بررسی Samsung Galaxy A13 5G. گوشی ارزان قیمتی که از «به اندازه کافی خوب»  بهتر است. در این مطلب به بررسی مشخصات گلکسی A13 5G میپردازیم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات سامسونگ گلکسی در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری حرفه ای و مجرب.

مشخصات گلکسی A13 5G

سامسونگ گلکسی A13 5G
امتیاز: 7.50 / 10

بهتر از آن چیزی که انتظار دارید!
پرچمداران سامسونگ تا حد زیادی گران هستند. اما این شرکت تعداد زیادی گوشی خوب تولید کرده که قیمت مناسبی دارند. گلکسی A13 5G یک چیز دیگر است! تنها با 250 دلار، هر چیزی که از یک گوشی هوشمند انتظار دارید انجام میدهد. در واقع بهتر از آن چیزی است که یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه انجام میدهد.

اگر نمی‌خواهید پول اضافی برای خرید گوشی هزینه کنید، A13 5G قطعا ارزش توجه شما را دارد. سامسونگ گلکسی A13 5G با عملکرد نسبتاً قوی، عمر باتری زیاد، دوربین‌های مناسب و پشتیبانی طولانی‌مدت به‌روزرسانی، با قیمت 250 دلار گزینه خوبی است.

مشخصات فنی گلکسی A13 5G

Samsung Galaxy A13 5G

ابعاد: 164.5 x 76.5 x 8.8 میلی متر
وزن: 195 گرم
صفحه نمایش: 6.5 اینچ 720p PLS TFT LCD، 90 هرتز
فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت
CPU: MediaTek Dimensity 700
حافظه: 4 گیگابایت
سیستم عامل: اندروید 11 با OneUI 3.1
باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
دوربین (جلو): 5 مگاپیکسل f/2.0
دوربین‌ها (عقب): 50 مگاپیکسل f/1.8 اصلی، 2 مگاپیکسل f/2.4 ماکرو، 2 مگاپیکسل f/2.4 عمق
قیمت: 250 دلار

نقاط مثبت
سریعتر از آن چیزی است که از یک گوشی قیمت مناسب انتظار دارید.
عمر باتری طولانی
چهار سال به روز رسانی امنیتی
نقاط منفی
جدا از نرخ نوسازی 90 هرتز، نمایشگر خیلی خوب نیست.
کیفیت ساخت متوسط
دو تا از سه دوربین عقب آن مفید نیستند.

بخوانید  سامسونگ گلکسی A24 رسمی شد(آپدیت)

طراحی، سخت افزار

طراحی Galaxy A13

در طراحی گلکسی a13؛ یک صفحه نمایش 6.5 اینچی، همراه با ناچ قطره ای و چانه بسیار ضخیم بکار برده شده است. فوق‌العاده است که سامسونگ توانسته یک گوشی 250 دلاری با نمایشگر 90 هرتزی بسازد. اما مانند آخرین Moto G Power، هیچ چیز دیگری در مورد نمایشگر آن قابل توجه نیست. این یک پنل LCD 720p است که، با توجه به قیمتش مناسب است.

رنگ‌ها خیلی زنده نیستند، که به گوشی احساس بی‌جانی می‌دهد. یک پنل 60 هرتزی با کیفیت بهتر به صفحه نمایش A13 ترجیح داده میشود. همچنین اثر انگشت به راحتی روی گوشی می افتد و پاک کردن آنها آسان نیست. درز بین صفحه‌نمایش و بدنه گوشی نسبت به سایر گوشی‌ها پرز بیشتری را بخود میگیرد.

قسمت پشتی با سه دوربین و فلاش در گوشه سمت چپ بالا و لوگوی سامسونگ در پایین است. دکمه تنظیم صدا و حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور در لبه سمت راست وجود دارد. یک سینی سیم کارت/میکرو اس‌دی ترکیبی در سمت چپ؛ و یک پورت USB-C، بلندگو و جک هدفون 3.5 میلی متری در پایین قرار دارد. این تک اسپیکر تنها بلندگوی A13 است و صدای خوبی ندارد. صدا به اندازه کافی زیاد میشود، اما بیس زیادی تولید نمیکند.

نرم افزار، عملکرد و عمر باتری

عملکرد

شما در اینجا One UI 3.1 را نسبت به اندروید 11 دریافت میکنید. بنابراین چیز عجیبی وجود ندارد. سامسونگ قول داده است که چهار سال وصله امنیتی برای A13 ارائه کند. این برای سامسونگ در سال 2022 غیرعادی نیست. اما هنوز هم دیدن چنین گوشی ارزان قیمتی که از پشتیبانی طولانی برخوردار است، عالی است. A13 5G با استفاده از چیپست مدیاتک Dimensity 700 همراه با چهار گیگ رم، عملکردی قوی‌تر از آنچه انتظار دارید دارد.

بخوانید  شیائومی ردمی نوت 12R با اسنپدراگون 4 نسل 2 معرفی شد

برخی از بازی‌های نسبتاً فشرده مانند Call of Duty Mobile همگی بدون مشکل اجرا میشوند. گاهی دچار هنگی میشود. در نهایت تجربه کاربری که این سخت‌افزار ارائه می‌دهد با توجه به بودجه آن، قابل قبول است. عمر باتری هم عالی است. در فاصله زمانی بیشتر از 48 ساعت دوام دارد.

دوربین ها

دوربین گلکسی A13 5G

دوربین سامسونگ گلکسی a13 5g
گلکسی A13 دارای سه دوربین پشتی است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی همراه با دو دوربین دو مگاپیکسلی، یک ماکرو، یک عمق. دوربین اصلی در نور خوب تصاویر مناسبی را ارائه می کند. 50 مگاپیکسل آن به 12.5 کاهش یافته است و اگر بزرگنمایی کنید، جزئیات دقیق مانند یک نقاشی آبرنگ شده به نظر میرسند. با این حال، عکس‌هایی که در نور کافی گرفته شده و برش‌نخورده است، برای رسانه‌های اجتماعی خوب است.

سامسونگ گلکسی A13 5g، در نور کم مشکل دارد. هیچ حالت اختصاصی در نور کم وجود ندارد. و علیرغم اینکه ISO در تنظیمات کاملا تاریک به هزار میرسد، سرعت شاتر بسیار پایین است. دو دوربین اضافی ممکن است اصلاً استفاده نشوند. یکی دوربین عمق است که به حالت پرتره کمک میکند. و دیگری لنز ماکرو با فوکوس ثابت است. دوربین های ماکرو می توانند بسیار سرگرم کننده باشند، اما این لنز از آنها نیست.

گلکسی A13 5G بخریم یا نه؟

A13 5G بخریم یا نه؟

بله! عملکرد نسبت به قیمت عالی است. عمر باتری واقعا قوی است، و در مقایسه با سایر گوشی‌های این رنج قیمت، دوربین‌های آن بد نیستند. همچنین نسبت به بسیاری از گوشی‌ها، حتی گوشی‌های گران‌تر مانند Pixel 5a، پشتیبانی به‌روزرسانی طولانی‌تری دریافت می‌کند.

بخوانید  تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی A54 5G تایید شد

نمایشگر میتوانست کمی زیباتر و کیفیت ساخت کمی بهتر باشد. با توجه به مقرون به صرفه بودن این گوشی، مشکلات کمی که دارد مهم نیست. اگر یک گوشی جدید با قیمت حدود 250 دلار می‌خواهید، گلکسی A13 5G یکی از بهترین گزینه‌های شماست.

انباکسینگ

این تلفن همراه با یک کابل USB-C-to-C ارائه می‌شود. شارژر داخل جعبه نیست. گذاشتن شارژر ممکن است قیمت گوشی را گران تر کند. اما بهتر بود سامسونگ آنرا در جعبه قرار میداد.

نتیجه

تجربه استفاده از این گوشی 250 دلاری سامسونگ به تجربه استفاده از گوشی ای نزدیک به سه برابر قیمت خودش نزدیک است. A13 تقریباً با S21 FE مجهز به اسنپدراگون 888 در انجام کارهای اساسی مانند باز کردن برنامه ها همگام است. در کنار هم، واضح است که تلفن گران‌تر سریع‌تر است. برخی از برنامه ها، مانند Spotify، سریعتر در A13 باز می شوند.

این گوشی با هزینه کمی که دارد بسیار توانمند است. A13 برای هرکسی که به یک گوشی مناسب با قیمت پایین نیاز دارد مناسب است.

مشخصات گلکسی A13 5G
منبع: به گزارش از androidpolice.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها