گوگل پلی مملو از هزاران اپلیکیشن تقلبی

گوگل پلی مملو از هزاران اپلیکیشن تقلبی با کملکردهای مخرب معرفی شد. این برنامه پرطرفدار گاها ممکن است عامل نصب برنامه مخرب روی گوشی شما باشد.گوگل با وجود سیاست‌های امنیتی شدید نتوانسته است مانع از ورود اپلیکیشن‌های مخرب و قلابی به فروشگاه اپلیکیشن اندروید شود.

در بخش‌هایی از مقاله‌ی تحقیق مذکور می‌خوانیم:

ما توانستیم ۲,۰۴۰ اپلیکیشن جعلی احتمالی را شناسایی کنیم که شامل بدافزار هستند. این اپلیکیشن‌‌ها در مجموعه‌ای شامل ۴۹,۶۰۸ مورد حضور داشتند که ظاهرشان مشابه با ۱۰ هزار سرویس برتر گوگل پلی استور بود. ما همچنین ۱,۵۶۵ اپلیکیشن جعلی دیگر کشف کردیم که حداقل پنج مجوز سیستمی بیش از اپلیکیشن‌های اصلی درخواست می‌کردند. ۱,۴۰۷ اپلیکیشن مورد بررسی نیز درکنار فعالیت جعلی حداقل پنج کتابخانه‌ی تبلیغاتی متفرقه داشتند.

بیش از یک میلیون برنامه مخرب در گوگل پلی

تحقیقات اخیر توسط محققان دانشگاه سیدنی و سازمان Data61 به‌مدت دو سال انجام شد که بیش از یک میلیون اپلیکیشن اندرویدی پلتفرم گوگل در آن بررسی شدند. محققان تعداد قابل‌توجهی بازی و اپلیکیشن کشف کردند که خود را به‌‌جای اپلیکیشن‌های واقعی و کاربردی جا می‌زنند.بازی‌هایی همچون Temple Run، Free Flow و Hill Climb Racing در صدر سرویس‌های کپی‌شده توسط اپلیکیشن‌های جعلی هستند.

شناسایی اپلیکیشن‌های جعلی

محققان برای شناسایی اپلیکیشن‌های جعلی یک شبکه‌ی عصبی پیچشی طراحی کردند که ابتدا تشابه در آیکن اپلیکیشن‌ها را شناسایی می‌کند. چنین تشابه‌هایی کاربران را فریب می‌دهد تا سرویسی با ظاهر اولیه‌ی مشابه را به‌‌جای اپلیکیشن موردنظر خود دانلود کنند و شاید گرفتار عواقب بدافزار شوند.تحقیقات روی اپلیکیشن‌های تقلبی، به بررسی مجوزهای مورد نیاز آن‌ها و کتابخانه‌های تبلیغاتی نیز پرداخت. البته در بخشی از مقاله اشاره شد که ۳۵ درصد از اپلیکیشن‌ها دیگر در پلی استور حضور ندارند و احتمالا توسعه‌دهنده‌ها به‌خاطر شکایت کاربران آن‌ها را حذف کرده‌اند.

بخوانید  بهترین SSD های 2019

اقدامات پیشگیرانه گوگل

گوگل به‌عنوان سازمان مدیر اندروید و مالک پلی استور، نقش خود را با قوی‌تر کردن ساختارهای امنیتی بازی می‌کند. آن‌ها بخش Google Play Protect را در پی این تحقیقات قوی‌تر کردند تا دستگاه‌های اندرویدی را از اپلیکیشن‌های با احتمال خطر بالا حفظ کنند. به‌علاوه غول موتور جست‌وجو سیاست‌های خود را هم سخت‌گیرانه‌تر کرد که منجر به افزایش ۵۵ درصدی تعداد اپلیکیشن‌های مردود در روند امنیتی شد. به‌علاوه نرخ مسدودیت اپلیکیشن‌ها هم ۶۶ درصد افزایش داشت. آمارهای مذکور توسط خود گوگل ارائه شده‌‌اند.

گوگل در بیانیه‌ای در ابتدای سال جاری گفته بود:

حفظ امنیت اکوسیستم اندروید آسان نیست، اما اعتقاد داریم که Google Play Protect به‌عنوان ابزاری مهم و کاربردی برای افزایش امنیت عمل خواهد کرد. ابزار مذکور به‌عنوان یک لایه‌ی امنیتی مهم عمل کرده که دستگاه‌های کاربران و داده‌های آن‌ها را در عین حفظ آزادی، تنوع و باز بودن اکوسیستم اندروید، حفظ می‌کند.

آقای تعمیرات موبایل

آخرین اخبار و مقالات معتبر و به روز درباره گوشی های اپل و سامسونگ و هواوی و … از ما بخواهید 🙂 .این مرکز توانایی تعمیر انواع برندهای موبایل را داشته که به چند مورد آن اشاره می کنیم:

  • تعمیر گوشی سامسونگ (samsung)
  •  تعمیر گوشی آیفون(iphone)
  • تعمیر گوشی هواوی
  •  تعمیر گوشی اچ تی سی
  •  تعمیر گوشی سونی
  •  تعمیر گوشی ال جی
  • تعمیر گوشی شیائومی
  •  تعمیر گوشی نوکی
  •  تعمیر گوشی بلک بری

نحوه ارتباط با اقای تعیمرات موبایل

  • تماس مستقیم با مرکز تعمیرات موبایل
    تلفن های تماس : ۱۳۹۴ ۹۹۴ ۰۹۳۵ – ۰۱۵ ۷۴ ۷۳ ۰۹۱۹
  • ارسال درخواست انلاین به مرکز تعمیرات موبایل اقای تعیمرات موبایل
بخوانید  آغاز فروش گوشی Samsung Galaxy M30

ارتباط با شما مشتری عزیز افتخار ماست . برای استفاده از تخفیفات ویژه زمستانه تا پایان امسان فرصت دارید 🙂 .

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها