نسل جدید اسمارت فون ایسوس در سال 2019

گسترش فناوری پیچیده و پر طرفدار گوشی های هوشمند کمپانی ایسوس رو بر آن داشته است که اکنون آخرین نسل گوشی های ارائه شده خود را با ساختاردوربین برآمده  و بسیاری از ویژگی های جدید و خارق العاده ای منتشر کند.Asus این بار با نسل جدید گوشی های هوشمند وارد میدان شده است . شاید تاکنون در باره مکانیزم گوشی هایی با دوربین پاپ آپ چیزی نشنیده باشید ولی باید گفت که این فناوری جدید در نسل جدید اسمارت فون های کمپانی ایسوس در سال 2019 قابل استفاده خواهد بود . این مکانیزیم به این صورت است که هنگام عکاسی با با این گوشی دوربین به صورت پاپ اپ و مکانیکی به سمت بالا خارج میشود و سپس عکاسی و تصویر برداری انجام میشود

 

اسمارت فون ایسوس و ساختار انشعابی آن در سال 2019

 

در سال 2019 گوشی های هوشمند به ساختار اصطلاحا انشعابی گرایش پیدا میکنند.به طوری که سازندگان این گوشی ها تمام تجربه و تخصص خود را در این زمینه به کار گرفته اند تا به ارائه گوشی هایی با ساختار کوچکتر و ترجیحا بدون قاب بپردازند. قبل از این که به توضیح بیشتر در این باره بپردازیم بایستی با دوبرند نام آشنای تولید کننده گوشی های هوشمند آشنایی مختصری داشته باشیم:

با Oppo ، برترین تولیدکننده ی گوشی های هوشمند

کمپانی Oppo سال 2008 به عرصه تولید اسمارت‌فون قدم گذاشته است و ظرف مدت 5 سال موفق شد بین شرکت‌هایی چون ZTE، هواوی، لنوو و شیائومی، لقب دومین شرکت سودده چین را از آن خود کند. Oppo در سال 2010 کسب‌وکار خود را به کشورهای همسایه چون تایلند، ویتنام و اندونزی و بعدها به هند گسترش داد. در فوریه 2013 بود که اسمارت‌فون‌های Oppo رسما وارد بازار آمریکا شد.اوپو یا اپو (لاتین: OPPO) نام کمپانی چینی تولید کننده گوشی های هوشمند است که به تولید گوشی‌های باکیفیت با قیمت مناسب معروف است. گوشی اپو شباهت زیادی به آیفون دارد و از همان بدنه فلزی بهره می برد.

بخوانید  تعمیرات موبایل در ایرانشهر

شاید برند Oppo در کشورهایی غربی و حتی ایران کمتر شناخته شده باشد و به سختی مدلی از آن در بازار یافت شود، اما این تولیدکننده تلفن هوشمند چینی در سال 2016 تمام کمپانی های بین المللی حاضر در چین را از پیش رو برداشته است.گزارش جدید موسسه آماری IDC نشان می دهد فروش و سهم بازاری اوپو در سال 2016 نسبت به سال قبل دو برابر شده و سایر کمپانی های نام آشنای چینی مانند هوآوی و شیائومی و حتی اپل و سامسونگ را کنار زده است.

با Vivo، پنجمین شرکت بزرگ تولیدکننده ی گوشی های هوشمند

در سال 2009 شرکت Vivo با تمرکز بر ارائه صدای باکیفیت در اسمارت‌فونی نازک، وارد عرصه تولید گوشی‌های هوشمند شد. سیستم عامل گوشی‌های Vivo، ورژنی انشعابی از اندروید با نام Funtouch OS است. این کمپانی هم مثل Oppo به سرعت محصولاتش را به کشورهای مجاور صادر نمود.

Vivo از برند های تخیلی که توسط نویسندگان مارول به وجود آمده اند، نیست. این برند یکی  از بزرگترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند است که در کشور چین قرار دارد و فعالیت خود را از سال 2009 شروع کرده است. بنا به گزارشی که مرکز تحقیقات IDC منتشر کرده، این شرکت بعد از شرکت هموطن خود، شیائومی، در رتبه ی پنجم بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند قرار دارد.

درحالی که این برند در خارج چین زیاد شناخته شده نیست، Vivo از 7 سال قبل که فعالیت خود را شروع کرده است، در بازار گوشی های هوشمند چین، نقشی اساسی را ایفا می کند. این برند در مقابل شرکت های هواوی و شیائومی که گوشی های میان رده و پایین رده تولید می کنند، همیشه گوشی های بالا رده تولید می کند.

بخوانید  تعویض باتری اصلی موبایل

برتری اسمارت فون ایسوس 2019 نسبت به برند های رقیب

به دنبال ارائه گوشی های بدون قاب ، تولید کنندگان گوشی های هوشمند به ارائه اسمارت فون  هایی شبیه به برند های  Vivo و Oppo بپردازند با تفاوت بسیار چشمگیر که نسل جدید گوشی های nex and find x ایسوس قابلیت برآماده شدن یا حالت پاپ آپ  به صورت مکانیکی را داراست

 

ASUS Examines Pop-Up Cameras

ایده جدید کمپانی ایسوس برای نسل جدید اسمارت فون خود

اما در آینده ای نزدیک ما شاهد ارائه گوشی های دارای صفحه نمایش بدون قاب خواهیم بود.
درحال حاضر شرکت سامسونگ و Huawei این روند را با طراحی صفحه نمایشی که فقط یک حفره در یک گوشه برای دوربین selfieخود  تعبیه کرده ،آغاز کرده است.

همچنین شبیه به این نوع طراحی برای گوشی های  Honor V20  معروف به  Honor View 20 نیزاستفاده کرده اند.

با توجه به اختراعات ثبت شده در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) توسط Asus ، این شرکت تایوانی ممکن است در  گوشی هوشمند خود امکان دوربین به صورت پاپ آپ و یک حفره در نمایش برای دوربین خود کار کند.

نسل جدید اسمارت فوت ایسوس2019

نسل جدید گوشی های ایسوس با طراحی بدون قاب

 

این اختراعات که توسط LetsGoDigital پدید آمده است که یک گوشی هوشمند را با یک ماژول دوربین پاپ آپ در سه اندازه مختلف نشان می دهد. مدل اول یک دوربین کوچک پاپ آپ دارد که کمی برای یک دوربین تک حفره ای بزرگ است، اما مدل دوم آن کمی گسترده تر است و می تواند بیش از یک ماژول دوربین در آن تعبیه شود.

بخوانید  تعمیرات موبایل اپل در بلوار ارتش

اطلاعات فنی و ظاهری اسمارت فون

چنانچه در تصویر بالا مشاهده میکنید در این طراحی هییچ دکمه ای روی صفحه گوشی موجود نیست و فقط یک حفره برای اعمال لنز دوربین گوشی در آن تعبیه شده است.زیبایی این گوشی در طراحی بدون قاب این گوشی به وضوع قابل مشاهده است.طراحی دوم نشان داده شده در این اختراع دارای حفره دوربین در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش مشابه با  مدل گلکسی A8s و Nova 4 است. هر دو طراحی در این اختراعات دارای یک گوشه نازک و کوچک بر روی قاب کوچک در بالای صفحه نمایش هستند.

اطلاعات سخت افزاری اسمارت فون

با این که ایده این طراحی توسط کمپانی ایسوس در 24 دسامبر 2018 علنی شد ولی هنوز هیچ خبر واضح و مبرهنی در خصوص میزان حافظه این گوشی و سایر اطلاعات سخت افزاری آن ارائه نشده است.کمپانی بزرگ  ایسوس این ایده و ماکت را برای برای نسل جدید گوشی های هوشمد خود طرح ریزی کرده است که ما در سال 2019 شاهد یکی از بی نظیرترین نوع طرح اسمارت فون در دنیای فناوری و تکنولوژی گوشی های همراه هوشمند شاهد آن خواهیم بود. همچنین ایسون اعلام کرده است که نسل جدید اسمارت فون های خود را با سیستم عامل اندروید 8 وارد بازار خواهد کرد.

وبسایت آقای تعمیر آخرین اخبار منتشر شده در سراسر دنیا در خصوص اسمارت فون و سایر اخبار و مقالات در خصوص تازه های گوشی و تبلت و تعمیرات موبایل  را برای شما ارائه خواهد داد.هرگونه سوالی در این خصوص داشته باشید میتوانید با ما تماس بگیرید

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها