در این مطلب به بررسی مشخصات نوکیا X10 میپردازیم. با ما همراه باشید تا ببینیم آیا نسبت به رقبای خود برتری دارد یا خیر؟

تعمیرات انواع گوشی نوکیا در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

بررسی مشخصات نوکیا X10

گوشی نوکیا X10 مقرون به صرفه، صفحه نمایش بزرگی را ارائه می‌کند. با این حال، این یک دستگاه تازه وارد از لحاظ قدرتی است، و برای استفاده روزمره کاملاً مناسب است. عمر باتری قابل توجهی دارد اما محدودیت هایی هم در عملکرد بالا، به عنوان مثال در هنگام بازی وجود دارد. اما با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری زیاد، این گوشی می‌تواند پاسخی مقرون‌به‌صرفه باشد.

نوکیا در سال 2021 تصمیم گرفت تا لاین گوشی های همراه را با طیف دستگاه های C، G و X ساده کند. نوکیا X10 هم یکی از این نسل جدید دستگاه ها است که یک X20 با مشخصات بالاتر در کنار آن قرار دارد. مدل X خود را در بازار میان رده ها قرار داده است. نوکیا می‌گوید که سری X مرزها را جابجا می‌کند و اکنون نشان‌دهنده سطح بالایی برای دستگاه‌های نوکیا است. اما آیا در میان رقبای دیگرش که در دسترس هستند، موفق خواهد شد؟

نقاط قوت
نمایشگر بزرگ
طراحی خوب
دوربین سوراخ دار
پورت 3.5 میلی متری هدفون و کارت حافظه microSD
نقاط ضعف
بلندگوی مونو در واقع قدرت چندانی ندارد.
حاشیه صفحه نمایش بیشتر از حد لازم.
رقبا قدرت بیشتری را ارائه می دهند.

طراحی

design

صفحه نمایش LCD 6.67 اینچی، وضوح تصویر 2400 در 1080، نرخ تجدید 60 هرتز
ابعاد: 168.94 x 79.7 x 9.1 میلی متر / وزن: 220 گرم
بلندگو مونو، جک 3.5 میلی متری هدفون
اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار
قاب قابل تجزیه

جنس قاب پشتی این گوشی پلاستیکی است و دو رنگ سبز جنگلی و سفید برفی ارائه میشود. رنگ قاب دارای درخشندگی است و در نتیجه گوشی بسیار زیبایی به نظر می رسد. آرایش دوربین در عقب در مرکز قرار دارد و اسکنر اثر انگشت در سمت کنار گوشی تعبیه شده است. که اسکنر اثر انگشت خوب و سریعی است. دکمه‌های این گوشی مانند نوکیا XR20 کیفیت بالایی ندارند، اگرچه محافظت بهتری در برابر گرد و غبار و آب دارند. بررسی مشخصات نوکیا X10

بخوانید  بهترین پردازنده موبایل 2022

صفحه نمایش

display

X10 یک گوشی بزرگ و سنگین است، اما با صفحه نمایش 6.67 اینچی این سنگینی قابل انتظار است. کمی حاشیه اضافی در اطراف نمایشگر به خصوص در قسمت پایینی که لوگوی نوکیا هست وجود دارد و این از نظر بصری بزرگتر از حد معمول است. صفحه‌نمایش X10 برای دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه بسیار خوب است و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس را به نمایش می‌گذارد تا محتوا کاملا واضح به نظر برسد.

صفحه نمایش خیلی زنده به نظر نمیرسد، چون رنگ ها کمی خاموش هستند. روشنایی خودکار هم کمی کند عمل میکند و در صورت روشن‌تر بودن تجربه بهتری را خواهید داشت. این یک نمایشگر با نرخ تازه سازی 60 هرتزی است و در این قیمت به اندازه کافی عملکرد خوبی دارد. چیزی شبیه به Moto G31. در قسمت پایین X10 یک سوکت هدفون 3.5 میلی‌متری دارد که برای کسانی که اتصال هندزفری را ترجیح میدهند عالی است. یک بلندگو هم در پایین قرار دارد، اما به صورت انفرادی یعنی تک ارائه می‌شود. پخش استریو ندارد.

سخت افزار و عملکرد

سخت افزار

Qualcomm Snapdragon 480 5G, 6GB RAM
حافظه 64 گیگابایتی، میکرو اس دی/دو سیم کارت
شارژ 18 وات (آداپتور را ندارد)
ظرفیت باتری 4470mAh
دارای پلتفرم اسنپدراگون 480 5G کوالکام که یک پلتفرم ابتدایی است.
طراحی شده برای دسترسی مقرون به صرفه به اتصال 5G.

این نسخه از سخت افزار کوالکام عملکرد روزانه قابل قبولی را ارائه می دهد و در هنگام کار با آخرین برنامه ها و سرویس ها به اندازه کافی توانایی دارد. سرعت آن به اندازه سخت افزار گوشی های پرچمدار نیست، اما اگر استفاده شما در حد کار با رسانه های اجتماعی است، متوجه آن نخواهید شد. جدیدترین بازی ها را اجرا میکند، اما لزوما بهترین عملکرد را ندارد. به عنوان مثال، در Call of Duty Mobile فقط گرافیک متوسط ​​خواهید داشت و هیچ بهینه سازی برای بهبود تجربه بازی وجود ندارد. بررسی مشخصات نوکیا X10

بخوانید  مقایسه آیفون 14 با 13

رقبایی مانند Redmi Note 10 Pro یا OnePlus Nord CE 5G وجود دارند که تقریباً با همان قیمت قدرت بیشتری ارائه می دهند. این گوشی دو سیم کارته است یا می توانید از کارت حافظه میکرو اس دی (حداکثر 512 گیگابایت) برای افزایش حافظه 64 گیگابایتی استفاده کنید. همچنین تماس و اتصال، پایدار و بدون مشکل است.

یک باتری 4470 میلی‌آمپر ساعتی وجود دارد و این یکی از چیزهایی است که از سخت‌افزار کم‌مصرف اسنپدراگون در اینجا بهره می‌برد. دوام بسیار خوبی دارد و به راحتی یک روز را پشت سر می‌گذارد. شارژر در جعبه وجود ندارد، بنابراین باید شارژر را جداگانه تهیه کنید.

دوربین ها

camera

سیستم دوربین چهارگانه:
اصلی: 48 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.79، فوکوس خودکار (AF)
فوق عریض: 5 مگاپیکسل، f/2.2
عمق: 2 مگاپیکسل
ماکرو: 2 مگاپیکسل
سلفی: 8 مگاپیکسل، f/2.0

آرایش دوربین های نوکیا X10  در عقب با این قیمت معمولی است. یک سنسور اصلی با وضوح بالا که 48 مگاپیکسل است. این همان سنسوری است که نوکیا از آن برای زوم استفاده می کند، یک دکمه روی صفحه نمایش برای 2 برابر و کوچکنمایی تا 8 برابر را ارائه می دهد. از آنجایی که لنز خاصی برای این کار وجود ندارد، کیفیت زوم دیجیتال کاهش می یابد.

دوربین اصلی در نور خوب عملکرد معقولی ارائه می‌دهد، اما در نور کم یا داخل خانه، نویز تصویر کاملا واضح است. حالت شب وجود دارد، اما زمانی که فضا واقعاً تاریک باشد، عملکرد چندان خوبی ندارد و این حالت بیشتر برای غروب مناسب است. البته برای تلفن‌های با این قیمت به اندازه کافی خوب است. بررسی مشخصات نوکیا X10

بخوانید  اندروید ۱۳ | ویژگی ها و تاریخ عرضه

یک دوربین 5 مگاپیکسلی فوق عریض وجود دارد و شما تصاویر با فضای بسیار گسترده را خواهید داشت. همچنین یک جفت سنسور 2 مگاپیکسلی، یکی برای عمق و دیگری برای ماکرو وجود دارد. بازار مقرون‌به‌صرفه بازار گوشی‌های هوشمند تمایل به استفاده از این حسگرها فقط برای تقویت دستگاه خود برای فروش بالاتر دارند.

نرم افزار

مشخصات نوکیا x10

اندروید 11
Android One
3 سال به روز رسانی نرم افزار

نوکیا قبلاً Android One را در پشت تلفن های خود می نوشت و آن را به عنوان نشان افتخار میدانست. هنگامی که گوشی را روشن میکنید همچنان اندروید وان را روی صفحه نمایش خواهید دید، اما به نظر می رسد که فرضیه اندروید وان از بین رفته است. نوکیا سریع‌ترین گوشی‌های خود را به‌روزرسانی نکرده است. آمازون، Spotify و Express VPN از پیش روی گوشی نصب شده است.

اما نوکیا همچنین وعده سه سال به روز رسانی نرم افزاری را برای این گوشی داده که خبر خوبی است. نکته مهم: بسیاری از تلفن‌های ارزان‌تر؛ با نرم‌افزارهای اضافی که ممکن است دوست نداشته باشید، پر می‌شوند. جذاب ترین گزینه در مورد Nokia X10 ظاهر آن است. یک صفحه نمایش بزرگ، بدنه ای با اندازه مناسب با قابی کاملاً متفاوت. داشتن رزولوشن فول اچ دی پلاس به این جذابیت می افزاید، اگرچه نرخ تازه سازی 60 هرتز است.

قدرت کافی برای استفاده روزمره وجود دارد و با بازی‌های سنگین کنار می‌آید، اگرچه کیفیت گرافیک محدود است، بنابراین بهترین تجربه موجود نیست. دوربین ها در عملکرد خود متوسط هستند اما برای بسیاری از کاربران قابل قبول هستند. عملکرد باتری به طور کلی خوب است. در حالی که به‌روزرسانی‌ها تا کنون کند بوده‌اند، وعده سه سال به‌روزرسانی اندروید عالی به نظر میرسد.

بررسی مشخصات گوشی نوکیا X10
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها