Android 13: تاریخ انتشار، ویژگی‌ها و نحوه نصب. در این مطلب به بررسی تاریخ عرضه اندروید 13 و مشخصات احتمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آقای تعمیرات موبایل ارائه دهنده ی بروز ترین اخبار روز دنیای موبایل و تکنولوژی.

تاریخ عرضه اندروید 13

اگرچه گوگل به تازگی اندروید 12 را عرضه کرده است، این شرکت قبلاً پیش نمایش اندروید 13 برای توسعه دهندگان را منتشر کرده است. اما پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 چیست؟
اندروید 13 یک به‌روزرسانی بزرگ سیستم عامل تلفن همراه است. اما هنوز برای مصرف‌کنندگان در دسترس نیست تا آن را روی تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی خود نصب و تست کنند. پیش نمایش توسعه دهنده اکنون منتشر شده است. این به سادگی یک نسخه اولیه از Android 13 است که فقط برای توسعه دهندگان آزمایش میشود. یک نسخه بتا عمومی در تاریخ بعدی برای همه برای آزمایش ارائه میشود. به دنبال آن یک نسخه پایدار برای همه دستگاه های Android جدید عرضه خواهد شد.

اندروید 13 چه زمانی به طور رسمی منتشر می شود؟
اولین پیش نمایش برای توسعه دهنده در 10 فوریه 2022 منتشر شد.
دومین پیش‌نمایش برای توسعه‌دهنده در 17 مارس 2022 منتشر شد.
انتشار رسمی نسخه پایدار در پاییز 2022 انتظار میرود.

گوگل قصد دارد پیش‌نمایش‌های بیشتری از این نسخه برای توسعه‌دهندگان در طول بهار 2022 منتشر کند. که باید در حدود آوریل 2022 به نسخه‌های بتا منتقل شود. این شرکت انتظار دارد که اندروید 13 تا ژوئن 2022 یا جولای 2022 به نسخه پایدار منتقل بشود. اگر Google به این جدول زمانی پایبند باشد، انتشار رسمی اندروید 13 اواخر سال احتمالاً در پاییز 2022، وارد بازار خواهد شد.

بخوانید  گوشی موتورولا اج 40 معرفی شد

نحوه نصب پیش نمایش اندروید 13

پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان در زمان راه‌اندازی، محدود به اجرا بر روی تلفن‌های پیکسل گوگل است. این شامل Pixel 6، Pixel 6 Pro، Pixel 5a 5G، Pixel 5، Pixel 4a (5G)، Pixel 4a، Pixel 4 XL و Pixel 4 است. اگر تلفن Pixel سازگار دارید، می‌توانید پیش‌نمایش را نصب کنید.

پیشنهاد میکنیم منتظر بمانید تا اولین نسخه بتا عمومی منتشر شود یا حداقل از یک دستگاه ثانویه برای نصب پیش نمایش استفاده کنید.

ویژگی های اندروید 13

ویژگی های اندروید 13

دیو برک، معاون مهندسی اندروید در گوگل، فهرستی طولانی از تغییرات موجود در پیش‌نمایش اندروید 13 را شرح داد. ویژگی‌های جدید شامل گزینه‌های قالب‌بندی بیشتر و ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی، اولویت‌های زبان جدید و چندین ارتقاء زیرساختی است.

ویژگی های حریم خصوصی

اندروید 13 راه های جدیدی برای مدیریت مجوزها و امنیت دارد. یک انتخابگر جدید عکس، به شما امکان میدهد عکس‌ها و ویدیوها را با یک برنامه جداگانه به اشتراک بگذارید بدون اینکه به برنامه اجازه دهید همه عکس‌های دستگاه شما را ببیند. گوگل قصد دارد این ویژگی را برای تمامی گوشی های دارای اندروید 11 به بالا بیاورد.

ارتقاء

تاکنون تغییرات زیادی در اندروید 13 ایجاد شده است که به راحتی قابل تشخیص نیستند. به عنوان مثال، مجوز Wi-Fi جدید به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا نقاط Wi-Fi را بدون نیاز به مجوز مکان پیدا کنند و به آن متصل شوند. گوگل همچنین اشاره کرده است که به توسعه Project Mainline ادامه میدهد و تلاشش برای ارائه بروز رسانی های بیشتر از طریق Google Play به جای سیستم عامل است.

ترجیحات زبان

ترجیحات زبان اندروید 13 اکنون شامل گزینه ای برای کار بر اساس هر برنامه خواهد بود. این برای کاربران چند زبانه مفید است.

بخوانید  گوشی شیائومی ردمی 13C رسما معرفی شد
اجازه ارسال نوتیفیکیشن

وقتی گوگل دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده را منتشر کرد، یک ویژگی مهم جدید را در خود داشت. برنامه‌ها باید برای ارسال اعلان‌ها از شما اجازه بگیرند. به خاطر داشته باشید که iOS چندین سال است که ویژگی مشابهی را ارائه کرده است. این اطمینان حاصل می کند که فقط برنامه های خاصی برای شما اعلان ارسال می کنند. طبق پست وبلاگ گوگل، درخواست مجوز برای برنامه ها در اندروید 13 الزامی است. دیو برک گفت: «برنامه‌هایی که این نسخه را هدف قرار می‌دهند، باید قبل از ارسال اعلان‌ها، مجوز را از کاربر درخواست کنند.

گزینه های تم

تم

اندروید 13 آیکون های برنامه های پویا را به همه برنامه ها می آورد، نه فقط گوگل. ویژگی نمادهای مضمون به نمادهای برنامه اجازه میدهد رنگی متناسب با تصویر زمینه شما داشته باشند. اما توسعه دهندگان برنامه باید یک نماد برنامه سازگار ارائه دهند. این ویژگی ابتدا برای دستگاه‌های پیکسل ارائه می‌شود، اما گوگل اعلام کرد که در حال همکاری با سایر سازندگان برای انتشار گسترده‌تر آن است.

پشتیبانی صوتی بلوتوث کم انرژی

یکی دیگر از ویژگی‌های بزرگی که در پیش‌نمایش دوم کشف شد، پشتیبانی از صدای کم انرژی بلوتوث است. استاندارد جدید از یک کدک صوتی به نام کدک ارتباطات کمتر پیچیده استفاده میکند که می‌تواند با نرخ بیت پایین‌تر و با کیفیت بالاتر ارسال کند. این باید برابر با مصرف انرژی کمتر و عمر باتری بهتر باشد.

آیا گوگل در I/O درباره اندروید 13 صحبت خواهد کرد؟

گوگل اخیراً اعلام کرده است که کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود را در ماه می 2022 برگزار خواهد کرد. بر اساس کنفرانس های I/O قبلی، این شرکت احتمالاً اندروید 13 را به طور رسمی در آنجا معرفی خواهد کرد. و از سخنرانی افتتاحیه برای بحث در مورد ویژگی های مهم جدید در بروز رسانی سیستم عامل موبایل استفاده خواهد کرد.

بخوانید  مشخصات سامسونگ گلکسی زد فولد 4 | Samsung Galaxy Z Fold4

تاریخ عرضه و ویژگی های اندروید 13
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها