رونمایی از گلکسی A80 سامسونگ

گوشی گلکسی A80 سامسونگ گران‌ترین میان‌رده‌ی سامسونگ سال ۲۰۱۹ می باشد که با داشتن نمایشگر بزرگ، مکانیزم چرخان دوربین و پردازنده‌‌ای قدرتمند  توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

طراحی گوشی گلکسی A80 سامسونگ

طراحی خاص گلکسی A80 و سیستم دوربین چرخشی آن را باید مهم‌ترین نکته‌ی تمایز آن نسبت به دیگر گوشی‌های بازار دانست. نزدیک به ۸۶ درصد جلوی دستگاه از نمایشگر پوشیده شده و خبری از حفره، بریدگی و حاشیه قابل‌توجه در جلوی دستگاه نیست؛
دوربین سلفی گوشی گلکسی A80  کنار گوشی قرار دارد و با تعبیه‌ی موتوری مکانیکی، دوربین اصلی را برای استفاده در جلوی دستگاه فرا می‌خوانند؛ به این معنی که بخش بالایی پشت بدنه که دوربین دستگاه در آن قرار گرفته است، با یک حرکت عمودی بالا می‌آید و ماژول‌های دوربین با یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای رو به کاربر قرار می‌گیرند. این راهکار جالب، دوربین‌های اصلی دستگاه و سیستم تشخیص عمق ToF را برای گرفتن سلفی در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛

رابط کاربری گوشی گلکسی A80 سامسونگ

سامسونگ پس از سال‌ها با One UI تغییری بزرگ را در رابط کاربری گوشی‌هایش ایجاد کرد؛ جان‌مایه‌ی این تغییر استفاده‌ی راحت‌تر از گوشی است و تغییرات بنیادینی در ظاهر المان‌ها به چشم نمی‌خورد. پنل اعلان‌های تمام صفحه، جایگذاری المان‌ها در نیمه‌ی پایینی صفحه و زیباتر شدن رابط کاربری در نخستین ملاقات با One UI نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. نوشته‌ها، آیکون‌ها و دیگر موارد به‌نوعی در One UI جایگذاری شده‌اند که به‌راحتی دیده و انتخاب شوند اما شاید این مسئله در ابتدا کمی برای کاربر ناآشنا به‌نظر برسد با این حال به مرور به این تغییرات عادت خواهید کرد. سیستم ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی این رابط کاربری همچنان ناپخته است و هنوز برای تبدیل شدن به آنچه در آیفون‌ها و حتی گوشی‌های جدید وان‌پلاس تجربه کردیم، راه زیادی پیش روی دارد. ویدیوی زیر شما را بیشتر با رابط کاربری جدید گوشی‌های سامسونگ آشنا خواهد کرد.

بخوانید  مجوز Wi-Fi توسط تبلت جدید سامسونگ

دوربین گوشی گلکسی A80

همان‌طور که انتظار می‌رفت سامسونگ از دوربینی مجهز به لنز تله‌فوتو برای دستیبابی به زوم اپتیکال استفاده نکرده است و تنها شاهد دوربین محبوب این روزها یعنی اولتراواید هستیم؛ حسگر ۸ مگاپیکسلی این دوربین را یک لنز ۱۱ میلی‌متری با زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه همراهی می‌کند. سامسونگ از یک حسگر ToF نیز برای تولید جلوه بوکه در حالت «Live Focus» بهره گرفته است. دوربین اصلی گوشی گلکسی A80 سامسونگ،متشکل از یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی با لنز ۲۶ میلی‌متری واید، حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و سیستم تشخیص عمق سه‌بعدی موسوم به ToF است که پس از چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای نقش دوربین سلفی را نیز ایفا می‌کند؛ حسگر ۴۸ مگاپیکسلی Quad Bayer با پیسکل‌های ۰.۸ میکرونی و ابعاد ۱/۲ اینچی در پس یک لنز با گشودگی f/2.0 با ۸۰ درجه زاویه‌ی دید قرار گرفته است.

باتری گوشی گلکسی A80

در شرایطی که اغلب میان‌رده‌های بازار با باتری‌های غول‌پیکر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، مهندسان کره‌ای‌، گلکسی ای ۸۰ را به باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز کرده‌اند که به باور شرکت سازنده می‌تواند کاربر را آنلاین نگه دارد. ظرفیت باتری گلکسی ای ۸۰ برای گوشی هوشمندی با نمایشگر ۶.۷ اینچی چندان ایده‌آل به‌نظر نمی‌رسد؛ اما باید توجه داشت که بهینگی نرم‌افزار گوشی نیز بر طول عمر باتری تأثیر به‌سزایی دارد. حال باید دید که ادعای سامسونگ تا چه اندازه با واقعیت همخوانی دارد.

نکات مثبت گوشی گلکسی A80
  • نمایشگر بزرگ با روشنایی بالا
  • شارژ سریع ۲۵ واتی
  • عملکرد بسیار خوب به لطف تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۷۳۰
  • کیفیت مناسب عکس‌ها به‌خصوص در روز و فیلم‌برداری
  • مکانیزم نوآورانه دوربین
بخوانید  انتشار اطلاعات پردازنده گوگل پیکسل 5a

نکات منفی گوشی گلکسی A80

  • وزن زیاد و ابعاد بزرگ دستگاه
  • فقدان درگاه کارت حافظه
  • غیرفعال شدن فوکوس خودکار در عکاسی سلفی
  • غیرقابل اتکا بودن حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • فقدان جک‌ ۳.۵ میلی‌متری و نبود دانگل در جعبه

آقای تعمیرات موبایل

آخرین اخبار و مقالات معتبر و به روز درباره گوشی های اپل و سونیو سونی و سایر برند های معتبر دردنیا در زمینه موبایل از سایت اقای تعمیر باخبر شوید 🙂همچنین اگر گوشی تان نیاز به تعمیر دارد شما میتوانید با چند کلیک مشخصات و آدرس خود و  گوشی را در پورتال درخواست تعمیر موبایل وارد نمایید و کمتر از ۲ ساعت همکاران ما با شما برای مراجعه حضوری به درب شرکت یا منزل شما حاضر خواهند شد.

خدمات تعمیرات موبایل آقای تعمیرات موبایل

  • تعمیرات گوشی Samsung 
  • تعمیرات انواع گوشی های Huawei
  • تعمیرات انواع گوشی های LG
  • تعمیرات انواع گوشی های ZTE
  • تعمیرات انواع گوشی های Vivo
  • تعمیرات انواع گوشی های iPhone 12

با ما تماس بگیرید :

تلفن های تماس : ۱۳۹۴ ۹۹۴ ۰۹۳۵ – ۰۱۵ ۷۴ ۷۳ ۰۹۱۹

خلاصه

گلکسی A80 سامسونگ گران‌ترین میان‌رده‌ی سامسونگ سال ۲۰۱۹ است که با داشتن نمایشگر بزرگ، مکانیزم چرخان دوربین و پردازنده‌‌ای قدرتمند به یک پدیده تبدیل شده است.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها