اگر بودجه زیادی برای خرید گوشی ندارید، نوکیا 5.3 اکثر کارها را برای شما انجام میدهد. یک تجربه نرم افزاری تمیز که همیشه به روز خواهد بود و یک صفحه نمایش بزرگ ارائه میدهد. بررسی مشخصات نوکیا ۵.۳ در این مطلب. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی نوکیا در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

بررسی مشخصات نوکیا ۵.۳/ فواید و معایب
نقاط قوت

بسیار مقرون به صرفه
عمر باتری عالی
نرم افزار اندروید تمیز و همیشه به روز
سیستم دوربین همه کاره
نقاط ضعف
کیفیت ساخت چندان خوب نیست.
بغضا تاخیر در عملکرد (مخصوصا بازی ها) مشاهده شده.
کیفیت دوربین ماکرو عالی نیست.

در رده های بالای بازار، تلفن ها به طور کلی خوب هستند. اما در سطوح پایین تر، برای کاهش هزینه ها کاستی هایی هم وجود دارد. بنابراین هر دستگاه مقرون به صرفه ای ممکن است تمام نیاز رشما را براورده نکند. نوکیا با دستگاه 5.3 خود تلاش می کند عملکرد و ویژگی های روزانه قوی را به ارمغان بیاورد. اما با وجود رقابت قوی از سوی Moto G8، آیا نوکیا 5.3 موفق می شود؟

طراحی

طراحی نوکیا 5.3

ابعاد: 164.3 x 76.6 x 8.5 میلی متر / وزن: 185 گرم
بدنه و قاب عقب پلاستیکی
حسگر اثر انگشت به عقب

قسمت پشتی نوکیا 5.3 با یک پلاستیک مات پوشیده شده که نیمه شفاف است و روی چند نوار مورب قرار گرفته است. ظاهری جذاب و مینیمال دارد و نازک بودن قاب به این معنی است که در دست نیز احساس خوبی دارد. اگرچه کمی ضعیف است.

دکمه روشن/خاموش دارای یک LED سفید ضرباندار جذاب است که وقتی نوتیفیکیشن دریافت میکنید یا زمانی که گوشی را برای شارژ وصل می کنید روشن میشود. تقریباً تمام طول دکمه باریک را نیز روشن می کند. و دیدن آن بسیار دلپذیر است. این جزئیات است که در بسیاری از گوشی های مقرون به صرفه دیگر نمی بینیم.

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی پوکو c65

نکته جالب دیگر سیستم دوربین در پشت است. در مرکز، در یک محفظه گرد قرار گرفته است و کاملاً متقارن است. یک برجستگی جزئی هم دارد. بنابراین وقتی گوشی را به پشت آن میگذارید دچار لرزش نمی‌شود. در قسمت جلو، بیشتر فضا توسط نمایشگر با حاشیه کم اشغال شده است. برای یک دستگاه مقرون به صرفه، قاب سمت بالا باریک است اما قاب پایینی ضخیم تر است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش LCD 6.55 اینچی
وضوح 720 در 1560
نسبت تصویر 20:9

از منظر بررسی مشخصات نوکیا ۵.۳ دقیقاً با نوع صفحه نمایشی که در این محدوده قیمتی انتظار دارید ارائه میشود. این یک صفحه نمایش 6.55 اینچی است. و گوشی های زیادی با این ابعاد وجود دارد. این یک پنل LCD با وضوح HD+ (720 در 1560) است و معمولا کیفیت خوب است. البته واضح‌ترین پنل نیست.

رنگ‌ها معمولاً کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند و پس‌زمینه‌های سفید عموماً تمیز و واضح هستند. اگرچه عناصر برجسته اغلب کمی بیش از حد روشن می‌شوند. و هنگامی که شروع به بازی می کنید، گرافیک نیز کمی خشن میشود. در مقایسه با Moto G8 با قیمت مشابه، صفحه نمایش نوکیا هنگام تماشای ویدیوها چندان زنده به نظر نمی رسد.

از نظر نرم افزاری احتمالا نوکیا توجه طرفداران را جلب خواهد کرد. هیچ bloatware اضافی یا برنامه تکراری در اینجا وجود ندارد. تلفن‌های Android One برای محافظت از آنها وصله‌های امنیتی منظم دریافت میکنند و تقریباً به محض در دسترس قرار گرفتن، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت می‌کنند. به علاوه، تا دو سال به روز رسانی نرم افزار را تضمین میکند.

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی ریلمی GT5 Pro

عملکرد و باتری

پردازنده اسنپدراگون 665
4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی
باتری 4000 میلی آمپری

عمر باتری یکی از بزرگترین نقاط قوت در بررسی مشخصات نوکیا ۵.۳ است. این گوشی دارای یک سلول 4000 میلی آمپر ساعتی است که برای هر گوشی هوشمند نسبتاً ظرفیت خوبی است. البته با توجه به اینکه این گوشی دارای صفحه نمایشی است که خیلی انرژی مصرف نمیکند، عمر باتری بسیار بیشتر میشود. نوکیا آن را باتری دو روزه می نامد!

سرعت و عملکرد کلی مناسب است. راه‌اندازی برنامه‌ها مشکلی ندارد. می‌توانید هر بازی را نیز روی آن بازی کنید و از برنامه‌های مورد علاقه‌تان استفاده کنید. با این حال از نظر پاسخ لمسی صفحه نمایش کمی تاخیر دارد. و بارگیری برنامه ها اغلب یک یا دو ثانیه بیشتر از یک گوشی پرچمدار طول میکشد. پس از بارگذاری، انیمیشن های عمومی نیز کمی کند هستند.

بازی های بسیار سنگین و پرسرعت به خصوص در نسخه 5.3 مشکل دارند. با وجود داشتن همان پردازنده و پیکربندی رم، Moto G8 عملکرد قابل اعتمادتری دارد.

دوربین

دوربین نوکیا 5.3

سیستم دوربین چهارگانه
دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با PDAF
5 مگاپیکسل فوق عریض
2 مگاپیکسل ماکرو و 2 مگاپیکسل عمق

برای یک گوشی ارزان قیمت، سیستم دوربین آخرین گوشی سری 5 نوکیا بسیار متنوع است. که دارای چهار دوربین معمولی، فوق عریض، ماکرو و عمق است و با هم ترکیب میشوند تا کمی تنوع بیشتری در عکاسی به شما بدهند. نتایج حاصل از دوربین اصلی عمیق و رنگی خوب است و قابلیت اطمینان فوکوس خوبی دارد. عکس های لنز اصلی ظاهر پر جنب و جوشی در نور خوب دارد. جزئیات زیاد، رنگ و کنتراست زیاد وجود دارد (شاید گاهی کنتراست کمی بیش از حد) باشد.

بخوانید  نکات خرید گوشی موبایل شیائومی 11T pro 5G

آنچه در نوکیا ۵.۳، قابل توجه است تفاوت بین این نتایج و نتایج حاصل از دوربین فوق عریض است. با جابه‌جایی به لنز عریض، عکس‌ها محو می‌شوند، گاهی اوقات فاقد جزئیات هستند و به مراتب کمتر زنده هستند. در حالت ماکرو کنتراست کمی بیش از حد بالا می‌رود. با رنگ‌هایی که کمی عمیق هستند. در نور خوب روز، تصاویر با لنز ماکرو خیلی بد نیست. اما در شرایط کم نور، رنگ ها خوب به نظر نمیرسند.

به علاوه یک حالت شب هم برای عکس‌برداری در شرایط نور بسیار کم وجود دارد. بطور کلی نسبت به قیمت، دوربین قوی است و می‌تواند عکس‌های زیبایی بگیرد. و علی‌رغم عدم یکنواختی بین لنزها، یک سیستم همه‌کاره است که باید اکثر کاربران را با استفاده از قابلیت‌های ساده و ویژگی‌های غنی خود راضی نگه دارد.

نتیجه

اگر بودجه زیادی برای خرید گوشی ندارید، نوکیا 5.3 اکثر کارها را برای شما انجام میدهد. با این حال، گاهی اوقات کمی کند است. که بخاطر قیمت پایین تر است.

بررسی مشخصات نوکیا ۵.۳
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها