در این مطلب به بررسی مشخصات و ویژگیهای آیفون 14 و 14 پرو اپل، تاریخ عرضه و …میپردازیم. اینها همه اطلاعاتی است که تاکنون در مورد مدل های آیفون 14 شنیده ایم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی آیفون در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

تاریخ عرضه و قیمت آیفون 14 اپل

تاریخ عرضه با توجه به گزارشات احتمالاً 13 سپتامبر 2022 خواهد بود. به طور معمول اپل رویداد رونمایی از محصولات خود را در هفته دوم سپتامبر و معمولاً در روز سه شنبه برگزار می کند. اگر این الگو ادامه پیدا کند، مدل‌های آیفون 14 ممکن است در 13 سپتامبر 2022 معرفی شوند. البته هنوز هیچ چیزی رسمی نیست.

از نظر قیمت، انتظار میرود که مدل‌های آیفون 14 تقریباً مشابه قیمت مدل‌های آیفون 13 باشند. شایعات ادعا کرده اند که آیفون مینی ممکن است در آینده از جمع گوشی های آیفون کنار گذاشته شود، که در صورت صحت، قیمت اولیه مدل های آیفون 14 در مقایسه با مدل های آیفون 13 افزایش می یابد. بنابراین امیدواریم تولید آیفون مینی ادامه داشته باشد. ویژگیهای آیفون 14

نام های مدل های آیفون 2022 چه خواهد بود؟
آیفون 11، 11 پرو و ​​11 پرو مکس در سال 2019 معرفی شدند و پس از آن آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و ​​12 پرو مکس در سال 2020 و آیفون 13 مینی، آیفون 13، 13 پرو و ​​13 پرو مکس در سال 2021 روانه بازار شدند. بنابراین به احتمال زیاد آیفون های بعدی آیفون 14 مینی، آیفون 14، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس نام خواهند داشت. اگرچه هنوز قطعی نیست، چون اپل میتواند نام آیفون 13s یا نامی کاملاً متفاوت را انتخاب کند.

طراحی سری آیفون 14

طراحی کاملا جدید
دوربین پانچ سوراخ؟
فلاش عقب

مدل‌های آیفون 13 اپل از طراحی مشابه مدل‌های آیفون 12 پیروی می‌کنند، دارای لبه‌های صاف و طراحی نزدیک‌تر به آیفون 4 و 5 در مقایسه با لبه‌های گردی که از آیفون 6 به آن عادت کرده بودیم. شایعات میگوید که مدل‌های آیفون 14 می‌توانند دوباره اوضاع را تغییر دهند و دارای دوربین جلویی سوراخ پانچ باشند. احتمالا مدل‌های Pro نوعی بریدگی قرص مانند داشته باشند که دوربین جلو و Face ID را در زیر نمایشگر قرار میدهد.

تاریخ انتشار و ویژگیهای آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو

 

همچنین ادعاهایی وجود دارد که دوربین عقب بیرون زده ممکن است در آیفون بعدی با پشت تلفن همسطح شود. ما شاهد کاهش ناچ در بالای مدل‌های آیفون 13 نسبت به گوشی‌های قبلی بودیم و در آیفون 14 باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گوشی بدون ناچ به واقعیت تبدیل می‌شود یا خیر؟! به عنوان نکات تکمیلی، انتظار میرود که مدل‌های Pro همچنان با کیفیت تر از مدل‌های استاندارد باشند، و شایعاتی مبنی بر استفاده از تیتانیوم مقاوم در برابر خراش وجود دارد.

صفحه نمایش

تمام OLED
نرخ تازه سازی 120 هرتز
اندازه های متفاوت

همه آیفون‌های 2022 احتمالاً مانند مدل‌های آیفون 12 و آیفون 13 دارای صفحه نمایش OLED خواهند بود. همچنین احتمالاً مدل‌های آیفون 14 پرو مانند آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس، نرخ تازه‌سازی تطبیقی ​​بین 10 هرتز و 120 هرتز خواهند داشت، اگرچه ممکن است فناوری ProMotion برای مدل‌های استاندارد نیز حذف شود. از نظر اندازه صفحه نمایش، آیفون 13 مینی دارای صفحه نمایش 5.4 اینچی، آیفون 13 و آیفون 13 پرو دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی و آیفون 13 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است.

بخوانید  مشخصات گوشی موبایل تسلا پای | Tesla Pi 5g

همانطور که گفته شد، صحبت هایی در مورد حذف آیفون مینی و معرفی مدل استاندارد مکس به گوش می رسد. اگر این اتفاق بیفتد، مدل‌های آیفون 14 می‌توانند در مدل‌های 6.1 اینچی و 6.7 اینچی با یک مدل پرو و ​​استاندارد از هر کدام عرضه شوند. برخی یشنهاد هایی وجود دارد که حسگرهای اثرانگشت در نمایشگر می‌توانند در کنار Face ID کار کنند، که یک پیشنهاد قابل قبول است!

دوربین ها

دوگانه در مدل های استاندارد
دوربین سه گانه در مدل های Pro و پرومکس

Apple iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max هر دو دارای یک دوربین سه گانه پشتی هستند که شامل یک سنسور اصلی عریض، حسگر فوق عریض و یک سنسور تله فوتو است، در حالی که آیفون 13 مینی استاندارد و آیفون 13 دارای همان سنسور اصلی عریض و فوق عریض هستند، اما لنز تله فوتو را ندارند. چند شایعه وجود دارد مبنی بر اینکه مدل‌های آیفون 14 پرو دارای یک دوربین زاویه باز با سنسور تصویر 1/1.3 اینچی 48 مگاپیکسلی CMOS و پشتیبانی از فیلم‌برداری 8K هستند. اما هنوز قطعی نیست و برای اطمینان زود است.

تاریخ انتشار و ویژگیهای آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو

 

ما انتظار داریم که مدل‌های آیفون 14 پرو نسبت به مدل‌های استاندارد آیفون 14 به ارائه لنز و ویژگی‌های اضافی مانند Macro و ProRES ادامه دهند. در حال حاضر، مشخص نیست که چه چیزی ممکن است برای سال 2022 تغییر کند، اما بهبودهایی نسبت به مدل های 2021 قطعا وجود دارد.

سخت افزار و نرم افزار

5G
تراشه A16
iOS 16

با توجه به پذیرش 5G در تمام مدل های آیفون 12 و مدل های آیفون 13، تقریباً تضمین شده است که تمام مدل های آیفون 14هم با 5G سازگار خواهند بود. همچنین این احتمال وجود دارد که مدل‌های آیفون 14 از تراشه A16 Bionic استفاده کنند، با این فرض که اپل به الگوهای نام‌گذاری خود از نظر چیپ‌ست‌ها ادامه می‌دهد. آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس دارای یک هسته اضافی برای پردازنده گرافیکی خود بودند، بنابراین این مورد می‌تواند برای مدل‌های آیفون 14 پرو نیز تکرار شود و به تمایز آنها از مدل‌های استاندارد کمک کند. ویژگیهای آیفون 14

ساخت نرم افزار بزرگ بعدی iOS 16 خواهد بود که انتظار داریم در ژوئن 2022 بیشتر درباره آن بشنویم، یعنی زمانی که اپل معمولا کنفرانس توسعه دهندگان در سراسر جهان (WWDC) را برگزار می کند. از نظر فضای ذخیره‌سازی، مدل‌های استاندارد آیفون 13 که در گزینه‌های 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه می‌شوند و مدل‌های آیفون 13 پرو نیز همان را ارائه می‌دهند، از مدل‌های آیفون 14 نیز همین انتظار را داریم.

بخوانید  مقایسه گوشی های سری S23 سامسونگ گلکسی

تا کنون چه اتفاقی افتاده است؟

در اینجا همه چیزهایی است که تا به حال در مورد مدل های آیفون 14 شنیده ایم.

14 ژانویه 2022: آیفون 14 پرو اپل ممکن است از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و فیلمبرداری 8K استفاده کند.
طبق گزارش TrendForce (از طریق 91 Mobiles)، آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس اپل با سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی عرضه می شوند و از فیلمبرداری 8K پشتیبانی می کنند.

13 ژانویه 2022: آیفون 14 دارای بریدگی دوگانه منحصر به فرد برای دوربین/FaceID است؟
به گفته تحلیلگر راس یانگ، اپل سیستم پانچ حفره ای را به کار خواهد گرفت که از دو برش تشکیل شده است. یکی قرص مانند و دیگری گرد. همچنین گفته میشود این دو برش نامرئی نخواهد بود. به عبارت دیگر، به نظر میرسد مانند یک  “i” در صفحه نمایش باشد.

6 ژانویه 2022: آیا آیفون 14 پرو سوراخ پانچ خواهد داشت؟ احتمالاً و Face ID زیر صفحه.
افشاکننده توییتر DylanDKT ادعا کرد که آیفون 14 پرو دارای بریدگی حفره‌ای به شکل قرص برای دوربین جلویی خود است و فناوری Face ID اپل در زیر نمایشگر پنهان خواهد شد.

1 نوامبر 2021: اپل در حال کار بر روی ویژگی تشخیص تصادف کردن ماشین برای آیفون و اپل واچ است.
طبق گزارش وال استریت ژورنال، اپل در حال کار بر روی ویژگی جدیدی برای آیفون و اپل واچ است که می تواند تشخیص دهد که تصادف رانندگی داشته اید و به طور خودکار خدمات اضطراری را برای شما شماره گیری می کند.

تاریخ انتشار و ویژگیهای آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو

 

اخبار سپتامبر

26 سپتامبر 2021: یک افشاگر قابل اعتماد ادعا می کند که آیفون 14 اپل کاملاً بازطراحی می شود.
مارک گورمن، از بلومبرگ، ادعا کرد که آیفون 14 با طراحی مجدد مواجه میشود. و این گزارش ها را تایید می کند که بسیاری از شرکت ها به سمت دوربین سوراخ پانچ می روند.

21 سپتامبر 2021: ادعا میشود که آیفون SE بعدی به 5G مجهز میشود و آیفون 14 پرو فاقد ناچ است.
مینگ چی کو، تحلیلگر صنعت، پیش‌بینی می‌کند که آیفون 14 پرو اولین گوشی خواهد بود که بریدگی دوربین جلو را به طور کامل حذف می‌کند و اپل به جای آن از لنز سوراخ‌دار استفاده می‌کند.

9سپتامبر 2021: آیفون 14 حتی قبل از معرفی آیفون 13 فاش شد.
چان پراسر از FrontPageTech ویدئویی با برخی رندرهایی که ادعا میشود آیفون 14 پرو است در ارتباط با Renders by Ian ارائه کرد. این تصاویر یک طراحی لبه مسطح شبیه به آنچه مدل های آیفون 13 ارائه می دهند، اما دکمه های ولوم را دایره ای نشان می دهد. سه لنز دوربین در پشت وجود دارد. مانند مدل‌های پرو فعلی با این تفاوت که در آیفون 14 لنزها هم سطح گوشی و بدون محفظه مربعی اطراف آنها هستند. پروسر می گوید که این دستگاه از جنس تیتانیوم خواهد بود و رندرها نیز یک دوربین جلویی سوراخ پانچ را نشان می دهند. ویژگیهای آیفون 14

بخوانید  مشخصات احتمالی watchOS 9
سایر رویدادها

30 ژوئیه 2021: اپل در حال بررسی Touch ID و Face ID زیر نمایشگر است و این می تواند به این معنی باشد که بریدگی برای آیفون 14 حذف شده است.
اپل حق اختراعی را دریافت کرد که نشان می داد در حال بررسی تاچ آیدی زیر نمایشگر است. در پرونده، اپل جزئیات طراحی فعلی آیفون را نشان می‌دهد که چگونه حسگر تصویربرداری را در کنار نمایشگر قرار می‌دهد، نه اینکه در آن تعبیه شود.

26 جولای2021 : آیفون 13 را فراموش کنید: آیفون 14 پرو می تواند از تیتانیوم مقاوم در برابر خش ساخته شود.
گزارش سرمایه‌گذاران JPMorgan Chase نشان می‌دهد که مدل‌های iPhone 14 Pro از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده. در گزارش تحلیلگر مشخص نشده است که آیا فقط شاسی یا نوار فلزی اطراف لبه آیفون تیتانیومی خواهد بود. البته به احتمال زیاد جلو و عقب شیشه ای باقی می ماند. در این گزارش اشاره شده است که انتظار می رود، سایر مدل های سری آیفون 14 دارای قاب های آلیاژ آلومینیوم و فولاد ضد زنگ باشند. ویژگیهای آیفون 14

14 آوریل 2021: آیفون 14 اپل می تواند دوربین 48 مگاپیکسلی و فیلمبرداری 8K داشته باشد.
تحلیلگر اپل (از طریق AppleInsider) میگوید مدل های آیفون 14 پرو و پرومکس با سنسور 48 مگاپیکسلی عرضه خواهند شد. کو در یادداشتی به سرمایه گذاران گفت که او معتقد است این دستگاه ها دوربینی با زاویه دید عریض با سنسور تصویر CMOS 48 مگاپیکسلی 1/1.3 اینچی ارائه می دهند. او همچنین گفت که سنسور جدید از 8K پشتیبانی می کند.

آقای تعمیرات موبایل

آخرین اخبار و مقالات معتبر و به روز درباره گوشی های اپل و سامسونگ و هواوی و سایر برند های معتبر دردنیا در زمینه موبایل از سایت اقای تعمیر باخبر شوید. همچنین اگر گوشی شما نیاز به تعمیر دارد و وقت مراجعه حضوری به نمایندگی های تعمیر گوشی را ندارید، این مرکز توانایی تعمیر انواع برندهای موبایل را داشته که به چند مورد آن اشاره می کنیم:
ویژگیهای آیفون 14

  • تعمیر گوشی سامسونگ.
  •  تعمیر گوشی آیفون.
  •  گوشی هواوی.
  •   گوشی اچ تی سی.
  •  تعمیر گوشی سونی.
  •  تعمیر گوشی ال جی.
  • گوشی شیائومی.
  •  گوشی نوکیا.
  •  تعمیر گوشی بلک بری.
  • و …

مشتریان ما کار با ما را دوست دارند زیرا:

ما سالها تجربه تعمیر انواع گوشی همراه را داریم.
همیشه قابل اعتماد و وقت شناس هستیم.
تکنسین های ما تعمیرات دقیق انجام میدهند.
خدمات ما به مشتریان اولویت اصلی ماست.

ویژگیهای آیفون 14
منبع: به گزارش ازpocket lint .
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها