اگر تنها چیزی که میخواهید خریدی مقرون‌به‌صرفه برای تماس‌ها و ایمیل‌ها است، Poco M3 یک عمر دوام خواهد آورد و می‌تواند به خوبی کار کند! در این مطلب به بررسی مشخصات شیائومی poco m3 میپردازیم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات گوشی های شیائومی در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

مشخصات شیائومی poco m3

نقاط قوت
برای چنین مشخصات کاملی بسیار مقرون به صرفه است.
صفحه نمایش بزرگ با وضوح Full HD+.
وای فای سریعتر از برخی رقبای ارزان قیمت.
باتری بزرگ که مدت طولانی دوام می آورد.

نقاط ضعف
صفحه نمایش پاسخ لمسی ضعیفی دارد.
اغلب در اطراف رابط کاربری کند است.
دوربین نا کار آمد (ماکرو و عمق لازم نیست)
نرم افزار MIUI 12 شیائومی خوب نیست.
ارتعاش/احساس هپتیک ضعیف.

طراحی و نمایش

display

صفحه نمایش: LCD 6.53 اینچی، وضوح Full HD+ (1080 x 2340)، نسبت تصویر 19.5:9
ابعاد: 162.3 x 77.3 x 9.6 میلی متر / وزن: 198 گرم
پایان: آبی سرد، پوکو زرد، مشکی قوی
اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار

Poco زیر مجموعه شیائومی است که مقرون به صرفه بودن را به عنوان هدف اصلی خود قرار داده است. شما گوشی فوق لوکسی دریافت نمیکنید. اما تعادل ساخت و قیمت در اینجا منصفانه است. البته با نادیده گرفتن موتور ارتعاشی، که ضعیف‌ترین پیاده‌سازی (کامل همراه با نویز آزاردهنده) است. مشخصات شیائومی poco m3

قاب پشتی با یک پلاستیک بافت‌دار پوشانده شده است. اندازه گوشی، نسبتاً بزرگ است. تا حدی به خاطر باتری بزرگ(ظرفیت آن 6000 میلی آمپر ساعت) که در داخل آن قرار گرفته. و تا حدی بخاطر صفحه نمایش بزرگ آن است. یک پنل 6.53 اینچی کمی بزرگتر از آن چیزی است که در بسیاری از پرچمداران می بینید. (Samsung Galaxy Note 20 Ultra یکی از این نمونه ها است).

بخوانید  مشخصات چیپست کوآلکام اسنپدراگون +8 نسل1 | Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1

اما صفحه نمایش وضوح Full HD+ را ارائه می دهد. و این گوشی با قیمت کمتر از 150 یورو به فروش میرسد. صفحه نمایش M3 کیفیت خوبی دارد. البته نرم‌افزار بطور مرتب آن را کم‌نور نگه دارد. بریدگی ناچ زیاد بزرگ و ناراحت کننده  نیست. روشنایی صفحه بعد از تنطیم دستی خیلی خوب است. متاسفانه، پاسخ لمسی در این پنل واقعا ضعیف است. به خصوص در سمت لبه ها. معمولا نمی تواند لمس های هدفمند را تشخیص دهد، که باعث می شود تعامل و تایپ آزاردهنده باشد.

عملکرد و باتری

POCO M3

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 662، 4 گیگابایت رم
فضای ذخیره سازی 64/128 گیگابایت، ارتقاء microSD، دو سیم کارت
نرم افزار MIUI 12.0.5 (بیش از اندروید 10 گوگل)
ظرفیت باتری 6000 میلی آمپر ساعتی، شارژ 18 واتی

با وجود 4 گیگابایت رم و پردازنده کوالکام اسنپدراگون 662، عدم انسجام خاصی در استفاده وجود دارد. که احتمالا به نرم افزار MIUI مربوط میشود. قبلاً به کم نور شدن بیش از حد خودکار اشاره کردیم. رابط کاربری نیز در پاسخگویی کند است البته، پاسخ ضعیف لمسی صفحه نمایش هم می تواند آن را تشدید کند.

از آنجا که در حالی که Poco M3 مطمئناً می تواند بازی ها و برنامه ها را بدون دردسر زیاد اجرا کند. گاهی دچار مشکل کندی میشود. که بازی کردن با آن دشوار است. بدون یک پردازنده فوق العاده قدرتمند، اما ظرفیت باتری نسبتاً کارآمد است. یک باتری عظیم 6000 میلی آمپر ساعتی در M3 وجود دارد که مدت زیادی دوام می آورد. اگر به دنبال طول عمر باتری هستید، گزینه مناسب همین گوشی است.

بخوانید  آنچه تاکنون از سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 میدانیم

محدودیت‌های صرفه‌جویی باتری برای هر برنامه، محدودیت‌های مجوز در قسمت‌های مختلف تنظیمات ناشی از نرم افزار است. همانطور که در ماه‌های اخیر در مورد بسیاری از دستگاه‌های MIUI گفته‌ایم، این بزرگترین مانعی است که بیشتر پتانسیل خرید را مهار می‌کند. (مخصوصاً در پرچم‌دار Mi 11 شیائومی). و با Poco Launcher.

دوربین ها

camera

دوربین های سه گانه عقب:
اصلی: 48 مگاپیکسل، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر، دیافراگم f/1.8
ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4 /
عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4
دوربین سلفی جلو: 8 مگاپیکسل، اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر، دیافراگم f/2.1

اگر Poco خیلی بزرگ حک شده در پشت گوشی را نادیده بگیرید دوربین های آن را میبینید. سنسور عمق و سنسور ماکرو عملاً بی فایده هستند. در لنز ماکرو هیچ راهی برای فعال کردن آن نیست و سنسور عمق (که در حالت پرتره استفاده می شود) اصلاً ضروری نیست. این یک مورد کلاسیک برای فروش بیشتر است چون “بیشتر مساوی بهتر است”. مشخصات شیائومی poco m3

با این حال، دوربین اصلی خیلی قدیمی نیست. و آن را به عنوان یک تلفن مقرون به صرفه با یک دوربین ساده بدون زوم فوق عریض، بدون زوم اپتیکال در نظر بگیرید. که  کار را به اندازه کافی خوب انجام میدهد. سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی است. اما استفاده از روش پردازش چهار در یک به این معنی است که M3 به طور پیش فرض نتایج 12 مگاپیکسلی تولید می کند.

چنین تصاویری هنوز در مقیاس بزرگ هستند. و از آنجایی که داده‌های زیادی برای پردازش جمع‌آوری شده است. جزئیات کافی نیز وجود دارد. با این حال، برنامه دوربین کمی کند است، تنظیمات ویژگی‌ها بیش از حد پیچیده است. و فوکوس در عکس‌ها همیشه در نقطه‌نظر نبود. هیچ لرزش‌گیر اپتیکال یا سایر ویژگی‌های فانتزی در اینجا وجود ندارد که به شما کمک کند.

بخوانید  گوشی های هوشمند جدید سال ۲۰۲۲

نتیجه

از نظر مشخصات، Poco M3، با این قیمت بی رقیب به نظر میرسد. ویژگی های چشمگیر مانند صفحه نمایش Full HD+ و باتری بزرگ 6000 میلی آمپر ساعتی باعث جذابیت آن میشود. اما گاهی یک اختلال در ارتباطات وجود دارد. و به اندازه کافی خوب عمل نمی کند. ناراحتی های نرم افزاری، پاسخ ضعیف لمسی در صفحه نمایش، کندی هم در رابط و هم در برنامه ها، به این معنی است که تجربه یک گوشی رویایی را به همراه نخواهد داشت.

مشخصات شیائومی poco m3
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها