نقد و بررسی Poco F3. گوشی هیجان انگیز با قیمتی شگفت انگیز. بررسی مشخصات شیائومی poco f3 در این مطلب. با ما همراه باشید.

تعمیرات انواع  گوشی شیائومی در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری مجرب.

مشخصات شیائومی poco f3

این روزها به ندرت می توان تلفنی را پیدا کرد که متمایز باشد، اما Poco F3 قطعا این کار را میکند. سریع است، صفحه نمایش فوق العاده ای دارد، تمام روز دوام می آورد و به هیچ وجه هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

نقاط قوت
پردازنده قدرتمند به معنای عملکرد سریع است.
عمر باتری عالی
صفحه نمایش زنده و بزرگ و تخت.
مقرون به صرفه بودن کلید فروش آن است.

نقاط ضعف
دوربین‌ها مخصوصاً زاویه باز می‌توانند بهتر باشند.
نرم افزار MIUI دارای نکات عجیبی مانند مشکلات اعلان است .

در چند سال گذشته، از آنجایی که بازار گوشی‌های هوشمند اشباع‌تر شده است، اغلب اوقات دستگاهی به بازار می آید و شما را با چیزهایی که ارائه می‌دهد، متعجب می‌کند. یکی از این دستگاه ها Poco F3 است. از بسیاری جهات شبیه Redmi Note 10 Pro است. گوشی که ما را با قیمت شگفت‌انگیزش تحت تاثیر قرار داد. آیا پوکو اف 3 بهترین گوشی هوشمندی است که در سال 2021 می توانید بخرید؟

طراحی

design

ابعاد: 163.7 x 76.4 x 7.8 میلی متر / وزن: 196 گرم
طراحی جلو و پشت شیشه ای
IP53 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب

در طراحی Poco F3 چیزی وجود دارد که واقعاً جذاب است. با نگاه کردن به آن، هیچ چیز واقعاً خاصی در برداشت اول وجود ندارد. این گوشی مدرن با یک قاب پلاستیکی که بین لایه های شیشه ای در جلو و پشت قرار گرفته است ساخته شده است. محفظه دوربین زیبا و خیره کننده است. با حلقه ای ظریف و نازک که نمایانگر دوربین اصلی است. مشخصات شیائومی poco f3

با این حال، چیزی که در مورد این گوشی عالی یافتیم، شکل آن است. ترکیبی از یک صفحه نمایش پهن در جلو و منحنی های ملایم در پشت به این معنی است که هنگام برقراری ارتباط و پاسخ دادن به پیام ها، استفاده با دو دست بسیار کاربردی و راحت است. صفحه نمایش کاملاً مسطح است و ظرافت نسبی آن احساس خوبی هنگام در دست گرفتن دارد.

بخوانید  بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی F14

نمیتوان انکار کرد که این گوشی از نظر عرض و ارتفاع بزرگ است، اما ضخامت آن کمتر از 8 میلی متر است و مانند ابعاد گوشی های بازی نیست. در مقایسه با نسل اول OnePlus Nord، پوکو به طور قابل توجهی در دست باریک تر به نظر میرسد. دکمه پاور دارای حسگر اثر انگشت هم هست که در دکمه‌ای به این باریکی غیرممکن به نظر میرسید، اما عملکرد سریعی دارد.

صفحه نمایش

display

صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED، رزولوشن 1080 در 2400
حداکثر روشنایی 1300 نیت، نرخ تازه سازی 120 هرتز

اگر فکر میکنید که داشتن حسگر اثر انگشت فیزیکی به این معنی است که دستگاه دارای صفحه نمایش LCD است، اینطور نیست. پوکو یک پنل بزرگ OLED 6.67 اینچی در این گوشی قرار داده است که واقعا عالی است. با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس خود به وضوح پنل‌های QuadHD نمیرسد، اما هنوزهم عالی است . اوج روشنایی چشمگیر 1300 نیت را با حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز و پشتیبانی از HDR10 برای پشتیبانی از محدوده دینامیکی بالا ترکیب میکند.

صفحه نمایش روشن و واضح است. این یک پنل عالی برای اجرای بازی ها است. تا حدودی بخاطر اشباع رنگ ها، و همچنین به دلیل صاف بودن خود انیمیشن. در تنظیمات پیش‌فرض به‌ویژه رنگ‌های آبی بیش از حد اشباع شده‌اند. که میتوانید آنرا تغییر دهید. نرم افزار پوکو (MIUI) به شما امکان کالیبره و شخصی سازی را میدهد. می توانید طیف رنگی P3 یا sRGB را انتخاب کنید یا خودتان همه تنظیمات را به صورت دستی تنظیم کنید. مشخصات شیائومی poco f3

به این ترتیب می‌توانید نه تنها میزان نور قرمز، سبز و آبی را انتخاب کنید، بلکه می‌توانید اشباع، رنگ کلی، کنتراست و تنظیمات گاما را نیز انتخاب کنید. تنها انتقاد از صفحه نمایش این است که کمی تاریک میشود به خصوص هنگام تماشای برخی از برنامه های نتفلیکس. تمایل نمایشگر به کنتراست بیش از حد، می‌تواند روی همه چیز تأثیر بگذارد. بنابراین تنظیمات روشنایی پایین باعث میشود به بهترین شکل ظاهر شود.

بخوانید  تفاوت سامسونگ گلکسی A34 و گلکسی A54

عملکرد

performance

پلتفرم کوالکام اسنپدراگون 870، اتصال 5G
گزینه های حافظه رم 6/8 گیگابایت، 128/256 گیگابایت حافظه داخلی
باتری 4520 میلی آمپر ساعتی، شارژ سیمی 33 وات

البته عملکرد فقط بخاطر روان بودن صفحه نمایش 120 هرتزی نیست. بخاطر پلتفرم قدرتمند آن هم هست. وقتی به گوشی های موجود در این بخش از بازار نگاه کنید، معمولاً پردازنده‌های سری Snapdragon 700 یا 600 را دارند. اما Poco از آنها بهتر است. کوالکام اسنپدراگون 870 در F3 عملکرد سطح بالایی دارد. همان عملکردی که در Vivo X60 Pro می بینید و همان سرعتی که از یک تلفن اندرویدی پیشرفته انتظار دارید خواهید داشت. راه‌اندازی و اجرای بازی‌های سنگین آسان و سریع است.

البته در بنچمارک‌ها، اعداد کمتری را در نتایج نسبت به مقایسه آن با یک دستگاه Snapdragon 888 می‌بینید. اما در استفاده روزانه، به سختی می توانید تفاوت زیادی بین واکنش ها و زمان بارگذاری F3 در مقایسه با رقبای بسیار گران قیمت مانند سامسونگ، شیائومی یا وان پلاس پیدا کنید. مشخصات شیائومی poco f3

باتری

battery

حتی عمر باتری پوکو F3 هم بالاست. 4520 میلی آمپر ساعت ظرفیت باتری است و به راحتی یک روز کامل را بدون مشکل دوام می آورد. به طور متوسط ​​حدود یک روز و نیم در هر بار شارژ را محاسبه شده، اما دوام آن تا حدی به مدیریت باتری در نرم افزار هم مربوط میشود. این مدیریت باتری گاهی اوقات به این معنی است که اعلان‌ها را از دست می‌دهید، مگر اینکه وارد تنظیمات برنامه مورد علاقه خود شوید و مطمئن شوید که اجازه داده شده بدون محدودیت باز بماند.

اگر نمی‌دانید مشکلی وجود دارد، حل کردن آن کمی سخت است، اما این یک «مشکل» طولانی مدت در رابطه با MIUI شیائومی است که امیدواریم در آینده شاهد تغییر آن باشیم. نرم افزار عجیب دیگر، رابط اضافی هنگام نصب برنامه ها از فروشگاه Play است. با وجود اینکه Play Store ویژگی محافظت از فروشگاه Play خود را دارد، باز بررسی میکند تا ببیند آیا ایمن است یا نه. به این معنی که یک اعلان چک روی صفحه، کاری را که انجام می‌دهید قطع میکند. در این مورد هم کاری نمی توانید انجام دهید.

بخوانید  آنر مجیک V2 با طراحی تاشو فوق العاده معرفی شد

دوربین

مشخصات گوشی شیائومی poco f3 + قیمت

سیستم دوربین سه گانه عقب:
اصلی (26 میلی متر): 48 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر، فوکوس خودکار تشخیص فاز
ماکرو (50 میلی‌متر): 5 مگاپیکسل، f/2.4، 1.12 میکرومتر
بسیار عریض (16 میلی متر): 8 مگاپیکسل، f/2.2
دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل، f/2.5، 0.8 میکرومتر

حتی دوربین با در نظر گرفتن قیمت درخواستی F3 مناسب است. مسلماً کیفیتی که در گوشی‌های Samsung Galaxy S21 Ultra یا Oppo Find X3 Pro هست، ندارد. اما دوربین اصلی در سیستم سه‌گانه پشتی، توانایی گرفتن عکس‌های واضح و زیبا را دارد. با این حال، در مواقع به خصوص هنگام عکس برداری برای نماهای نزدیک، کمی بیش از حد تاریک و دارای کنتراست بالا است. گاهی اوقات زمانی که سیستم هوش مصنوعی برای پردازش آنچه فکر میکند بهترین تنظیمات برای مناظر است با کمی اشباع بیش از حد وارد عمل می شود.

این دوربین بهترین دوربین در گروه قیمتی خود نیست. به عنوان مثال، هنگامی که با دوربین OnePlus Nord CE مقایسه میشود، پوکو تصویری واقعی ارائه نمیکند و از نظر عمق میدان طبیعی نیز کمتر است. با این حال، اصلاً بد نیست. دوربین فوق عریض نقطه ضعف هایی دارد. رنگ‌ها را در مقایسه با سنسور اصلی تغییر میدهد و عکس‌ها اغلب کمی تارتر هستند، که احتمالاً به دلیل عدم تثبیت است. در فوکوس کردن روی اشیاء نزدیک به دوربین نیز معمولی است. بنابراین بهتر است این لنز را برای زمانی که می‌خواهید عکس منظره بسیار عریض یا موارد مشابه بگیرید، استفاده کنید.

نتیجه

آنباکسینگ پوکو f3

به ندرت می توان گوشی مقرون به صرفه ای را پیدا کرد که این روزها متمایز باشد، اما در بازار میان رده همیشه اشباع شده، Poco F3 قطعاً این کار را میکند. سریع است، صفحه نمایش فوق العاده ای دارد، تمام روز دوام می آورد و هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

مشخصات شیائومی poco f3
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها