسونگ گلکسی S21 ultra برای کسانیست که بهترین‌هایی را که سامسونگ ارائه میکند، میخواهند. صفحه نمایش عالی، قدرت و عملکرد خوب، فقط هنگام استفاده زیاد، باتری به سرعت تخلیه میشود.

نقاط قوت
طراحی جدید و عالی بهبود یافته
سخت افزار داخلی قدرتمند
نرخ تازه سازی تطبیقی
پشتیبانی از قلم S Pen
عملکرد دوربین
جدا از بقیه محدوده S21

نقاط ضعف
بدون اسلات کارت microSD.
مشخصا گران است.
تنظیم دوربین گیج کننده تر از آن چیزی است که باید باشد.
عمر باتری هنگام استفاده زیاد، خوب نیست.

سامسونگ به سرعت اقدام به عرضه طیف وسیعی از گوشی های پرچمدار جدید خود در ژانویه 2021 کرد و گلکسی اس 21 اولترا بالاتر از مدل های +S21 و S21 قرار گرفت. Ultra طوری طراحی شده که بهترین گوشی باشد. بهترین دوربین، بهترین نمایشگر، و قدرتمندترین. اما آیا سامسونگ توانسته است با نسل دوم اولترا یک تجربه برتر ارائه دهد؟

طراحی

design

ابعاد: 165.1 x 75.6 x 8.9 میلی متر / وزن: 228 گرم
ساخت: فلز و شیشه
ضد آب IP68

در رونمایی از دستگاه های S21، سامسونگ زمان زیادی را صرف صحبت در مورد پایان طراحی فانتوم بلک خود کرد. شکی وجود ندارد که Phantom Black S21 Ultra چیزی فوق العاده است. تلفن های مشکی معمولا براق هستند. تلفن‌های بزرگ که اغلب از شیشه استفاده میکنند، از مشکل افتادن اثر انگشت روی آن رنج میبرند. در نتیجه روکش مات S21 Ultra مورد استقبال قرار گرفته است.

گوریلا گلس ویکتوس پشتی بیشتر شبیه فلز سیاه است. بافتی ابریشمی دارد که هنگام دست زدن رد انگشت نمی افتد. بنابراین بسیار بهتر از S20 Ultra قدیمی‌تر به نظر می‌رسد. قاب گوشی Phantom Black براق است و در اطراف لبه‌های محفظه دوربین کشیده شده تا یکپارچه‌تر به نظر برسد. این یک طراحی منحصر به فرد است. با این حال، این یک گوشی بزرگ، کمی ضخیم و سنگین است. در بالا و پایین صفحه نمایش Ultra یک قاب وجود دارد. دوربین سوراخ پانچ جلو کوچک است.

سامسونگ بلندگوهای استریو را ارائه میدهد، و در حالی که افکت Dolby Atmos را افزایش داده و صدای قابل‌توجهی دارد، احتمالا این بهترین چیدمان بلندگوها در یک گوشی نباشد. یک مزاحمت کوچک دیگر در طراحی وجود دارد و آن محل قرارگیری میکروفون است. سامسونگ سینی سیم‌کارت را به پایین گوشی منتقل کرده و این باعث شده است که سوراخ میکروفون به مرکز گوشی و در کنار درگاه USB-C نزدیک‌تر شود. مشکل این است که هنگام استفاده از تلفن روی میکروفن پوشانده میشود. و این امر تشخیص صدا را مختل می‌کند.

بخوانید  دوربین گوشی آیفون 14 چند مگاپیکسل خواهد بود؟

صفحه نمایش

display

6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X
پشتیبانی از Quad HD+، HDR10+
به روز رسانی تطبیقی ​​10-120 هرتز
روشنایی 1500 نیت
پشتیبانی از قلم S

این گوشی با یک پنل 6.8 اینچی AMOLED، یک تجربه معمولی سامسونگ با ارائه تصاویری روشن و پر جنب و جوش است. سامسونگ می‌گوید که این درخشان‌ترین نمایشگر تا الان با حداکثر 1500 نیت است. S21 Ultra از حرکت تطبیقی ​​Note 20 Ultra استفاده کرده تا یکی از انتقادات بزرگ S20 Ultra را برطرف کند. آن گوشی تنها 120 هرتز را با وضوح 1080p ارائه میکرد.

سامسونگ گلکسی S21 ultra می‌تواند نرخ‌های تازه‌سازی را از 10 تا 120 هرتز متناسب با محتوا انتخاب کند. همچنین این نرخ‌های تازه‌سازی را در همه رزولوشن‌ها ارائه می‌دهد، بنابراین یک وضعیت برد برد است. همچنین این آپشنن باعث صرفه جویی در مصرف باتری میشود.سامسونگ همچنین از رزولوشن بالا استفاده میکند. دارای رزولوشن QHD+ که 3200 در 1440 پیکسل است. اما به طور پیش فرض روشن نیست. (2400 در 1080 پیکسل است). نکته ای که قابل ذکر است این است که این تنها مدل S21 است که وضوح Quad HD را ارائه میدهد. مشخصات گلکسی S21 ultra

در تنظیمات نمایشگر پیش‌فرض سامسونگ بهترین بخش این است که می‌توانید آن را تغییر دهید. و تعادل رنگ سفید را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید. سامسونگ در حال حاضر یک “سپر راحتی چشم” پیشرفته‌تر نیز دارد که می‌تواند رنگ‌های صفحه نمایش را در طول روز تطبیق دهد. مانند صفحه نمایش True Tone اپل. صفحه نمایش Ultra به طور پیش فرض کمی تاریک است.

پشتیبانی از قلم S Pen یکی از آپشن های بزرگ این گوشی است. که قبلاً متعلق به Note بود. در حالی که S21 Ultra با قلم در جعبه عرضه نمی‌شود، می‌توانید بطور جداگانه آنرا بخرید. البته تمام گزینه های S Pen Air که در Note وجود دارد دریافت نمیکنید.

دوربین

cameras

دوربین چهارگانه عقب:
اصلی: 108 مگاپیکسل، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر، دیافراگم f/1.8، تثبیت کننده نوری (OIS)، فوکوس خودکار لیزری
فوق عریض (زاویه دید 120 درجه): 12 مگاپیکسل، 1.4 میکرومتر، f/2.2
تله فوتو (10x): 10 مگاپیکسل، 1.22 میکرومتر، f/4.9، OIS
تله فوتو (3x): 10 مگاپیکسل، 1.22 میکرومتر، f/2.4، OIS
دوربین سلفی: 40 مگاپیکسل، 0.7 میکرومتر، f/2.2

تغییرات دیگری نسبت به نسل قبلی وجود دارد. یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی جدید که توسط یک سیستم فوکوس خودکار لیزری جدید پشتیبانی می‌شود. S21 Ultra به صورت استاندارد عکس های 12 مگاپیکسلی میگیرد و 108 مگاپیکسل به عنوان یک آپشن است. این گزینه خیلی مفید نیست اما شما میتوانید در نور خوب جزئیات را به خوبی ثبت کنید.

بخوانید  مقایسه سامسونگ گلکسی S24 و شیائومی 14

در کنار گلکسی اس 21 معمولی با دوربین 12 مگاپیکسلی، Ultra به راحتی عملکرد بهتری دارد و تصاویر واضح تری را هم در شب و هم در روز میگیرد. در حالی که هر دو یک مجموعه کلی از ویژگی‌ها را ارائه می‌کنند، نتایج S21 Ultra بهتر است. حالت شب در دوربین های جلو و عقب به خوبی کار میکند. دوربین چلو به طور هوشمندانه  از نور نمایشگر استفاده میکند تا به چهره شما نور بدهد تا عکس خوبی بگیرید.

دو دوربین 10 مگاپیکسلی در عقب وجود دارد که سیستم تله فوتو جدید را تشکیل می‌دهند. یکی با زوم اپتیکال 3 برابری. دیگری یک لنز پریسکوپ با زوم اپتیکال 10 برابری است. آنها به صورت ترکیبی کار میکنند، بنابراین شما بهترین لنز را عکس گرفتن دریافت میکنید. عکس های زوم دور به طور قابل توجهی از نظر رنگ با لنزهای دیگر متفاوت هستند.

دوربین بخش 2

Samsung Galaxy S21 Ultra camera

علیرغم وجود سنسورهای 10 مگاپیکسلی در برگه مشخصات، خروجی لنزهای تله فوتو 12 مگاپیکسلی است. ما از سامسونگ علت را پرسیده ایم. جواب؟ ثبات. از هر کدام از لنزهایی که برای عکاسی استفاده می کنید، نتیجه 12 مگاپیکسلی دریافت خواهید کرد. وقتی از حالت 108 مگاپیکسلی استفاده میکنید، می توانید زوم را کوچک کنید.

هیچ کمبودی در گزینه‌ها وجود ندارد، زیرا Single Take یک راه عالی برای ثبت تصاویر متحرک است، و Director’s View جدید تصاویر کوچک را به صورت زنده از دوربین‌های دیگر در حین فیلم‌برداری ارائه می‌دهد. نمای کارگردان همچنین به شما امکان میدهد تصویر در تصویر را انجام دهید. می‌توانید از همه لنزها با سرعت 60 فریم در ثانیه 4K بگیرید، در حالی که قبلاً از برخی لنزها فقط می‌توانستید 4K 30 فریم در ثانیه داشته باشید. یعنی می‌توانید کیفیت را حفظ کنید و برای جلوه‌های خلاقانه‌تر بین لنزها جابه‌جا شوید. مشخصات گلکسی S21 ultra

دوربین جلویی با وضوح بالا به شما امکان سلفی 40 مگاپیکسلی را میدهد. نتایج حالت سلفی معمولی ۶.۵ مگاپیکسلی است. یک لنز با زاویه بازتر نیز در دسترس است که به شما یک عکس 10 مگاپیکسلی میده و تفاوت بسیار کمی در عملکرد بین گزینه ها وجود دارد. سامسونگ نامگذاری «فوکوس زنده» را کنار گذاشته و به جای آن «پرتره» را انتخاب کرده است. همچنین تعداد گزینه‌های پس‌زمینه موجود، از جمله برخی عکس‌های استودیو مانند آیفون را افزایش داده است.

بخوانید  بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S23 FE

به طور کلی، گزینه های دوربین سامسونگ گلکسی S21 ultra بسیار زیاد است. و آپشن های آن نسبت به S20 Ultra قانع‌کننده‌ تر  و همچنین بهتر از S20 FE و S21  است.

عملکرد سخت افزار و نرم افزار

مشخصات گلکسی S21 ultra

Exynos 2100 / Qualcomm Snapdragon 888
12/16 گیگابایت رم، 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی
5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 45 واتی
اتصال 5G
UWB

رابط کاربری One UI 3.1 سامسونگ بر اساس سیستم عامل اندروید 11 گوگل است. این گوشی از Exynos 2100 و Qualcomm Snapdragon 888 استفاده میکند، بسته به منطقه ای که گوشی را در آن خریداری میکنید. برخلاف سال‌های گذشته، طراحی این دو پلتفرم تقریباً مشابه است و تفاوت بزرگی در استفاده ندارند.

Exynos 2100 ، نسخه‌ای است که در اروپا است و تجربه خوبی به همراه دارد. بهتر از Galaxy S20 FE، دستگاهی که بر روی اسنپدراگون 865 کار میکند (البته با رم کمتر) است. در بازی هایی مانند Call of Duty Mobile و PUBG Mobile ، گوشی  Galaxy S21 Ultra تجربه فوق العاده ای را ارائه می دهد. با قبول مشکل بلندگو که در بالا در مورد آن صحبت کردیم بازی ها را بدون داغ شدن انجام می‌دهد.

یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. و بدون شارژر در جعبه عرضه میشود. تخلیه سریع شارژ به‌ویژه زمانی که بازی طولانی‌مدت انجام میدهید قابل‌توجه است. زیرا نمایشگر بزرگ و روشن و نیازهای دوربین می‌تواند باتری را برای رسیدن به پایان روز دچار مشکل کند. بهترین تجربه زمانی است که از حساب سامسونگ استفاده میکنید. پوشه‌ای از برنامه‌های سامسونگ از قبل روی گوشی نصب شده است. توصیه می‌کنیم برای بهترین تجربه به Gboard، Chrome و پیام‌ها و برنامه‌های تلفن خود Google، که همگی در فروشگاه Play موجود هستند استفاده کنید.

نتیجه

سامسونگ گلکسی S21 ultra مانند گوشی S20 Ultra متفاوت است. با وجود کیفیت و عملکرد فوق العاده، نمیتوان از اینکه این یک گوشی گران قیمت است اجتناب کرد. عملکرد آن طوری است که شما را شگف زده میکند. ممکن است اجرای نرم‌افزار One UI در بهترین حالت خود کمی سخت باشد، اما با یک صفحه نمایش باشکوه، دوربین‌های جامع و قدرتمند، S21 Ultra گزینه های زیادی را ارائه میکند.

نکته مهم این است که در یک تغییر نسبت به سال 2020، S21 Ultra کسانی را که بهترین ها را از سامسونگ میخواهند جذب میکند.

مشخصات گلکسی S21 ultra
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها