هوآوی نوا 10 پرو اولین بار در ماه جولای در چین معرفی شد، اما اکنون به طور رسمی در اروپا در دسترس است. هوآوی در نمایشگاه IFA 2022 برلین سری نوا 10 را به بازارهای جهانی معرفی کرد. حالا موقع بررسی گوشی نوا 10 پرو است. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات تلفن همراه هوآوی در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

طراحی

هوآوی نوا 10 پرو

سری nova همیشه طراحی محور بوده است و 10 Pro یک گوشی هوشمند زیبا است. این گوشی دارای یک روکش مات نرم است که لوگوی nova روی آن برجسته است. کلید پاور دارای رنگ قرمز است و کل دستگاه به راحتی در دست قرار می گیرد. بدنه برای چنین تلفنی بسیار نازک است، اما جزیره دوربین آن برآمده است. نه تنها باعث می‌شود که روی یک سطح صاف به شدت تکان بخورد، بلکه گوشی را بسیار سنگین می‌کند.

هواوی هزینه زیادی برای برجسته کردن نماد نوا 10 پرو کرده است. گوشی نقره ای بیشترین طرفدار را با حلقه بیرونی و دایره دور دوربین اصلی در وسط بین همه دارد،  این رنگ در تصویر زمینه پیش‌فرض هم وجود دارد. و از آنجایی که گوشی با رابط کاربری EMUI 12 (به‌جای سیستم‌عامل Harmony OS) عرضه می‌شود، یک برنامه Themes وجود دارد که می‌تواند حتی آیکون‌ها را به همان رنگ تبدیل کند.

عملکرد

huawei nova 10 pro

 

هوآوی نوا 10 پرو دارای همان چیپست نوا 9 پرو است که به LTE محدود شده است. یک شارژر 100 واتی با کابل مناسب در جعبه وجود دارد و یک قاب پلاستیکی شفاف هم وجود دارد. هنگامی که آن را روی تلفن قرار می دهید، برجستگی دوربین همچنان وجود دارد، اما بسیار کمتر بیرون زده است.

بخوانید  بررسی گوشی آنر پلی 40 پلاس 5G | Honor Play 40 Plus 5G

در ابتدا باید به این ویژگی اشاره کنیم که Huawei nova 10 Pro تمرکز زیادی روی دوربین‌ها دارد. همانطور که از تعداد زیاد آن‌ها می‌توان فهمید دو دوربین در جلو با یک سلفی فوق عریض 60 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی پرتره 8 مگاپیکسلی دارد. در طرف مقابل، اگر سنسور عمق 2 مگاپیکسلی را هم در نظر بگیریم، سه دوربین دیگر دریافت میکنیم. یک دوربین 50 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی.

رنگ نقره ای پنل پشتی گوشی براق است. رنگ های متفاوت از محیط اطراف خود به خود جذب میکند و ممکن است در بعضی مواقع بنفش به نظر برسد. هواوی نوا 10 پرو علیرغم وزن 191 گرمی خود، سبک است. صفحه نمایش دوست داشتنی است. دارای OLED 6.78 اینچی با رنگ‌ها و کنتراست کامل، نرخ تازه‌سازی سریع 120 هرتز و روشنایی بالا است. لبه ها انحنای بسیار مشخصی دارند و نمایشگر به طرفین منتهی میشود.

علاوه بر دوربین، ویژگی کلیدی دیگر هواوی نوا 10 پرو یعنی باتری و مهمتر از آن  شارژ شدن را بررسی میکنیم. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ 100 واتی پشتیبانی می کند. که تنها در 10 دقیقه از 20٪ به 80٪ می رسد. چیزی که حتی تاثیرگذارتر است این واقعیت است که گوشی در این فرآیند بیش از حد داغ نمیشود.

یک نکته بسیار مهم دیگر: شارژر 100 واتی در جعبه عرضه می شود، چیزی که این روزها بسیار نادر شده است!

دوربین ها

دوربین نوا 10 پرو

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به‌عنوان یک جایگزین 5 برابر تله‌فوتو، کارایی دارد. لنز جلوی سنسور یک واحد 27 میلی‌متری f/1.8 است، که در میان لنزهای «واید» اطراف قرار دارد. این یک سنسور با فوکوس ثابت با لنز f/2.2 در جلو است.

بخوانید  مشخصات گوشی شیائومی 12S و 12S پرو

در بخش سلفی، دو سنسور وجود دارد، اما چهار حالت. واحد 60 مگاپیکسلی 17 میلی‌متر عرض دارد، بنابراین فوق عریض است و در 0.7x (17 میلی‌متر) یا 1x (24 میلی‌متر) عکاسی میکند. هر دو ظاهری با زاویه باز دارند. دوربین سلفی دیگر دوربین 8 مگاپیکسلی «پرتره» است که هم حالت 52 میلی‌متری اصلی خود را انجام میدهد و هم حالت زوم شده 130 میلی‌متری که احتمالا هرگز استفاده نشود.

در نتیجه دوربین اصلی تصاویر با سایه های عمیق و هایلایت هایی با نوردهی خوب می گیرد. هاله های کوچکی وجود دارد که در آن هالایت ها به سایه ها تبدیل می شوند، که نشانه ای از الگوریتم HDR بیش از حد است. رنگ ها طبیعی اما کمی بی رنگ هستند. در عکس های دوربین اصلی اصلا نویز وجود ندارد و کمی شارپنینگ، بیش از حد است.

لنز فوق عریض پشتی با تیز شدن بیش از حد و بازتولید رنگ طبیعی به روند ادامه می دهد، اما سایه ها را به اندازه کافی پایین نمی آورد. همچنین رویکرد متفاوتی برای تعادل رنگ سفید دارد. عکس های سلفی 17 میلی متری عالی هستند. محدوده دینامیکی فوق‌العاده همچنین با جزئیات فراوان است و با کاهش نویز و شارپ بیش از حد بد نمی‌شود.

منبع: به گزارش از gsmarena.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها