در این مطلب به بررسی مشخصات ردمی Note 11 Pro میپردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیرات انواع گوشی شیائومی و ردمی در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

مشخصات ردمی Note 11 Pro

نقاط قوت
مشخصات قوی در این بازه قیمت
دوربین اصلی خوب
عملکرد مناسب ( Snapdragon 695) و اتصال 5G
نقاط ضعف
برخی از مشکلات سوسو زدن صفحه (به خصوص در روشنایی کم)
نرم‌افزار EMUI با کنترل‌های باتری/اعلان‌ها مشکل دارد.

طراحی

طراحی

پنل: 6.67 اینچی AMOLED، رفرش 120 هرتز، رزولوشن 1080 در 2400
ابعاد: 164.2 x 76.1 x 8.1 میلی متر / وزن: 202 گرم
رنگبندی: خاکستری گرافیت، سفید ، آبی
اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار
حفاظت از گرد و غبار و پاشش آب IP53
جک 3.5 میلی متری هدفون
قیمت: در ایران حدود 8 میلیون و 500

چه تفاوتی بین نوت 10 پرو و نوت 11 پرو وجود دارد؟ یک تغییر ظریف و در عین حال قابل توجه در طراحی وجود دارد. نسل قبلی تماماً دارای  لبه‌های منحنی بود، مدل جدیدتر از نظر طراحی «تخت تر» و از نظر فرمت صفحه‌نمایش صاف‌تر و بیشتر شبیه به آیفون است. بررسی مشخصات ردمی Note 11 pro

در 11 Pro، جای سینی سیم‌کارت عوض شده است، فرمت بلندگو و دهانی و آرایش دوربین عقب از لحاظ چینش و برآمدگی تغییر کرده است. در واقع تفاوت زیادی به طور کلی ایجاد نشده است. اما Note 11 Pro فقط یک طراحی مدرن تر نسبت به مدل قبلی خود دارد. اثر انگشت روی گوشی نمی افتد و یک نکته مثبت به شمار میرود.جنس پشت شیشه نیست، اما خیلی شبیه به شیشه دیده میشود. گوریلا گلس 5 برای محافظت از صفحه نمایش هم وجود دارد. چیزی که تا حدودی بر روی صفحه نمایش تاثیر گذار است، دوربین پانچ سوراخ است.

بخوانید  مشخصات گوشی شیائومی 12S و 12S پرو

صفحه نمایش

صفحه نمایش

اسکنر اثر انگشت نوت 11 پرو به خوبی و سریع کار میکند. البته باز شدن قفل با چهره هم وجود دارد. و اگر از طرفداران هندزفری های سیمی هستید، جک 3.5 میلی متری هم وجود دارد. به طور خلاصه این محصول مشابه نسخه قبلی Note 10 Pro است.

صفحه نمایش 6.67 اینچی، وضوح Full HD+ را ارائه می‌کند. که مبتنی بر AMOLED است. یکی دیگر از ویژگی های مهم این صفحه نمایش، نرخ رفرش 120 هرتزی آن است. که در مقایسه با یک صفحه نمایش معمولی با سرعت دو برابر معمول اجرا میشود و روان تر عمل میکند. البته یک مشکل جزئی در مورد صفحه نمایش وجود دارد. یک “سوسو زدن” جزئی در پنل، به خصوص در سطوح روشنایی پایین وجود دارد.

عملکرد و باتری

عملکرد و باتری

پلتفرم کوالکام اسنپدراگون 695، 8 گیگابایت رم (3 گیگابایت افزایش)
فضای ذخیره سازی 64/128 گیگابایتی، افزایش کارت حافظه microSD
باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع 67 واتی
اتصال 5G

نوت 10 پرو دارای اسنپدراگون 732G است که در نوت 11 پرو با پلتفرم به روزتر اسنپدراگون 695 جایگزین شد. این عدد کمتر ممکن است باعث شود فکر کنید که آنقدرها قدرتمند نیست، اما در واقع بهتر از مدل قبلی است، درنهایت در تجربیات روزانه، تفاوت زیادی احساس نخواهید کرد. احتمالا زمان بارگذاری کندتر از بهترین گوشی های موجود در این رده باشد، به خصوص آنهایی که دارای رم بیشتری هستند، اما از نظر عملکرد، هیچ گونه مشکلی ندارد و  عالی است. مشخصات ردمی Note 11 pro

از لحاظ نرم افزاری با وجود سیستم MIUI 13 شیائومی، این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که تا حد زیادی کارایی باتری را افزایش میدهد. و به طور پیش‌فرض محدودیت‌هایی را برای برنامه‌ها ایجاد میکند برای مثال باعث تاخیر در اعلان‌ها میشود. باید در منوی برنامه‌ها جستجو کنید و مجوزها و تنظیمات باتری را بر اساس هر برنامه تنظیم کنید تا بهترین حالت استفادهرا داشته باشید، اما حتی در همین صورت هم ممکن است برخی از برنامه‌ها آنطور که انتظار دارید عمل نکنند.

بخوانید  مشخصات و نقدوبرسی گوشی huawei p50 | هوآوی p50

سوایپ به سمت چپ و راست نرم‌افزار برای نمایش اعلان‌ها و تنظیمات، بیشتر شبیه استفاده از آیفون است تا دستگاه اندرویدی. در نهایت، تجربیات نرم‌افزاری خوبی را تجربه خواهید کرد.

دوربین

دوربین

دوربین های چهارتایی عقب:
اصلی (26 میلی متر): 108 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.9، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
عریض (118 درجه): 8 مگاپیکسل، f/2.2
ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4
عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4
دوربین سلفی جلو: 16 مگاپیکسل، f/2.4

از لحاظ دوربین، تفاوت اصلی بین ردمی نوت 11 معمولی و مدل پرو این است که دوربین اصلی به جای 50 مگاپیکسل، وضوح 108 مگاپیکسلی را ارائه میدهد. هیچ یک از گوشی‌ها به‌طور پیش‌فرض با وضوح کامل ارائه نمیشوند. و می‌توانید با استفاده از حالت Ultra HD در تنظیمات آن را تنظیم کنید. سه لنز دیگر شامل یک سنسور زاویه باز 8 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی هستند. البته انتظار میرفت که مدل «Pro» ویژگی های مفیدتری مانند لنز زوم داشته باشد.

اما در مورد نقاط مثبت، دوربین اصلی در پردازش جزئیات کلی حرفه ای است. یک زوم دیجیتال 2 برابری نیز وجود دارد که مفید ظاهر میشود. در حالی که زاویه عریض به طور کلی کیفیت خوبی ندارد، بسیار کاربردی است و عکس هایی با منظره بسیار گسترده خواهید داشت.

نتیجه گیری

بررسی مشخصات ردمی Note 11 pro

Redmi Note 11 معمولی به دلیل مشکلات عملکردی، خوب ظاهر نشد و در عوض مدل Pro بسیار موجه تر است. با این حال، در مقایسه با نوت 10 پرو، تفاوت زیادی وجود ندارد. توجه داشته باشید که برخی مشکلات جزئی سوسو زدن صفحه نمایش در روشنایی کم در مدل جدید وجود دارد و همچنین عمر باتری نسبت به مدل قبلی کمتر است.

بخوانید  Moto G32 با مشخصات کامل معرفی شد

با این حال، نکته کلیدی این است که عملکرد بسیار بهتر از مدل معمولی است. نرخ به روز رسانی 120 هرتز پوئن مثبت است. در نهایت جذابیت واقعی Redmi، مقرون به صرفه بودن آن است.

بررسی مشخصات ردمی Note 11 pro
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها