داغ شدن گوشی های هوشمند، جزء مشکلات رایج کاربران از گذشته تاکنون بوده است. داغ شدن گوشی تا حدی طبیعی است و با گرم شدن گوشی خود نگران نشوید،اما گاهی اوقات در حین کار کردن با گوشی متوجه می شوید که دمای آن بسیار بالا رفته است وبیش از حد داغ می شود که ممکن است مشکلاتی زیادی را تجربه کنید ویا حتی باعث خرابی کامل گوشی شود. ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را بادلایل داغ شدن گوشی می شود آشنا کنیم.

عوامل داغ شدن گوشی چیست؟

امروزه تقریبا تمامی مردم از گوشی های هوشمند استفاده می کنند، داغ شدن گوشی ها به یکی از دلایل نگرانی مردم تبدیل شده است و عوامل ودلایل مختلفی دارد اما رعایت کردن بعضی ازنکات سبب می شود تا گوشی کمترداغ کند و آسیب ها به گوشی را به حداقل برسد، ما قصد داریم برای شما 15 دلیل داغ شدن گوشی را توضیح بدهیم. وراهکارهای را برای جلوگیری از داغ شدن گوشی و خنک کردن آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

1.اجرای بازی های سنگین

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث داغ شدن گوشی شما می شود، اجرای بازی های سنگین است. استفاده طولانی مدت ازگوشی واجرای بازی های سنگین می تواند بث فشارآمدن به قطعات و داغ شدن گوشی شود. بعضی از بازی های سرگرمی حجم بالایی دارد و اگر گوشی شما از لحاظ سخت افزاری ضعیف باشد، منجر به خرابی گوشی شما می شود.

 

2. قاب و کاورها

استفاده از قاب و کاورها چرمی یکی از مهم ترین دلایل داغ شدن گوشی های هوشمند هستند. اگرچه زیبایی در گوشی مهم است وبعضی ازقاب ها باعث تفاوت آنها می شوند، وتنوع را برای شما ایجاد می کنند، اما گرما و فشارقاب باعث آسیب رساندن به گوشی می شود.بهتر است از قاب و کاور هایی استفاده کنید که محفظه های بهتری برای جریان هوا دارند تا بتوانند گرما را از گوشی تان دور نگه دارند.

 

بخوانید  موتو جی استایلوس 2021 با ظاهری متفاوت

3. بدافزارها

بدافزارها معمولا نشان نمی دهند که وارد گوشی شما شده اند و کاری را انجام می دهند، اما درپس زمینه کار خود را انجام می دهند.اگربرنامه خاصی را باز وکار بسیار مهمی را انجام نمی دهید اما گوشی تان بیش از حد داغ می شود احتمالا یک بدافزار روی گوشی نصب شده است و باید اپلیکیشن های اضافه ی خود را پاک وبررسی کنید.

 

4. نور و گرما

گوشی خود را از حرارت های مستقیم دور نگه دارید و زیر نور خورشید قرار ندهید. زیرا دستگاه الکترونیکی مانند موبایل و تبلت  داغ شوند فشار زیادی به گوشی وارد می شود و این گرما بر روی باتری اثر نامطلوب می گذارد و حتا ممکن است باتری شما منفجر شود. پس گوشی خود را زیر نور خورشید قرار ندهید و کارهای سنگین انجام ندهید.

 

5. دوربین

یکی دیگر ازعلت های داغ شدن گوشی دوربین است. استفاده طولانی مدت از دوربین به ویژه فیلم برداری حرارت گوشی را بالا می برد زیرا صفحه نمایش را روشن نگه می دارد.

 

6. اپلیکیشن ها

برنامه ها ونرم افزار های خود را به روزرسانی کنید، اگر آپدیتی برای شما آمده است حتما آپدیت را اعمال کنید. اپلیکیشن های خود را دائم بررسی کنید تا همیشه اپلیکیشن های گوشی تان به روز باشند، زیرا یک اپلیکیشن می تواند ناسازگاری با گوشی داشته باشد که باعث می شود فشار زیادی به گوشی وارد شود، و آپدیت کردن همه ی این مشکلات را حل می کند.

 

7. شارژ و کابل شارژر

وضعیت باتری یا شارژر می تواند علت داغ شدن گوشی در هنگام شارژ شدن باشد. سعی کنید همیشه از شارژرهای اصلی استفاده کنید و شارژرحتما برای خود گوشی باشد.می توانید برای دانست اینکه چرا گوشی هنگام شارژ کردن داغ می کند به مقاله های دیگر سری بزنید.

 

بخوانید  مشخصات گوشی سامسونگ S21 FE 5G

8. ویروسی شدن گوشی

ویروسی شدن گوشی هوشمند نیز می تواند یکی دیگر از علت های داغ شدن گوشی های شما باشد، و باعث کندی سرعت گوشی شود. زمانی که متوجه می شوید گوشی شما بدون هیچ دلیلی داغ می شود و سرعت آن به شدت پایین آمده است. نصب کردن یک آنتی ویروس مناسب می تواند مشکل شما را حل کند.

 

9. نوربالای صفحه نمایش

نوربالای صفحه نمایش به ویژه در روزهای گرم تابستان یکی دیگراز شایع ترین دلایل داغ شدن گوشی های هوشمند می باشد. به همین  دلیل روشنایی زیاد روز برای دیده شدن صفحه نمایش گوشی و کار کردن با آن مجبور می شویم نور صفحه نمایش را به حداکثربرسانیم. این موضوع سبب داغ شدن گوشی می شود.

 

10. اپلیکیشن های فعال در پس زمینه

بعضی اوقات هنگام خروج از اپلیکیشن ها فراموش می کنیم آن ها را به طور کامل ببندیم، و آنها در پس زمینه همچنان فعال هستند.فعالیت چنداپلیکیشن در پس زمینه گوشی و استفاده مداوم از سی پی یو می تواند یکی دیگر از علت های داغ شدن گوشی باشد.

 

11. استفاده از اینترنت

 

استفاده بیش از حد اینترنت سبب داغ شدن گوشی می شود. اپلیکیشن ها طوری طراحی شده اند که هنگام اجرا در پس زمینه نیز از اینترنت گوشی استفاده می کنند. بنابر این استفاده زیاد ازاینترنت باعث افزایش حرارت در گوشی می شود.

  • راهکارهای جلوگیری ازداغ شدن گوشی
  • استفاده از اینترنت را به حداقل برسانید.
  • اپلیکیشن ها را بعد از استفاده ببندید.
  • شارژباتری را بین 20 تا 80 نگه دارید.
  • گوشی خود را زیر نورآفتاب قرار ندهید.
  • اپلیکیشن ها را دائما آپدیت کنید.
  • روشنایی صفحه نمایش را کم کنید.
  • طولانی مدت از بلوتوث استفاده نکنید.
  • ازحالت پرواز استفاده کنید.
  • ازبازی کردن با بازی های سنگین خود داری کنید.
  • آنتی ویروس مناسب نصب کنید.
  • از کاورهای نامناسب استفاده نکنید.
  • کابل شارژ را بررسی کنید.
  • ازفن خنک کننده استفاده کنید.
  • اپلیکیشن های اضافی را حذف کنید.

 

بخوانید  گوشی هوشمند Galaxy M62 سامسونگ
نتیجه گیری

داغ شدن گوشی های موبایل به دلیل استفاده های طولانی  تا یک حدی طبیعی است.اما اگر کار خاصی انجام نمی دهید و به طورناگهانی بدون هیچ دلیلی گوشی شما داغ می شود به شما توصیه می کنیم این موضوع را جدی بگیرید و گوشی خود را بررسی کنید. با نکاتی که در مطالب بالا توضیح داده شد می توانید از داغ شدن گوشی خود جلوگیری کنید. امیدواریم مطالب مفیدی را برای شما عزیزان ارائه کرده باشیم.برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله مهمترین علت داغ شدن گوشی را مطالعه کنید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها