در این مطلب به بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی A52 5g میپردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیرات انواع گوشی های سامسونگ گلکسی در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری حرفه ای و مجرب.

مشخصات سامسونگ A52 5g

Samsung Galaxy A52 5G، گوشی میان رده عالی، مجهز به نمایشگر عالی، ضدآب با قدرت زیاد، با اجرای جدیدترین نرم افزار سامسونگ ویژگی هایی برای متمایز شدن از سایر گوشی های هوشمند در این دستگاه است. مشخصات سامسونگ گلکسی A52 5G

نقاط قوت
نمایشگر عالی
قدرتمند
IP67 ضد گرد و غبار و آب
سوکت هدفون 3.5 میلی متری و قابلیت گسترش microSD
نرم افزار بهینه شده

نقاط ضعف
بدون HDR (محدوده دینامیکی بالا) برای نمایشگر
تعداد لنزهای دوربین زیاد است. سنسورهای ماکرو و عمق استفاده کمی دارند.
قیمت: از 11 میلیون و 450 تومان به بالا.

سری A سامسونگ یکی از محبوب ترین ها است. مقرون به صرفه تر از Galaxy S رده بالا است، اما بسیاری از تجربیات مشابه را ارائه میدهد، سامسونگ فروش بسیار بیشتری در گلکسی A دارد. در سال‌های اخیر، گوشی‌های میان‌رده رشد چشمگیری داشته‌اند. شما با این هزینه ای که میکنید ویژگی های خوبی دریافت میکنید.

ویژگی های کلیدی گلکسی A52 و گلکسی A52 5G سامسونگ

سامسونگ گلکسی a52 5g

  • هردو گوشی از اسلات کارت حافظ بهره می‌برند که گوشی‌های پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس 21 فاقد آن هستند.
  • صفحه‌ نمایش 6.5 اینچی و 1080 پیکسلی دارند.
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی هردو از 128 گیگابایت شروع می‌شود و رم آن‌ها نیز 6 گیگابایت است.
  • رم 8 و حافظه‌ی 256 گیگابایتی نیز در دسترس است که کاربر می‌تواند بنا به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند.
  • در مورد دوربین‌ها باید گفت هردو تلفن در جلوی خود از سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و در پشت گوشی نیز شاهد
    استفاده از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی هستیم.
  • انرژی گوشی جدید سامسونگ را یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمیکند.
  • درگاه شارژ نیز از نوع USB-C است. از دیگر امکانات گلکسی A52 می‌توان به NFC و گواهی IP67 اشاره کرد که مقاومت در مقابل آب و گرد و غبار را تضمین می‌کند.
  • گلکسی A52 در بخش نرم‌افزاری نیز دست پر آمده و به کاربرش اندروید 11 را هدیه می‌دهد.

طراحی

طراحی

ابعاد: 159.9 x 75.1 x 84.mm / وزن: 189 گرم
ضد آب IP67

دو نسخه از گلکسی A52 وجود دارد. که یکسان نیستند. اضافه شدن ‘5G’ نشان میدهد که این دستگاه با طیف وسیع تری از قابلیت اتصال است. اگرچه از نظر طراحی احتمالا تفاوت را تشخیص نمیدهید. در هر دو اندازه، طرح، ابعاد یکسان هستند و هر دو مدل در رنگ های آبی، سفید، بنفش و مشکی عرضه میشوند. این رنگ‌ها به جای براق و مات استفاده میشوند، که زیبا و قابل لمس هستند. جنس قاب پلاستیکی است و اثر انگشت روی آن نمی افتد و البته شبیه یک گوشی پلاستیکی ارزان قیمت معمولی نیستند.

آرایش دوربین جذاب است. مانند سری گلکسیs  بزرگ نیست. بهتر و ظریف تر هستند، حتی با وجود زیاد بودن سنسورها. اگر چیزی وجود داشته باشد که طراحی را زیر سوال ببرد، این است که اگر به قاب پشتی ضربه بزنید احساس محکم بودن نمیدهد. و انگار توخالی است. گلکسی A52 دارای گواهی IP67 است. و کاملاً ضد گرد و غبار است و می تواند در صورت افتادن در آب (تا 1 متر به مدت 30 دقیقه، طبق مشخصات) دوام بیاورد. این ویژگی را معمولاً گوشی‌های بسیار گران‌تر دارند. که به گلکسی A52 نسبت به رقبای با قیمت مشابه برتری میدهد.

بخوانید  واردات آیفون ممنوع شده است؟

سامسونگ سوکت هدفون 3.5 میلی‌متری را برای طرفداران هندزفری سیمی ارائه کرده است. بلندگوهای استریو دوگانه نیز وجود دارد که جلوه‌های Dolby Atmos را برای ایجاد صدای گسترده‌تر در صحنه صدا ارائه می‌دهد. این ترکیبی عالی از ویژگی‌ها است، که مسلماً به A52 مزایایی نسبت به تلفن‌های پرچمدار سامسونگ می‌دهد. به خصوص با در نظر گرفتن اینکه قیمت آن تقریباً نصف است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

پنل 6.5 اینچی AMOLED، نرخ رفرش 120 هرتز
رزولوشن 2400 x 1080، تراکم 404ppi
اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر

پنل 6.5 اینچی AMOLED در گلکسی A52 5G استفاده شده است. و این تنها گوشی در این محدوده (تا کنون) است که 120 هرتز را ارائه می‌کند. همچنین نرخ تازه‌سازی سریعی برای حفظ روان بودن محتوا دارد . A52 و A72 معمولی باید به 90 هرتز بسنده کنند. تنها ویژگی که ندارد، نرخ‌های تازه‌سازی تطبیقی ​​است. صفحه‌نمایش به رزولوشن فول اچ‌دی پلاس یعنی 2400 در 1080 پیکسل مچهز است؛ در نتیجه 404 پیکسل در هر اینچ است که خوب و واضح است. مشخصات سامسونگ A52 5G

این گوشی تقریبا به همان اندازه و وضوح صفحه نمایش Samsung Galaxy S20 FE نزدیک است. اما حاشیه هایی کمی بزرگتر از مدل های Galaxy S21 دارد. از آنجایی که یک پنل AMOLED است، از رنگ‌های غنی و رنگ‌های سیاه عمیق برخوردار است که آن را به یک بوم عالی تبدیل می‌کند. و محتوای شما را جذاب و زنده نشان میدهد. یک حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر وجود دارد و به اندازه کافی خوب کار می کند.

هیچ HDR (محدوده دینامیکی بالا) وجود ندارد. در مقایسه با گلکسی اس 21 پلاس تفاوت بسیار کمی وجود دارد، بنابراین اهمیت زیادی ندارد. این گوشی به اندازه نمایشگرهای مدل های پرچمدار گلکسی اس قدرتمند نیست، اما نصف قیمت است! نکته ای که در استفاده از این نمایشگر نگران‌کننده باشد وجود ندارد. یک مزیت که لایه پلاریزه هنگام استفاده از عینک آفتابی پلاریزه مانعی ندارد، بنابراین از این نظر به مدل‌های Galaxy S 2021 ترجیح داده میشود.

سخت افزار و عملکرد

عملکرد

Qualcomm Snapdragon 750G 5G, 6/8GB RAM
حافظه داخلی 128/256 گیگابایت + ارتقاء microSD
باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، شارژ 25 واتی

گلکسی A52 5G به جای Exynos 980 A51 (از سال 2020) روی سخت افزار کوالکام اسنپدراگون 750G قرار دارد. تفاوت زیادی در قدرت ارائه شده بین این دو پلتفرم وجود ندارد. اگرچه این یک گام بالاتر از نسخه غیر 5G A51 است. اسنپدراگون 750G نزدیک به اسنپدراگون 765G است که در سال 2020 بسیار محبوب بود. بار دیگر، این میان رده ثابت می کند که با گوشی سطح پرچمدار فاصله زیادی ندارد.

بخوانید  بررسی گوشی موتورولا اج 30 نئو 

در مقایسه  Galaxy A52 5G و Galaxy S21+ در واقع تفاوت بسیار کمی در کارهای عادی روزانه وجود دارد. برنامه‌ها کمی کندتر راه‌اندازی می‌شوند، اما انجام یک بازی سنگین Call of Duty در A52 5G نسبتا به همان اندازه در S21 خوب بود و توانایی ارائه آنرا دارد. با این حال، سخت‌افزار باید بیشتر کار کند تا بازی‌های A3+ را ارائه دهد. در نتیجه عوارض سنگین‌تری بر عمر باتری دارد.

این مورد فقط برای کسانی که زیاد بازی میکنند مشکل ساز خواهد بود، زیرا در خارج از بازی عملکرد باتری بسیار خوب است. وجود یک باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی به این معنی است که در استفاده روزانه دوام کافی را دارد. شارژ بی سیم وجود ندارد که یک پوئن منفی جزئی است. اما از شارژ سیمی 25 واتی پشتیبانی می شود. که به اندازه کافی سریع است.

فضای ذخیره سازی از پایه 128 گیگابایت و 256 گیگابایت برای مدل گرانتر وجود دارد. با این مزیت که گلکسی A همچنان دارای اسلات کارت microSD است، چیزی که گلکسی اس از استفاده از آن صرف نظر کرده است. به طور کلی، از نظر عملکرد یک پیشنهاد خوب است و سخت افزاری که دریافت می کنید، نسبت به A51 بالاتر است.

دوربین ها

دوربین ها

سیستم دوربین چهارگانه:
اصلی: 64 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار (AF)، لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)
واید: 12 مگاپیکسل، f/2.2 / ماکرو: 5 مگاپیکسل، f/2.4 / سنسور عمق
جلو: 32 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2

جایی که گلکسی A52 5G خود را از گلکسی اس متمایز میکند در دوربین ها است. در این بخش یک پله پایین آمده است. در ابتدا آرایش چهارگانه دوربین ها که فقط دو لنز مفید در اینجا وجود دارد. دوربین اصلی و فوق عریض. حسگر عمق فقط به شما امکان می دهد از حالت پرتره در دوربین اصلی استفاده کنید و تا حد زیادی غیر ضروری است. سپس دوربین ماکرو که گرفتن یک عکس مناسب با آن دشوار است، بنابراین ارزش کمی دارد. مشخصات سامسونگ گلکسی A52 5G

زوم اپتیکال وجود ندارد. این یکی از مزایای گلکسی A72 است، چون دارای یک لنز اپتیکال 3 برابر در پشت است. در A52 تماماً زوم دیجیتال از دوربین اصلی است. با استفاده از دیجیتال کیفیت به سرعت کاهش می‌یابد. بنابراین بهتر است از آن اجتناب کنید. گلکسی A52 5G دارای سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی است که به صورت استاندارد عکس های 16 مگاپیکسلی را با ترکیب پیکسل ها با هدف افزایش کیفیت تولید می کند.

قابلیت های دوربین

قابلیت های دوربین

این مورد در حال حاضر در گوشی های میان رده رایج است و اغلب وضوح بالاتری را به اندازه سنسور انتخاب می کنند. همچنین این تنها لنزی است که فوکوس خودکار را ارائه می دهد، در حالی که وجود تثبیت کننده نوری هم یک مزیت است. به طور کلی، دوربین خوبی است و از قابلیت های AI Scene Optimiser سامسونگ بهره می برد.

بخوانید  تاریخ عرضه گوشی آنر 90 و آنر 90 پرو به همراه مشخصات

عکس‌ها بسیار خوب هستند. HDR pop که در سطح پرچم‌دار دریافت می‌کنید وجود ندارد و در عکس ها کمی تیره می‌شوند. یک حالت شب قدرتمند دارد که به اندازه کافی خوب است و ارزش استفاده را دارد. تصاویر 16 مگاپیکسلی با بهبود تعادل رنگ و کنتراست بهتر هستند. که به نوعی گزینه های 64 مگاپیکسلی را اضافی می کند. عملکرد حالت پرتره خوب است.

یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در گلکسی A52 5G بکار برده شده است. دو زاویه متفاوت دارد که یکی عکس های گسترده تر میگیرد. حالت‌های دیگر را می‌توان روی دوربین جلو نیز اعمال کرد، بنابراین می‌توانید عکس‌های پرتره بگیرید و جلوه‌های پس‌زمینه را تغییر دهید، که همگی عملکزد خوبی دارند. همچنین می‌توانید از حالت شب در دوربین جلو استفاده کنید، اما نتایج کمی ضعیف تر از حد معمولی است.

نرم افزار

مشخصات سامسونگ A52 5G

Samsung One UI 3.1
اندروید 11

Samsung Galaxy A52 5G با جدیدترین نرم افزار سامسونگ راه اندازی شد. که سیستم عامل اندروید 11 گوگل با رابط کاربری One UI 3.1 سامسونگ است. و همانی است که امسال از گلکسی S21 دیده‌ایم. وعده چهار سال به روز رسانی امنیتی وجود دارد که تا سال 2025 ادامه خواهد داشت. اگرچه احتمالاً فقط سه نسخه به روز رسانی اندروید را دریافت خواهید کرد. اینجاست که سامسونگ نسبت به رقبای خود برتری واقعی دارد.

برخی از برنامه های تکراری  مانند مرورگر، مخاطبین، برنامه های پیام رسانی و موارد دیگر توسط سامسونگ وجود دارد. جایگزین کردن این موارد با برنامه Google آسان است. همچنین می‌توانید هنگام راه‌اندازی تعداد زیادی از برنامه‌های سامسونگ را نصب نکنید، بنابراین bloatware دیگر مشکلی نیست. نرم افزار در A52 نرم و روان است. گزینه ها و شخصی سازی های زیادی وجود دارد.

نتیجه

Samsung Galaxy A52 5G

سامسونگ گلکسی A52 5G نسبت به سری A در سال 2020 دستگاهی بسیار رقابتی تر به نظر میرسد. با افزایش عملکرد میان رده در 12 ماه گذشته، سامسونگ یک دستگاه واقعا قوی را در اینجا ارائه کرده است. قدرتی برای تجربه ای روان حتی در کارهای سخت وجود دارد. عمر باتری خوب و یک صفحه نمایش عالی دارد. با نرخ تازه سازی سریعتر تقویت شده است. نگه داشتن ویژگی هایی مانند سوکت هدفون 3.5 میلی متری و microSD هم با ارزش است.

IP67 ضد گرد و غبار و آب بودن این گوشی را نیز کمی متمایز میکند. این دستور العملی است که به یک گوشی عالی تبدیل می شود و از نرم افزارهای ناخوشایند که گاهی اوقات با این قیمت مقرون به صرفه تر ظاهر می شوند، اجتناب می کند. گلکسی A52 5G نه تنها قابلیت 5G دارد، بلکه با قیمتی کمتر از نصف نسبت به پرچمداران گلکسی اس عرضه شده است.

مشخصات سامسونگ گلکسی A52 5G
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها