OnePlus یک دستگاه جدید را قبل از پایان سال معرفی می کند و اگرچه شایعات به نام OnePlus 10T اشاره کرده است، این شرکت اکنون این موضوع را تأیید کرده است. در این مطلب به بررسی مشخصات وان پلاس 10t میپردازیم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات گوشی همراه در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

مشخصات وان پلاس 10T

چند سال پیش با 8T، OnePlus تلفنی را عرضه کرد که در نیمه راه بین یک پرچمدار و یک میان رده قرار داشت. برای سال 2022، دوباره همین کار را با 10T انجام می دهد. این گوشی بین Nord 2T و OnePlus 10 Pro قرار دارد و نمایشگر ضعیف تری نسبت به پرچمدار دارد و کیفیت ساخت و سیستم دوربین را از Nord 2T ارزان تر ارائه می دهد.

با وجود شارژ 150 واتی و پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 در اینجا، 10T دارای قدرت یک پرچمدار واقعی است.

OnePlus 10T
نقاط قوت
عملکرد واقعا سریع و پاسخگو
شارژ سریع 150 واتی
صفحه نمایش بزرگ و پر جنب و جوش
مقرون به صرفه تر از 10 Pro
نقاط ضعف
راه اندازی دوربین میان رده
در بیشتر زمینه ها به خوبی 10 Pro نیست

طراحی

مشخصات وان پلاس 10T

ابعاد: 163 x 75.37 x 8.75 میلی متر
وزن: 203.5 گرم
قاب پلاستیکی؛ جلو و پشت گوریلا گلس 5
رنگ های مشکی و سبز یشمی

واضح است که وان پلاس 10Tاز همان خانواده 10 Pro می آید، با همان دوربین مربعی بزرگ در پشت. با این حال، تفاوت این است که به جای چسباندن در بالای گوشی، به طور یکپارچه است. OnePlus سوئیچ کشویی هشدار را که معمولاً بالای دکمه روشن/خاموش در سمت راست قرار دارد، حذف  کرده است. دلیل OnePlus این بود که فضای داخلی زیادی را اشغال می کند و برای قدرت و قابلیت های اضافی گوشی مورد نیاز است.

یکی از ویژگی هایی که در مورد گوشی های پرچمدار OnePlus مانند سوئیچ بی صدا اپل،پرطرفدار بود، راهی راحت و قابل لمس برای جابه‌جایی بین حالت‌های زنگ، بی‌صدا و لرزش بدون نیاز به بیدار کردن گوشی و استفاده از صفحه نمایش لمسی در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی دیگر از تفاوت های اصلی بین 10 Pro و 10T در متریال است. مانند OnePlus Nord 2T، 10T دارای یک قاب پلاستیکی که بین شیشه در جلو و پشت قرار گرفته است. نسبت به فریم آلومینیومی 10 پرو کمی کاهش دارد، همانطور که گوریلا گلس 5 نیز از گوریلا گلس ویکتوس در 10 پرو حذف شده است. زمانی که OnePlus 8T معرفی شد، رویکرد مشابهی را مشاهده کردیم.

بخوانید  آنباکسینگ گوشی آنر مجیک v2

علیرغم کاهش کیفیت مواد، هنوز به اندازه کافی خوب است. بدون هیچ رتبه IP رسمی برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، به اندازه 10 Pro با رتبه IP68 در برابر آنها غیرقابل نفوذ نخواهد بود. با این حال، این گوشی به اندازه کافی برای استفاده خوب است. انحناهای روی شیشه در پشت به راحت گرفتن آن در دست کمک میکند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.7 اینچی FullHD+ (2412 x 2080) AMOLED
به روز رسانی تطبیقی ​​120 هرتز (120/90/60 هرتز)
نرخ پاسخ لمسی تا 1000 هرتز
HDR10+; رنگ 10 بیتی؛ حداکثر روشنایی 950 نیت

یک صفحه نمایش عالی که رنگ های بسیار زنده، پشتیبانی از گستره وسیع (تا عمق 10 بیت) و HDR10+ را دارد. حتی با وجود اینکه وضوح آن فقط فول اچ دی پلاس است  و نه Quad HD همچنان عالی است. حتی متن و خطوط ظریف در این صفحه به خوبی با جزئیات و صاف به نظر می رسند.

این تمایل در هر حالت کالیبراسیون رنگ خود را نشان میدهد. بنابراین، وقتی آن را کنار هم با 10 پرو مقایسه می کنید، مدل قدیمی تر از نظر رنگ و روشنایی بسیار متعادل تر به نظر می رسد. به نظر می رسد کنتراست کمی بالا رفته و ظاهری غیرطبیعی به برخی از مناطق تیره تر میدهد.

با وجود اینکه می‌تواند به نرخ نوسازی 120 هرتز برای انیمیشنی روان و واضح برسد، پنل مشابه مدل قبلی خود را ندارد. تطبیق پذیر است، اما فقط می تواند بین 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز سوئیچ کند. به این معنی که برای صفحات استاتیک به اندازه 1 هرتز افت نمی کند و  در نتیجه  باتری بیشتری نسبت به نیاز مصرف می کند.

البته شایان ذکر است که اکثر محتوای ویدیویی بین 24 تا 60 فریم در ثانیه هستند و بنابراین داشتن صفحه نمایشی که می تواند بالاتر از آن تا 120 هرتز باشد.

عملکرد و باتری

گوشی وان پلاس 10t

پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1
انواع 8GB/128GB یا 16GB/256GB (12GB/256GB در هند)
باتری 4800 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع 150 واتی (125 وات در ایالات متحده)

سرعت و روان بودن از مشخصات بارز OnePlus است. این یک چیز است که این شرکت همیشه به خوبی انجام داده است. تا حدودی به دلیل استفاده از اجزای داخلی قدرتمند و سریع، و تا حدودی به دلیل اینکه نرم افزار آن فشرده و پاسخگو به نظر برسد.

بخوانید  انتشار بنچمارک چیپست کایرین 9000

Snapdragon 8+ Gen 1، نه تنها گوشی را کمی قدرتمندتر از 10 Pro میکند، بلکه از مصرف انرژی بسیار بیشتری نیز برخوردار است. همراه با سیستم خنک‌کننده بزرگ داخلی، تلفنی دریافت می‌کنید که در سطح بالایی کار می‌کند و در حین انجام آن، بیش از حد داغ نمی‌شود یا باتری زیادی خالی نمی‌کند. نرخ نمونه برداری لمسی 1000 هرتز روی نمایشگر، به این معنی است که هر حرکت لمسی یا کشیدن انگشت فورا پاسخ میدهد. مشخصات وان پلاس 10T

باتری 4800 میلی آمپر ساعتی وان پلاس 10 تی می تواند یک روز کامل را بدون مشکل پشت سر بگذارد.  مشابه آنچه که در مورد سایر تلفن‌های فست شارژ پیدا کرده‌ایم، هرگز در مورد 10T نگرانی باتری وجود ندارد صرفاً به دلیل سرعت شارژ مجدد آن.

با افزایش سرعت شارژ از 10 Pro، شارژ از 80 وات به 150 وات افزایش یافته است. این یعنی شارژ کامل 1 تا 100 درصد در 19 دقیقه. علاوه بر این، شارژری که با 10T عرضه می‌شود دارای یک کانکتور USB-C (نه USB-A) است. و همچنین می‌تواند دستگاه‌های سازگار با Power Delivery مانند لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها را تا 65 وات شارژ کند.

دوربین ها

دوربین

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (سنسور IMX766) – OIS و EIS
8 مگاپیکسل فوق عریض و 2 مگاپیکسل ماکرو
دوربین جلو 16 مگاپیکسلی
4K تا 60 فریم بر ثانیه

شما یک لنز سه گانه در پشت دارید. اما تنها یکی از لنزها قوی است. این دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که از سنسور IMX766 سونی استفاده می کند. این همان حسگری است که OnePlus در دوربین فوق عریض 10 Pro دارد و Oppo در دوربین های اصلی و فوق عریض Find X5 Pro از آن استفاده می کند.

همراه با ISP تعبیه شده در پلتفرم Snapdragon 8+ Gen 1، تصاویری پر جنب و جوش و واضح در نور روز با تعادل خوبی در سایه ها و نقاط برجسته ارائه می دهد. عده ی کمی متوجه میشوند که تصویر کمی بیش از حد اشباع است اما جذابیت تصاویر را نمی توان انکار کرد. حتی وقتی روی اشیاء نزدیک فوکوس می‌کنید، به‌طور طبیعی تاری پس‌زمینه قوی ایجاد می‌کند و حس عمق واقعی را به تصاویر اضافه می‌کند.

این لنز در شرایط نور کمتر نیز مناسب است. اگرچه، هنگام عکاسی در داخل خانه به دور از نور شدید، ممکن است متوجه کمی نویز در سایه ها شوید. با این حال، به لطف الگوریتم های به روز شده Nightscape OnePlus، عملکرد خوبی در حالت شب دارد. این دوربین می تواند نور زیادی را جذب کند و عکس را تثبیت کند و پردازش هوش مصنوعی خود را با OIS و EIS ترکیب کند که لنز را ثابت نگه می دارد.

بخوانید  تاریخ عرضه ios 15.5 و نکته ها و ترفند ها | ios 15

متأسفانه، لنز فوق عریض خیلی قوی نیست. به سختی می تواند به اندازه لنز اصلی نور را جذب کند و در برخی شرایط کم نور غیرقابل استفاده است.  سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز کیفیت خوبی ندارد نتایج پر از نویز و فاقد وضوح، رنگ و شادابی هستند.

نرم افزار

OnePlus 10t

OxygenOS 12.1 مبتنی بر اندروید 12
سه به روز رسانی اصلی
چهار سال وصله امنیتی

در مورد نرم افزار، وان پلاس 10T با رویکرد قبلی ادامه می دهد. این سیستم عامل OxygenOS 12.1 مبتنی بر اندروید 12 را اجرا می‌کند. این نرم‌افزار به هیچ وجه شبیه نرم‌افزار پیکسل مدرن نیست و تجربه‌ای شبیه به نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید را ارائه می‌دهد.

OnePlus سفارشی کردن تمام جنبه‌های ظاهری آن را از طریق صفحه «شخصی‌سازی» بسیار آسان می‌کند. این شرکت همچنین سه به‌روزرسانی نرم‌افزاری بزرگ را ارائه میکند که شامل OxygenOS 13 مبتنی بر Android 13 است که اواخر امسال عرضه می‌شود. همچنین چهار سال وصله امنیتی دریافت خواهید کرد.

جمع بندی
OnePlus 10T

OnePlus 10T یک گوشی با ارزش است که مشخصات عملکرد بالا، صفحه نمایش عالی و حداقل یک دوربین خوب را با قیمت بسیار مناسب ارائه می دهد. در برخی زمینه ها عالی نیست، اما هنوز هم در مقابل هزینه آن یک گوشی بسیار رقابتی است.

OnePlus مجبور شده است در برخی زمینه‌ها کیفیت را کاهش دهد تا بتواند سرعت بالاتری را در تلفنی با قیمت کمتری نسبت به پرچم‌دار 10 Pro تطبیق دهد. صرفاً از نظر عملکرد، OnePlus 10T برنده است و تجربه بهتری را نسبت به هر تلفن دیگری در این رنج قیمت و حتی برخی از گوشی‌های گران‌تر ارائه می‌کند.

این گوشی واقعا سریع و پاسخگو است و شارژ 150 واتی یک ویژگی بی نظیر است که در اختیار شماست. نمایشگر، در عین حال که خوب است، بهترین نیست. و دوربین، کیفیت ساخت و متریال آن میان رده است. قیمت درخواستی نسبت به 10 پرو ارزان‌تر است. و مناسب برای کسانی است که فقط خواهان عملکرد سریع در سراسر صفحه هستند.

مشخصات وان پلاس 10T
منبع: به گزارش از pocketlint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها