در این مقاله قصد داریم نکاتی را مطرح کنیم،  که درهنگام خرید گوشی باید مدنظر داشته باشید. امروزه گوشی ها انقدر متنوع شده اند که انتخاب کردن گوشی مطابق با نیازهای ما کار پیچیده تری شده است.اگرازطرفداران محبوب آیفون باشید انتخاب کردن گوشی آیفون کارسختی نیست، زیرا هرسال مدل های کمی از آیفون تولید وعرضه می شود اما در مورد گوشی های اندرویدی اوضاع فرق دارد زیرا هرچند ماه یک بار ویژگی های جدید ارائه می شود.اکثر کاربران به راحتی نمی توانند دنبال مشخصه های جدید باشند در هر صورت اگر می خواهید گوشی اندروید جدیدی بخرید بهتراست به این نکات توجه کنید. در ادامه به نکات مهم در هنگام خرید گوشی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

 چه نکاتی را هنگام خرید گوشی باید رعایت کنیم؟

1. پردازنده

 یکی از نکات مهم در هنگام خرید گوشی پردازنده است. تقریبا همه ی کاربران می دانند که پردازنده یکی از مهم ترین بخش های گوشی به حساب می آید، که هنگام خرید گوشی حتما به آن توجه داشته باشید. درست است که می گویند همیشه باید از جدیدترین و برند ترین پردازنده استفاده کرد

اما همه ی این توصیه ها برای همه ی کاربران سقط می کند؟ در جواب باید گفت؛ همیشه این طور نیست مهم ترین موضوع در انتخاب پردازنده این است که با نیازهای شما سازگاری داشته باشند،

مثلا اگر گوشی تان را برای کارهای معمولی مانند تماس تلفنی، استفاده از اپلیکیشن های واتساپ و اینستاگرام و… استفاده می کنید یک تراشه میان رده کارتان را سریع راه میندازد، اما اگر از طرفداران بازی های سنگین گرافیگی هستید.

 یا می خواهید چند کار را همزمان با گوشی خود انجام دهید پس بهتر است از تراشه های رده بالا استفاده کنید توصیه می کنیم حتا اگر تراشه رده بالا را انتخاب کردید حداکثر سرعت مصرف انرژی عملکرد هسته ها و معماری طرح هارا فراموش نکنید.

برای گوشی های اندروید تراشه اسنپدراگون 855 پلاس یکی از بهترین تراشه ها به حساب می آید و one  plus 7T یکی از اولین گوشی های که این تراشه را دارد. 

اگر دنبال تراشه میان رده هستید از بین نمونه های با کیفیت مثل اسنپدراگون 712 یا Exynos9611 یکی را انتخاب کنید. گوشی های مجهز به این تراشه قیمت چندان بالای ندارند از لحاظ عملکرد نیز مطابق با خواسته های اکثر کاربران هستند.

 

2. حافظه داخلی و حافظه رم

اگر می خواهید اپلیکیشن های با سرعت خیلی زیادی اجرا شوند و همزمان از چند تا اپلیکیشن روی گوشی استفاده کنید. باید یک گوشی  را انتخاب کنید که حداقل 6 گیگابایت رم داشته باشد 

اگر می خواهید چند تا بازی سنگین نصب کنید توصیه می کنیم گوشی مجهز به 8 گیگابایت حافظه رم را انتخاب کنید.

با توجه به سیستم ها اپلیکیشن های فعلی حافظه ی رم بیشتر از 8 گیگابایت چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد. برای گوشی های ارزان تر 4 گیگابایت حافظه رم کافی است

اما اگر کمتر از این باشد شاید اجرای اپلیکیشن ها کمی تاخیر داشته باشد و استفاده ازچند اپلیکیشن به طور همزمان برای این گوشی ها چندان مناسب نیست.

همچنین به تکنالوژی حافظه ی داخلی نیز توجه کنید. در حال حاضر تکنالوژی   eMMC  وeUFS استفاده می شوند سرعت خواندن و نوشتن داده ها در حافظه های eUFS نسبتا بیشتر است و روی گوشی های  زیادی استفاده شده است.

یشتر میان رده ها حداقل حافظه  UF2.1بهره می برند. گوشی های پرچم دارازحافظه ی داخلی مبتنی برتکنالوژی UF 3.0 استفاده می کنند. حجم حافظه داخلی یک موضوع دیگر است که در کل به نحوه استفاده و نیاز شما بستگی دارد.

اگر فقط تعدادی زیادی آهنگ و چند تا فیلم ویدئو در گوشی خود نگه می دارید 32 یا 64 گیگابایت برای شما مناسب است، برای عکس نیز سرویس های گوگل فوتوز هستند که دیگر لازم نیست همه ی عکس ها را روی گوشی خود سیو کنید.

می توانید پخشی از عکس ها را آنجا نگه دارید اما اگر می خواهید  بازی سنگین روی گوشی خود نصب کنید حافظه ی 128 گیگابایت یا بالا تر برای شما مناسب تر است.

 

3. نمایشگر

 یکدیگر از نکات مهم در هنگام خرید گوشی که باید با آن توجه کنید نمایگشر است. باید بین نمایشگر    OLED  وLCD یکی را انتخاب کنید. اگر دنبال بهترین تجربه ی کاربری هستید باید نمایشگر OLED را انتخاب کنید زیرا رنگ ها به صورت جذاب تری نمایش داده می شوند و از نظر مصرف انرژی نیز بهتر هستند.

خوشبختانه نمایشگرهای OLED روی بعضی از گوشی های میان رده مثل گلگسی MC نیز است، در فناوری OLED هر کدام از پیکسل های پنل به صورت انفرادی روشن می شوند مثلا از یک تصویر و پس زمینه سیاه استفاده کنید.

پیکسل های مربوط به این تصویر روشن نمی شوند یعنی رنگ سیاه بهتری دارد، و در مصرف باتری نیز صرفه جویی می شود و به همین دلیل در نمایشگرOLED حالت تاریک سیستم عامل جذابیت بیشتری دارد.

 

4. باتری

باتری گوشی اهمیت زیادی دارد زیرا یک باتری ضعیف می تواند همه ی لذت گوشی را از شما بگیرد.

امروزه یک باتری 3500 میلی آمپری می تواند شارژکافی را برای یک روز کامل و استفاده معمولی را تامین کند. اما اگر باتری کمتر از 3000 میلی آمپری در ساعت باشد.

احتمالا باید همیشه یک پاور همراه خود داشته باشید به غیر از این موضوع هنگام خرید گوشی به هیچ عنوان موضوع سرعت شارژ را فراموش نکنید باید ببینید

گوشی مورد نظرتان از شارژ سریع پشتیبانی می کند؟ و یا اگر پشتیبانی می کند با چه سرعتی شارژ می کند؟ آیا سری شارژر جدا خریداری کنید؟ و یا اینکه همراه گوشی است. تمام این سوالات اهمیت زیادی دارند.

برای گوشی های ارزان قیمت سرعت شارژ 15 وات خوب است اما اگر بودجه کافی داشته باشید می توانید گوشی های را انتخاب کنید که حداقل از شارژ بی ثبات پشتیبانی می کنند بین گوشی های میان رده نیز اکثرا از سرعت شارژ 18 وات پشتیبانی می کنند.

5. سیستم عامل

در آخر بهتر است به موضوع نرم افزاری سیستم عامل بپردازیم. گوگل یک مدت قبل اندروید 10 را ارائه کرد. گوشی های که از این سیستم عامل پشتیبانی می کنند می توانند به راحتی در بازار پیدا کنید اما اگر می خواهید گوشی های قدیمی تر بخرید، مطمئن شوید که حداقل ازهمان اول اندروید pie را داشته باشد. ما در این مطلب نکات مهم در هنگام خرید گوشی را خدمتتان ارائه کردیم.

 

نتیجه گیری

 ما در این مقاله نکات مهم در هنگام خرید گوشی را برای شما عزیزان معرفی کردیم. هنگام خرید گوشی توصیه می کنیم ویژگی های مختلف گوشی را بررسی کنید. مثلا جنس بدنه ، کیفیت دوربین، خوش دست بودن خیلی از موارد دیگر را با دقت بررسی کنید. به یاد داشته باشید گوشی اندرویدی که بیشتر از یک سال است وارد بازار شده است خریداری نکنید. اگر هم خواستید بخرید توصیه می کنیم گوشی های مانند وان پلاس وپیکسل  را خریداری کنید، که تا چند سال بعد نسخه جدید اندروید برای آنها ارائه می شود. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله نکات خرید گوشی قبل از خرید حتما به این نکات توجه کنید را مطالعه کنید.

بخوانید  عرضه سامسونگ گلکسی A22 5G به بازار
×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها