چگونه بفهمیم تاچ گوشیمان شکسته یا ال سی دی آن؟

یکی از مهم ترین و اصلی ترین عیوب گوشی های هوشمند امروزی ، مقاومت نسبتا پایین  صفحه نمایش انها در برابر ضربات و آسیب های وارد شده می باشد.

این مسئله برای بسیاری از ما نگران کننده است زیرا تعویض صفحه نمایش گوشی هزینه بالایی به همراه  دارد واین بستگی دارد که چه قسمتی از صفحه نمایش دچار شکستگی یا آسیب شده باشد.

تعمیر ال سی دی گوشی بعد از شکستگی همیشه هزینه  بالایی ندارد .در بعضی از مواقع ممکن است ال سی دی های شکسته شده با صرف هزینه بسیار کمی تعمیر شود.

پس خون سردی خود را حفظ کنید و برای این که تشخیص دهید تاچ یا ال سی دی گوشی تان شکسته در ادامه مطلب  با آقای تعمیرات موبایل همراه باشید.

صفحه نمایش گوشی موبایل از چند لایه تشکیل شده است؟

آیفون،آیپد،تبلت و گوشی های اندرویدی اغلب از چند لایه تشکیل شده اند:

  • گلس
  • دیجیتایزر یا تاچ اسکرین
  • ال سی دی
  • بک لایت
  • فریم

گلس: از جنس شیشه که روی صفحه نمایش قرار گرفته و وظیفه محافظت از ال سی دی را برعهده دارد . با  گلس محافظی که پس از خرید گوشی روی صفحه نمایش جهت جلوگیری از ایجاد خط و خش نصب می شود فرق دارد.بیشترین ارتباط  کاربران با این بخش از صفحه نمایش می باشد. در صورت آسیب دیدگی این قسمت باید  اقدام به تعویض گلس شود .که تعمیرآن هزینه بالایی ندارد و به باز کردن گوشی نیازی نیست. ضخامت آن کمتر از 1 میلی متر است  . شکستن آن می تواند مانند تار های عنکبوت به تکه های مختلف تبدیل شود.

بخوانید  بهترین گوشی های سامسونگ سال ۲۰۲۲ - کدام یک مناسب است؟

تاچ اسکرین:  زیر گلس محافظ ،لایه ای بسیار نازک و شفاف پلاستیکی حساس به فشار و ضربه است که بین گلس و ال سی دی قرار گرفته و می تواند دقیقا محل هایی که کاربر با انگشت لمس می کند تشخیص دهد واگر حذف شود لمس دستگاه به خوبی کار نمی کند.تعویض این قسمت هم به باز کردن گوشی نیازی نیست.

ال سی دی : زیر تاچ اسکرین یک شیشه با الگوهای خاص قرارگرفته که وظیفه آن نمایش محتوای گوشی می باشد. تعمیر این قسمت بر خلاف قسمت های قبلی به باز کردن گوشی نیاز است.

بک لایت: مجموعه چراغ های نورانی که وظیفه پخش نور را بر عهده دارند.

فریم ال سی دی : آخرین قطعه که تمام قطعات قبلی روی این قسمت سوار می شوند.

چگونه بفهمیم که کدام قسمت از صفحه نمایش دچار شکستگی شده است؟

شکستن گلس خوشبینانه ترین حالتی  است که به باز کردن گوشی نیازی نیست و تعویض ان هزینه بالایی نخواهد داشت.اگر فقط گلس شکسته باشد و نیاز به تعویض گلس گوشی باشد در این  حالت ، عملکرد تاچ و ال سی دی گوشی دچار مشکل نخواهد شد. پس در صورتی که صفحه  نمایش دچار شکستگی شده باشد و هنوز می توانید با گوشی خود کار کنید به احتمال زیاد گلس دچار شکستگی شده است.

اگر ترک های تار عنکبوتی یا لکه های تیره روی صفحه نمایش ببینید ، یا هیچ تصویری را گوشی شما نشان ندهد ال سی دی گوشی شما شکسته است. اگر گوشی شما از دستتان افتاده  باشد و ال سی دی شکسته  باشد، چه تاچ و گلس  آسیب دیده باشند چه نه باید کل مجموعه صفحه نمایش تعویض شود.

بخوانید  چگونه لوکیشن بفرستیم؟آموزش ارسال لوکیشن در واتساپ

در گوشی های ایفون و سامسونگ تاچ و ال سی دی با هم ادغام شده اند.پس وقتی تاچ یا ال سی دی در این گوشی ها بشکند ، نمی توان یکی از آنها را تعویض کرد چون که بهم چسبیده اند و جدا کردن انها ازهم کار ساده ای نیست.پس باید کل مجموعه تعویض شود.

 

با آقای تعمیرات موبایل همراه باشید .

از طریق شماره تلفن های زیر  می توانید با اقای تعمیرات موبایل در ارتباط باشید:

تلفن های تماس :09359941394-09197374015

آقای تعمیرات موبایل را در اینستگرام دنبال کنید

 

 

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها