در حال حاضر، گوشی های هوشمند زندگی ما را احاطه کرده اند کاربران بیشتر کارهای خود را با این وسیله پرکاربرد انجام می دهند. یکی از مشکلات بزرگ کاربران با گوشی پرشدن حافظه آن است و این موضوع برای آنها بسیار آزاردهنده است. حجم بالایی عکس ها، فیلم ها و برنامه سبب پر شدن گوشی شما می شوند که مشکلات زیادی از جمله کندی پردازش در انجام فرمان ها برای دستگاه را ایجاد می کند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه حافظه گوشی را زیاد کنیم؟ بهترین روش های ممکن غیراز کارت حافظه جانبی SD چیست؟ ما در این مقاله چند راهکار ساده را خدمتتان ارائه خواهیم کرد تا بتوانید مشکل کمبود حافظه خود را برطرف سازید.

راهکارهای افزایش حافظه گوشی (روش های ممکن غیراز کارت حافظه جانبی SD)

اگر همیشه برای ذخیره کردن اطلاعات خود با کمبود حافظه مواجه می شوید و یا مجبور می شوید اطلاعات قدیمی خود را پاک کنید. مشکل کمبود حافظه می تواند برای هر کاربر پیش بیاید اما نگران نباشید ما در این مطلب شما را با چند راهکار ساده آشنا می کنیم تا بتوانید به آسانی مشکل کمبود حافظه خود را حل کنید. در ادامه این مطلب به چگونه حافظه گوشی را زیاد کنیم؟ خواهیم پرداخت.

انتقال اطلاعات به فضای ابری

با فضای ابری می توانید مانند یک هارد درایو، اطلاعات و فایل های دیجیتالی خود را در آن ذخیره کنید و از هر جایی و در هر زمانی به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

به زبان ساده فضای ابری به شما این امکان را می دهد که یک فضای از طریق اینترنت داشته باشید که یک سری اطلاعات را در فضای ابری آپلود کنید. با انجام این کار می توانید اطلاعاتی که موقتا به آنها نیازی ندارید در آنجا آپلود کنید، و آن اطلاعات را از حافظه گوشی پاک کنید

با انجام این روش هم فضای گوشی را آزاد خواهید کرد و هم دیگر مجبور نیستید اطلاعات خود را پاک کنید و میتوانید آنها را در یک مکان امن نگه دارید.

پاک کردن داده های پنهان

داده های پنهان یا همان حافظه کش ها اطلاعاتی هستند که در حافظه گوشی شما ذخیره می شوند. پاک کردن داده های پنهان برای زیاد کردن حافظه می تواند بسیار موثرباشند زیرا حجم بسیار زیادی از گوشی را اشغال می کنند. داده های پنهان فایل های هستند که مورد نیاز نیستند و خالی کردن حافظه پنهان باعث می شود سرعت پردازنده افزلیش پیدا کند و عملکرد گوشی دچار مشکل نشود. پاک کردن داده های پنهان گوشی یکی از رایج ترین روش ها برای آزاد شدن فضای گوشی است.

حذف فایل های دانلودی

دانلود فایل های مختلف از شبکه های اجتماعی به مرورزمان فضای بسیار زیای از گوشی را به خود اختصاص می دهد.

و این مانع ذخیره کردناطلاعات جدید شما خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل در گوشی خود سری به پوشه دانلود ها بزنید و فایل های دانلودی را حذف کنید.

تامقداری از حافظه گوشی شما آزاد شود. این راهکار نیز برای آزاد سازی حافظه گوشی شما می تواند بسیار موثر باشد.

انتقال فایل ها به لپ تاپ

یکی دیگر ازروش های زیاد کردن حافظه انتقال فایل ها به لپ تاپ است. انتقال فایل ها از گوشی به لپ تاپ یکی از رایج ترین روش های اطلاعات

است، برای آزادسازی حافظه گوشی عکس ها،فیلم ها، موسیقی و … که موقتا به آنها نیازی ندارید به لپ تاپ خود منتقل کنید .انجام این کار می

تواند به خالی شدن بخش قابل ملاحظه ای از حافظه موبایل کمک کند و به راحتی می توانید اطلاعات جدیدی را در گوشی خود ذخیره کنید.

حذف عکس ها و ویدیوهای غیرضروری

عکاسی و فیلمبرداری یکی از لذتبخش ترین تفریحات است. با عکاسی می توانید خاطرات و لحظات خوش زندگی خود را ضبط و ثبت کرد، اماگاهی اوقات برای اینکه بتوانیم عکس جدید بگیرید نیاز به فضای خالی گوشی دارید عکس و ویدیو های زیادی در گوشی شما وجود دارد

که نیازی به آنها ندارید به دلیل حجم بالایی که دارند فقط فضای زیادی از گوشی شما را اشغال می کنند. عکس ها و ویدیو های غیرضروری خود را حذف کنید تا مقداری از حافظه گوشی تان آزاد شود.

غیرفعال کردن Bloatware

تولییدکنندگان گوشی همیشه ویژگی های نرم افزاری جدیدی را به دستگاه های خود اضافه می کنند، اگر چه ویژگی ها باعث بهبود دستگاه میشوند

اما همچنین می توانند دلیل تاخیر عملکرد گوشی باشند. Bloatware یکی از این نرم افزار ها است که باعث کند شدن سرعت گوشی می شود

و حافظه گوشی را اشغال می کند، با استفاده از Debloater می توانید برنامه های از پیش نصب شده را بر روی دستگاه خود مسدود کنید و تاثیر Bloatware را کاهش دهید تا حافظه گوشی شما آزاد شود. اگر با این روش ها همچنان با کمبود حافظه مواجه بودید توصیه می کنیم به یکی از تعمیرات موبایل مراجعه کنید. 

جمع بندی

همان طور که دانستید، راهکار های مختلفی وجود دارد تا حافظه گوشی خود را زیاد کنید ما در این مقاله سعی کردیم بهترین روش های ممکن غیراز کارت حافظه جانبی SD را خدمتتان ارائه کنیم تا اگر به مشکل کمبود حافظه برخوردید بتوانید با استفاده از این روش ها مشکل کمبود حافظه گوشی  خود را برطرف سازید. برای اطلاعات بیشتری مقاله آموزش خالی کردن کش گوشی را مطالعه کنید. 

 

بخوانید  گوشی موتورولا اج 40 معرفی شد

 

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها