شما با نکات ضبط ویدئو بهتر آشنا هستتید؟ در این مطلب به آموزش 10 نکته برای ضبط ویدئوی بهتر با گوشی هوشمند خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا از این آموزش مفید استفاده کنید و با این ترفندهای ضبط ویدئو با موبایل ویدئوهای عالی بسازید.

آموزش های جذاب و کاربردی در سایت آقای تعمیرات موبایل.

ترفندهای ضبط ویدئو با موبایل

این روزها گوشی‌های هوشمند به عنوان ابزار خلاقیت برای خیلی از کارها از جمله عکس برداری و فیلمبرداری اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند، تا جایی که برخی آن را به اندازه ارتباطات مهم می‌دانند. با کمی تمرین و دسترسی به چند نکته کلیدی، میتوانید شروع به ضبط یک فیلم عالی، وبلاگ نویسی یا حتی ضبط یک مستند فقط با استفاده از تلفن هوشمند خود کنید.

1: چشم انداز(منظره)

هیچ چیز مانند داشتن دو نوار عمودی مشکی در امتداد هر دو طرف ویدیو، فیلم عالی را خراب نمی کند. برای جلوگیری از این اشتباه ساده، مطمئن شوید که هنگام ضبط از جهت افقی استفاده کنید نه جهت گیری عمودی. منظره نه تنها باعث می‌شود ویدیوی شما به‌طور کلی زیباتر به نظر برسد، بلکه تماشای آن را هنگام تماشای صفحه عریض یا تلویزیون لذت‌بخش‌تر می‌کند. بعلاوه، چیزهای بیشتری ثبت خواهید کرد.

پس فقط به یاد داشته باشید هرگز هنگام ضبط گوشی خود را به صورت عمودی نگه ندارید، مگر اینکه بخواهید صرفاً برای چیزی مانند TikTok یا استوری های اینستاگرام ضبط کنید.

2:کادر بندی

حالا که روی نحوه جهت گیری مناسب توجه دارید، کادر را کاملا با سوژه خود پر کنید. همچنین می توانید او را کمی دور از مرکز قرار دهید تا صحنه بصری جالب تری ایجاد کنید. فقط در اطراف بچرخید و ببینید چه چیزی بهتر به نظر می رسد. اکثر برنامه‌های دوربین گوشی این گزینه را دارند که اگر به تنظیمات دوربین بروید، جایی که شبکه‌های عمودی و افقی روی صفحه هنگام عکس‌برداری دارید، خطوط شبکه را فعال می‌کنند. ترفندهای ضبط ویدئو با موبایل

۱۰ ترفند برای ضبط ویدئو بهتر با گوشی موبایل

محبوب‌ترین ابزار کادربندی «قاعده یک سوم» است، بنابراین اگر شبکه‌ای ۳×۳ را در برنامه دوربین خود فعال کنید، می‌توانید سوژه را با یکی از خطوط «سوم» عمودی ردیف کنید یا از خطوط افقی برای دریافت خط افق استفاده کنید. موقعیت مورد نظر.

3: بزرگنمایی

اگر از هر عکاس حرفه ای بپرسید هیچ چیز بدتر از زوم دیجیتال نیست. خوشبختانه، در  حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند با زوم «اپتیکال» عرضه می‌شوند، که به شما امکان می‌دهد بدون از دست دادن مقدار زیادی جزئیات زوم کنید. برای اینکه در حین ضبط بدون از دست دادن کیفیت واضحی که در ویدیوها می خواهید، زوم کنید، به دستگاهی نیاز دارید که زوم اپتیکال مناسبی ارائه دهد. مانند Samsung Galaxy S21 Ultra. اگر گوشی هوشمندی با بیش از یک دوربین در پشت دارید، معمولا یکی از لنزها “تله فوتو” است.

اگر گوشی هوشمندی با زوم اپتیکال ندارید، باید به سوژه خود نزدیکتر شوید یا از لوازم جانبی مانند لنزهای گیره ای استفاده کنید. به طور کلی، شما همیشه باید تا جایی که می توانید نزدیک شوید، به خصوص برای عکس های روی صورت.

بخوانید  تاریخ عرضه و بررسی گوشی وانپلاس 12

4: فلاش

همه ما ویدیوهایی را دیده‌ایم که سوژه دارای پوست زرد و چشمان قرمز همراه با پس‌زمینه فوق‌العاده تیره است. مقصر کیست؟ بله عکاس است اما فلاش هم هست. میبینید که گوشی های هوشمند مجهز به چراغ های LED هستند که خیلی روشن هستند و می توانند به راحتی دمای رنگ عکس ها را تغییر دهند. همچنین، بعضی ویدئو ها در پایان با نور ضعیفی ظاهر میشود. اگر می خواهید عکسی را در شب ضبط کنید، باید منبع نور دیگری را پیدا کنید. یا اگر گوشی شما حالت شب برای عکسبرداری دارد، می توانید از آن نیز استفاده کنید. با این حال، برای ویدیو، گوشی‌های زیادی وجود ندارند که در نور کم فیلم‌های عالی می‌گیرند. ترفندهای ضبط ویدئو با موبایل، نکات ضبط ویدئو بهتر

اگر نیاز به نور اضافی دارید، خوشبختانه می توانید آن را نسبتاً ارزان تهیه کنید. اگر می‌خواهید چهره‌ای با نور یکنواخت برای فیلم‌برداری از ویدیوهای ویدیویی در دوربین داشته باشید، یا چند پنل LED کوچک باتری دار را انتخاب کنید، میتوانید رینگ لایت های مقرون به صرفه را از فروشگاه آنلاین آقای تعمیرات موبایل تهیه کنید. آنها ظاهری بسیار سازگارتر و یکدست تر از آنچه که فلاش LED روی گوشی شما می توانست به شما ارائه دهد.

5: نور پس زمینه

نکته دیگری وجود دارد که باید قبل از فکر کردن به فلاش و نور به طور کلی در نظر داشته باشید: اجتناب از تنظیمات با نور پس زمینه زیاد. ممکن است بتوانید افراد و چهره‌های آن‌ها را هنگامی که نور پس‌زمینه دارند ببینید، اما دوربین تلفن هوشمند شما معمولاً نمی‌تواند فیلمی را با نور روشن که یک چهره تاریک را نشان می‌دهد، پخش کند. این شکل همچنین هیچ ویژگی قابل مشاهده ای نخواهد داشت، به این معنی که شما فقط هر چیزی را که می خواهید ثبت کنید را از دست میدهید. مگر اینکه تلفن شما دارای قابلیت های پیشرفته HDR باشد،باید مراقب این مورد باشید.

۱۰ ترفند برای ضبط ویدئو بهتر با گوشی موبایل

برای جلوگیری از این وضعیت، سعی کنید یک تنظیم نور اولیه را تنظیم کنید. وقتی در حال ضبط فیلم هستید می‌توانید با حرکت به یک طرف یا حرکت دادن سوژه به‌گونه‌ای که رو به نور باشد، وضعیت نور پس‌زمینه را بهتر کنید. اگرچه برخی از برنامه‌های جانبی دوربین سعی در کاهش اثرات نور پس‌زمینه دارند، باید سعی کنید جلوه‌های آن را نیز کاهش دهید.

6: تایم لپس

تایم لپس یا عکاسی تایم لپس یک تکنیک سینماتوگرافی است که به موجب آن فرکانس ثبت فریم های فیلم (نرخ فریم) بسیار کمتر از آن است که برای مشاهده سکانس استفاده می شود. هنگامی که این سکانس را با سرعت معمولی پخش می کنید، به نظر می رسد زمان سریعتر حرکت می کند. به زبان ساده: عکاسی تایم لپس دستکاری زمان است. اشیا و رویدادهایی که معمولاً ساعت ها، روزها، ماه ها یا سال ها طول می کشند را می توان به لطف تکنیک های عکاسی تایم لپس، ثبت کرد و بعداً با سرعت تند تری مشاهده کرد.

قبل از اینکه تیم اینستاگرام Hyperlapse را معرفی کند، ایجاد یک ویدیوی تایم لپس با گوشی هوشمند هم خسته کننده و هم صادقانه بگویم سخت بود. از آن زمان، بیشتر سازندگان این ویژگی را مستقیماً در برنامه دوربین از پیش نصب شده قرار داده اند. به عنوان مثال، آیفون های اپل و بسیاری از اسمارت فون ها در حال حاضر دارای قابلیت تایم لپس در دوربین هستند.ترفندهای ضبط ویدئو با موبایل

بخوانید  بررسی گوشی شیائومی ردمی K60 اولترا

با این حال، برخی از تلفن ها آن را ندارند، و هایپر لپس از آن زمان متوقف شده است، اما جایگزین هایی وجود دارد. مایکروسافت برنامه Hyperlapse خود را در فروشگاه Play دارد که استفاده از آن ساده است، و برنامه دیگری به نام Framelapse Pro وجود دارد که دارای امتیاز بسیار بالایی است.

7: فیلم تثبیت کننده و صاف

یکی از پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر از صنعت گوشی‌های هوشمند حاصل شده، تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی و نوری است. در اصل، اگر به صورت دستی عکاسی می کنید، هر گونه دستکاری را به حداقل می رساند. عملکرد نسبتاً خوبی دارد، اما اگر برای دنبال کردن سوژه ای حرکت می کنید یا از آن برای حرکت یا چرخش به دور یک فرد یا شی استفاده می کنید. بهترین کار این است که یک گیمبال فیزیکی تهیه کنید که با تلفن شما کار می کند تا آن را واقعاً صاف کند.یکی از این گیمبال ها DJI OM 4 است. با اتصال گوشی و بارگذاری برنامه، می توانید از قدرت قابلیت های ویدیویی گوشی خود استفاده کنید، اما تثبیت کننده ارائه شده توسط گیمبال، ظاهری تمیز و سینمایی به شما می دهد.

 

8: جلوه ها

اسنپ ​​چت یکی از اولین اپلیکیشن هایی بود که روش فیلمبرداری و عکس برداری ما را به کلی تغییر داد. با استفاده از آن، می‌توانید به سرعت یک ویدیو (یا عکس) از خودتان در محل کار برای یک دوست بفرستید و سپس آن‌ها می‌توانند آن را باز کنند، در صورت تمایل از آن عکس بگیرند و با پاسخ ویدیویی خود پاسخ دهند. می‌توانید با افزودن جلوه‌ها و صداهای ویژه، با قابلیتی به نام فیلتر، عکس‌ها را سرگرم‌کننده‌تر کنید. مانند فیلتر هایی که روی صورت شما اعمال می شوند، فیلتر های سه بعدی نیز وجود دارند که به محیط اطراف تأثیر می گذارند.

نکته Snapchat چیست و چگونه کار می کند؟
این فیلتر بر روی دنیای اطراف ما گذاشته میشود و می توان آن را ضبط کرد و سپس از طریق استوری با دوستان خود در چت یا اینستا به اشتراک گذاشت. فیلتر های جهانی به طور مکرر توسط اسنپ چت تغییر می کنند، اگرچه فیلترهای محبوب تکرار میشوند. در نهایت، فیلترهایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای زیباتر کردن عکس‌هایتان استفاده کنید.

می‌توانید فیلترهای رنگی، زمان فعلی، آب و هوای محلی، پوشش‌های سرعت یا فیلترهای جغرافیایی را به ویدیوی خود اضافه کنید. اکنون، پس از اتمام کار با هر یک از این ویژگی‌های اسنپ چت، می‌توانید در دستگاه خود ذخیره کنید و سپس آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید. اما، اگر اسنپ چت مورد علاقه شما نیست، اینستاگرام را امتحان کنید. اینستاگرام فیلترهای زیادی برای ویدیوها ارائه می دهد. نکات ضبط ویدئو بهتر

بخوانید  جزئیات مشخصات دوربین گوگل پیکسل سری 8

9: تجهیزات جانبی

۱۰ ترفند برای ضبط ویدئو بهتر با گوشی موبایل

یکی از مهم ترین ترفندهای ضبط ویدئو با موبایل استفاده از لوازم جانبی است. بیایید صادق باشیم دوربین‌های گوشی‌های هوشمند به خوبی دوربین‌های کانن، نیکون یا سونی نیستند، بیشتر به این دلیل که دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های دوربین فاقد کنترل‌های دقیق‌تر هستند، حتی اگر خیلی بهتر شوند. بنابراین اگر می‌خواهید مهارت‌های ضبط ویدیوی گوشی هوشمند خود را بدون نیاز به خرید یک دوربین گران قیمت به سطح بالاتری ببرید، بهتر است لوازم جانبی بخرید که پتانسیل واقعی دوربین شما را نشان می‌دهد. می‌توانید همه چیز را از جمله سه پایه گرفته تا لنزهای جداگانه تهیه کنید.

10: ویرایش

و در نهایت، از نکات ضبط ویدئو بهتر ویرایش است تا فیلم یا عکس شما کاملا حرفه ای جلوه دهد. امروزه می‌توانید ویرایش‌های زیادی در تلفن هوشمند خود نیز انجام دهید، به این معنی که دیگر نیازی به استفاده از برنامه ی فتوشاپ نخواهید داشت. همه چیز از ادیت اولیه تا اضافه کردن،انتقال، عنوان و جلوه‌ها در دستگاه‌های همراه iOS و Android ساده است. ویدیوی شما هرچه باشد، برنامه های تلفن همراه می توانند فرآیند ویرایش ویدیو را ساده کنند.

به عنوان مثال، iMovie خود اپل برای iPhone و iPad، شامل عناوین و انتقال‌ها می‌شود و حتی از ساخت تریلرهای نمایشی در حال حرکت نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی های آن می توان به تصویر در تصویر، تقسیم صفحه و جلوه های حرکت آهسته اشاره کرد. در واقع بسیار شبیه iMovie در مک است. برای آیپد پرو، ممکن است بخواهید LumaFusion را انتخاب کنید، اگرچه بسیار گران است.

Pinnacle Studio یک مثال خوب دیگر است و همچنین Videon و Magisto. اما این همه ماجرا نیست: برنامه Adobe’s Premiere Rush یک ابزار قدرتمند ویرایش ویدیو با بسیاری از ویژگی های Premiere Pro است، اگرچه حذف شده است و هر کسی می تواند از آن استفاده کند.

آقای تعمیرات موبایل

آخرین اخبار و مقالات معتبر و به روز درباره گوشی های اپل و سامسونگ و هواوی و سایر برند های معتبر دردنیا در زمینه موبایل از سایت اقای تعمیر باخبر شوید. همچنین اگر گوشی شما نیاز به تعمیر دارد و وقت مراجعه حضوری به نمایندگی های تعمیر گوشی را ندارید، این مرکز توانایی تعمیر انواع برندهای موبایل را داشته که به چند مورد آن اشاره می کنیم:
ترفندهای ضبط ویدئو با موبایل، نکات ضبط ویدئو بهتر

  • تعمیر گوشی سامسونگ 
  •  تعمیر گوشی آیفون
  •  گوشی هواوی
  •   گوشی اچ تی سی
  •  تعمیر گوشی سونی
  •  تعمیر گوشی ال جی
  • گوشی شیائومی
  •  گوشی نوکیا
  •  تعمیر گوشی بلک بری
  • و …

مشتریان ما کار با ما را دوست دارند زیرا:

ما سالها تجربه تعمیر انواع گوشی همراه را داریم.
همیشه قابل اعتماد و وقت شناس هستیم.
تکنسین های ما تعمیرات دقیق انجام میدهند.
خدمات ما به مشتریان اولویت اصلی ماست.

نکته های ضبط ویدئو حرفه ای با موبایل
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

 

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها