بررسی به روز شده آیفون XR اپل: ایا هنوز ارزش خرید دارد؟ در این مطلب به بررسی مشخصات گوشی آیفون XR، برای کسانیکه جدیدترین طراحی Face ID اپل را بدون صرف هزینه‌های گزاف میخواهند میپردازیم. با ما همراه باشید.

انجام تعمیرات گوشی آیفون اپل در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری حرفه ای و مجرب.

نقاط قوت
بسیار مقرون به صرفه
صفحه نمایش بزرگ 6.1 اینچی
کیفیت خوب دوربین
پردازنده A12 Bionic قدرت خوبی ارائه میدهد
گزینه های رنگی عالی
شارژ بی سیم
دارای IP67 مقاوم در برابر آب و هوا و گرد و غبار
نقاط ضعف
صفحه نمایش LCD
بدون HDR موبایل
به خوبی سایر تنظیمات دوربین آیفون نیست.

مشخصات گوشی آیفون XR

xr

Apple iPhone XR از پایین ترین مدل های آیفون‌ استت که از Face ID پشتیبانی میکند. اگرچه دیگر توسط اپل فروخته نمیشود، اما میتوانید همچنان آنرا به صورت استوک بخرید. علیرغم اینکه تقریباً چهار سال از عمرش میگذرد، هنوز یک پردازنده قدرتمند، صفحه نمایش بزرگ و دوربین عالی دارد.

در مقایسه با سری آیفون 13 موارد مختلفی وجود دارد. دارای درجه ضد آب کمی پایین تر، صفحه نمایش LCD به جای OLED، و فقط یک لنز دوربین بجای دو تا. اما ویژگی های زیادی ارائه میدهد. آیا آیفون XR را در سال 2022 بخریم؟ اپل آیفون XR تا سال 2021 هنوز توسط اپل فروخته میشد، اما زمانی که مدل‌های آیفون 13 معرفی شدند، Face ID سطح ابتدایی از آیفون XR به آیفون 11 تغییر یافت.

چهار سال از عمر آیفون XR میگذرد، و هنوز به خوبی کار میکند و همچنان از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار iOS پشتیبانی می‌کند. البته این مورد برای همیشه ادامه نخواهد داشت. با خرید آیفون XR در هزینه خود صرفه جویی میکنید، اما ممکن است مجبور شوید بخاطر ویژگی های بیشتری که توسط آیفون 11 مانند حالت شب، امکان عکاسی بهتر در نور کم و ..ارائه میشود آنرا عوض کنید.

بخوانید  چگونه برنامه های آیفون را آپدیت کنیم؟

اگر هزینه خرید آیفون 11 را ندارید ما آیفون SE (2022) را توصیه میکنیم که قدرتی برابر با مدل های آیفون 13 دارد. و آن را بسیار قدرتمندتر از آیفون XR میکند. همچنین از آپدیت‌ها و ویژگی‌های آی‌او‌اس برای مدت طولانی‌تری نسبت به آیفون XR پشتیبانی می‌کند. در زیر مشخصات گوشی آیفون xr را میبینید.

طراحی

طراحی آیفون xr

شش گزینه رنگی: سفید، سیاه، آبی، زرد، مرجانی و قرمز
ابعاد: 150.9 × 75.7 × 8.3 میلی متر
طراحی تمام شیشه و آلومینیوم
دوربین تک لنز در پشت
دارای رتبه IP67

آیفون XR اپل موجود در شش رنگ، شامل سفید، مشکی، آبی، زرد، مرجانی و قرمز است. رنگ‌های آبی و زرد به‌عنوان مطلوب‌ترین رنگ‌ها برای XR شناخته میشوند. آیفون XR از نظر طراحی از مدل های برتر آیفون الهام میگیرد. با پشتی تمام شیشه‌ای و صفحه‌نمایش دارای ناچ. با یک قاب آلومینیومی ارائه میشود، که آن را کمی ضخیم تر از مدل های گران تر میکند. همچنین دارای رتبه مقاومت در برابر آب IP67 به جای IP68 است.

یک دوربین تک در پشت وجود دارد. آیفون XR مانند مدل های قبلی خود با شارژرهای وایرلس Qi سازگار است. البته همچنان پورت لایتنینگ برای شارژ وجود دارد. لازم به ذکر است که شارژر بی‌سیم در جعبه وجود ندارد.

نمایشگر

iphonexr

LCD بزرگ
صفحه نمایش LCD 6.1 اینچی، وضوح 1792در 828
True Tone و Haptic Touch (نه 3D Touch)

Apple iPhone XR دارای صفحه نمایش Liquid Retina است. این صفحه نمایش OLED «Super Retina» نیست که در مدل های iPhone 12 یا iPhone 13 پیدا می کنید. اگر به دنبال ارتقا از محدوده آیفون 6، 7 یا 8 هستید، ال سی دی همان چیزی است که همیشه از آن استفاده کرده اید. تراکم پیکسلی XR همانند آیفون 6، 7 و 8 است و وضوح یکسان است.

فناوری True Tone از سنسورهایی برای تغییر رنگ صفحه با توجه به نور محیط در اتاق استفاده می‌کند (همانطور که بسیاری از صفحه‌نمایش‌های دیگر اپل) برای راحتی بیشتر چشم این ویژگی را ارائه میدهند. با این حال، Mobile HDR ویژگی‌ای است که در آیفون XR وجود ندارد. مدل‌های استاندارد آیفون 12 و آیفون 13 از Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می‌کنند. همچنین آیفون 11 هم HDR را ارائه نمیدهد.

بخوانید  بررسی اپل واچ سری 8

عملکرد

گوشی آیفون ایکس آر

پردازنده A12 Bionic
قدرت یکسان با آیفون XS و XS Max
مدل های 64، 128 و 256 گیگابایتی (بدون گزینه 512 گیگابایتی)

XR با همان پردازنده A12 Bionic اجرا می‌شود که در آیفون XS و آیفون XS Max که همزمان عرضه شد، کار می‌کند. به این معنی که قدرت زیادی برای اجرای بازی‌های گرافیکی سخت، پردازش عکس‌ها یا ویدیوهای 4K دارد. میتوانید به سادگی کارهای روزمره را مدیریت کنید. به اندازه دستگاه های جدیدتر سریع نیست، اما به اندازه کافی عالی است.

اپل ادعا می کند که آیفون XR از نظر عمر باتری 1.5 ساعت بیشتر از آیفون 8 پلاس دوام می آورد. که می تواند در روز دوام کافی داشته باشد. باتری عملکرد خوبی دارد مگر اینکه کارهای بسیار سختی را انجام دهید، مانند بازی های طولانی. استفاده سبک به راحتی باعث میشود که در طول روز شارژ کافی داشته باشید. این گوشی همچنین از دو سیم‌کارت با استفاده از eSIM برای سیم‌کارت دوم پشتیبانی میکند.

دوربین

camera

کیفیت خوب در تک دوربین عقب
لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 زاویه باز، اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر
HDR هوشمند و حالت پرتره با کنترل عمق
دوربین جلویی 7 مگاپیکسلی Face ID

آیفون XR دارای سنسور دوربین تک لنز در پشت است. هیچ لنز دوگانه ای مانند آیفون 11، مدل معمولی آیفون 12 و آیفون 13 وجود ندارد. اما ناامید نشوید چون آیفون XR هنوز هم در بخش دوربین چیزهای زیادی ارائه میدهد. نما و حسگر زاویه باز همان چیزی است که در مدل‌های XS یافت میشود و تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر، ثبت رنگ گسترده برای عکس‌های زنده را ارائه میدهد.

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی شیائومی 13 لایت

تفاوت در مقایسه با XS این است که لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی را ندارد. بنابراین XR فقط قادر به زوم دیجیتال است  نه زوم اپتیکال. بنابراین کمی محدود شده است. آیفون XR همچنان HDR هوشمند، نورپردازی پرتره (البته با سه افکت به جای پنج افکت)، حالت پرتره (محدود به کار کردن با افراد به جای هر جسمی) دارد.

حالت پرتره به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌هایی با پس‌زمینه تار ارائه کنند. (معروف به افکت بوکه)، اما حتی کنترل بیشتری در XR وجود دارد. همچنین شایان ذکر است که به دلیل نداشتن لنز تله دوم در دوربین آیفون XR، به جای لنز 50 میلی‌متری، با زاویه باز 24 میلی‌متری عکس های پرتره می‌گیرید.

از نظر دوربین سلفی، آیفون XR همان دوربین جلویی TrueDepth 7 مگاپیکسلی را دارد که در مدل‌های آیفون XS دیده می‌شود. همراه با Face ID که از نظر وضوح کمی پایین تر از مدل های آیفون 11 و 12 است. همچنین می‌توانید حالت پرتره، عمق میدان و HDR هوشمند را برای عکس‌های گرفته شده با دوربین جلو اعمال کنید و  از جلوه‌های Stage Light استفاده کنید.

نتیجه

مطمئنا، آیفون XR تنظیمات صفحه نمایش یا دوربینی را ارائه نمیدهد که به خوبی سایر آیفون های دارای Face ID باشد. اما همه ی این ها بخاطر گوشی مقرون به صرفه تر است. بسیاری از ویژگی هایی که ارائه میشود کاملاً راضی کننده خواهند بود. برای کسانی که می خواهند طراحی Face ID اپل را در  رنگ های متنوع بدون صرف هزینه زیاد داشته باشند، این آیفون میتواند مناسب باشد.

در صورتی که هزینه آیفون 11را نداشته باشید. با این حال، اگر نبود Face ID برای شما اهمیت چندانی ندارد، قطعا آیفون SE (2022) ارزش بررسی را دارد.

مشخصات گوشی آیفون XR
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها